Pierwsza Płyta

01.1. Statek

Przedmioty: Potion

Po widowiskowej animacji przejmujesz kontrolę nad Zidanem, w środku ciemnego statku. Zanim zapalisz świeczki na stoliku po środku, możesz zajrzeć do skrzynki z tyłu – zdobędziesz Potion. Zapal świeczki a przybiegnie reszta ekipy. Za chwilę zaatakuje was zielony smok. Atakuj ile wlezie i nie przejmuj się jeśli ktoś z drużyny padnie. Jeśli chcesz możesz skorzystać z umiejętności złodziejskich ekipy – dzięki temu zdobędziesz – Mage Masher, Wrist i Potion. Koniec bitwy – Niespodzianka! Za chwilę omówicie szczegóły dotyczące akcji w zamku (Zidane ma porwać księżniczkę Garnet) i czeka cię dalsza część wspaniałej animacji.

1.2. Alexandria

Przedmioty: Zombie Card, Lizard Man Card, Potion x5, Sahagin Card, 9 Gil, Fang Card x2, 27 Gil, Flan Card, Goblin Card x2, 38 Gil, Eye Drops, Tent, Phoenix Pinion, Ether, Skeleton Card, 28 Gil, 63 Gil, 92 Gil.

Witaj w Alexandrii. Proponuję gruntowne zwiedzenie miasta, w którym pełno jest poukrywanych przedmiotów. Gdy Vivi coś wyczuje od razu nad jego głową pojawi się wykrzyknik. Zaglądnij w każdy kąt a gdy uznasz, że byłeś już wszędzie to podejdź do punktu biletowego po środku placu. Biedny Vivi… Dał się oszukać. Udaj się w lewo, do uliczki w której montowany jest szyld. Po chwili pojawi się okazja, by zostać niewolnikiem:) Zgódź się i upewnij, że droga wolna. Drabina zostanie porwana, a ty możesz porozmawiać z Alleyway Jack’iem. Gdy pójdziesz z nim do pubu, to dowiesz się trochę na temat gry w karty. Gdy wszystkiego się nauczysz wróć do kolesia z drabiną. Biegnij za nim po dachach, zaglądając we wszystkie zakamarki. Za chwilkę zacznie się show.

Podczas przedstawienia korzystaj ze wskazówek ukazujących się na ekranie. Jeśli dobrze pójdzie ci szermierka, to dostaniesz trochę Gil. W zamku wejdź po schodach na górę, gdzie spotkasz uciekającą księżniczkę. Przyjrzyj się jej uważnie, bo zaraz ucieknie. Po krótkiej chwili zaalarmowany Steiner przystąpi do działania. Możesz pozwiedzać zamek, ale na koniec wyjdź do ogrodów i pójdź w lewo do wieży, a później na górę.

Biegnij za księżniczką. Za chwilę znajdziecie się w potrzasku, ale od czego jest tajne przejście. W maszynowni pobaw się zaworami, w skrzyniach, które spadną, znajdziesz Pheonix Down i Phoenix Pinion. Czeka cię kilka bitew, ale nie są one zbyt trudne więc nie ma o czym pisać.

1.3. Evil Forest

Przedmioty: Phoenix Down (las), (statek): Bronze Gloves, Wrist, Ether, 116 Gil, Leather Hat, Rubber Helm, Potion, Black Medicine

Zapisz stan gry i idź w głąb lasu, aż spotkasz Vivi’ego. Czekają cię dwie bitwy: najpierw stwór schwyta Garnet i po krótkiej walce ucieknie, a za chwilę zaatakuje Vivi’ego. Druga walka będzie trochę dłuższa, ale czary, którymi wspomoże cię Vivi znacznie upraszczają bitwę. Po chwili akcja przeniesie się do wnętrza statku. Możesz pozwiedzać szczątki i znaleźć dużo ciekawych rzeczy. Gdy zajrzysz wszędzie, skieruj się na rozmowę z szefem. Będziesz mu musiał udowodnić, że nadajesz się do wyprawy w głąb lasu. Gdy go pokonasz, udaj się do Steinera a później do Vivi’ego. Po wyjściu ze statku zapisz grę i idź do lasu. Idź cały czas przed siebie – wbrew pozorom w tym lesie jest trudno się zgubić. Po drodze spotkasz kolejnego Moogla, obok którego bije źródełko, które zregeneruje HP/MP. Idź dalej, aż dotrzesz do jamy (?), w której przetrzymywana jest Garnet. Teraz czeka cię trudniejsza bitwa.

