Rozdział Czwarty

Przed nami czwarty rozdział – ma on dość istotne znaczenie jeśli komuś zależy na ukończeniu gry ze wskaźnikiem 100%. Bardzo łatwo bowiem przeoczyć mało znaczące, wydawałoby się, fragmenty gry, które ostatecznie rzutują na końcowy rezultat. Zatem do dzieła.

4.1. Airship (10 minut, +1,8%) 61,4%

Większość wydarzeń czwartego rozdziału toczy się na pokładzie Celsiusa. Udaj się do maszynowni by opróżnić skrzynki (Remedy x6,
Turbo Ether x3, Phoenix Down x7 i Hi-Potion x8). Następnie wjedź na pokład (tak, tak, na pokład, nie na mostek) i porozmawiaj z Pain. Po krótkiej pogawędce udaj się do kajuty i prześpij a następnie wróć na mostek i obejrzyj Crimson Record 2 i 3. Gdy się już z nimi zapoznasz zapisz grę i ponownie porozmawiaj z Shinrą. Uruchomił on w końcu system CommSphere.

4.1.2. CommSphere (10 minut, +0,8%) 62,2%

Na samym początku czekają cię cztery rozmowy:

  • Besaid – rozmowa z Wakką
  • Kilika – rozmowa z Doną
  • Yaibal porozmawia z tobą prosto z Mushroom Rock Road (po tej rozmowie wskaźnik ukończenia gry powinien wskazywać 62%)
  • W Bevelle usłyszysz wieści od Marody

4.1.3. Airship (5 minut, +0,8%) 63,0%

Odbędzie się narada jak uspokoić i uratować świat. Jaki jest pomysł? Przekonasz się sam/sama. Gdy już narada się skończy porozmawiaj z Paine. Po tym etapie powinno być 63% na liczniku – to punkt kontrolny czy wszystko idzie jak należy.

4.1.4. CommSphere (1 godzina 30 minut, +4,4%) 67,4%

No i oto nadszedł newralgiczny moment FFX2. CommSpheres. Jak zapewne pamiętacie w poprzednim rozdziale Shinra dzielnie rozkładał sfery w każdym zakątku świata. Teraz można je wykorzystać, by połączyć się z dowolnym miejscem Spiry. Czeka cię teraz żmudna przeprawa przez kolejne rozmowy. Jeśli nie lubisz tego elementu FF to możesz się przy tym mocno wynudzić. Jest to jednak niezbędne do pełnego ukończenia gry. Poniżej podaję szczegółowy wykaz rozmów które należy wykonać:

  • Besaid Island – istotne jest przeprowadzenie rozmowy z Wakką i wysłuchanie  Beclema, w sferę zajrzyj siedem razy (ostatnim razem zrób zbliżenie na piłkę a po chwili zawodnicy unieszkodliwią kamerę :))
  • Kilika Temple – obejrzyj raz, by porozmawiać z Barthello. Musisz skierować kamerę na schody i maksymalnie przybliżyć – wtedy pojawi się pan B. i po krótkiej rozmowie rozwali kamerkę.
  • Luca – trzy razy odwiedź Lucę by wysłuchać wypowiedzi przypadkowych przechodniów.
  • Mi’ihen Highroad – tutaj czeka cię odszukanie sprawcy pewnych wydarzeń. Jeśli chcesz mieć 100% ukończonej gry musisz postępować w taki sposób, aby padło na Rikku lub Chocobo Eatera. Cały quest opiszę później, poniżej zestaw zadań do wykonania aby złapać Rikku.

    Gdy już Rin zleci ci robotę wykorzystaj siedem kamer aby poszukać wskazówek.

    CAM3 – poczekaj aż maszyna wybiegnie zza budowli i wciśnij kółko.
    CAM4 – przy mostku stoi grupka ludzi – wezwij Rina
    po tym etapie usłyszysz dźwięk świadczący o postępie w poszukiwaniach, Rin także cię pochwali :))
    CAM5 – poczekaj aż do wywróconego poduszkowca podejdą trzy maszyny, wciśnij kółko
    CAM7 – wciśnij kółko i już

    (w tym momencie niektórym graczom niczego nie udaje się uzyskać, bo Rin stwierdza, że nie ma nic ciekawego – można to obejść, zbierając na tym etapie dowody na Chocobo Eatera – jeśli ty jesteś jedną z poszkodowanych osób obejrzyj sobie: CAM1- Chocobo Eater goni mewę – wołaj po Rina, CAM4 – Chocobo Eater ściga pojazd – wołaj Rina!!!)

    jeśli wszystko poszło zgodnie z planem to teraz twoje śledztwo po raz kolejny zostanie docenione dźwiękiem
    CAM1 – kręć kamerą w lewo aż zobaczysz Rina gadającego z inną osobą. Wciśnij kółko.
    CAM2 – poczekaj aż na dachu pojawi się jakiś koleś z młotkiem w ręku – wzywaj Rina.

