[ # A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z ]
Barrier
|
||||||||||||
Lista właściwości | ||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
||||||||||||
Dodatkowe efekty | ||||||||||||
|
||||||||||||
Poziomy | ||||||||||||
1:Dostępny czar “Barrier”. 5000 AP do następnego poziomu.2:Dostępny czar “MBarrier”. 10000 AP do następnego poziomu.3: Dostępny czar “Reflect”. 15000 AP do następnego poziomu. 4: Dostępny czar “Wall”. 15000 AP do następnego poziomu. 5: (Master) 45000 AP w sumie. |
||||||||||||
Gdzie można znaleźć tę materię? | ||||||||||||
Do kupienia za 10000g w Rocket Town. | ||||||||||||
Inne uwagi | ||||||||||||
Reflect działa na wszystkie czary dostępne dla Ciebie. Jeśli wróg użyje czaru podobnego ale o innej nazwie to reflect nie zadziała. Istnieją jednak czary niepodatne na odbijanie: Gravity, Shield, Ultima, Comet, FullCure, oraz Exit. Nie możesz też odbić DeBarrier oraz DeSpell, ponieważ one neutralizują Reflect. |
[ # A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z ]
Comet
|
||||||
Lista właściwości | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
|
||||||
Dodatkowe efekty | ||||||
|
||||||
Poziomy | ||||||
1:Dostępny czar “Comet”. 12000 AP do następnego poziomu.2:Dostępny czar “Comet2”. 48000 AP do następnego poziomu.3: (Master) 60000 AP w sumie. | ||||||
Gdzie można znaleźć tę materię? | ||||||
Znajduje się w City of the Ancient | ||||||
Inne uwagi | ||||||
Comet i Comet2 nie działają z All, nie mogą być też odbite (Reflect). |
[ # A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z ]
Contain
|
||||||||||||
Lista właściwości | ||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
||||||||||||
Dodatkowe efekty | ||||||||||||
|
||||||||||||
Poziomy | ||||||||||||
1:Dostępny czar “Freeze”. 5000 AP do następnego poziomu.2:Dostępny czar “Break”. 5000 AP do następnego poziomu.3: Dostępny czar “Tornado”. 5000 AP do następnego poziomu. 4: Dostępny czar “Flare”. 45000 AP do następnego poziomu. 5: (Master) 60000 AP w sumie. |
||||||||||||
Gdzie można znaleźć tę materię? | ||||||||||||
Zanim Mideel jest zniszczone, biega po nim mały chocobo. Jest on nastawiony przychylnie do tych, którzy wyglądają na “dokarmiających”. Aby tak wyglądać musisz mieć Mimet Greens. Można je kupić na farmie. Spróbuj nakarmić Chocobo Mimet Greens (inne tłumaczenie: Samolen Greens). Będziesz mógł podrapać chocobo. Podrap go za uszami. Otrzymasz Contain. Zadanie da się wykonać po zniszczeniu Mideel. Choco znajduje się w chatce, do której wspinasz się po zboczu za szarym psem. | ||||||||||||
Inne uwagi | ||||||||||||
Brak. |
[ # A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z ]
Destruct
|
|||||||||
Lista właściwości | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
|||||||||
Dodatkowe efekty | |||||||||
|
|||||||||
Poziomy | |||||||||
1:Dostępny czar “DeBarrier”. 6000 AP do następnego poziomu.2:Dostępny czar “DeSpell”. 4000 AP do następnego poziomu.3: Dostępny czar “Death”. 35000 AP do następnego poziomu. 4: (Master) 45000 AP w sumie. |
|||||||||
Gdzie można znaleźć tę materię? | |||||||||
Sephiroth da Ci ją podczas pierwszej wizyty w Shinra Mansion. Do kupienia w Mideel, gdy jest już zniszczone. | |||||||||
Inne uwagi | |||||||||
DeBarrier i DeSpell nie mogą być odbite. Neutralizują Reflect/Wall/Barrier/MBarrier. |
[ # A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z ]
Earth
(Żywioł Ziemi) |
|||||||||
Lista właściwości | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
|||||||||
Dodatkowe efekty | |||||||||