BOSS EVIL FOREST
Brain Plant

Jak go pokonać: Korzystaj z Fire Viviego jak i Magic Swd Fire Steinera. W razie potrzeby używaj Potion’s i Pheonix Down. Po chwili nadejdzie wsparcie, a walka stanie się prostsza.

Po wygranej bitwie czeka cię ucieczka przed potworami – biegnij przed siebie, czeka cię jedna walka i efektowna animacja.

1.4. Ice Cavern

Przedmioty: Tent, Ether x2, Potion, Elixir, Mage Masher, Phoenix DOwn, Leather Wrist.

Droga jest prosta – nie ma zbyt wielu odgałęzień, Garnet będzie podziwiać zamarznięte kwiatki, a ty zwróć uwagę na dym buchający w paru miejscach. Unikaj go, gdyż jeśli będziesz próbował/a przezeń przejść, zostaniesz zaatakowany/na i czeka cię krótka walka. W następnej lokacji podejdź do końca ślepej alejki po prawej – okaże się, że Vivi może rozpuszczać lód, a ty masz dostęp do skrzynek ze skarbami. Idź dalej przed siebie i zaglądaj w każdy kąt, pamiętając o lodowych przeszkodach, które Vivi może rozpuścić. Gdy dotrzesz do rozwidlenia dróg (będzie widać dwa przejścia dalej) skieruj się najpierw w lewo. Będzie tam czekał (zamarznięty) Moogle, kupo! Czeka cię Active Time Event: Przeczytaj wszystkie informacje oznaczone znaczkiem "new" i wracaj do lodowych jaskiń. Kupo! Kupo! (zapisz grę), wróć do rozwidlenia i idź w prawo. Po chwili wszyscy stracą przytomność, a dzielnego Zidane’a czeka walka z

BOSS ICE CAVERN
Black Walz no. 1 , Sea Lion

Jak ich pokonać: Zidane powinien mieć Mage Mesher’a i skorzystać z umiejętności Trance (gdy będzie aktywny) Tidal Flame. Powinno to łatwo powalić przeciwników. Pamiętaj by mieć HP powyżej 100, gdyż przeciwnicy mogą atakować silnymi czarami/umiejętnościami.

Po wygranej bitwie ocknie się reszta ekipy. Idź zatem w dalszą drogę i opuść jaskinie. Gdy będziesz schodzić z góry, nadarzy się okazja, by zmienić Garnet imię na Dagger. Wkrótce znajdziesz się na mapie świata. Udaj się do w stronę wioski Dali.

1.5. Dali

Przedmioty: Aries, Potion, (pod ziemią): 156 Gil, Potion, Eye Drops, Iron Helm, Leather Wrist, Ether, 95 Gil, Potion, Phoenix Pinion

Po wejściu do wioski i odpoczynku w gospodzie, ekipa wyruszy na zwiedzanie okolicy. Cóż, weź Zidana i również zaglądnij w każdy zakamarek (np. do skrzynek w pokoju). Zanim ruszysz na zwiedzanie, czeka cię kilka ATE (Active Time Event). Najpierw zobaczysz epizod z Vivim (dzieci są wyraźnie speszone), a za chwilkę Dagger będzie starała się zachowywać jak prowincjonalna dziewczyna. Teraz pora na Zidane – zapisz grę u Moogla i opuść hotel. Gdy po kolejnym ATE odzyskasz kontrolę nad Zidanem, udaj się do sklepu z bronią i kup wszystkim co trzeba. Porozmawiaj z Vivim o Chocobo. Teraz kolejne ATE – właściciel zajazdu oraz Dagger w kolejnej próbie, tym razem w sklepie. Udaj się Zdianem do sklepu na rozmowę z Dagger. ATE: tym razem Steiner. Udaj się z powrotem do hotelu. Razem z Dagger wyruszcie na poszukiwanie Vivi’ego. Pójdź tam, gdzie wcześniej stał Vivi, później wejdź do młyna i skorzystaj z włazu, na którym wcześniej siedział koleś. W kolejnej lokacji odnajdzie się Vivi, ale tylko na krótko. Pod ziemią zaglądaj w każdy kąt i staraj się dotrzeć do każdej skrzynki. Po drodze z jednej beczki będzie wystawał pompon (?). Sprawdź go, a okaże się, że w środku jest Moogle. Zapisz grę i idź dalej. Za dużą halą magazynową dotrzesz do pomieszczenia z tajemniczą machiną. W skrzynce przy ścianie znajdziesz też Viviego. Możesz otworzyć drzwi z tyłu i wpuścić mgłę (razem z potworami) oraz zebrać zawartość skrzynek z następnego pomieszczenia. Teraz wróć i idź przejściem koło maszyny w prawo. Po krótkiej scence akcja przełączy się do Steinera, który jest w wieży nieopodal Dali. Chce się on dowiedzieć kiedy trafi się jakiś statek do Alexandrii. Przeszukaj dokładnie okolice i opuść tereny wieży. Kolesie obsługujący statek zobaczą biegnącego Steinera i uciekną. Steiner uwolni resztę ekipy a po chwili nadleci Black Walz no. 2

