Opis przejścia cz. 3

1. Statek

Wiesz już jak wejść na pokład, więc pozostała kwestia sterowania. To oczywiście załatwia się przy sterze, ale tu czeka Cię przykra niespodzianka – nie masz swobody kierowania okrętem. Ze względu na charakter gry, elementy typowe dla Final Fantasy (w tym możliwość prowadzenia pojazdu) zostały mocno ograniczone. Statek ma tutaj tylko jedno zadanie: dowieźć drużynę do Doom Castle w Focus Tower i nie zboczy z raz obranego kursu. Na szczęście po przypłynięciu na miejsce przewidziano opcję powrotu do Ship Dock, więc jeżeli chcesz coś załatwić (na przykład wyczyścić jakąś Arenę) to możesz w dowolnej chwili się na to zdecydować. Ogromną zaletą Mac’s Ship jest fakt, że przewozi kupców handlujących najbardziej pożądanymi przedmiotami: Potions i Seeds, a w regenerujących się kufrach znajdziesz Heal Potions, strzały i bomby. Jednym słowem: zaopatrzenie masz pod ręką. Tyle o statku, czas wyruszyć w ostatnią podróż – cel: Doom Castle.

2. Doom Castle

Przedmioty:
– Poziom B2:
Aegis Shield (tarcza), 3x  Cure  Potion, 3x Refreshers
– Poziom F4: 20x Arrows, 3x Heal Potion, 3x Refresher
– Poziom F5: 20x Arrows, 3x Cure Potion, 3x Heal Potion
– Poziom F6: 10x Arrows, 3x Cure Potion

 

A) Poziom B2na początek dosyć prosty poziom. Idź przed siebie. Za chwilę będziesz mijać wiele zestawów schodów, a poniżej (jak już się pewnie domyśliłeś/aś) piasek zsuwa się w kierunku wyjścia. Heca polega na tym, by wybrać właściwe stopnie i przedostać się do miejsca, gdzie rezyduje boss. Warto też wspomnieć o Aegis Shield, która uodporni Cię na Stone Gaze i żywioł Błyskawic. Proponuje najpierw zdobyć tarczę (czy ktoś jest przeciw? ;). Głównym korytarzem idź cały czas aż do oporu i zejdź ostatnimi schodami. Piasek sam zniesie cię w dół ekranu – nic nie rób. Zatrzymasz się na kupie kości. Szponem podciągnij się do schodów (po prawej), pokonaj strażnika i przeciągnij się na kolejne platformy. Zejdź po ścianie i zjedź w dół, aż zatrzymasz się na czaszce obok kufra. Od skrzyni pozwól piaskowi się ponieść i wejdź na platformę po prawej. Blokujący Ci drogę czerep wysadzisz bombą. Wyjmij Aegis Shield ze skrytki, zejdź z półki i cały czas do oporu idź w lewo. Znajdziesz się blisko wyjścia na mapę świata. Wejdź po schodach na górę i powtórz całą drogę aż do skrzyni i czerepu. Odwróć się w lewą stronę i ładunkiem wybuchowym wysadź stos kości, po czym podciągnij się szponem i skorzystaj ze stopni. Poznajesz zagradzający Ci drogę szkielet? Tak, z tym panem już się spotkałeś/aś, tylko wrócił w “ulepszonej” wersji.

BOSS DOOM CASTLE POZIOM B2

Skullrus Rex (HP 10000, słabość: wskrzeszanie, exit, petryfikacja), 2x Shadow (HP 925, słabość: woda, wiatr, piorun)

To jeden z dwóch najsłabszych bossów w grze – wystarczy JEDEN atak by go zabić. Masz trzy możliwości: rzucenie na niego Life lub Exit lub zaatakowanie Dragon Claw. We wszystkich przypadkach natychmiast zginie. Jedyną wadą Exit jest to, że nie otrzymasz punktów doświadczenia za takie zabicie wroga. Shadows można usunąć Exit lub zaatakować Aero albo Blizzard.