|
|||||||||
Poziomy | |||||||||
1:Dostępny czar “Quake”. 6000 AP do następnego poziomu.2:Dostępny czar “Quake2”. 16000 AP do następnego poziomu.3: Dostępny czar “Quake3”. 18000 AP do następnego poziomu. 4: (Master) 40000 AP w sumie. |
|||||||||
Gdzie można znaleźć tę materię? | |||||||||
Do kupienia za 1500g w Kalm, Niższym Junon. | |||||||||
Inne uwagi | |||||||||
Brak. |
[ # A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z ]
Exit
|
||||||
Lista właściwości | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
|
||||||
Dodatkowe efekty | ||||||
|
||||||
Poziomy | ||||||
1:Dostępny czar “Escape”. 10000 AP do następnego poziomu.2:Dostępny czar “Remove”. 20000 AP do następnego poziomu.3: (Master) 20000 AP w sumie. | ||||||
Gdzie można znaleźć tę materię? | ||||||
Do kupienia za 10000g w Rocket Town. | ||||||
Inne uwagi | ||||||
Exit nie działa z materią All. |
[ # A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z ]
Fire (Żywioł Ognia)
|
|||||||||
Lista właściwości | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
|||||||||
Dodatkowe efekty | |||||||||
|
|||||||||
Poziomy | |||||||||
1:Dostępny czar “Fire”. 2000 AP do następnego poziomu.2:Dostępny czar “Fire2”. 16000 AP do następnego poziomu.3: Dostępny czar “Fire3”. 17000 AP do następnego poziomu. 5: (Master) 35000 AP w sumie |
|||||||||
Gdzie można znaleźć tę materię? | |||||||||
Startowe wyposażenie Red XIII. Do kupienia za 600 gil w Midgar, Area 5 Slums; Niższym Junon; Costa del Sol; Fort Condor. Można znaleźć w zniszczonym Mideel. | |||||||||
Inne uwagi | |||||||||
Brak. |
[ # A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z ]
Full Cure
|
||||||
Lista właściwości | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
|
||||||
Dodatkowe efekty | ||||||
|
||||||
Poziomy | ||||||
1:Dostępny czar “Full Cure”. 97000 AP do następnego poziomu.3: (Master) 100000 AP w sumie. | ||||||
Gdzie można znaleźć tę materię? | ||||||
Znajduje się na łóżku na zapleczu sklepu w Cosmo Canyon. Dostępne na 2 i 3 kompakcie. | ||||||
Inne uwagi | ||||||
FullCure nie działa z materią All, nie może być odbite. |
[ # A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z ]
Gravity (Siła Grawitacji)
|
|||||||||
Lista właściwości | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
|||||||||
Dodatkowe efekty | |||||||||
|
|||||||||
Poziomy | |||||||||
1:Dostępny czar “Demi”. 10000 AP do następnego poziomu.2:Dostępny czar “Demi2”. 10000 AP do następnego poziomu.3: Dostępny czar “Demi3”. 20000 AP do następnego poziomu. 4: (Master) 40000 AP w sumie. |
|||||||||
Gdzie można znaleźć tę materię? | |||||||||
Zostaje po pokonaniu Gi Nataku. Do kupienia w zniszczonym Mideel. | |||||||||
Inne uwagi | |||||||||
Używając czaru Demi/2/3 zmniejszasz wrogowi HP do poziomu 3/4, 1/2, 1/4. Gravity nie można odbić. |
[ # A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z ]
Heal
|
|||||||||
Lista właściwości | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
|||||||||
Dodatkowe efekty | |||||||||
|
|||||||||
Poziomy | |||||||||
1:Dostępny czar “Poisona”. 12000 AP do następnego poziomu.2:Dostępny czar “Esuna”. 40000 AP do następnego poziomu.3: Dostępny czar “Resist”. 8000 AP do następnego poziomu. 4: (Master) 60000 AP w sumie. |
|||||||||
Gdzie można znaleźć tę materię? | |||||||||
Do kupienia za 1500g w Kalm, Wyższym Junon, Costa del Sol, Gongaga. | |||||||||
Inne uwagi | |||||||||
Nie mylić z materią Restore. Heal zajmuje się leczeniem zmian stanów. Resist nie działa z materią All. |
