Elitarne

Hunty opisałem w kolejności, w której chyba najwygodniej się je wykonuje. Wziąłem tu pod uwagę ich stopień trudności, oraz moment, od kiedy są dostępne. Oczywiście można wykonać je w dowolnym porządku (z drobnymi wyjątkami).

1. Little Love on the Big Plains (ranga I)

Dostępny: Przed wylotem do Bhujerby
Zleceniodawca: Dania (Giza Plains: Dry, Nomad Village)
Wróg: Cluckatrice – lv: 15, HP: 7509, słabość: ziemia
3 x Chickatrice – lv: 13, HP: 3067, słabość: ziemia
Steal: Chickatrice – Potion / Small Feather / Large Feather
Cluckatrice – Small Feather / Wind Stone / Taurus Gem
Lokalizacja: Giza Plains: Dry, Giza’s North Bank
Nagroda: 1000 gil, Jackboots, Rainbow Egg

Ten Hunt może być dość trudny, jeżeli zabierzesz się za niego od razu. Jeżeli nie jesteś pewny/pewna siebie, możesz wykonać go później. Aby przeciwnik (a raczej przeciwnicy) pokazał się, musisz najpierw zabić wszystkie potwory w Giza’s North Bank. Idź potem do wioski, zapisz grę i wróć. Upewnij się, że masz pod ręką Potiony i Phoenix Downy. Zacznij walkę od długiego combo Quickeningami, a następnie koncentruj swoje ataki na bossie, lecząc się kiedy trzeba.

2. The Cry of Its Power (ranga I)

Dostępny: Po Lhusu Mines
Zleceniodawca: Pilika (Bhujerba, Khus Skygrounds)
Wróg: Rocktoise – lv: 16, HP: 17 548, słabość: wiatr
Steal: Potion / Turtle Shell / Aged Turtle Shell
Lokalizacja: Lhusu Mines, Site 2
Nagroda: 1200 gil, Heavy Coat, 2 x Hi-Potion

Weź ze sobą kilkanaście Phoenix Downów i Hi-Potionów. Rzuć na siebie Protect. Zacznij od pozbycia się wszystkich szkieletów w okolicy, potem zabierz się za żółwia. Kiedy zostanie mu około połowy HP, zaatakuj go Quickeningami.

3. Paradise Risen (ranga III)

Dostępny: Po Tomb of Raithwall
Zleceniodawca: Nanau (Giza Plains: Rains, Crystal Glade)
Wróg: Gil Snapper – lv: 37, HP: 86 956, słabość: błyskawice
Steal: 1000 gil / 2000 gil / 4000 gil
Lokalizacja: Giza Plains: Rains, Tracks of the Beast
Nagroda: 3000 gil, Phobos Glaze

Aby dostać się do Tracks of the Beast, musimy najpierw ściąć wszystkie drzewa w Giza (jest ich 6). Przejście po pniach znajdziemy w Giza’s South Bank. Niestety, żółw pojawia się tylko podczas bardzo mocnej ulewy, więc musimy wchodzić i wychodzić, aż Banat nie powie nam, że się udało. Walka jest dość trudna. Najlepiej przyjść tu tuż przed Mt Bur-Omisace, jeszcze z Larsą w składzie. Zapewni nam nieskończoność Hi-Potionów. Uwaga – miecze elementarne: Flametounge i Icebrand, na niewiele się zdadzą. Zaczynamy od rzucenia Haste i Protect na wszystkich. Ustawiamy Gambity na natychmiastowe wskrzeszanie. Żółw często rzuca Blizzarę, więc leczymy się Curą, w skrajnych sytuacjach Curagą. Musimy bardzo uważać, żeby nie zbliżyć się za bardzo do innych żółwi, bo walka z dwoma takimi przeciwnikami naraz może być strasznie niebezpieczna. Można spróbować zabić je wszystkie jeszcze przed zabraniem się za Marka. Dobrym pomysłem jest zaaplikowanie przeciwnikowi statusu Immobilise (ataki Bansata czasami go wywołują), wyciągnięcie łuków i strzelanie z dystansu. Może dojść wtedy do sytuacji, że wróg całkowicie skoncentruje się na Seeq’u, który ma bardzo dużo życia, a leczony przez Larsę jest niemal nieśmiertelny! Pod koniec starcia oponent wzmocni znacząco swoją obronę. Używamy wtedy Quickeningów i dobijamy go.

