FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Spisane przez: Sephirię

Poniżej znajdziesz listę najczęściej zadawanych pytań związanych z Final Fantasy 7. Zapoznaj się z nimi zanim zadasz pytanie na naszym forum.

  1. Nie mogę się przebrać za dziewczynę na Wall Market. Pomocy!
  2. Jak wziąć butelkę z szafy w gospodzie w Kalm?
  3. Jak zdobyć Mythril i Great Gospel dla Aeris?
  4. Jak zebrać przedmioty, gdy spadam z torów w North Corel?
  5. Jak szybko zarobić GP w Gold Saucer?
  6. Ile BP kosztuje Omnislash? Raz słyszę, że 51200, a innym razem 32000 BP.
  7. Jak zdobywać dużo BP?
  8. Dlaczego punkty BP mi znikają, gdy idę zasave’ować do kolejki ? Co zrobić, żeby te punkty zachować?
  9. Gdzie jest Gongaga Village i jak się tam dostać?
  10. Jaka jest kombinacja do sejfu w Nibelheim?
  11. Jak otworzyć sejf w Nibelheim?
  12. Gdzie jest Vincent?
  13. Gdzie są ulotki Turtles Paradise?
  14. Gdzie można odebrać nagrodę za quest z ulotkami Turtles Paradise?
  15. Mam problem z dźwigniami w domku Yuffie w Wutai. Jak je uruchomić?
  16. W jaki sposób można wybrać osobę, z którą Cloud pójdzie na randkę w Gold Saucer?
  17. W jaki sposób zdobyć Lunar Harp?
  18. Nie mogę wejść po drabinie, gdy prowadzę wykopaliska w Bone Village.
  19. Gdzie jest Forgotten City?
  20. Jak wskrzesić Aeris?
  21. Mam problem ze zdobyciem Materii Alexander.
  22. Jak się zdobywa nowe Limit Breaks dla postaci?
  23. Jak się uczy postaci Limitów czwartego poziomu?
  24. Zdobyłem/am trzy z czterech Huge Materia i nie mam tej niebieskiej. Huge Materia z rakiety mam, więc dlaczego nie mam niebieskiej Huge Materia?
  25. Jak zdobyć czerwoną łódź podwodną?
  26. Jaki jest kod do zamka z Huge Materia w rakiecie?
  27. Jak znaleźć klucz do Midgar na CD 2?
  28. Problemy z Chorobo – kiedy, gdzie i jak hodować?
  29. Ile czasu potrzebują Chocobo, by móc je rozmnażać?
  30. Jak zdobyć Chocobuckle i inne Enemy Skille?
  31. Nie mogę zdobyć: Big Guard/Laser/ Death Force/ White Wind/ Angel Whisper/ Dragon Force/ Magic Hammer. Enemy Skill!
  32. Mam problem ze zdobyciem “Pandora’s Box” i “????” Enemy Skill.
  33. Chce wykopać W-item, której jeszcze nie mam. W Midgar na CD 2 jeszcze nie byłem/am.
  34. Jak dojść do Ancien Forest (Żabiego lasu) i gdzie to jest?
  35. Nie mogę zagrać melodii, żeby uzyskać 4 limit Tify – gdy naciskam Switch (Re) miga mi ekran.
  36. jaką melodię trzeba zagrać, by dostać ostatni limit Tify, Final Heaven?
  37. Na jakiej zasadzie działa atak Master Tonberry “Everyone’s Grudge”, bo Cloud obrywa 9999?!
  38. Jak się wydostać z Northern Crater?
  39. Gdzie najlepiej zdobywać doświadczenie i AP?
  40. Jak podnosić statystyki bohaterów?
  41. Jak zdobyć Underwater materia?
  42. Jaka jest uniwersalna metoda na pokonanie Weaponów?
  43. Co zrobić z przedmiotami po Weaponach?.
  44. Jak się tworzy Master Materie i ile można ich mieć?
  45. Czy: 1/35 Soldier, Autograph, Combat Diary i Tissue mają jakieś zastosowanie?
  46. Czy można mieć 3 zbroje Mystile?
  47. Co to jest ALL LUCKY 7s i jak to zdobyć?
  48. Nie ma u mnie Ruby Weapona na pustyni… Jestem juz na CD3, ale jego nadal nie ma. Co trzeba konkretnie zrobić, by on tam był?