[ # A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z ]
Ice (Żywioł Lodu)
|
|||||||||
Lista właściwości | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
|||||||||
Dodatkowe efekty | |||||||||
|
|||||||||
Poziomy | |||||||||
1:Dostępny czar “Ice”. 2000 AP do następnego poziomu.2:Dostępny czar “Ice2”. 16000 AP do następnego poziomu.3: Dostępny czar “Ice3”. 17000 AP do następnego poziomu. 4: (Master) 35000 AP w sumie. |
|||||||||
Gdzie można znaleźć tę materię? | |||||||||
Wyposażenie początkowe Clouda. Do kupienia za 600g w Niższym Junon, Fort Condor. Można znaleźć w zniszczonym Mideel. | |||||||||
Inne uwagi | |||||||||
Brak. |
[ # A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z ]
Lightning (Żywioł Błyskawic)
|
|||||||||
Lista właściwości | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
|||||||||
Dodatkowe efekty | |||||||||
|
|||||||||
Poziomy | |||||||||
1:Dostępny czar “Bolt”. 2000 AP do następnego poziomu.2:Dostępny czar “Bolt2”. 16000 AP do następnego poziomu.3: Dostępny czar “Bolt3”. 17000 AP do następnego poziomu. 4: (Master) 35000 AP w sumie. |
|||||||||
Gdzie można znaleźć tę materię? | |||||||||
Wyposażenie początkowe Clouda. Do kupienia za 600g in Niższym Junon, Fort Condor. Można znaleźć w zniszczonym Mideel. | |||||||||
Inne uwagi | |||||||||
Brak. |
[ # A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z ]
Mystify
|
||||||
Lista właściwości | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
|
||||||
Dodatkowe efekty | ||||||
|
||||||
Poziomy | ||||||
1:Dostępny czar “Confu”. 12000 AP do następnego poziomu.2:Dostępny czar “Berserk”. 13000 AP do następnego poziomu.3: (Master) 25000 AP w sumie. | ||||||
Gdzie można znaleźć tę materię? | ||||||
Do kupienia za 6000g w Gongaga; Cosmo Canyon. | ||||||
Inne uwagi | ||||||
Berserk wprowadza wroga w niekontrolowaną furię, przez co atakuje on bezmyślnie i nie korzysta z czarów… Plusem jest znaczne wzmocnienie siły ataku furiata. |
[ # A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z ]
Poison (Siła Trucizny)
|
|||||||||
Lista właściwości | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
|||||||||
Dodatkowe efekty | |||||||||
|
|||||||||
Poziomy | |||||||||
1:Dostępny czar “Bio”. 5000 AP do następnego poziomu.2:Dostępny czar “Bio2”. 15000 AP do następnego poziomu.3: Dostępny czar “Bio3”. 18000 AP do następnego poziomu. 4: (Master) 38000 AP w sumie. |
|||||||||
Gdzie można znaleźć tę materię? | |||||||||
Shinra Headquarters piętro 67 przed walką z Sample HO512. Do kupienia za 1500g w Kalm i Niższym Junon i Costa del Sol. | |||||||||
Inne uwagi | |||||||||
Brak. |
[ # A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z ]
Restore
|
||||||||||||
Lista właściwości | ||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
||||||||||||
Dodatkowe efekty | ||||||||||||
|
||||||||||||
Poziomy | ||||||||||||
1:Dostępny czar “Cure”. 2500 AP do następnego poziomu.2:Dostępny czar “Cure2”. 14500 AP do następnego poziomu.3: Dostępny czar “Regen”. 8000 AP do następnego poziomu. 4: Dostępny czar “Cure3”. 15000 AP do następnego poziomu. 5: (Master) 40000 AP w sumie. |
||||||||||||
Gdzie można znaleźć tę materię? | ||||||||||||
Znajduje się w Midgar, Mako Furnace. Do kupienia za 750g w Midgar Area 5 Slums, Wall Market, Fort Condor, Wyższym Junon, Costa del Sol. Można znaleźć w zniszczonym Mideel. | ||||||||||||
Inne uwagi | ||||||||||||
Regen umożliwia ciągłe, samoczynne odnawianie się HP, nie jest to bardzo szybki proces, ale można go przyspieszyć zwiększając Dexterity postaci lub używając czaru Haste. |