4. Crime and Punishment (ranga V)

Dostępny: Po Jahara
Zleceniodawca: Contrite Thief (Rabanastre, Lowtown)
Wróg: Orthros – lv: 34, HP: 87 141, słabość: ogień
Steal: Phoenix Down / Caramel / Slime Oil
Lokalizacja: Garamsythe Waterway, Southern Sluiceway
Nagroda: 3800 gil, Horakhty’s Flame, Unpurified Ether

Aby przeciwnik się pojawił, musisz wystawić drużynę złożoną z samych dziewczyn. Najpierw rzucamy na siebie Haste, a na stwora Dispel. Dzięki temu zarówno jego atak, jak i obrona staną się dużo słabsze. Jedynym problemem pozostają statusy, które regularnie daje nam w prezencie: Blind, Confuse, Sap i Slow. Ustawiamy Gambity na automatyczne ich leczenie. Leczymy się Curą bądź Curagą, kiedy trzeba.

5. Paramina Run (ranga V)

Dostępny: Po Mt Bur-Omisace (pierwsza wizyta)
Zleceniodawca: Gurdy (Mt Bur-Omisace, Sand-Strewn Pass)
Wróg: Trickster – lv: 44, HP: 61 321, słabość: zmienna
Steal: Chorobo Feather / Gysahl Greens / Hastega Mote
Lokalizacja: Paramina Rift, Frozen Brook
Nagroda: 4800 gil, Deimos Clay

Jest to dość trudny przeciwnik, dlatego proponuję zabrać się na niego w okolicach 42-45 poziomu. Na początku ptak głównie biega w kółko. Wystarczy go wtedy gonić i atakować, najlepiej łukami. Okoliczne potwory nie będą przeszkadzać. Kiedy Trickster stanie w miejscu, zacznie wreszcie porządnie atakować. Często rzuca Choco Comet. Jest to mocny atak, więc regularnie leczymy się Curą. Kiedy użyje Paling, przestawiamy się na magię bezżywiołową, o ile już ją masz. W przeciwnym razie musisz poczekać, aż efekt czaru zniknie.

6. Antlion Infestation (ranga V)

Dostępny: Po Mt Bur-Omisace (pierwsza wizyta)
Zleceniodawca: Niray (Bhujerba, Staras Residence)
Wróg: Antlion – lv: 37, HP: 106 499, słabość: wiatr
Steal: Potion / Charger Barding / Cancer Gem
Lokalizacja: Lhusu Mines, Site 9
Nagroda: 4300 gil, Sickle Blade, Bubble Belt

Przed wejściem do “legowiska” Antliona i jego obstawy, rzuć na siebie wszystkie pozytywne statusy. Zaczynamy od mocnego uderzenia – każdy rzuca przynajmniej 1 Aerogę, co powinno zabić szeregowców. Na samego Marka powinno wystarczyć standardowe “siecz i lecz”. Bubble bardzo ułatwi sprawę, jeśli już je mamy.

7. A Dark Rumour (ranga V)

Dostępny: Po Draklor Laboratory
Zleceniodawca: Montblanc (Rabanastre, Clan Hall)
Wróg: Belito (Hunter Stalker) – lv: 49, HP: 115 569, słabość: woda
Steal: Elixir / Dark Matter
Lokalizacja: Nam-Yensa Sandsea, Withering Shores (ukryta część)
Nagroda: 5100 gil, Megalixir

Aby dostać się do ukrytej części Withering Shores idziemy do Ogir-Yensa Sandsea, do lokacji Central Junction i przez Zertinan Caverns dostajemy się do Nam-Yensa. Zanim podejdziemy do Monida, rzucamy na siebie wszystkie przydatne statusy.  Dowiemy się od niego, że cały Hunt to zasadzka na Hunter Stalkera, tajemniczego zabójcę. Nie zdradzę, kto nim jest. Sama walka jest dość prosta. Najpierw szybko pozbywamy się obstawy. Potem atakujemy bossa, lecząc się kiedy trzeba. Starcie nie potrwa długo.