Odpowiedzi

1. Nie mogę się przebrać za dziewczynę na Wall Market. Pomocy!

To również dość często spotykany problem i zazwyczaj mimo powtarzania kolejnych kroków akcja nie chciała posuwać się dalej. Grzechem głównym było ominięcie wizyty pod klubem (Honey Bee Inn) i porozmawianie z bramkarzem o Tifie (facet w czerwonym stroju pod drzwiami). Oto szczegółowa lista co należy zrobić:

  • wizyta przed Honey Bee Inn dowiedzieć się co z Tifą – to podstawa, jeśli dalej się zaciąłeś/zacięłaś, to przyjdź tutaj i upewnij się, że bramkarz powie o Tifie, co trzeba;
  • rozmowa z ochroniarzem Cornero – zajdź pod rezydencję Dona (cały czas do góry, aż do wielkiego domu) i pogadaj z kolesiem pilnującym wejścia. Tu Aeris wpadnie na pomysł przebrania Clouda;
  • wizyta w sklepie z ubraniami – teraz możesz spokojnie zapytać kobietę w sklepie o sukienkę dla Clouda, a  dowiesz się, gdzie przebywa krawiec;
  • Pub – staruszek da się namówić, zada ci dwa pytania, od których zależy jaką kieckę dostaniesz. To ma wpływ na to, kto zostanie wybrany przez Dona;
  • zebranie reszty dodatków (peruka, perfumy, tiara, umalowanie w garderobie Honey Bee Inn, majteczki lub stanik zależnie od wybranego pokoju w Honey Bee Inn) – perukę dostać musisz, ale to nie problem. Reszta dodatków jest dobrowolna, więc jeśli chcesz to pominąć ich zbieranie;
  • przebranie się i penetracja siedziby Dona – w sklepie przebierz się, po czym biegnij do domu Cornero. Reszta potoczy się automatycznie.

2. Jak wziąć butelkę z szafy w gospodzie w Kalm?

Kliknij 5 razy na szafę, to Cloud w końcu się zdenerwuje i kopnie w mebel. Karafka spadnie, a jej zawartością będzie Megalixir.

3. Jak zdobyć Mythril i Great Gospel dla Aeris?

Do tego można się zabrać po otrzymaniu buggy, czyli łazika – twojego pierwszego pojazdu w grze. Należy udać się do Costa del Sol i wjechać w miasto. Zapłać za przemycenie na drugi kontynent i poczekaj aż statek dopłynie do portu w Junon. Na miejscu skorzystaj z powietrznej taksówki i wydostań się na mapę świata. Kieruj się w okolice na północ od Fort Condor i przekrocz rzekę. Jedź na wschód aż do jaskini u podnóża gór. Teraz zaczyna się zabawa – od śpiącego w grocie staruszka możesz otrzymać Bolt Ring lub Mythril, zależnie od tego ile stoczyłeś/aś pojedynków. Starzec co jakiś czas podaje ile bitew zostało stoczonych i cały figiel w tym, aby dwie ostatnie cyfry tej liczby były identyczne, na przykład: 211, 422, 833 i tak dalej. Jeżeli ostatnie dwie cyfry są nieparzyste (211, 233) to otrzymasz Bolt Ring, natomiast w przypadku parzystej pary liczb (200, 222) otrzymasz Mythril. Z Mythrilem należy udać się do Sprzedawcy Broni niedaleko Gongaga Village, ale można to zrobić dopiero podczas poszukiwania Keystone do Temple of the Ancients. Na miejscu oddaj kupcowi metal, w zamian za skarb z jednej ze skrytek – dużej skrzyni lub małego sejfu w ścianie. W dużej skrzyni jest Gold Armlet, które można hurtowo kraść od Dragon na Mt. Nibel (kolejna sztuka jest ci zbędna), natomiast w sejfiku znajdziesz Great Gospel, ostateczny Limit Break dla Aeris.

