Wiek: 16 Broń: Rod (rózga) Profesja: Summoner |
Informacje ogólne
Śliczna, młoda następczyni Alexandryjskiego tronu ma ochotę zaznać trochę innego życia. Postanawia uciec z zamku podczas przedstawienia grupy Tantalus. Ponieważ grupa miała zamiar ją porwać cała akcja przebiega bez zarzutu. Aby uniknąć rozpoznania na zewnątrz zamku zmienia imię na Dagger. Co ją czeka? Nie będę zdradzać. Na pewno przyda się grupie osoba potrafiąca przywoływać Eidolon'y i znająca się na białej magii.
Garnet a Eiko
Tak samo jak Garnet, Eiko może przywoływać Eidolony. Nic dziwnego, gdyż są one ze sobą spokrewnione. Obie posługują się białą magią. Kto jest lepszy? Są różne zdania na ten temat. Ja przedstawię swoją opinię. Garnet jest bardziej summonerem, który przy okazji leczy, Eiko to uzdrowiciel, który przyzywa. Dlaczego tak właśnie uważam (niektórzy uważają, że jest odwrotnie) Zastanówmy się bliżej:
- Eiko szybciej (wcześniej) uczy się czarów uzdrawiających niż Garnet.
- Wszystkie Eidolony Garnet są agresywne – atakują wroga. Eiko też dysponuje Eidolonami atakującymi, lecz wśród wszystkich są także te wspomagające.
- Eiko może znać czary białej magii, które nie są dostępne dla Garnet np. Full Life czy Holy.
- Dagger jest bardziej nastawiona na atakowanie, także jej Trance! bardziej służy zadawaniu obrażeń, niż Trance! Eiko.
Żadna z nich nie jest lepsza, każda jest inna. Warto pamiętać o tych cechach podczas walk.
Eidolony
Eidolon | MP | Opis |
---|---|---|
Shiva | 24 | Zadaje lodowe obrażenia wszystkim wrogom. |
Ifrit | 26 | Zadaje ogniowe obrażenia wszystkim wrogom. |
Ramuh | 22 | Zadaje obrażenia od błyskawic wszystkim wrogom. |
Atomos | 32 | Obniża HP przeciwnika o procentową wrtość. |
Odin | 28 | Uśmierca wszystkich wrogów bądź zadaje obrażenia od wiatru jeśli w użyciu jest umiejętność Odin's Sword. |
Leviathan | 42 | Zadaje obrażenia od wody wszystkim wrogom. |
Bahamut | 56 | Zadaje bezżywiołowe obrażenia wszystkim wrogom. |
Ark | 80 | Zadaje obrażenia "cieniste" wszystkim wrogom. |
Trance!
W Transie Garnet, zamiast komendy Summon pojawia się komenda Eidolon. Nowością jest to, że przyzwany Eidolon będzie się pojawiał, bez udziału Garnet, w następnych rundach. Jeśli Garnet przyzwie innego Eidolona, to on zastąpi tego poprzedniego w następnych kolejkach. Nie można zatem stworzyć kilkueidolonowej kombinacji.
Biała magia
Czar | MP | Opis |
---|---|---|
Cure | 6 | Odnawia 300+ HP wszystkim bądź jednej postaci. |
Cura | 10 | Odnawia 1500+ HP wszystkim bądź jednej postaci. |
Curaga | 22 | Odnawia 4000+ HP wszystkim bądź jednej postaci. |
Life | 8 | Wskrzesza, dając trochę HP. |
Scan | 4 | Pokazuje HP i MP wroga oraz jego słaby punkt. Często nie działa na bossów. |
Panacea | 4 | Leczy Venom i Poison (zatrucie). |
Stona | 8 | Leczy z Petrify i Gradual Petrify. |
Shell | 6 | Zmniejsza obrażenia ataków magicznych. |
Protect | 6 | Zmniejsza obrażenia ataków fizycznych. |
Silence | 8 | Wróg/wrogowie tracą możliwość rzucania czarów. |
Mini | 8 | Zmniejsza cel, obniża jego obroną i siłę ataku. |
Reflect | 6 | Tworzy tarczę odbijającą czary. |
Confuse | 8 | Powoduje zmieszanie u wroga (jednego lub wszystkich), który nie wie z kim walczyć. |
Berserk | 6 | Zwiększa siłę ataków fizycznych osoby na którą zostanie rzucony. Traci się jednak nad nią kontrolę. |
Blind | 6 | Oślepia wroga, zmniejszając jego zdolność do trafiania. |
Float | 6 | Cel unosi się w powietrzu, chroniony przed obrażeniami żywiołu ziemi. |
Umiejętności pasywne
Umiejętności pasywne są aktywne przez cały czas, trzeba je wcześniej aktywować w menu Abilities za pomocą odpowiednich kamieni (kolumna KAM), których ilość jest uzależniona od poziomu postaci.