Skorzystaj ze schodów, na następnym poziomie wejdź w drzwi i na kolejnym zatrzymaj się przy zielonych wrotach. Wciśnij A i idź do góry. Znajdziesz się na długim korytarzu, wzdłuż którego biegną dwa zestawy stopni. Dalszą drogę blokują Ci kamienie, więc z braku innych opcji przejdź przez drzwi pomiędzy blokadami.

B) Poziom F4 – jeżeli masz uczucie “deja vu”, to masz całkowitą rację – ten sam wystrój wnętrz widziałeś/aś w Ice Pyramid. By znieść blokadę, trzeba mieczem pchnąć w posąg mumii po lewej. Następna plansza to przestrzeń pełna platform, między którymi będziesz przeskakiwać i przeciągać się szponem, otwierając sobie drzwi broniące ci dostępu. Od wyjścia pójdź w lewo, przeskocz na sąsiedni chodnik i uderz mieczem w mumię. Skorzystaj z nowo otwartych drzwi i zrób to samo z następną statuą. Wróć do wyjścia z poziomu i skieruj się na prawo. Wyrzuć szpon i zaczep go o pręt u góry, po czym skieruj się do rzeźby po lewej i rąbnij mieczem, a następnie wróć do prętu. Miń go, pójdź kawałek do góry, przeskocz dziurę i z dwóch traktów po prawej wybierz ten przy ścianie. Zrób z mumią co trzeba. Wróć na główną salę i teraz wybierz drogę, którą blokuje ośmiornica. Dalej idź cały czas prosto, aż natrafisz na kraba pilnującego posągu. Zwierzę zlikwiduj a statuę potraktuj mieczem, dzięki czemu otworzysz sobie komnatę z bossem. Wracaj do wyjścia z poziomu. Od wyjścia podążaj na prawo i skorzystaj z zaczepu na półce po prawej stronie. Idź prosto, przeskocz otwór i krocz przed siebie. Miniesz salę, gdzie można otworzyć dodatkowe przejście i wyjdziesz na chodniku, w pobliżu którego po lewej jest rzeźba. Zajmij się nią, a następnie pójdź kawałek w dół i przeskocz na platformę po lewej. Kieruj się w lewo, przeskocz dziurę i dalej przed siebie, tak jak prowadzi droga. Za chwilę dotrzesz do otworu, który przed chwilą przeskoczyłeś/aś, ale tym razem od dołu. Ponownie wykonaj skok i idź prosto. Po pokonaniu krabów użyj szponu. by dostać się na półkę po prawej. Wylecz się i wejdź do komnaty, którą masz u góry ekranu. W środku czeka przeciwnik – podejdź do niego i wciśnij A.

BOSS DOOM CASTLE POZIOM F4

Stone Golem (HP 10000, słabość: white, exit, odporność: ogień, ziemia, statusy), 2x Cerberus (HP 935, słabość: ogień, exit, life)

Tradycyjnie, najpierw pożegnaj obstawę – jedno Fire lub Exit wystarczy, by kundle opuściły pole walki. Stone Golem jest niemal identyczny z Ice Golem, ale został wyposażony w nowe techniki: Corode Gas zabija od razu jeśli przełamie obronę postaci (coś a la Doom Dance), a Gaze nakłada status Confuse. Golem nie uderza ręcznie, ale za to jego kostki zadają mocniejsze obrażenia. Mimo to nadal jest drugim najsłabszym bossem w grze i da się go zabić podobnie jak Skullrus Rex: za pomocą Exit. Łatwo pokonać go zwykła bronią, więc szkoda na niego zaklęć, tym bardziej że na większość i tak ma wysokie odporności. Wystarczy pamiętać o leczeniu i wskrzeszaniu (jeśli Corode Gas trafi), a ten pojedynek nie będzie nastręczał problemów.