8. Carrot Stalk (ranga VII)

Dostępny: Po Mt Bur-Omisace (druga wizyta)
Zleceniodawca: Zammadria (Nalbina, Aerodrome)
Wróg: Carrot – lv: 49, HP: 110 842, słabość: świętość
Steal: Dark Crystal / Foul Liquid / Putrid Liquid
Lokalizacja: Salikawood, Sun-dappled Path
Nagroda: 5200 gil, Putrid Liquid, Stink Bombs

Aby przeciwnik się pojawił, nie możemy zabić żadnego wroga od wejścia do Salikawood. Carnot nie zasługuje na rangę VII – Ixion i Seer są dużo silniejsi. Na siebie rzucamy standardowe statusy, a na wroga Dispel. Atakujemy i leczymy. Statusów pozbywamy się Esuną / Esunagą. Na szczęście paskudny oddech stwora często pudłuje.

9. Fishy Dreams (ranga VI)

Dostępny: Po Pharos
Zleceniodawca: Whitecap Wench (Balfonheim, The Whitecap)
Wróg: Ixion – lv: 58, HP: 166 559, słabość: świętość
Steal: Storm Crystal / Grimoire Aidhed / Magick Lamp
Lokalizacja: Pharos: Subterra, Penumbra
Nagroda: 3000 gil, Ragnarok, Sapping Bolts

Przeciwnik jest silniejszy, niż by to wskazywała jego ranga. Zakładamy Bubble Belt, rzucamy Protect, Shell i Haste. Stwór zna czar Dispelga – ponownie nakładamy po nim na siebie pozytywne statusy. Rzuca też bardzo silna Thundagę – leczymy się Curają, oraz kilka nieprzyjemnych statusów – używamy Remedy.

script type=

10. Battle on a Big Bridge (ranga VII)

Dostępny: Po Draklor Laboratory
Zleceniodawca: Montblanc (Clan Hall, Rabanastre)
Wróg: Pierwsza walka: Gilgamesh – lv: 45, HP: 123 103, słabość: brak
Enkidu – lv: 43, HP: 33 052, słabość: brak
Druga walka: Gilgamesh – lv: 70, HP: 473 246, słabość: brak
Enkidu – lv: 65, HP: 140 162, słabość: brak
Steal (pierwsza walka): Gilgamesh – faza pierwsza: Potion / Hi-Potion / 1000 gil, faza druga: 2000 gil, faza trzecia: Genji Shield, faza czwarta: Genji Gloves
Enkidu: Wolf Pelt / Beastlord Hide / Throat Wolf Blond
Steal (druga walka): Gilgamesh – faza pierwsza: X-Potion / 3000 gil, faza druga: Hi-Potion / 4000 gil, faza trzecia: Genji Helmut, faza czwarta: Genji Amor
Enkidu: Wolf Pelt / Beastlord Hide / Hell’s Gate Flame
Lokalizacja: Lhusu Mines, Tasche Span / Site 7
Nagroda: 10 000 gil, Masamune

Pierwsze starcie: Ta walka jest bardzo prosta. Rzucamy na siebie Haste i Protect. Najpierw pozbywamy się Enkidu – padnie błyskawicznie. Potem atakujemy Gilgamesha. Gdy adwersarz wyciągnie ” Gunblade”, przestajemy atakować i kradniemy Genji Shield. To samo robimy po wyciągnięciu następnego miecza – tym razem zdobędziemy Genji Gloves. Wróg użyje Perfect Defence pod koniec walki, ale wystarczy poczekać i dobić go.

Drugie starcie: Tym razem oponenci bardzo się wzmocnili. Ustwiamy Gambity na leczenie, automatyczne odnawianie Haste i Protect, oraz usuwanie Stop, Sleep, Disable i Petrify. Zakładamy Bubble Belt. Najpierw zabijamy Enkidu atakami fizycznymi, a potem okradamy Gilgamesha. Robimy to za każdym razem, gdy wyciągnie nowy miecz. Zdobędziemy w ten sposób między innymi Genji Helm i Genji Armour. Boss zna kilka ataków namierzający postacie, których poziom jest podzielny przez pewną liczbę: Lv. 2 Sleep, Lv. 3 Disable i Lv. 5 Break. Szczególnie Disable jest nieprzyjemne – przynajmniej jedna postać musi mieć poziom niepodzielny przez 3. Wróg zna też czar Stop. Walka będzie dużo prostsza, gdy poziomy naszych postaci to liczby niepodzielne przez 2 i 3.. Wówczas możemy sobie darować leczenie statusów i skoncentrować się na ataku. Pod koniec Gilgamesh znowu użyje Perfect Defence, ale i tym razem wydłuży to tylko trochę starcie.

