Eiko Carol

Eiko

Wiek: 6

Broń: Rod (rózga)

Profesja: Biały Mag

Informacje ogólne

Eiko mieszka razem ze swoimi Mooglami w wiosce zwanej Madain Sari, na północ od kontynentu Mgieł (Myst). Aby zdobyć pożywienie musi je podkradać Karłom, mieszkającym niedaleko. Pewnego dnia podczas ucieczki nieszczęśliwie zawisła na gałęzi, gdzie znalazł ją Zidane, razem z przyjaciółmi. Jest bardzo wygadana, często zadziwiając wszystkich dookoła. Dużą część czasu spędza na rozmyślaniach jak zdobyć serce Zidana. Jej umiejętności są podobne do tych, które posiada Garnet.

Garnet a Eiko

Tak samo jak Garnet, Eiko może przywoływać Eidolony. Nic dziwnego, gdyż są one ze sobą spokrewnione. Obie posługują się białą magią. Kto jest lepszy? Są różne zdania na ten temat. Ja przedstawię swoją opinię. Garnet jest bardziej summonerem, który przy okazji leczy, Eiko to uzdrowiciel, który przyzywa. Dlaczego tak właśnie uważam (niektórzy uważają, że jest odwrotnie) Zastanówmy się bliżej:

  • Eiko szybciej (wcześniej) uczy się czarów uzdrawiających niż Garnet.
  • Wszystkie Eidolony Garnet są agresywne – atakują wroga. Eiko też dysponuje Eidolonami atakującymi, lecz wśród wszystkich są także te wspomagające.
  • Eiko może znać czary białej magii, które nie są dostępne dla Garnet np. Full Life czy Holy.
  • Dagger jest bardziej nastawiona na atakowanie, także jej Trance! bardziej służy zadawaniu obrażeń, niż Trance! Eiko.

Żadna z nich nie jest lepsza, każda jest inna. Warto pamiętać o tych cechach podczas walk.

Trance!

Trance Eiko podobny jest do transu Viviego. Może ona w jednej kolejce rzucić dwa czary z białej magii. Za każdy trzeba oczywiście zapłacić w MP, więc trzeba uważać, by nie przedobrzyć.

Biała magia

Czar MP Opis
Cure 6 Odnawia 300+ HP wszystkim bądź jednej postaci.
Cura 10 Odnawia 1500+ HP wszystkim bądź jednej postaci.
Curaga 22 Odnawia 4000+ HP wszystkim bądź jednej postaci.
Regen 14 Przez cały czas odnawia HP.
Life 8 Wskrzesza, dając trochę HP.
Full-Life 24 Wskrzesza, dając max HP.
Panacea 4 Leczy Venom i Poison.
Stona 8 Leczy Petrify i Gradual Petrify.
Esuna 20 Usuwa wiele zmian statusu.
Shell 6 Zmniejsza obrażenia ataków magicznych.
Protect 6 Zmniejsza obrażenia ataków fizycznych.
Haste 8 Zwiększa prędkość ATB.
Silence 8 Uniemożliwia jednemu bądź wszystkim wrogom rzucanie czarów.
Mini 8 Zmniejsza cel, obniża siłę ataku i jakość obrony.
Reflect 6 Odbija zaklęcia na rzucającego.
Float 6 Unosi cel w powietrzu, chroniąc przed obrażeniami od ziemni.
Dispel 16 Usuwa zmiany statusu powodowane przez magię.
Might 14 Zwiększa siłę ataku.
Jewel 4 Wydobywa Ore z celu.
Holy 36 Powoduje obrażenia od świętości.

Eidolony

W trakcie gry Eiko może zdobyć jedynie cztery Eidolony, jednak dzięki dodatkowym przedmiotom dwa z nich mogą zmieniać swoje właściwości. Aby uaktywnić inny rodzaj ataku należy założyć Eiko w wyposażeniu odpowiedni przedmiot (Add-on). Przedmioty są podane przy opisie Eidolona.

Eidolon MP Opis
Carbuncle 24 Rzuca czar Reflect na drużynę.
  24 Rzuca czar Haste na drużynę; potrzebny Emerald.
  24 Rzuca czar Shell na drużynę; potrzebny Moonstone.
  24 Rzuca czar Vanish na drużynę; potrzebny Diamond.
Fenrir 30 Obrażenia od ziemi na wszystkich wrogów.
  30 Obrażenia od wiatru na wszystkich wrogów; potrzebny Maiden's Prayer.
Phoenix 32 Obrażenia od ognia na wszystkich wrogów, wskrzesza członków drużyny.
Madeen 54 Obrażenia od świętości na wszystkich wrogów.