Powrót do wyjścia jest dużo prostszy niż dotarcie do leża Stone Golem. Z pokoju wyjdź do głównej sali, szponem przedostań się na platformę u dołu ekranu, skręć w prawo i podążaj prosto w dół. Przeskocz na sąsiedni chodnik, użyj dwukrotnie szponu i wyjdź na korytarz. Blokada zniknęła, więc wejdź poziom wyżej. By iść dalej trzeba zlikwidować kolejnego bossa. W tym celu odwiedź.

C) Poziom F5 – od wyjścia skieruj się na prawo, przeskocz przez kamienie by dostać się na platformę, a z niej przeskocz na półkę po lewej. Pokonaj Stheno, otwórz oba kufry i skacz przez kamienie w dół ekranu. Dotrzesz do skalnego występu, gdzie czekają kolejne dwie skrzynie, a po lewej jest następna stępa z wystającym z ziemi stalagmitem. Użyj szponu i skacz po kamieniach, aż dotrzesz do schodów. Za chwilę zejdź stopniami obok po lewej i kieruj się w dół. Niedaleko stojącego na straży Cerbera, po prawej stronie będzie platforma osiągalna przez szpon. Dalej są już tylko schody, kamienie i ostatnia prosta, na której czeka

BOSS DOOM CASTLE POZIOM F5

Twinhead Wyvern (HP 15000, słabość: woda, wiatr, piorun, odporność: ogień i wszystkie zmiany statusu), Stheno (HP 630, słabość: ziemia), Iflyte (HP 660, słabość: woda)

Jeśli uda Ci się zacząć walkę ze “Strike First” to masz bardzo komfortowe warunki. Bohater niech zaatakuje kolejno Stheno a potem Iflyte’a za pomocą szponu (zgon natychmiastowy), a Phoebe niech użyje Blizzard na Wyvern. Po zlikwidowaniu eskorty można pozostać przy czarach kręgu Black Magic, bo Aero i Blizzard dobrze się tu spisują, ewentualnie Thunder ze szkoły Wizard Magic. Z kolei odpuść sobie Meteor i White, bo przeciwnik jest na nie dość odporny. Można zrezygnować z magii ofensywnej i prowadzić walkę wręcz. Zestaw ataków oponenta jest praktycznie taki sam, zmieniły się tylko mocne i słabe strony, więc nie ma się czym martwić. Od czasu do czasu trzeba się wyleczyć, ale to łatwy pojedynek.

script type=

Od miejsca starcia pójdź w lewo, przeciągnij się szponem i do oporu idź w dół ekranu. Pokonaj Cerbery, jeszcze raz rzuć szponem i wyjdź na zewnątrz. Przejdź na następne piętro.

D) Poziom F6 – tu mogą nastąpić drobne komplikacje, w postaci problemów ze znalezieniem drogi do bossa, którego widać w centrum labiryntu. Następna rzecz, na którą trzeba zwrócić uwagę to to, że istnieją tutaj dwa rodzaje chodników – gładkie oraz z obwódką. Różnica polega na tym, że z gładkich można spaść i wtedy ląduje się na Poziomie F5, skąd trzeba dojść z powrotem na F6. Tarasy z obwódką są “bezpieczne” i nie ma możliwości, by z nich skoczyć w dół. Gładkie trakty są usytuowane niżej, a obmurowane wyżej.

