Hell Wyrm

Pierwszym i zdecydowanie najsłabszym z “wielkiej trójki” FF XII jest Hell Wyrm. Walka z nim potrwa długo, ale nie będzie trudna, jeżeli nasze postacie mają poziom powyżej 70. Często jest uważany jedynie za wstęp do walki z jego “bliźniakiem” – Yiazmatem.

Przygotowania

Magia i techniki

Nie muszę chyba wypisywać czarów które musisz znać, jako że nasze postacie powinny już umieć je wszystkie. Najważniejsze to: Hastega, Protectga, Arise, Curaja, Bravery, Charge, Syphon.

Broń i pancerze

Najlepiej sprawdza się tu Excalibur (wróg jest podatny na świętość) i Masamune (często atakuje seriami). Oprócz tego przydatne mogą być wszystkie najpotężniejsze bronie w grze: Zodiac Spear, Tournesol, Ultima Blade i Ragnarok. Z pancerzy – im większa obrona, tym lepiej. Ja używałem Grand Armour i Maximillian oraz Circlet. Niezbędny jest Bubble Belt.

Przedmioty

Potrzebujesz po 99 Gold Needle i Chronos Tear. Walkę można przerwać w dowolnym momencie, ale bez sensu jest wracać do miasta po nowy zapas przedmiotów.

Gambity

To bardzo ważne, gdyż dobre Gambity pomogą nam zwyciężyć bez dużego wysiłku. Potrzebujemy:

  • Ally: Any -> Arise – dla wszystkich postaci
  • Ally: Any -> Chronos Tear – dla wszystkich postaci
  • Self -> Gold Needle – dla wszystkich postaci
  • Self: MP <10% -> Charge – dla wszystkich postaci
  • Ally: HP <50% -> Curaja – dla jednej postaci
  • Ally: Any -> Hastega – dla jednej postaci (innej)
  • Ally: Any -> Protectga – dla jednej postaci (jeszcze innej)
  • Self -> Bravery – dla najsilniejszej postac (opcjonalnie)i
  • Foe: Any -> Attack dla wszystkich postaci

Znalezienie oponenta

Najpierw należy wykonać Hunt z Vyraalem. Udajemy się potem do miejsca, w którym z nim walczyliśmy, i klikamy na wiatrak nr 10. Pojawi się naukowiec, który po krótkim dialogu da nam Age-Worn Key. Teraz udajemy się do Sochen Cave Palace. Musimy otworzyć Door of Hours w określonej kolejności – wchodzimy od wschodu, a dalej idziemy zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Drzwi przy “godzinie dziewiątej” otworzą się. Idziemy do końca korytarza i otwieramy drzwi kluczem.

script type=

Przeciwnik

HELL WYRM

Lv: 60

HP: 8 930 711

LP: 150

Słabość: Świętość

Odporności: Mrok (absorbcja), Ogień, Lód, Woda, Błyskawice, Wiatr, Ziemia

Statusy: Zaczyna z Shell, Protect i Haste (można zdjąć)

Można ukraść: Holy Stone, Holy Magicite, Holy Crystal

Umiejętności:

  • Atak fizyczny: Może wykonać do 12 ciosów w serii, czasami nakłada status KO
  • Rake: Silniejsza wersja ataku fizycznego, namierza jedną postać
  • Firaga, Blizzaga, Thundaga, Aeroga, Darkga: Magia żywiołowa trzeciego poziomu, namierza wszystkie postacie.
  • Invert: Zamienia aktualny poziom HP i MP, działa na jedną postać.
  • Stone Breath: Zadaje średnie obrażenia bezżywiołowe i wywołuje status Petrify. Działa na całą drużynę.
  • Judgement: Najsilniejszy atak bossa. Zadaje duże obrażenia wszystkim postaciom i może wywołać status Stop. Hell Wyrm używa go za każdym razem, gdy straci 10% HP.

Walka

Cóż… nie ma tu dużo do opisywania. Jeżeli zastosowałeś/łaś się do moich porad w zakresie Gambitów, i jeżeli masz drużynę na porządnym poziomie, to przez większość walki będziesz tylko obserwatorem. Jedyne co trzeba robić, to zmieniać lidera drużyny, gdy padnie. Opłaca się też raz na jakiś czas odnowić MP naszemu healerowi (najlepiej Syphonem). Jedynie w przypadku jakiegoś nieprzyjemnego zbiegu okoliczności (n.p. Judgement spowoduje Stop u wszystkich postaci) musimy wkroczyć do akcji. Proponuję wówczas wystawić drużynę rezerwową, i wyleczyć pierwszy skład. Może też się zdarzyć, że skończą się nam przedmioty. Wtedy opuszczamy arenę, i udajemy się do dowolnego sklepu (zapisujemy przy okazji grę) – boss nie uleczy się. Walka jest bardzo długa, ale to i tak nic w porównaniu z Yiazmatem.