4. Jak zebrać przedmioty, gdy spadam z torów w North Corel?

W trakcie wędrówki od reaktora North Corel do osady North Corel jest moment, gdy idzie się po starych torach. W niektórych miejscach tory się załamują pod Cloudem i heros spada w dół. Podczas lotu należy trzymać strzałkę kierunkową (lewo LUB prawo) i wielokrotnie szybko naciskać klawisz odpowiedzialny za “OK.” W pewnym momencie Cloud schwyta się słupa i będzie można wspiąć się do góry. Jeśli zrobiłeś/aś to dobrze, to wspinając się do góry  będziesz mógł/mogła wziąć paczkę po lewej albo prawej stronie. Jeżeli za pierwszym razem Ci się nie udało to nic straconego – tory załamują się pięciu miejscach, więc masz kilka prób na zdobycie przedmiotów.

5. Jak szybko zarobić GP w Gold Saucer?

Wszystko zależy od tego, na którym CD jesteś. Na pierwszej płycie najlepiej zarabia się GP jeżdżąc na motorze oraz rozgrywając partyjkę “Mog House”. W przypadku Mog House nagroda jest jednorazowa, ale dostajesz 30 GP. Za jazdę na motorze dostaniesz 10 GP (po przekroczeniu pewnej ilości punktów). Na drugim i trzecim krążku najlepiej GP zarabia się na wyścigach Chorobo, poprzez rezygnowanie z wygranej za wyścig i zamiany upominków na GP. Co jakiś czas przy kolejce pojawia się człowiek, który za Gile sprzedaje GP (1 GP = 100 Gil). W sprzyjających warunkach faceta możesz spotkać także na CD 1.

6. Ile BP kosztuje Omnislash? Raz słyszę, że 51200, a innym razem 32000 BP?

To zależy od tego, na którym jesteś CD. Na pierwszym kompakcie Omnislash pojawia się jako nagroda w Battle Square, po zdobyciu samolotu Tiny Bronco (po akcji w Rocket Town) i kosztuje wtedy 51200 BP. Na drugiej i trzeciej płytce cena spada do 32000 BP.

7. Jak zdobywać dużo BP?

W przewie między jednym a drugim pojedynkiem pojawia się lottomat (jednoręki bandyta), na którym przewijają się różne obrazki. Rysunki oznaczają utrudnienia, które mogą być wylosowane do następnej walki. Generalnie im więcej najgorszych utrudnień tym liczba punktów BP wzrasta, jednak najwięcej dają handicapy w dwóch ostatnich walkach. By zdobyć ok. 10000 BP musisz wygrać wszystkie osiem walk i trafić na handicapy klasyfikowane jako bardzo trudne (na przykład nie możesz korzystać z Magic Materia albo w ogóle z ŻADNYCH materii).

8. Dlaczego punkty BP mi znikają, gdy idę zasave’ować do kolejki ? Co zrobić, żeby te punkty zachować?

W grze jest wyraźnie powiedziane, że NIE WOLNO opuszczać Battle Square bo inaczej punkty przepadają. Żeby tego uniknąć, musisz mieć wystarczająco dużo GP, aby nie zabrakło ci na zgłoszenia do walki, uzbierać odpowiednią ilość BP i od razu wymienić je na nagrody. Nagrody wymienione za BP zostają normalnie w Twoim Item Menu.

9. Gdzie jest Gongaga Village i jak się tam dostać?

To miejsce nie jest zaznaczone na mapie w Final Fantasy 7, ale jest uwzględnione na mapie Krypty. Znajdziesz ją tutaj. Gongaga to szare ruiny otoczone dookoła okrągłym pasmem lasu. Wioska stanie się dostępna do wydostaniu się z pustynnego więzienia, gdy otrzymasz swój pierwszy pojazd – Buggy.

10. Jaka jest kombinacja do sejfu w Nibelheim?

Jeżeli chcesz samodzielnie znaleźć kod, to poszukaj jego części wewnątrz Shinra Mansion, przy pomocy wskazówek zawartych w liście. Oto wskazówki:

  • pierwsza liczba – znajduje się na ścianie skrzyni, niedaleko sejfu (pierwsze piętro);
  • druga liczba – na podłodze między fortepianem a komodą na parterze Shinra Mansion;
  • trzecia liczba – obszukaj ścianę po lewej stronie, w korytarzu z oknem w prawej części pierwszego piętra. Korytarz sąsiaduje z pokojem ze skrzynią i drugim pokojem, gdzie są “tajne” schody do biblioteki;
  • ostatnia liczba – jest podana w liście, ale zapisana atramentem sympatycznym (nie widać go). Zjedź strzałką poniżej “Dial (3)” i zaakceptuj.