Z racji tego, że nie ma tu godnych uwagi skarbów (tylko zapasy) oraz faktu, że grasuje tu sporo przeciwników, opiszę tylko drogę do bossa. Od wejścia idź prosto do góry (miń obmurowane chodniki – są usytuowane wyżej) i na skrzyżowaniu wybierz prawą ścieżkę. Kontynuuj aż do następnego rozwidlenia “góra-dół”. Wybierz dół i wejdź po schodach, których pilnuje grupa Cerberów. Od stopni skieruj się w prawo i do góry, następnie w lewo i pokonaj Chimery. Ze skrzyżowania, na którym pokonałeś/aś Chimery, idź w lewo i dojdź do schodów pilnowanych przez Thanatosy. Zejdź na niższą trasę i kieruj się do góry ekranu, a następnie w prawo oszklonym korytarzem. Po wyjściu z tunelu podążaj na dół, aż do wejścia do następnego korytarza. Stojąc w drzwiach idź na prawo -w ścianie jest ukryta ścieżka. Po prawej będą dwa wyjścia z tunelu – wybierz to bliżej Twojej ekipy i skieruj się ku górze planszy. Wejdź schodami, pokonaj Cerbery, pójdź kawałek w dół, następnie w lewo i podążaj wzdłuż traktu. Od tego momentu nie sposób zgubić drogi – idź po prostu przed siebie i pokonaj ostatnich strażników. Zanim podejdziesz do Zuu, wylecz się. Po wykurowaniu postaci zbliż się do przeciwnika i wciśnij A.

BOSS DOOM CASTLE POZIOM F6

Zuh (HP 20000, słabość: wiatr, broń pociskowa odporność: ziemia, zmiany statusu), Thanatos (HP 900, słabość: woda, piorun, wiatr, wskrzeszanie, petryfikacja) Chimera (HP 890, słabość: broń pociskowa, wiatr, odporność: ogień, wskrzeszanie, zmiany statusu)

Tradycyjnie najpierw zlikwiduj obstawę – bohaterem Aero lub Exit na Chimerę, Phoebe Blizzard na Thanatosa. Wystarczy tych zaklęć użyć raz i Zuh za chwilę będzie sam. Przeciwnik jest niemal identycznie podobny do Pazuzu, z trzema wyjątkami: ma więcej HP, używa Doom Dance i może atakować Psych Shieldem (ale obrażenia są znikome -1 HP :). Przy Pazuzu towarzyszyła Ci Kaeli, a tutaj masz do pomocy Phoebe, której strzały spisują się znakomicie. W walce przyda się również Excalibur i w gruncie rzeczy z magii (po wyeliminowaniu eskorty), poza Cure i Life, możesz praktycznie zrezygnować. Skłania do tego także Psych Shield, która zyskała nieco na mocy i jej kontra zadaje obecnie 1700 punktów obrażeń. Wystarczy atakować i średnio raz na trzy tury rzucić Cure na drużynę. Jeśli chodzi o Life, to przyda się tylko w sytuacji, gdyby Doom Dance trafił (średnia efektywność 50%). Właściwie poziomem trudności to starcie niewiele się różni od konfrontacji z Pazuzu.

Po bitwie kieruj się do wyjścia, jednak gdy zejdziesz na gładki chodnik skocz z niego w dół. Znajdziesz się komnacie z lawą, której panem był Twinhead Wyvern, a z niej znacznie szybciej wyjdziesz na schody. W ten sposób oszczędzisz sobie czasu bo skrócisz sobie znacząco drogę do stopni na szczyt. Wszyscy bossowie zostali pokonani, ostatnia bariera zniknęła. Czas zdobyć szczyt Doom Castle.

3. Szczyt Doom Castle

Przedmioty: 25x Arrows, 25x Cure Potion, 25x Heal Potion, 25x Seed

 

Znajdziesz się w ogromnej sali, w której za kamiennymi blokami spoczywają cztery czerwone kuferki, a przy jednym z nich dodatkowo wielkie wrota. W centrum znajduje się posąg, który kogoś przypomina. Podejdź do statuy. Po krótkim przemówieniu zdrowie i punkty magii Twojej drużyny zostaną uzupełnione do maksimum. Uzyskasz także dostęp do skrzyń. Wybierz cenne zapasy i wejdź w niebieską bramę. To już ostatnie kroki przez finałowym starciem z Mrocznym Królem. Wystarczy do niego maksymalnie blisko podejść, a po krótkiej wymianie zdań zacznie się długo oczekiwany finał.