BOSS DALI
Black Walz no. 2, HP: 500

Jak go pokonać: Jego ataki zadają do 100 HP obrażeń. Atakuj go unikając korzystania z czarów ognia. gdyż wtedy Blak Walz użyje czegoś mocniejszego. Prościzna

Po bitwie możesz wrócić do Dali i zapisać grę. Gdy załatwisz wszystko w mieście, idź z powrotem do statku.

1.6. Statek

Jest to krótki, ale pracowity fragment gry, okraszony kilkoma animacjami. Przejmij kontrolę nad statkiem. Czeka cię walka z Black Walz no. 3

BOSS STATKU
Black Walz no. 3

Jak go pokonać: Magia Viviego + magiczne ataki Steinera. Nie ma większych trudności.

Po bitwie i krótkiej rozmowie w sterówce czeka cię dość długa i efektowna animacja.

1.7. Zamek Lindblum

Dotrzesz do Lindblum. W zamku idź za komitetem powitalnym :). W sali tronowej porozmawiaj z Cidem (skądś znam to imię?!). Po rozmowie z władcą, grupa rozejdzie się po mieście. W barze Zidane spotka Freyę – kilka i drinków i pora na spanie. Nazajutrz Zidane i Vivi postanowią obejrzeć miasto.

Czeka cię ATE, przeczytaj wszystko co cię interesuje.

script type=

Zapisz grę i wyjdź na zewnątrz. Kolejne ATE, Steiner spróbuje miejscowego przysmaku. Po wyjściu z Inn idź w górę, zaglądnij w każde miejsce, skorzystaj ze wszystkich opcji w Synth Shop’ie i kup wszystkie bronie u kowala – warto mieć dostępne wszystkie umiejętności. Gdy zwiedzisz całą okolicę zapisz grę u Moogla w Inn’ie i wejdź do budynku naprzeciwko hotelu (Inn). Kolejny ATE: Vivi kręci się po sklepie, a po chwili zostaje właścicielem Kupo Nut (Kupo…daj mi tego orzeszka : ().

Podejdź do taksówki i wybierz dzielnicę do której chcesz jechać. Zwiedź wszystkie dzielnice (teatralna, kupiecka i przemysłowa) i pootwieraj skrzynki. Po drodze czekają cię kolejne ATE:

  • ATE 1: Steiner zagubiony w wielkim mieście.
  • ATE 2: Dagger zamknięta w zamku.
  • ATE 3: Kompani ze statku dotarli do South Gate.

Gdy uznasz, że jesteś gotów/a, wróć do zamku. Strażnik nie będzie chciał cię wpuścić do windy, zatem wejdź schodami w górę, a później w korytarz na górze. W pomieszczeniu nieopodal zobaczysz Steinera – porozmawiaj z nim. Załatw wszystko u Moogla i wróć do pokoju z fontanną. Garnet zacznie nucić piosenkę. Strażnik nadal nie ma zamiaru cię przepuścić, więc wróć do sali, z której dopiero co przyszedłeś/przyszłaś, zejdź schodami w dół i zaczep śpiącego strażnika. Po chwili Zidane będzie paradował w uniformie żołnierza i droga do windy będzie otwarta. Wjedź na górę i podążaj na szczyt. Po chwili zobaczysz film, w którym Dagger śpiewa ptaszkom. Obejrzyj okolicę przez teleskop – wciśnij przycisk akcji za każdym razem gdy zobaczysz (!) w dymku. Zidane zachęci Dagger do dalszego śpiewania i przez chwilę akcja będzie przenosić się w różne miejsca.