11. Jak otworzyć sejf w Nibelheim?

Z listów jakie od Was  dostajemy wynika, że otworzenie sejfu to jedna z najtrudniejszych rzeczy w całej grze. Nie jest to jednak trudne, gdy przestrzega się kilku zasad. Oczywiście trzeba znać kombinację: 36 w prawo, 10 w lewo, 59 w prawo i 97 w prawo. Liczby w niej podane są liczbami, które należy ustawić na wyświetlaczu – nic więcej nie kombinujemy. Podczas ustawiania kolejnych pozycji należy pamiętać o właściwym kierunku. Jeśli zdarzy się, że przekręcimy za mocno i miniemy żądaną liczbę, nie możemy się “cofnąć” i poprawić trzeba ponowić próbę otwarcia sejfu. Zatem jedyną trudnością jest czułość i prędkość przewijania licznika.

12. Gdzie jest Vincent?

Znajdziesz go w podziemiach Shinra Mansion, w Nibleheim. Gdy zejdziesz spiralnymi schodami, w korytarzu znajdziesz zamknięte drzwi. Za nimi śpi Vincent. Jeżeli masz klucz z sejfu to teraz je otworzysz. Kolesia śpiącego w trumnie możesz wcielić do drużyny, ale nie musisz. Ponieważ wiele osób na forum o to pytało, to napiszę jak. Z Vincentem trzeba porozmawiać dwa razy – najpierw na temat Sephirotha, a drugi raz zapytaj Vincenta o to, kim jest. W momencie, gdy Vincent każe ci dać mu spokój, wyjdź z pomieszczenia i kieruj się do wyjścia, czyli do schodów na górę. Za chwilę Vincent sam zaproponuje ci spółkę i pojawi się opcja zmiany składu drużyny. Vincenta można dołączyć również na CD 2 i 3.

13. Gdzie są ulotki Turtles Paradise?

Ich listę znajdziesz w dziale questy

14. gdzie można odebrać nagrodę za quest z ulotkami Turtles Paradise?

W pubie Turtles Paradise, który znajduje się w Wutai. To budynek, przed którym stoi wielki dzban, a w środku jest mata wyglądająca jak żółw.

15. Mam problem z dźwigniami w domku Yuffie w Wutai. Jak je uruchomić?

Stań bokiem do wajch i następnie spróbuj pociągnąć jedną z nich. Powinno pomóc.

16. W jaki sposób można wybrać osobę, z którą Cloud pójdzie na randkę w Gold Saucer?

Aby poznać szczegółowe informacje na temat słynnej randki w Gold Saucer zajrzyj do pełnego opisu tego questu: Randka w Gold Saucer.

17. W jaki sposób zdobyć Lunar Harp?

Pytanie to pojawia się najczęściej w Waszych e-mailach. Oto wyczerpująca instrukcja rozmieszczania ekipy: Generalnie należy kopać w miejscu, w którym przecina się wzrok “geologów” po zdetonowaniu ładunku. Za pierwszym razem trzeba rozmieścić kolesi równomiernie. To pozwoli zorientować się, w której części Bone Village należy szukać. Możliwe, że od razu uda się wyznaczyć  miejsce poszukiwań i trafi się na Lunar Harp. W następnych próbach należy rozstawiać geologów na około miejsca, gdzie poprzednio wydawało się, że “to tam”. Drogą prób i błędów zacieśniajmy obszar poszukiwań, aż w końcu się uda. Podpowiem jedynie, że najczęściej harfa albo jest blisko samolotu lub w czarnej ziemi po ognisku. Więcej grzechów nie pamiętam i proszę mnie więcej o to nie pytać:)).

18. Nie mogę wejść po drabinie, gdy prowadzę wykopaliska w Bone Village

Problem podobny do tego z dźwigniami w Wutai. Spróbuj “obszukać” długą drabinę poprzez wciskanie OK i powolne chodzenie dookoła niej. Na złamaną drabinę obok nie da się wejść.