4. Finałowy Przeciwnik

Dark King (HP 40000, słabość: white, leczenie,ogień, odporności: reszta żywiołów, wszystkie zmiany statusu)

Jak na głównego antagonistę przystało, ma najwięcej punktów zdrowia ze wszystkich bossów: 40000 HP. Kolejną istotną informacją jest to, że walka dzieli się na cztery tury, podczas których Dark King przyjmuje nową formę i trudno uniknąć skojarzeń z “super, mega, hiper giga” poziomami saiyaninów. _^_  Oto przegląd:

  • Faza 1 – wygląda jak stary król z berłem w ręce. Ta postać jest stosunkowo słaba, ale część ataków osłabia statystyki postaci (Iron Nail obronę, Spark siłę ataku). Przyda się kilka Refreshers. Po odebraniu 3500 HP, przejdzie pierwszą metamorfozę;
  • Faza 2 – przypomina hinduskie bóstwo posiadające 6 rąk. W każdej dłoni znajduje się broń związana z innym żywiołem. Ta postać jest najbardziej denerwująca, bo nie dość że atakuje każdym elementem, to ma jeszcze technikę Cure Arrow, która Twoim pupilom zadaje obrażenia, a jemu przywraca 1000 HP. Od czasu do czasu zdarzają mu się Critical Hits i w przypadku Dark Sabre oznacza to niemal murowany zgon jednego z bohaterów. Po zbiciu 15000 HP znów zmieni skórę;
  • Faza 3 – gigantyczny pająk, który  rzekomo jest jego prawdziwym obliczem. Ta forma jest niemal równie denerwująca, co poprzednia – posiada dużo silnych ciosów zarówno na jednostkę jak i grupę.  Niektóre techniki ranią i nakładają zmiany statusu. Tej postaci trzeba odebrać 13500 HP;
  • Faza 4 – z pająka robi się. trudno to określić, w każdym razie garnitur umiejętności jest taki sam jak dla poprzedniej formy. Tu trzeba jedynie zbić 8000 HP i to jest definitywny koniec walki.

Zasadniczo są dwie metody walki: prosta i tradycyjna. Prosta polega na wykorzystaniu słabości na leczenie (Cure), a tradycyjna to rąbanie bronią aż do skutku. Sposób z Cure jest na pewno lepszy i łatwiejszy, ale można się na nim przejechać. Otóż Cure zdaje się działać pierwsze dwa razy, a za trzecim  przywraca całe HP. Kolejne Cure działają już normalnie i odejmują wrogowi po 14330 punktów zdrowia. Najlepszą opcją jest więc połączyć metodę tradycyjną z Cure. W pierwszej fazie rzuć na niego Cure (bohater) i zaatakuj bronią (Phoebe). Poczekaj na zmianę postaci (atakuj dalej aż się przemieni). W drugiej części walki Cure na niego (bohater) i Cure na siebie (Phoebe), bo na pewno poleci jakiś brzydki atak, a od tej rundy trzeba pilnować własnego zdrowia. Klep go ile wlezie, póki nie zmieni formy. Najczęściej po użyciu Cure Arrow zamienia się w pająka. Od tej chwili trzeba się skupić i pamiętać, by jedna postać co turę rzucała Cure na drużynę. Ponadto następuje zmiana sposobu ataku – przejdź na Flare i/lub White. Phoebe od tej chwili będzie wymagać opieki, bo nie posiada obrony na Poison, Confuse i Petrify, więc kilka razy zdarzy Ci się użyć na niej Heal Potion. Regularnie rzucaj zaklęcie i lecz się co każdą kolejkę, a konsekwencja przestrzegania tej reguły zaowocuje przejściem do ostatniej fazy pojedynku. Gdy król ostatni raz zmieni skórę, stosuj ten sam schemat walki co przy pająku. HP do zbicia jest mniej, więc ostatni etap potrwa krócej. Sam/a się zorientujesz kiedy będzie koniec.

Po zwycięstwie czeka cię kilka interesujących scen oraz outro. Na tym kończy się przygoda z Final Fantasy Mystic Quest.