Jaskinia na Thunder Plains

Jaskinia na Thunder Plains

Jeśli dotarłeś do piątego rodziału przygód trójki Yu-Ri-Pa to podczas wycieczki na Thunder Plains odkryłeś/łaś nową jaskinię. Oprócz walki z bossem (potrzebne do ukończenia gry na 100%) czeka się dodatkowa, nieobowiązkowa przygoda. Przyjrzyjmy sie mapie.

mapa

(kliknij by powiększyć)

S – Start
# – numery drzwi
# – numery skarbów
# – numery przycisków
Skarby:
1 – Diamond Gloves
2 – Hyper Wrist
3 – Mystery Veil
4 – Talisman
5 – Nature’s Lore
6 – Corpus Invictus
7 – Salvation Promised Garment Grid
8 – Force of Nature (za drugim przejściem)
Przyciski:
1 – Ilość gil zdobytych od wejścia do jaskini
2 – Ilość walk od wejścia do jaskini
3 – Spis wszystkich zdobytych kodów

Przed wejściem do labiryntu obowiązkowo i bez gadania i próbowania po swojemu zakładamy Charm Bangle, który ochroni nas przed walkami wewnątrz. Nie są one trudne, ale ich brak znacząco ułatwi zwiedzanie labiryntu, gdyż mają one wpływ na poziom trudności zagadek. Nie kombinujecie tylko zakładajcie bez gadania. Po wejściu do środka wyświetlą się reguły, które dość dobrze wytłumaczą zasady (wraz z demonstracją). Proponuje przygotować sobie kartkę na której wpisujemy cyfry od 1 do 18. Jedna pod drugą. Symbolizują one drzwi.

script type=

Przy wejściu do labiryntu na dole ekranu, w prawym rogu pojawił się symbol []>> # a pod nim tekst (lub cyfry). jest to połowa kody potrzebna do otwarcia drzwi wskazanych symbolem []>> #. Zapisz liczbę na kartce koło odpowiedniego numeru, np

[]>> 3
15

zapisujesz przy trójce:

3) 15 +

Idź teraz do drzwi wskazanych []>> #. Czyli do trzecich (mapka się kłania). Gdy na nich klikniesz pojawi się druga część kodu, np:

3>> []
10

sięgasz po karteczkę i dopisujesz:

3) 15+10=25

25 to kod do otwarcia drzwi numer 3. Zapisz go i wpisz do okienka. Gdy prawidłowy kod otworzy drzwi na dole ekranu pojawi się pierwsza część kodu do kolejnych drzwi – zapisz ją.

Teraz przejdźmy do skrzynek – każde nowe drzwi to dwie nowe skrzynki – jedną wybierasz druga przepada – może byc ona putsa, otwierać kolejne drzwi a także pokazać wskazówki dotyczące przechodzenia labiryntu. Jeśli skrzynia otworzy kolejne drzwi to pojawi się informacja dotycząca kodu który je otwierał. Zapisz go sobie.

Co zatem musisz zapisywać – kod każdych drzwi które otworzyłeś/łaś. Dlaczego? Bo czasami zamiast cyfr pod symbolami #>> [] moga pojawić się komunikaty – jako część potrzebną do obliczenia kodu gra może przyjąć właśnie kod z wcześniej otwieranych drzwi. Może także spytać cię o ilość stoczonych bitew lub ilość pieniędzy zdobytych od rozpoczęcia wizyty w labiryncie (dzięki temu, że masz Charm Bangle to nie masz walk więc te wartości będą wynosić 0).

Brzmi to skomplikowanie ale jest dość proste w praktyce – trzeba tylko umieć dodawać albo mieć pod ręką kalkulator. Gdy już raz przejdziesz labirynt zrób to po raz drugi – na końcu trafi ci się nowa skrzynia, oznaczona na mapce numerem 8. Labirynt nie jest niezbędny do ukończenia gry w 100%.