Umiejętności pasywne

Umiejętności pasywne są aktywne przez cały czas, trzeba je wcześniej aktywować w menu Abilities za pomocą odpowiednich kamieni (kolumna KAM), których ilość jest uzależniona od poziomu postaci.

script type=
Umiejętność KAM Opis
Auto-Reflect 15 Przez całą bitwę aktywny jest czar Reflect.
Auto-Float 6 Przez całą bitwę aktywny jest czar Float.
Auto-Haste 9 Przez całą bitwę aktywny jest czar Haste.
Auto-Regen 10 Przez całą bitwę aktywny jest czar Regen.
Auto-Life 12 W razie śmierci rzucany jest czar Life (raz).
MP+10% 4 Zwiększa max MP o 10%.
MP+20% 8 Zwiększa max MP o 20%.
Healer 2 Podczas ataku fizycznego lekko odnawia HP celu.
Reflect-Null 7 Przełamuje Reflect.
Concentrate 10 Zwiększa siłę czarów.
Half MP 11 Czar kosztuje 50% mniej MP (podczas bitwy).
High Tide 8 Postać szybciej wchodzi w Trance!
Body Temp 4 Chroni przed Freeze i Heat.
Level Up 7 Zdobywane jest o 50% więcej doświadczenia.
Ability Up 3 Szybsza nauka umiejętności.
Guardian Mog 3 Chronią cię niewidzialne siły Mog'a – po każdej walce zdejmowane są niekorzystne zmiany statusu (te trwałe, poza KO)
Insomniac 5 Chroni przed Sleep.
Antibody 4 Chroni przed Venom i Poison.
Loudmouth 4 Chroni przed Silence.
Jelly 4 Chroni przed Petrify i Gradual Petrify.
Auto-Potion 3 Automatycznie używa najsłabszego lekarstwa przy zranieniu.
Locomotion 4 Chroni przed Stop.
Clear Headed 5 Chroni przed Confusion.
Boost 12 Eidolony zadają zawsze maksymalne obrażenia.

Nauka umiejętności

Wszystkie bierne umiejętności pochodzą od wyposażenia. Aby poznać trwale jakąś umiejętność Eiko musi nosić przedmiot, w którym jest ona zaklęta tak długo, aż wypełni się pasek umiejętności. Poniżej w tabeli znajduje się spis umiejętności, ilość AP potrzebnych do trwałego poznania umiejętności oraz przedmioty, w których zaklęta jest dana umiejętność.

Umiejętność AP Zaklęta w przedmiotach
Carbuncle 35 Ruby
Fenrir 30 Sapphire
Phoenix 40 Phoenix Pinion
Madeen 120 Ribbon
Cure 20 Magic Racket, Silk Shirt
Cura 40 Golem’s Flute, Barette
Curaga 80 Hamelin, Angel Flute
Regen 25 Fairy Flute, Fairy Earrings
Life 35 Golem’s Flute, Rebirth Ring, Cachusha
Full-Life 90 Siren's Flute, Light Robe
Panacea 15 Air Racket
Stona 25 Multina Racket, Lamia’s Flute
Esuna 40 Fairy Flute, Siren’s Flute, Angel Flute, Rubber Suit
Shell 20 Multina Racket, Mythril Racket, Cotton Robe, Gold Choker, Moonstone
Protect 20 Mythril Racket, Steepled Hat, Desert Boots
Haste 30 Fairy Flute, Running Shoes, Emerald
Silence 25 Priest’s Racket, Lamia’s Flute, Magic Armlet
Mini 35 Magic Racket, Feather Boots
Reflect 25 Mythril Racket, Reflect Ring, Ruby
Float 25 Lamia’s Flute, Feather Boots
Dispel 35 Tiger Racket, Siren’s Flute
Might 20 Priest’s Racket, Hamelin
Jewel 50 Hamelin
Holy 110 Angel Flute, White Robe
Auto-Reflect 70 Reflect Ring
Auto-Float 25 Feather Boots
Auto-Haste 65 Running Shoes
Auto-Regen 35 Golem’s Flute, Golden Hairpin, Light Robe, Angel Earrings, Maiden’s Prayer
Auto-Life 100 Rebirth Ring
MP+10% 15 Magician Cloak, Magician Robe, Magician Shoes, Extension, Emerald
MP+20% 50 Angel Earrings
Healer 20 Anklet, Garnet
Reflect-Null 55 Robe of Lords, Pearl Rouge
Concentrate 35 Robe of Lords, Rosetta Ring
Half MP 120 Light Robe, Protect Ring
High Tide 30 Jade Armlet, Dark Hat, Gaia Gear, Minerva’s Plate, Sapphire
Body Temp 20 Jade Armlet, Holy Miter, Madain’s Ring, Fairy Earrings, Diamond
Level Up 65 Egoist’s Armlet, Rosetta Ring, Fairy Earrings, Pearl Rouge, Extension
Ability Up 55 Green Beret, Silk Robe, Cachusha, Ribbon, Lapis Lazuli
Guardian Mog 30 Madain’s Ring, Ribbon
Insomniac 25 Bandana, Holy Miter, Magician Cloak, Gaia Gear, Coral Ring
Antibody 20 Glass Armlet, Mantra Band, Survival Vest, Glass Buckle
Loudmouth 15 Mage’s Hat, Golden Hairpin, Silk Robe, White Robe, Pearl Rouge
Jelly 35 Dragon Wrist, Dark Hat, Circlet, Bronze Vest, Dark Gear
Auto-Potion 30 Mythril Vest, Demon’s Vest, Magician’s Robe, White Robe, Running Shoes, Gold Choker, Extension
Locomotion 15 Black Hood, Golden Skullcap, Survival Vest, Demon’s Vest, Anklet
Clear Headed 15 Magic Armlet, Lamia’s Tiara, Green Beret, Circlet, Dark Gear, Magician Shoes
Boost 150 Pumice Piece