autorka: Sephiria
Już od początku istnienia saga Final Fantasy wprowadziła całkiem pokaźny zbiór użytecznych przedmiotów, które obok oręża stały się istotnym elementem wyposażenia, kierowanych przez gracza postaci. Final Fantasy 2 poszerzyła ten zbiór i trzecia część serii kontynuuje tą tradycję. Podział zdobywanych przedmiotów przewiduje wyodrębnienie grupy lekarstw oraz zbioru, który można nazwać Battle Items, czyli drobiazgi używane do walki.
Niniejszy dział postał po to, abyś miał/a rozeznanie w sytuacji i wiedział/a kiedy i jak dany przedmiot wykorzystać. Spis jest podzielony na kilka części, aby odzwierciedlał zastosowany w grze podział na typy przedmiotów. Raz jeszcze przypominam, że opis został napisany na podstawie oryginalnej wersji gry na konsolę NES, zatem nie będzie uwzględniał niczego z reedycji na handheld Nintendo DS.
1. Lekarstwa
Nazwa mówi sama za siebie – ten zbiór obejmuje medykamenty, które przywracają HP lub leczą negatywne zmiany statusu. Prawie wszystkie są dostępne w każdym sklepie, choć te najlepsze z nich można tylko znaleźć w lochach.
Nazwa | Działanie | Cena | Gdzie można kupić? |
---|---|---|---|
Antidote | Leczy status Poison | 80 | Każda osada z wyjątkiem: Dorga’s Village, Eureki, Fargabaad i Gisahl |
Echo Herb | Leczy status Mute | 100 | Od Ancients’ Village wzwyż (bez Dorga’s Village, Eureki, Fargabaad i Gisahl) |
Elixir | Przywraca pełnię HP i MP | – | Dostępne tylko w lochach i jaskiniach |
Eye Drops | Leczy status Blind | 40 | Każda osada z wyjątkiem: Dorga’s Village, Eureki, Fargabaad i Gisahl |
Fenix Down | Przywraca poległego do życia | – | Dostępne tylko w lochach i jaskiniach |
Hi-Potion | Przywraca do 500 HP postaci | 1200 | Od Ancients’ Village wzwyż (bez Dorga’s Village, Gisahl i Eureki) |
Luck Mallet | Leczy/nakłada status Mini | 100 | Od Ancients’ Village wzwyż (bez Dorga’s Village, Eureki, Fargabaad, Gisahl i Invincible) |
Maiden Kiss | Leczy/nakłada status Toad | 100 | Każda osada ale od Ancients’ Village wzwyż (bez Dorga’s Village, Fargabaad, Eureki i Invincible) |
Potion | Przywraca postaci do 300 HP | 150 | Od Ur aż do Dwarf Cave |
Soft | Leczy status Break | 300 | Od Ancients’ Village wzwyż (bez Dorga’s Village, Eureki, Fargabaad i Gisahl) |
Maiden Kiss i Luck Mallet powinny właściwie znaleźć się w drugiej grupie przedmiotów, które zaprezentuje jako następne.
2. Przedmioty Bitewne
To dość liczny zbiór drobiazgów, które często symulują działanie zaklęć Czarnej Magii, chociaż niewielki zbiór czarów Białej Szkoły również dostąpił tego zaszczytu. Używanie takich przedmiotów staje się najbardziej opłacalne w miejscach, gdzie broń bardziej szkodzi niż pomaga (jak choćby jaskinia w Fargabaad albo Cave of Darkness) lub gdy na bossa potrzeba magów, a nie wojów. Prawie wszystkie z nich będziesz znajdować podczas penetrowania labiryntów lub po pokonaniu przeciwników. Wyjątkiem jest Otterhead, który można kupić w kilku sklepach (Invincible, Leprit, Półn.-Wsch. Salonia), w cenie 2000 Gil za sztukę. Oto pełna lista itemków, wraz z opisem, co który robi.
Nazwa przedmiotu | Efekt działania |
---|---|
Barrier | Ten sam efekt, co czar Wall na członku drużyny |
Black Hole | To samo działanie, co zaklęcie Warp podczas walki – zabija wroga |
Bomb Fragment | Fire2 na pojedynczy cel lub grupę wroga |
Bomb Head | Efekt Flare na jednego wroga lub grupę wroga |
Bomb’s Right Arm | Fire3 na pojedynczy cel lub grupę wroga |
Choco Rage | Przywołuje Chocobo, który wykonuje Chocobo Kick |
Dark Scent | Efekt czaru Death na jednego wroga |
Devil’s Sigh | Efekt zaklęcia Kill na cała grupę przeciwnika |
Earth Drum | To samo działanie co czar Quake, ale zadaje bardzo słabe obrażenia |
God’s Wine | Efekt zaklęcia Haste na członka drużyny |
Gods’ Rage | Zaklęcie Bolt3 na jeden cel lub grupę wroga |
Imp’s Yawn | Efekt zaklęcia Aero na jeden cel lub grupę wroga |
Lamia Scale | Efekt zaklęcia Confuse na jeden lub wszystkie cele |
Lilith Kiss | To samo działanie, co zaklęcie Drain na jednym wrogu |
North Wind | Ice3 na pojedynczy cel albo grupę przeciwnika |
Otterhead | To samo działanie, co czar Exit, podczas walki zabija jednego wroga |
Paralyzer | Efekt zaklęcia Shade na jeden, bądź kilka celi |
Pillow | To samo działanie co zaklęcie Sleep, na jednego lub wiele wrogów |
Southwind | Ice2 na jeden albo kilku przeciwników |
Split Shell | Tak jaj czar Erase, anuluje działanie czarów wspomagających u wroga |
Turtle Shell | Podobnie jak czar Safe podnosi obronę u członka drużyny |
White Scent | Ten sam efekt, co zaklęcie Holy, ale zaklęcie ma bardzo słabą moc |
Zeus’ Rage | Efekt czaru Bolt2 na jednym, bądź kilku wrogach |
3. Przedmioty wspomagające
Wyodrębnienie takiej grupy może wydawać się nieco sztuczne, ale ze względu na ich naturę nie ma jak zaklasyfikować ich do dwóch powyższych zbiorów. Ich funkcja nie jest ani bojowa (tu oczy kierują się na Midge Bread), ani też nie są lekarstwami (Carrot), stąd otrzymują swoją osobną kategorię. Grupa nie jest liczna ponieważ zawiera tylko trzy elementy.
Nazwa | Działanie | Cena | Gdzie można kupić |
---|---|---|---|
Carrot | Przywołuje Fat Chocobo w lasach Chocobo, Dorga’s House i na pokładzie Invincible | 150 | Od Gisahl aż do pokładu Invincible (bez Dorga’s Village) |
Magic Key | Otwiera pozamykane drzwi w labiryntach | 100 | Gisahl |
Midge Bread | Użyte na mapie świata pokazuje spory jej kawałek. Efekt ten sam, co czar Sight | 200 | Fargabaad, Leprit, pokład Invincible, Półn.- Wsch. Salonia i Tozas |
To wszystko na temat przedmiotów używanych w Final Fantasy III.