[ # A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z ]
Revive
|
||||||
Lista właściwości | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
|
||||||
Dodatkowe efekty | ||||||
|
||||||
Poziomy | ||||||
1:Dostępny czar “Life”. 45000 AP do następnego poziomu2:Dostępny czar “Life2”. 10000 AP do następnego poziomu.3: (Master) 55000 AP w sumie. | ||||||
Gdzie można znaleźć tę materię? | ||||||
Do kupienia za 3000g w Wyższym Junon, Costa del Sol. | ||||||
Inne uwagi | ||||||
Brak. |
[ # A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z ]
Seal
|
||||||
Lista właściwości | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
|
||||||
Dodatkowe efekty | ||||||
|
||||||
Poziomy | ||||||
1:Dostępny czar “Sleepel”. 10000 AP do następnego poziomu.2:Dostępny czar “Silence”. 10000 AP do następnego poziomu.3: (Master) 20000 AP w sumie. | ||||||
Gdzie można znaleźć tę materię? | ||||||
Do kupienia za 3000g w Wyższym Junon, Costa del Sol. | ||||||
Inne uwagi | ||||||
Brak. |
[ # A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z ]
Shield
|
||||||
Lista właściwości | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
|
||||||
Dodatkowe efekty | ||||||
|
||||||
Poziomy | ||||||
1:Nie udostępnia magii. 10000 AP do następnego poziomu.2:Dostępny czar “Shield”. 90000 AP do następnego poziomu.3: (Master) 100000 AP w sumie. | ||||||
Gdzie można znaleźć tę materię? | ||||||
W Northern Cave | ||||||
Inne uwagi | ||||||
Aktywacja zaklęcia na drugim poziomie, nie może ono być odbite ani połączone z All. |
[ # A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z ]
Time
|
|||||||||
Lista właściwości | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
|||||||||
Dodatkowe efekty | |||||||||
|
|||||||||
Poziomy | |||||||||
1:Dostępny czar “Haste”. 8000 AP do następnego poziomu.2:Dostępny czar “Slow”. 12000 AP do następnego poziomu.3: Dostępny czar “Stop”. 22000 AP do następnego poziomu. 4: (Master) 42000 AP w sumie. |
|||||||||
Gdzie można znaleźć tę materię? | |||||||||
Do kupienia za 6000g w Gongaga; Rocket Town. | |||||||||
Inne uwagi | |||||||||
Materia Time działa nie tylko na postacie, ale także na niektóre statusy nakładane czarami. Przykładowo są to: Regen, Poison, Gradual Petrify, Death Sentence. |
[ # A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z ]
Transform
|
||||||
Lista właściwości | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
|
||||||
Dodatkowe efekty | ||||||
|
||||||
Poziomy | ||||||
1:Dostępny czar “Mini”. 8000 AP do następnego poziomu. 2:Dostępny czar “Toad”. 16000 AP do następnego poziomu. 3: (Master) 24000 AP w sumie. |
||||||
Gdzie można znaleźć tę materię? | ||||||
Wyposażenie początkowe Cait Sitha. Leży na torach na Mt. Corel. Do kupienia za 5000g w North Corel, Gongaga, Cosmo Canyon. | ||||||
Inne uwagi | ||||||
Brak. |
[ # A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z ]
Ultima
|
||||||
Lista właściwości | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
|
||||||
Dodatkowe efekty | ||||||
|
||||||
Poziomy | ||||||
1:Nie udostępnia magii. 5000 AP do następnego poziomu.2:Dostępny czar “Ultima”. 95000 AP do następnego poziomu.3: (Master) 100000 AP w sumie. | ||||||
Gdzie można znaleźć tę materię? | ||||||
Jest to nagroda od chłopca w Corel za zatrzymanie pociągu na drugim CD. | ||||||
Inne uwagi | ||||||
Ultima to potężny czar, który nie może być odbity ani połączony z All. |
Spis opracowano na podstawie Final Fantasy OSG i doświadczeń własnych.