19. Gdzie jest Forgotten City?

Wymarłe miasto Starożytnych znajduje się za Bone Village, położone w dolinie za Sleeping Forest. Na Cd 1 można się tam dostać idąc z Bone Village właśnie przez Sleeping Forest. Na późniejszych CD można się tam dostać bezpośrednio Highwindem lub na górskim (albo lepszym) Chorobo. Miasto nie jest zaznaczone na mapie świata.

script type=

20. Jak wskrzesić Aeris?

W sieci pojawiło się wiele plotek o tym, że można wskrzesić Aeris. Wieść niesie, że taka opcja miała się znaleźć w grze, ale wątek wycięto i skrócono dośc mocno ostatni dysk, aby przyspieszyć wydanie gry w Japonii. Są pewne poszlaki, które mogą wskazywać na taką wersję, lecz nie mają potwierdzenia. Wracając jednak do Aeris powiedzmy to sobie jasno: NIE MOŻNA JEJ WSKRZESIĆ.

21. Mam problem ze zdobyciem Materii Alexander

To pytanie wielokrotnie pojawiało się na forum. Pierwsze co należy zrobić to dotknąć gorących źródeł podczas wędrówki przez Great Glacier. Miejsce jest oznaczone cyfrą 4 na tej mapie. Następnie należy odnaleźć kobietę w jaskini oznaczonej 5-tką (dostaniesz się tam idąc z punktu 7 i w lokacji z tyczkami idąc na wschód, czyli na prawo). Na miejscu wystarczy z kobietą pogadać i ją pokonać. Po śmierci zostawi Alexander Materia.

22. Jak się zdobywa nowe Limit Breaks dla postaci?

Zajrzyj do odpowiedniego działu, poświęconemu tej materii. Znajdziesz go tu.

23. Jak się uczy postaci Limitów czwartego poziomu?

Po pierwsze musisz mieć odpowiednią instrukcję, która uczy danego Limitu. Po drugie postać, która ma się swojego ostatecznego Limit Break nauczyć, musi znać wszystkie sześć poprzednich Limit Breaks. Wyjątkiem jest Vincent, który na każdym poziomie ma tylko jeden Limit Break, więc on musi znać tylko trzy poprzednie. Cait Sith nie posiada limitu na trzecim i czwartym poziomie.

24. Zdobyłem/am trzy z czterech Huge Materia i nie mam tej niebieskiej. Huge Materia z rakiety mam, więc dlaczego nie mam niebieskiej Huge Materia?

Ponieważ żadna Huge Materia nie jest przypisana do konkretnej misji. To znaczy, że na przykład za Fort Condor nie dostaje się Summon Huge Materia, a za North Corel Command Huge Materia. Schemat przyznawania Huge Materii jest zupełnie inny. Oto on:

  • wykonane cztery misje – dostajesz Command, Magic, Summon, Bahamut (niebieska) Huge Materia
  • wykonane trzy misje – dostajesz Command, Magic, Summon Huge Materia
  • wykonane dwie misje – dostajesz Command, Magic Huge Materia
  • wyknana jedna misja – dostajesz Command Huge Materia
  • żadna misja się nie powiodła – logicznie, nie dostajesz żadnej Huge Materia

25. Jak zdobyć czerwoną łódź podwodną?

Możesz ją zdobyć tylko w przypadku, gdy zawaliłeś/aś bitwę łodzi podwodnych, czyli nie udało ci się zestrzelić czerwonej łodzi i straciłeś/aś Huge Materia. Po gwałtownym opuszczeniu białej łodzi podwodnej wróć do Junon, wjedź windą i wybiegnij na lotnisko (to tak by zaliczyć animację jak samolot odlatuje). Teraz udaj się do windy, którą jechało się do podwodnego reaktora. Napotkanych żołnierzy zabij, a psa, który ujada i zwabia kolejnych strażników, goń – wejdzie w korytarz, który poprzednio blokował. Wejdź do czerwonej łodzi – wewnątrz możesz walczyć z żołnierzami, ale nie musisz. Dostań się do kokpitu i za chwilę łódź będzie Twoja.

26. Jaki jest kod do zamka z Huge Materia w rakiecie?

Szyfr składa się z czterech pozycji, a są to: OK, Switch, Cancel, Cancel. Zanim wprowadzisz kod dowiedz się, jak masz skonfigurowane klawisze na padzie (PSX), bądź klawiaturze (PC).