Gdy usłyszysz, że zaczynają się zawody nie panikuj, tylko zapisz grę. Ustaw najlepsze wyposażenie Zidanowi i pójdź do zamkowej taksówki. Czas start! Masz 12 minut na zabicie jak największej ilości potworów. Przebiegnij przez wszystkie lokacje, walcząc ze napotkanymi zwierzętami. Jak już "wyczyścisz" dany teren, zmień dzielnicę, najlepiej na handlową. Możesz tam spotkać najpotężniejszego stwora – jego pokonanie gwarantuje zwycięstwo. Po konkursie czeka cię uroczysta kolacja z niespodzianką. Po kolacji zjedź windą na dół – zanim pojedziesz do Dragon’s Gate możesz wybrać się w drugą stronę i znaleźć kartę. Przy wyjściu zapisz u Moogla i pohandluj z kolesiem.

1.8. Qu’s March

Gdy wyjdziesz z zamku udaj się na pobliskie bagna. Po chwili zauważysz Moogle mądrale. Droga prowadzi przez wysokie trawy. W sumie wszystkie trawiaste drogi prowadzą do tego samego miejsca więc nie ma co specjalnie szukać (chyba, że się mylę – nie, nie mylisz się, dop. Sephi :). Po chwili dotrzesz do jeziorka ze skaczącymi żabkami i dziwadłem. Złap którąś żabkę i daj… temu czemuś. Wybierz mu/jej imię. Po scence czeka cię krótka odprawa w domku Quale’a i wyruszysz w dalszą drogę. Możesz chwilę połapać żaby. Jak skończysz udaj się do Chocobo Forest.

1.9. Chocobo Forest

Porozmawiaj z Mooglem. Dostaniesz od niego Gysahl Green. Wyjdź z lasu i użyj tego przedmiotu, gdy będziesz stał na śladach Chocobo, które znajdziesz w pobliżu. Przybiegnie kurczak, którym wróć do lasu. Dowiesz się, jak odpowiedzialny opiekun powinien dbać o swojego pupila (albo Mene zrobi ci kuku, Kupo :). Zapłać 60 Gil i spróbuj przeszukać lasek. Powinieneś znaleźć kilka przedmiotów, między innymi kamień z inskrypcją, który zostanie nazwany Chocograph. Jeśli go nie znalazłeś/aś, spróbuj jeszcze raz. Moogle poinformuje cię jak z niego korzystać. Proponuję rozejrzeć się i znaleźć miejsce, które widać na obrazku. Możesz również udać się w okolice South Gate i trochę podszkolić ekipę. Leczyć się możesz pijąc ze źródełka przy wrotach. Obok źródełka znajdziesz jeden z gatunków (Mokka) kawy o które prosił dziadek z wieży koło Dali.

1.10. Gizamaluke’s Grotto

Przedmioty: Mythril Gloves, Bronze Vest, Magus Hat.

Gdy uznasz, ze jesteś gotów/gotowa idź do Gizamaluke’s Grotto. W środku porozmawiaj z umierającym strażnikiem. Dostaniesz od niego Gizamaluke’s Bel. Użyj go przy drzwiach. W kolejnym pomieszczeniu czeka cię walka z najeźdźcami. Do wyboru będziesz miał trzy wejścia, ale tylko jeden dzwonek. Wybierz to po lewej, a doprowadzi cię do rannego żołnierza, od którego dostaniesz nowy dzwonek (po drodze znajdziesz Bronze Vest). Teraz możesz wybrać dowolną drogę. Po prawej jest szybciej, ale idąc lewą drogą znajdziesz kolejny przedmiot. W kolejnej sali zobaczysz Moogla i wielki dzwon. Daj Mooglowi Kupo Nut, a po chwili zyskasz kolejny dzwonek. Idź na prawo – tam możesz zapisać grę. Po pnączach można wyjść na powierzchnię, ale przeciwnicy są naprawdę silni. Wróć do pomieszczenia z dużym dzwonem (gdy będziesz wychodził Moogle da ci kolejny dzwonek) i wybierz drugie drzwi. Tam czeka Cię walka z bossem.

