Materia

Final Fantasy 7 to gra, która wprowadziła rewelacyjny sposób korzystania z magii. Każde zaklęcie jest reprezentowane przez materię, kulę, którą umieszcza się w odpowiednim slocie, znajdującym się w ekwipunku (ilość slotów w broniach znajdziesz w dziale bronie). Materia może rosnąć w siłę, za sprawą punktów AP, otrzymywanych po każdej bitwie. W zależności od rodzaju slotu, ilość tych punktów jest przemnażana przez współczynnik Growth (0x,1x,2x,3x). Dzięki AP, materia osiąga kolejne poziomy, udostępniając kolejne zaklęcia, właściwości lub po prostu zwiększa swoją moc. Jest kilka rodzajów slotów w ekwipunku. Oprócz slotów pojedynczych występują sloty łączone. Dzięki nim można przyporządkować materiom dodatkowe efekty (służy do tego Support materia – o tym za chwilę). Umożliwia to tworzenie własnej taktyki podczas walki.

Rodzaje materii:

  • Zielona – Magic Materia – podstawowa materia w grze, wszelka magia wywodzi się z tej materii;
  • Żółta – Command Materia – za pomocą tej materii przybędzie poleceń w menu podczas bitwy;
  • Enemy Skill – to jedna z Command materia, bardzo wyjątkowa – pozwala uczyć się ataków wroga. Pod tym linkiem znajduje się spis wszystkich Enemy Skills wraz z miejscem ich występowania.
  • Czerwona – Summon Materia – umożliwia ona wzywanie specjalnych potworów do pomocy w czasie walki;
  • Niebieska – Support Materia – za jej pomącą możesz przypisać dodatkowe cechy innym materiom, przy użyciu łączonego slotu (zwykle wspomaga się zieloną lub czerwoną materię);
  • Purpurowa – Independent Materia – materia niezależna, która zajmuje się modyfikacją statystyk bohaterów i innych elementów występujących w czasie gry.

 

Duża część materii będzie ogólnie dostępna w sklepach, ale część będzie wymagała specjalnych działań. Warto jednak zadać sobie trochę trudu, aby zdobyć specjalne, ukryte materie. Zazwyczaj posiadają one ogromną moc i znacznie ułatwiają życie. Doskonałym przykładem jest KOR (summon materia) – obrażenia zadawane przez 13 wojowników to potęga, której tylko kilka innych rozwiązań może się równać.

Master Materia

Master Materia: Magic, Command, Summon – jeśli zdobędziesz wszystkie materie jednego rodzaju oraz będą one na poziomie Master (wyjątek – command materie – trzeba wymaksować Sense, Steal, Throw, Morph, Manipulate, DeathBlow i Mime) udaj się do planetarium Bugenhaggena w Cosmo Canyon, kiedy będą już tam wisiały Huge materie, pobaw się odpowiednią Huge a otrzymasz master materię. Inny sposób to pokonanie Emerald Weapon i odniesienie zdobytej w ten sposób Earth Harp do dziadka w Kalm – za to otrzymasz komplet Master Materii.

Objaśnienia do spisów

Spisy materii wraz z miejscem ich występowania i krótką charakterystyką znajdziesz na oddzielnych stronach. W menu po lewej stronie rozwinęła się lista dostępnych spisów. Kliknij na interesującym Cię rodzaju a otrzymasz spis. Na co warto zwrócić uwagę:

  • Liczba zapalonych gwiazdek odpowiada ilości poziomów dostępnych danej materii (max 5)
  • Dodatkowe efekty to zmiany dokonywane prze materię po jej założeniu w charakterystyce postaci.
  • FinalFan

    Witam mam pytanie. Czy zalozona materia Cover na obu postaciach zsumuje sie i bedzie dawala 40% obrony dla wszystkich zawodnikow? czy dalej tylko 20% :) z gory dzieki Pozdrawiam

  • Cloudistiq

    Dołączam się do pytania FinalFan

  • Remix

    Mam pytanie odnośnie materii, czy jest jakiś sposób aby w menu materii ułożyć alfabetycznie te materie lub tak żeby to miało ręce i nogi? Mam już sporo tych materii i zrobił mi się taki burdel że jest to bardzo męczące w przydzielaniu tych materii członkom drużyny.

    p.s.
    gram na ps3 w wersje ściągnięta z PlayStation Store

  • bllazer

    mam tez ten problem z posegregowaniem materii.w starej wersji na szaraku chyba byl,,sort,,dla materi ale juz nie pamietam dawno to bylo.

  • Xargos78

    Menu Materia, wybieramy obojętnie jaką postać z dostępnych, wchodzimy na Arrange i potwierdzamy Arrange. Co prawda nie segreguje alfabetycznie ale układa ładnie typami.
    A przy okazji; tam jest jeszcze baardzo wygodna opcja Exchange (wymiana pomiędzy zawodnikami, nawet tymi spoza aktualnej drużyny).
    Pozdrawiam.