11. Truth Shrouded In Mist (ranga VII)

Dostępny: Po pokonaniu Fafnira
Zleceniodawca: Koqmihn (Rabanastre, Dalan’s House)
Wróg: Behemoth King – lv: 70, HP: 1 668 491, słabość: brak
Steal: Ring Wyrm Scale / Behemoth Stek / Elixir
Lokalizacja: Feywood, The Edge of Reason
Nagroda: 250 gil, Bacchus Wine

Teleportuj się do Giruvegan. Idź do Feywood i zabij wszystkich wrogów w lokacji The Edge of Reason. Nie jest to proste, gdyż gęsta mgła psuje widoczność. Przejdź kilka razy całą planszę wzdłuż i wszerz, aby upewnić się, że nic nie zostało. Przejdź teraz do Ice Field of Clearsight i zrób to samo. Ta lokacja jest mniejsza, więc będzie łatwiej. Gdy skończysz, wróć do The Edge of Reason. Behemoth King powinien już czekać mniej więcej na środku planszy.
Sama walka jest podobna do tej z Fafnirem. Zakładamy Bubble Belt i ustawiamy Gambity na automatyczne rzucanie Shellga i Hastega. Nie zapomnij też o wskrzeszaniu i rzucaniu Curaji, gdy HP spadnie poniżej 60%. Atakujemy z dystansu, za pomocą Telekinesis. Czary wroga są dużo słabsze niż jego ataki fizyczne, zwłaszcza przy Shell. Przeciwnik często zmienia swoją odpornośc – raz jest podatny tylko na magię, innym razem na ataki fizyczne. Atakujemy go za pomocą Telekinesis lub Scathe / Flare, w zależności od tego, co akurat na niego działa. Warto rzucić na siebie Faith bądź Bravery przy każdej zmianie jego odporności. Gdy wróg użyje Shell lub Protect, rzucamy Dispel (pod warunkiem, że nie jest akurat odporny na magię). Walka jest bardzo długa, ale niezbyt trudna, jeżeli zachowasz bezpieczny dystans.

Uwaga: Po odebraniu bardzo skromnej zapłaty, idź do Mt Bur-Omisace i uderz gołą pięścią w kamienną głowę smoka. Otrzymasz Rod of Faith i 500 000 gil!

12. God or Devil ? (ranga VI – bzdura)

Dostępny: Po Pharos
Zleceniodawca: Montblanc (Rabanastre, Clan Hall)
Wróg: Shadowseer – lv: 67, HP: 278 078, słabość: świętość
Pandaemonium – lv: 55, HP: 116 678, słabość: wiatr
Slyt – lv: 55, HP: 92 661, słabość: ogień
Fenrir – lv: 55, HP: 189 992, słabość: ziemia
Phoenix – lv: 59, HP: 134 089, słabość: brak
Steal: Shadowseer – Foul Flesh / Magoty Flesh / Forbidden Flesh
Pandaemonium – Ancient Turtle Shell / Aries Gem / Scarletite
Slyt – Yensa Scale / Pisces Gem / Yensa Fin
Fenrir – Beastlord Hide / Beastlord Horn / Behemoth Steak
Phoenix – Windslicer Pinion / Eye of the Hawk / Split Armor
Lokalizacja: Pharos: Subterra, Hell’s Challenge
Nagroda: 20 000 gil, 2 x Megalixir

Droga do Seera: Samo dotarcie do przeciwnika zajmuje znacznie więcej czasu niż walka. Aby dojść do Hell’s Challenge, musimy przejść przez trzy poziomy Subterra. Na każdym musimy aktywować 4 posągi – po jednym w każdym z 4 pomieszczeń na danym poziomie. Posągi aktywujemy za pomocą Black Orbów, które często zostawiają potwory w Subterra (oprócz tych na korytarzach). Orby umieszczamy na posągach pojedynczo, bądź w zestawach po 5 lub 10. Uwaga, posągi nie wydają reszty : ) . Możesz ryzykować, albo zajrzeć do mojej małej tabelki:

 

Pn-Zach Pn-Wsch Pd-Wsch Pd-Zach
Penumbra 9 Black Orbs 18 BO 3 BO 6 BO
Umbra 9 BO 15 BO 15 BO 18 BO
Abysal 21 BO 15 BO 27 BO 12 BO

Pamiętaj, że na kulki trzeba klikać szybko, bo inaczej uciekną. Gdy aktywujemy już 4 posągi na danym piętrze, otworzy się droga na następne. Docieramy tam za pomocą windy. W międzyczasie czeka nas walka z bossem.

