Dla początkującego gracza zasady gry są niezrozumiałe. Jest tak dlatego, że najważniejszych rzeczy trzeba się nauczyć samemu. Plansza do gry ma rozmiar 4×4 pola. Na planszy zazwyczaj pojawiają się losowo tzw. martwe pola. Ich zadaniem jest urozmaicić grę. Karty układa się na planszy na zmianę z graczem komputerowym. Teraz przyjrzyjmy się karcie:
Oprócz rysunku możemy zauważyć dwie rzeczy: strzałki na bokach i narożnikach karty oraz ciąg znaków, np. 8P80. Najpierw zajmę się strzałkami. Są one odpowiedzialne za "walkę" i wskazują, które sąsiednie pola na planszy mogą zostać zaatakowane. Jeśli na polu wskazanym przez strzałkę nie ma innej karty to nic się nie dzieje. Jeśli znajduje się tam twoja karta to również nic nie ulega zmianie. Dopiero gdy na wskazanym polu znajduje się karta przeciwnika zaczyna się starcie. Jeśli na karcie przeciwnika nie ma strzałki w kierunku twojej (atakującej) karty to wroga karta po prostu przechodzi na twoją stronę, zmieniając kolor tła. Jeśli okaże się, że strzałka na twojej karcie "zderzy się" ze strzałką na wrogiej karcie to zaczyna się bitwa. Za ten fragment gry odpowiedzialne są ciągi znaków na karcie.
Ciąg składa się z czterech znaków:
Pierwszy znak odpowiada za siłę ataku karty. Drugi wskazuje rodzaj ataków: P – fizyczny, M – magiczny, X – skuteczniejszy (w zależności od obrony atakowanej karty). Trzeci i czwarty znak mówią o obronie karty – trzeci o obronie przed atakami fizycznymi a czwarty o obronie przed atakami magicznymi. Siła ataku i obrony jest mierzona w skali od 0 do F (zero najsłabsze, F najmocniejsze). Podczas bitwy są wyświetlane nieco inne liczby, które zależą właśnie od ciągu znaków. Wygrywa zazwyczaj ta karta, która jest silniejsza. Czasami może się jednak zdarzyć, że David wygra z Goliatem. Oto jak wyznaczane są liczby podczas walki:
Na karcie | Minimum | Maximum |
---|---|---|
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 A B C D E F |
0 16 32 48 64 80 96 112 128 144 160 176 192 208 224 240 |
15 31 47 63 79 95 111 127 143 159 175 191 207 223 239 255 |
Jeśli wygrasz bitwę to karta przeciwnika przechodzi na twoją stronę., tak samo jak karty wskazane przez jej strzałki. Dzięki wygraniu bitwy stajesz się więc posiadaczem nie tylko "przegranej" karty, ale także odpowiednich, sąsiadujących z nią kart.
Jeśli zdarzy się, że podczas ataku kilka twoich strzałek będzie stykało się ze strzałkami przeciwnika to będziesz mógł/mogła wybrać, którą kartę zaatakować najpierw.
Karciany pojedynek wygrywa ta osoba, która będzie miała więcej swoich kart na planszy. W nagrodę można wybrać sobie kartę z talii przeciwnika (musi być w twoim posiadaniu na końcu gry – mieć niebieskie tło). Karta ta staje się twoją własnością. Jeśli okaże się, że w momencie zakończenia gry przeciwnik nie miał żadnej karty, wtedy zwycięstwo jest określane mianem "Perfect". W nagrodę wszystkie wrogie karty przechodzą do twojego ekwipunku.