    To zakończy sprawę której finał będzie w rozdziale 5. Szczegóły dotyczącego tego momentu zostaną kiedyś opisane w questach.
     

  • Djose Temple – pięć podglądów sfery doprowadzi do zdobycia dwóch Al Bhed Primerów i uszkodzenia sfery :)
  • Guadosalam – Tym razem jedna rozmowa z Ormim.
  • Thunder Plains – Rozejrzyj się i dostrzeż Chocobo – zbliż maksymalnie by Shinra go złapał.
  • Macalania Woods Wejście – porozmawiaj z muzykami-dziwakami.
  • Macalania Travel Agency – porozmawiaj z O’aką.
  • Bikanel Desert Excavation Camp – porozmawiaj z Nhadalą.
  • Calm Lands, ranczo – pooglądaj co najmniej dwa razy co porabia Clasko.
  • Calm Land Travel Agency – to nie jest obowiązkowe, ale jeśli zajrzysz tu kilka razy to w końcu zobaczysz jak młodzian z prawej strony pobiegnie na górę sklepu i zacznie kopać skrzynkę – później w tej skrzynce znajdziesz 50 000 Gil.
  • Mt. Gagazet, wejście – porozmawiaj z Kimahri’m.
  • Mt. Gagazet, gorace źródło – czeka cię tutaj aż 16 (!!) wizyt:
    • Kąpiel Ronso.
    • Po prawej stronie zauważysz Cactura, zrób na niego zbliżenie to ucieknie.
    • Tobli tapla się we wodzie.
    • Taniec synchroniczny Hypello.
    • Shoopafy…
    • Jakiś koleś sobie pływa.
    • Buddy odbiera masaż od Hypello.
    • Kąpiel O’aki.
    • Podglądnąć czy nie podglądnąć?
    • Isaaru i jego strażnicy.
    • Lucil i Elma plotkują o Clasko.
    • Maechen nigdy nie ma dość historii (po tym widzeniu miałem 67% ukończenia).
    • Jeśli złapałeś w trzecim rozdziale Chocobosa to Clasko przyjdzie go umyć.
    • Cid i Nadhala we wodzie :P.
    • Dona się kąpie.
    • nikogo nie ma…

4.2. Moonflow (15 minut, +0,8%) 68,2%

Musisz pogadać z Toblim że przygotować show. Po wylądowaniu w Moonflow idź w górę, aż zobaczysz, że nasz przyjaciel jest ścigany przez wrednych typów. Biegnij cały czas za nim, dotrzesz do wozu Tobliego przy brzegu rzeki, podejdź do następnej lokacji z Save Sferą. Tam usłyszysz że nikt nie widział Tobliego próbującego dostać się na drugą stronę rzeki. Oznacza t że jest gdzieś za tobą. Biegnij zatem z powrotem, aż w końcu biedny malec o mało nie staranuje się swoim pojazdem. Biegnij za nim. Nieszczęśnik rozbije się koło swojego wozu, ujdzie jednak z życiem, a nawet przedostanie się na drugą stronę rzeki. Nie bądź gorszy i zrób to samo. Kieruj się w stronę Guadoslam. Obejrzysz jeszcze kilka scenek z Toblim, by w końcu dopaść go przed wejściem do Guadosalam. Oczywiście możesz liczyć na jego pomoc. Dodatkową nagrodą za ukończenie tego questu jest Black Tabard Garment Grid.

script type=

4.3.1. Airship (5 minut, +1%) 69,2%

Na statku czekają cię przygotowania do koncertu – udaj się do pomieszczeń sypialnych, tam już czeka Rikku aby wprowadzić cię w arkana tańca. Mini gra rytmiczna :). Musisz w odpowiednim czasie wciskać odpowiednie klawisze, Rikku wyjąsni to dość dokładnie. Wszystko jest punktowane a zdobyte punkty to nagroda:

0-49  Pearl Necklace
50-99  Safety Bit
100-149 Subliminator
150+ Shmooth Shailing 

Możesz próbować, możesz… ale jest lepsza metoda – wciskaj wszystkie przyciski naraz (kółko, kwadrat, trójkąt i krzyżyk) tak szybko jak to możliwe podczas całego "występu". Może nie wygląda to wyśmienicie, ale przecie komputer lepiej to oceni. Zapewniam cię że ocena będzie baaaardzo wysoka i z łatwością dostaniesz najwyższą nagrodę (ja np. zdobyłem około 700 punktów). Cóż, taka jest sztuka nowoczesna.

Po tym tańcowaniu pora wrócić do Commspheres

4.3.2. CommSpheres (30 minut, +2,4%) 71,6%

Oto kolejna lista odwiedzin, pamiętaj by nie przerwać żadnej sceny!:

  • Besaid – dwie wizyty – rozmowa z Beclemem i Lulu,
  • Kilika Port – wysłuchaj Dony (cztery wizyty)
  • Kilika Temple – zobacz co Barthello powie i zrobi tym razem,
  • Mushrom Rock Road – dwie wizyty – rozmowy z Yaibalem i Lucil,
  • Moonflow – zobacz jak Emma chce dotrzeć na koncert,
  • Guadosalam – porozmawiaj z Ormim,
  • Macalania Woods Travel Agency – pogadaj z O’aką,
  • Zanarkand – trzy razy odwiedź tą sferę by porozmawiać z Isaaru.

Po obejrzeniu wszystkich rozmów możesz udać się na Thunder Plains.

4.4. Thunder Plains (20 minut, +0,4%) 72,0%

Jak się okaże na miejscu nie wszystko jest dopięte na ostatni guzik. Problem stanowią potwory szykujące się na publiczność. Musisz zatem poradzić sobie z misją polegającą na ich wyeliminowaniu.

Idź tam, gdzie wskazuje czerwona strzałka na mapie. Tuż przed krytycznym miejscem stoi Hypello, który uzdrowi cię za każdym razem gdy z nim porozmawiasz. Gdy już będziesz wiedzieć, że jesteś gotowy/gotowa wejdź do miejsca wskazywanego przez strzałkę.

Zaraz na początku labiryntu natrafisz na rozgałęzienie, udaj się w lewą stronę. Miń głazy leżące po po prawej stronie (prowadzą one do kolejnego korytarza) tylko udaj się maksymalnie na północ – czeka tam kolejna skrzynia, tym razem Haste Bangle.

Cofnij się do momentu z głazem i wejdź po nim do korytarza biegnącego w poprzek. Teraz postaraj się iść na północ – na samym końcu tej drogi znajdziesz to czego szukasz – wielkiego potworaka.

Zalamander
HP: 12850
MP: 276
Weak: ??
EXP: 1200

Nie ma się co nim przejmować, jest strasznie słaby, atakuj ile wlezie.

Po bitwie skieruj swe kroki na południe i na pierwszym rozgałęzieniu skręć na wschód – natrafisz na kolejną skrzynię (Elixir), stamtąd już prosta droga na południe, opróżnienie kolejnej skrzyni (X-Potion). Idź do wyjścia z jaskiń. Jak tylko je opuścisz znajdziesz się na statku (sprawdź poziom ukończenia gry. powinno być 72%)

4.5. Airship (15 minut, +3,6%) 75,6%

Pogadaj ze wszystkimi poza Toblim – musisz zobaczyć scenkę w której widać kłócących się mieszkańców Spiry. gdy to zrobisz możesz zapisać grę (nie będzie to jeszcze 73%) i podejdź do Tobliego. Pora na występ, poprzedzony przemówieniem

Koncert będzie bardzo okazały ale krótki. Gdy będzie po wszystkim porozmawiaj z Maechen’em.  Pod koniec jego wywodu dowiesz się że w maszynowni czeka na ciebie Leblanc. Nie rozmawiaj z Shinrą tylko od razu udaj się do serca statku. Podczas rozmowy w maszynowni otrzymasz Crimson Sphere 5. Wróć na mostek i pogadaj z Shinrą. Kilka scenek zakończy Rozdział 4!