BOSS GIZAMALUKE’S GROTTO
Gizmaluke

Jak go pokonać: Jest to zdecydowanie najtrudniejsza walka na dysku pierwszym, ale idzie ją wygrać. Potrzebne tutaj będą: zdolność Zidane’a Soulblade i miecz/sztylet z zaklętym statusem Blind oraz Vivi z czarem Slow – to powinno dać twojej drużynie chwilę oddechu. Jedna osoba (przykładowo Quina) lub dwie niech dbają o zdrowie ekipy, natomiast reszta atakuje – Vivi Thunder, Freya Jump i Lancer. Ważną rolę może tu odegrać Zidane – wyposaż go w The Ogre (sztylet ze statusem Blind) i podładuj pasek Trance, by w starciu z Gizamaluke mógł użyć Shift Break (technika Dyne), potężnego ataku zabierającego ponad 1400 HP. Kilka minut skupienia i Gizamaluke zostanie pokonany.

1.11. South Gate

Porozmawiaj ze wszystkimi, gdy po prawej stronie nie będzie już nikogo wyjdź przez przejście na górze. Tam Dagger wyjdzie z worka. Idź dalej i wejdź do pociągu.

1.12. Burmecian Kingdom

Przedmioty: Cancer, Potion, Soft x2,

Idź w górę miasta, za drewnianą skrzynką leży Stelazzio – Cancer. Po chwili zobaczysz Zorna i Torna, którzy wyślą na ciebie Czarnych Magów. Gdy ich pokonasz, idź po schodach po prawej i wejdź do domu – z tyłu jest skrzynka. Wejdź po schodkach na górę – w skrzyni na piętrze jest potwór. Wyjdź z pomieszczenia górnym wyjściem, miń wrota i idź dalej w lewo. Znajdziesz się w pokoju z balkonami, na samej górze. Nie biegnij, ale powoli przejdź w stronę skrzynki i wyjmij z niej Germinas Boots. Gdy będziesz wracał/a, balkon się załamie. Wróć zatem do miejsca w którym walczyłeś z Magami i pójdź do domu po lewej stronie. Jesteś teraz w pomieszczeniu balkonowym, tyle, że na samym dole. Opróżnij skrzynie i wejdź piętro wyżej, skorzystaj z kolejnych drzwi. W następnym pomieszczeniu podejdź do okna na dole (tam gdzie jest wyjście na balkon) i wyjdź na balkon, gdy gra o to zapyta. W pomieszczeniu po drugiej stronie porozmawiaj z konającym. Pójdź za łóżko i zajrzyj pod nie, a znajdziesz Protection Bell – naprzeciwko lóżka jest skrzynka z Ether’em. Wróć do zamkniętych wrót na tarasie (na samej górze budynku) i użyj dzwonka. Otwarte drzwi odsłonią schody – wejdź na górę. Pootwieraj skrzynki, a następnie wejdź w drzwi w świątyni. Na dużym placu zobaczysz dwie chałupki – w tej z tyłu po lewej znajdziesz Lancę dla Frey’i, a w chatce po prawej jest Moogle (raczej Moogliczka – zobacz na różowy kubraczek, Ciastku :), u którego można nie tylko się wyspać i zapisać grę, ale także zrobić zakupy. Proponuję się wyspać i kupić wszystkie nowe przedmioty, których wcześniej nie było. Użyj Mogneta, a Atla (czyli Moogle) da ci Kupo Nut, za dostarczenie listu. Z tyłu w ścianie jest skrytka, z której możesz wyjąć Lighting Staff. Do pokoju wejdzie Stiltzkin – możesz od niego kupić zestaw przedmiotów. Teraz opuść chatkę i idź dalej w górę, aż dotrzesz do ogromnego posągu. W tym momencie wydarzenia potoczą się automatycznie i rozpocznie się walka z Beatrix.

KOŃCOWY BOSS PIERWSZEJ PŁYTY
Beatrix

Jak ją pokonać: Nie da się jej zabić, za to ona może Ciebie, ale nie przejmuj się, bo bywało już gorzej (patrz walka z Gizamaluke). Przepis jest prosty – rzuć Slow, atakuj tym co masz i lecz rannych, ewentualnie wskrzeszaj poległych. Jeżeli trafisz na sprzęt z absorpcją Błyskawic, to przy Thunderslash masz leczenie za darmo. Starcie zakończy się w chwili, gdy Beatka uraczy Cię Stock Break’ iem.

Za chwilę ujrzysz kolejną wspaniałą animację oraz komunikat proszący o zmianę płyty (wcześniej jeszcze będziesz mógł/mogła zapisać grę).

Insert CD2