27. Jak znaleźć klucz do Midgar na CD 2?

Będąc na drugiej płycie, po powrocie Clouda do drużyny trzeba udać się do Midgar i porozmawiać z człowiekiem stojącym przy bramie. Napomknie, że zgubił klucz gdzieś na wykopaliskach. Poleć do Bone Village i każ archeologom szukać Normal Treasure. Najczęściej klucz trafia się tam, gdzie jest spalona ziemia obok namiotu, ale niektórzy Gracze pisali na forum, że znajdowali go także przy samolocie. Klucz można też zdobyć na CD 3.

28. Problemy z Chorobo – kiedy, gdzie i jak hodować?

Kurczaki możesz hodować po tym, jak uzyskasz dostęp do Highwinda, co wypada po ucieczce z Junon, na drugiej płycie. Odwiedź Chocobo Billa seniora i wynajmij u niego stajnie – maksymalnie możesz mieć 6, a wynajem jednej kosztuje 10000 Gil. Mając już boksy do dyspozycji, zabierz się za łapanie kuraków – postępuj zgodnie z instrukcją w dziale Chocobo

29. Ile czasu potrzebują Chocobo, by móc je rozmnażać?

Wyjdź na mapę świata, stocz około 10 losowych walk i wróć na fermę, Twoje Chocobo powinny być już zdolne do kolejnych amorów.

30. Jak zdobyć Chocobuckle i inne Enemy Skille?

Chocobuckle to najtrudniejszy do zdobycia Enemy Skill. Informacje o nim, jak i o reszcie Enemy Skills, znajdują się w tym dziale.

31. Nie mogę zdobyć: Big Guard/Laser/ Death Force/ White Wind/ Angel Whisper/ Dragon Force/ Magic Hammer Enemy Skill!

Niektóre Enemy Skille mają charakter wspomagający i logicznym jest, że przeciwnik z własnej woli nie rzuci na Ciebie wzmacniających zaklęć. By wymusić na wrogu użycie wyżej wymienionych Enemy Skilli, użyj na odpowiednich potworach materii Manipulate. Mając monstra pod Twoją komendą uzyskasz dostęp do ich ataków – wybierz z listy Enemy Skill i użyj go na postaci z materią Enemy Skill.

32. Mam problem ze zdobyciem “Pandora’s Box” i “????” Enemy Skill

Przy pierwszym spotkaniu, Dragon Zombie używa jednorazowo Pandora’s Box jako ostateczny atak zaraz przed swoją śmiercią, dlatego warto od razu założyć wszystkie materie Enemy Skill. Jeżeli jednak o którejś zapomnisz, to trzeba regularnie walczyć z Dragon Zombie, aż w końcu ten podczas walki (ale nie tuż przed śmiercią) ponownie użyje tego Enemy Skilla.
Z kolei “????” trzeba wymęczyć od Jersey w Shinra Mansion (Nibelheim) poprzez… cierpliwe czekanie. W końcu któryś z grupy trzech (bo zazwyczaj pojawiają się w trójkę) użyje tej techniki. Zdecydowanie łatwiej nauczyć się tego od Behemotha, ale ten stwór grasuje tylko w kanałach Midgar podczas desantu na miasto (wizyta jednorazowa).

33. Chce wykopać W-item, której jeszcze nie mam. W Midgar na CD 2 jeszcze nie byłem/am

Wykopaliska w Bone Village to deska ratunku dla tych, którzy coś przegapili. W tym przypadku, jeżeli nie byłeś/aś jeszcze w Midgar na CD 2 (desant), to nie straciłeś/aś jeszcze standardowej szansy by zdobyć W-Item. Gdybyś zapomniał/a podnieść materię i pokonał/a Hojo, wtedy na CD 3 w Bone Village W-Item będzie można wykopać. To samo dotyczy na przykład Bahamut ZERO materia – jeżeli nie masz Bahamut Huge Materia, to standardową metodą nie otrzymasz Bahamut ZERO i wtedy będzie można wykopać Bahamut ZERO w Bone Village.

