System magii w Final Fantasy 1 nie jest skomplikowany. Jest osiem poziomów czarów, po cztery zaklęcia. Kupuje się je w sklepach, w miarę przechodzenia gry. Każda z magicznie uzdolnionych postaci może się nauczyć trzech czarów danego poziomu. Oznacza to, że musimy zrezygnować z jednego zaklęcia. Istnieje możliwość skorygowania wyboru, poprzez menu magii w grze – możemy wymazać czar z pamięci bohatera.
W pierwszej części Final Fantasy nie ma punktów MP. Nie oznacza to, że czary są nielimitowane. Mało doświadczony czarodziej szybko się męczy i aby zregenerować swoje magiczne siły musi się wyspać. Dlatego podczas walki możemy jedynie kilka razy rzucić czary z danego poziomu. Im mag dojrzalszy, tym większe zasoby zaklęć do wykorzystania.
Poziom | Cena | Lokalizacja |
---|---|---|
1 | 100 G | Cornelia |
2 | 400 G | Pravoca |
3 | 1500 G | Elfheim |
4 | 4000 G | Elfheim |
5 | 8000 G | Melmond |
6 | 20 000 G | Crescent Lake |
7 | 45 000 G | Gaia, Onlak |
8 | 60 000 G | Gaia, Lufenia |
- Kolumna Nazwa podaje nazwę czaru
- Kolumna Działanie opisuje efekt działania czaru
- Kolumna Zasięg podaje ile osób obejmuje jednorazowe rzucenie czaru
- Kolumna Profesje pokazuje, które profesje mogą korzystać z danego czaru. Oto legenda profesji: W – Warrior; K – Knight; T – Thief; N – Ninja; MO – Monk; MA – Master; BM – Black Mage; BW – Black Wizard; WM – White Mage, WW – White Wizard; RM – Red Mage; RW – Red Wizard