Umiejętność | KAM | Opis |
---|---|---|
Auto-Reflect | 15 | Przez całą bitwę aktywny jest czar REFLECT. |
Auto-Float | 6 | Przez całą bitwę aktywny jest czar FLOAT. |
Auto-Haste | 9 | Przez całą bitwę aktywny jest czar HASTE. |
Auto-Regen | 10 | Przez całą bitwę aktywny jest czar REGEN. |
Auto-Life | 12 | W razie śmierci rzucany jest czar Life (raz). |
MP+20% | 8 | Zwiększa max MP o 20%. |
Healer | 2 | Podczas ataku fizycznego lekko odnawia HP. |
Chemist | 4 | Zwiększa siłę leczniczych przedmiotów 2x. |
Reflect-Null | 7 | Przełamuje Reflect. |
Concentrate | 10 | Zwiększa siłę czarów. |
Half MP | 11 | Czar kosztuje 50% mniej MP (podczas bitwy). |
High Tide | 8 | Szybsze wypełnianie się pasku Trance!. |
Body Temp | 4 | Chroni przed Freeze i Heat. |
Level Up | 7 | Zdobywane jest o 50% więcej doświadczenia. |
Ability Up | 3 | Szybsza nauka umiejętności. |
Insomniac | 5 | Chroni przed Sleep. |
Antibody | 4 | Chroni przed Poison i Venom. |
Loudmouth | 4 | Chroni przed Silence |
Jelly | 4 | Chroni przed Petrify i Gradual Petrify. |
Auto-Potion | 3 | Automatycznie używa najsłabszego lekarstwa przy zranieniu. |
Locomotion | 4 | Chroni przed Stop. |
Clear Headed | 5 | Chroni przed Confusion. |
Boost | 12 | Eidolony zadają zawsze maksymalne obrażenia. |
Odin's Sword | 5 | Jeśli śmiercionośny atak Odina się nie powiedzie to zada on obrażenia od wiatru. |
Nauka umiejętności
Wszystkie umiejętności pochodzą od wyposażenia. Aby poznać trwale jakąś umiejętność Garnet musi nosić przedmiot, w którym jest ona zaklęta tak długo, aż wypełni się pasek umiejętności. Poniżej w tabeli znajduje się spis umiejętności, ilość AP potrzebnych do trwałego poznania umiejętności oraz przedmioty, w których zaklęta jest dana umiejętność.
Umiejętność | AP | Zaklęta w przedmiotach |
---|---|---|
Shiva | 20 | Opal |
Ifrit | 20 | Topaz |
Ramuh | 30 | Peridot |
Atomos | 25 | Amethyst |
Odin | 30 | Dark Matter |
Leviathan | 40 | Aquamarine |
Bahamut | 80 | Garnet |
Ark | 100 | Pumice |
Cure | 30 | Magic Racket, Rod, Silk Shirt |
Cura | 50 | Healing Rod, Barette |
Curaga | 155 | Wizard Rod, Whale Whisker |
Life | 30 | Mythril Rod, Healing Rod, Whale Whisker, Rebirth Ring, Cachusha |
Scan | 25 | Air Racket, Desert Boots |
Panacea | 15 | Air Racket, Rod |
Stona | 25 | Multina Racket |
Shell | 35 | Multina Racket, Mythril Racket, Mythril Rod, Wizard Rod, Cotton Robe, Gold Choker, Moonstone |
Protect | 30 | Mythril Racket, Rod, Wizard Rod, Steepled Hat, Desert Boots |
Silence | 30 | Priest's Racket, Mythril Rod, Asura's Rod, Magic Armlet |
Mini | 40 | Magic Racket, Asura's Rod, Feather Boots |
Reflect | 20 | Mythril Racket, Stardust Rod, Reflect Ring, Ruby |
Confuse | 35 | Asura's Rod, Lamia's Tiara |
Berserk | 30 | Magic Racket |
Blind | 40 | Multina Racket, Magician Shoes |
Float | 20 | Stardust Rod, Feather Boots |
Auto-Reflect | 75 | Reflect Ring |
Auto-Float | 20 | Feather Boots |
Auto-Haste | 55 | Running Shoes |
Auto-Regen | 35 | Golden Hairpin, Light Robe, Angel Earrings, Maiden's Prayer |
Auto-Life | 105 | Rebirth Ring |
MP+20% | 45 | Angel Earrings |
Healer | 30 | Healing Rod, Anklet, Garnet |
Chemist | 15 | Cotton Robe, Madain's Ring, Barette |
Reflect-Null | 45 | Robe of Lords, Pearl Rouge |
Concentrate | 55 | Robe of Lords, Rosetta Ring |
Half MP | 125 | Light Robe, Protect Ring |
High Tide | 30 | Jade Armlet, Dark Hat, Gaia Gear, Minerva's Plate, Sapphire |
Body Temp | 25 | Jade Armlet, Holy Miter, Madain's Ring, Fairy Earrings, Diamond |
Level Up | 30 | Egoist's Armlet, Rosetta Ring, Fairy Earrings, Pearl Rouge, Extension |
Ability Up | 60 | Stardust Rod, Green Beret, Silk Robe, Cachusha, Ribbon, Lapis Lazuli |
Insomniac | 25 | Bandana, Holy Miter, Magician Cloak, Gaia Gear, Coral Ring |
Antibody | 15 | Glass Armlet, Mantra Band, Survival Vest, Glass Buckle |
Loudmouth | 20 | Mage's Hat, Golden Hairpin, Silk Robe, White Robe, Pearl Rouge |
Jelly | 40 | Dragon Wrist, Circlet, Bronze Vest, Dark Gear |
Auto-Potion | 20 | Mythril Vest, Demon's Vest, Magician's Robe, White Robe, Running Shoes, Gold Choker, Extension |
Locomotion | 30 | Black Hood, Golden Skullcap, Survival Vest, Demon's Vest, Anklet |
Clear Headed | 25 | Magic Armlet, Lamia's Tiara, Green Beret, Circlet, Dark Gear, Magician Shoes |
Boost | 190 | Pumice Piece |
Odin's Sword | 50 | Ancient Aroma |