34. Jak dojść do Ancien Forest (Żabiego lasu) i gdzie to jest?

Przed ostatecznym pokonaniem Ultimate Weapon potrzebny jest górski lub lepszy Chorobo, natomiast po pokonaniu Weapona można piechotą dostać się do lasu. Ancien Forest to taka zielono-czerwona “wyspa” na skale nieopodal Cosmo Canyon.

35. Nie mogę zagrać melodii, żeby uzyskać 4 limit Tify – gdy naciskam Switch (Re) miga mi ekran

Bo grasz na złym instrumencie, w złym domu. Grasz na fortepianie w Shinra Mansion, w którym dwa dźwięki (w tym Re właśnie) są popsute i podczas ich grania miga Ci ekran. Melodię należy zagrać na pianinie, które znajduje się w pokoju Tify, w jej domu.

36. jaką melodię trzeba zagrać, by dostać ostatni limit Tify, Final Heaven?

Melodia jest następująca: Do, Re, Mi, Ti, La, Do, Re, Mi, So, Fa,Do, Re, Do.

Odpowiednie kombinacje klawiszy możesz wywołać, wybierając przy pianinie opcję “I forgot” i wtedy dostaniesz cały spis kombinacji. Tu uwaga: w przypadku PgDn i PgUp chodzi o klawisze numeryczne 3 i 9 a nie Page Down Page Up. Jako, że Krypta dba o swoich gości podajemy te kombinacje:

  • Do – Cancel;
  • Mi – Menu;
  • La – Pgd+Switch;
  • Fa – OK;
  • Re – Switch;
  • Ti – Pgd +Menu;
  • So – Pgd+Cancel;

37. Na jakiej zasadzie działa atak Master Tonberry “Everyone’s Grudge”, bo Cloud obrywa 9999?!

Siła tej techniki zależy od ilości wrogów, którą atakowana tym ruchem postać zabiła. Za każdego zabitego potwora heros obrywa 10 punktów. Przykładowo: Cloud zabił 650 wrogów a Barret 430. Panowie oberwą odpowiednio: Cloud 6500, natomiast Barret 4300.

38. Jak się wydostać z Northern Crater?

Ku naszemu zdziwieniu, bardzo wiele osób miało z tym problem, a to pytanie dość często gościło na naszym Forum. Będąc w Northern Crater, aby wyjść musisz wrócić do punktu startu – jest tam taka grota, w którą należy wejść. Wyjdziesz nią na zbocze krateru – po prawej stronie jest ścianka, którą można wspiąć się do góry i wrócić do Highwinda. To tyle.

39. Gdzie najlepiej zdobywać doświadczenie i AP?

Zależy, w którym momencie gry jesteś.

Na pierwszej płycie przyjemnie nabija się w górach, wędrując po wykutych w skale statuach Da-Chao w Wutai.

Na drugiej i trzeciej płycie sytuacja wygląda inaczej. Najlepiej nadają się do tego dwa miejsca. Pierwsze z nich to jaskinie Northern Crater, konkretnie tam, gdzie można spotkać słynne Magic Poty, Tonberry i Movers. Magic Poty są najlepszym źródłem EXP, ale bardzo kosztownym – wymagają dania im Elixiru, zanim zaczną otrzymywać obrażenia. Te można ukraść od Christophera i Tonberry, którzy występują w tym samym miejscu. AP z kolei najwięcej dają Movers, czyli tak zwane “pomarańcze”. Drugim dobrym miejscem do szkolenia drużyny są tereny w pobliżu Mideel, zarówno trawiaste tereny, jak i lasy. Spośród występujących tam stworów najbardziej interesującymi pod względem EXP i AP są Head Hunters.

40. Jak podnosić statystyki bohaterów?

W Final Fantasy 7 metody są dwie:

  • odpowiednie Materie typu Independent (różowa) – chodzi o te, zwiększające niektóre atrybuty (Dexterity, Speed, Magic), oczywiście najlepiej naładowane na poziom MASTER;
  • Source’y – przedmioty podnoszące konkretne cechy herosów o jeden punkt, które można uzyskać przy zastosowaniu Command Materia Morph na konkretnych potworach. Szczegółowe informacje o Source’ach i rozwijaniu bohaterów znajdują się tutaj

41. Jak zdobyć Underwater materia?

Należy udać się do Podwodnego reaktora w Junon. Można to zrobić w czasie lub po zdobyciu okrętu podwodnego. Gdy znajdziesz się w oszklonym podwodnym korytarzu (brama do samego reaktora jest zamknięta) pokręć się trochę po nim z nadzieją, że zaatakuje cię szkielet na pływającym statku. Należy go zmorphować (użyć komendy Morph). Zamieni się on w Guidebook. Przedmiot ten należy zanieść do staruszka w Kalm na pierwszym piętrze kamienicy po prawej. UWAGA! Można mieć tylko jedną sztukę tej materii, dlatego nie sprzedawaj jej!