Boss Subterra
Phoenix
Lv : 55
HP : 92 522
Słabość: Brak
Steal: Windslicer Pinion / Eye of the Hawk / Split Armor

Jest bardzo prosty. Wystarczy atakować za pomocą łuków lub Telekinesis, lecząc kiedy trzeba.

Podczas wędrówki po Subterra, przy odrobinie szczęścia, można znaleźć Ultima Weapon, oraz sporo innych przydatnych przedmiotów. Musimy jednak uważać, gdyż jest to niebezpieczne miejsce. Najgroźniejszym z występujących tu przeciwników jest Magic Pot – można go pokonać bez trudu, dając mu Elixir, a potem atakując. Jeżeli jednak najpierw zaatakujemy, to szanse na przeżycie są mizerne. Można się wówczas ratować jedynie błyskawiczną ucieczką. Najlepiej wracać na górę i zapisywać grę po każdym poziomie, aby uniknąć konieczności przechodzenia wszystkiego od nowa. Gdy aktywujemy wszystkie 12 posągów, wracamy na górę, zapisujemy grę, zakładamy odpowiedni ekwipunek i rzucamy na siebie Haste, Shell, Protect i Bravery. Ustawiamy też Gambity na automatyczne rzucanie Arise, Hastega, Protectga, Curaja (przy 60% HP) i Charge (przy 10% MP).

Walka: Na początku przeciwnik nie jest zbyt groźny. Gdy zabierzemy mu nieco HP, przywoła pierwszego sługę – Pandaemonium, a sam stanie się nietykalny, co nie przeszkadza mu w dalszym atakowaniu drużyny. Pamiętaj o Gambicie Foe: Lowest HP -> Attack, aby nie uderzać bez sensu Seera. Rzucamy Dispel na żółwia i atakujemy. Shadowseer często rzuca Invert, zamieniając poziom HP i MP jednej postaci, oraz Fearga, zabierając całej drużynie mnóstwo MP. Używamy wówczas Charge, Etherów / Elixirów, lub czekamy, aż oberwiemy Invertem. Sam Pandemonium jest słaby. Jedyną wredną jego techniką jest znany już Perfect Defence.   Drugim podwładnym bossa jest Slyt. Jest on jeszcze słabszy od przeciwnika. Wystarczy atakować i leczyć się. Następny jest Fenrir – zaczynamy od Dispel, potem atakujemy, uważając jednocześnie na Seera, który coraz częściej rzuca Invert i Feargę, wywołuje też różne groźne statusy – zwłaszcza Blind, Silence i Immobilise. Ostatnim jego sługus to Phoenix. Zmieniamy broń na łuki, bądź atakujemy za pomocą Telekinesis. W tym momencie lepiej wyłączyć już odnawianie Haste i Protect, żeby nie tracić kolejek, bo Seer zaczyna rzucać Dispelgę. Kiedy Phoenix padnie, możemy wreszcie zabrać się za bossa. Rzucamy Shellgę, żeby zabezpieczyć się przed jego silnymi czarami: Flare, Srock, Scourge i Scathe. Bez swoich sług Shadowseer nie jest trudny. Atakuj i lecz się, a wygrasz.

12. Farewell to a Legend (ranga VIII)

Dostępny: Po wykonaniu 44 Huntów i pokonaniu Hell Wyrma
Zleceniodawca: Montblanc (Rabanastre, Clan Hall)
Wróg: Yiazmat – lv: 73, HP: 50 112 254, słabość: mrok
Steal: Holy Stone / Holy Magicite / Holy Crystal
Lokalizacja: Ridorana Cataract, Colosseum
Nagroda: 30 000 gil, Godslayer’s Badge

Zdecydowałem się na opisanie tego przeciwnika w specjalnym dziale: Uber Bossy. Zapraszam.