42. Jaka jest uniwersalna metoda na pokonanie Weaponów?

Strategie, które pomogą wam pokonać Weapony znajdziecie w osobnym dziale – Weapony.

43. Co zrobić z przedmiotami po Weaponach?

Należy zanieść je do dziadka w Kalm, tego samego, który dał wcześniej Underwater materię. Do odebrania cenne nagrody!

44. Jak się tworzy Master Materie i ile można ich mieć?

W przypadku Summon i Magic Master Materii trzeba mieć wszystkie materie z tych rodzajów rozwinięte na poziom Master. Command Master Materia ma nieco mniejsze wymagania – tu wystarczy wymasować: Sense, Steal, Throw, Morph, Manipulate, DeathBlow i Mime. Gdy masz już komplety materii wymasterowanych, musisz udać się do laboratorium Bugenhagena, gdzie trzymane są zebrane przez Ciebie Huge Materia. Należy podejść do materii odpowiedniego koloru, dać opcję ‘Examine’ i na pytanie “Perform Materia Blend?” odpowiedzieć “Yes”. Master Materii możesz naprodukować dowolną ilość, zależnie od tego, na ile starczy ci wytrwałości w masterowaniu zwykłych materii.

45. Czy: 1/35 Soldier, Autograph, Combat Diary i Tissue mają jakieś zastosowanie?

Niestety, póki co niczego takiego nie stwierdzono, więc należy przyjąć, że są jedynie dodatkami, mającymi uatrakcyjnić rozgrywkę.

46. Czy można mieć 3 zbroje Mystile?

Tak, jest to możliwe, ale wymaga umiejętnego rozdzielenia drużyny w Northern Crater. Szczegóły w solucji.

47.Co to jest ALL LUCKY 7s i jak to zdobyć?

Jest to stan podobny do Berserk, podczas którego postacie automatycznie atakują wroga, rozdając cios za ciosem, niezależnie od paska ATB. Każdy taki cios odbiera dokładnie 7777 punktów (stąd tytułowe siódemki). Aby postać weszła w ten stan, musi mieć na początku walki dokładnie 7777 HP. All Lucky 7s trwa do końca walki (bo prawie żaden przeciwnik tej ofensywy nie przeżyje) lub w przypadku Weaponów do zadania maksymalnie 62-64 ciosów (co zależy od liczby postaci w trybie All Lucky 7s). Po osiągnięciu maksymalnej granicy All Lucky 7s się skończy, ale dopóki HP postaci będzie na poziomie 7777, razy od broni też będą tyle zadawać w trybie normalnej walki.

Jak to osiągnąć? Liczbę można osiągnąć wkładając i wykładając materie ze slotów lub w trakcie walki kazać zmanipulowanym przeciwnikom by atakowali postacie (po zmniejszeniu monstrów czarem mini). Sekretem jest aby po atakach mieć końcówkę HP XX77, a liczba tysięcy i setek nie była większa od siedmiu. Jeżeli masz na przykład: 5677 HP to użyj 4x Hi-Potion (sztuka przywraca 500 HP) i 1x Potion (przywraca 100 HP), a otrzymasz 7777 HP.

48.Nie ma u mnie Ruby Weapona na pustyni… Jestem juz na CD3, ale jego nadal nie ma. Co trzeba konkretnie zrobić, by on tam był?

Po pokonaniu Diamond i Ultimate Weapon rozegraj jedną losową walkę na mapie świata. Po jej wygraniu Ruby powinien pojawić się na pustyni. Nie ma tutaj znaczenia, czy zrobisz to zaraz na dysku drugim po pokonaniu Ultimate i Diamond, czy poczekasz z tym do trzeciego krążka.