Limit Breaks

Autorzy: Krakers i Sephiria

Pod tą tajemniczą nazwą pojawiają się podczas walki specjalne ciosy, które zadają większe obrażenia niż tradycyjne uderzenia. Aby móc zastosować Limit, trzeba poczekać na zapełnienie się wskaźnika Limit, który rośnie w miarę odnoszonych przez naszego bohatera obrażeń.

Dla większości postaci najwyższym poziomem Limitu jest poziom 4. Sytuacja trochę odbiega od normy w przypadku Caith Sitha i Vincenta. Poniżej znajdziesz informacje o poszczególnych  Limitach i mechanizmie ich awansu.

Jak to działa?

Istnieję cztery poziomy limitów. Na pierwszych trzech występują po dwa rodzaje ataków. Ostatni, czwarty poziom jest zarezerwowany dla jednego, unikatowego limitu. Aby zdobyć kolejny poziom limitów należy zabić odpowiednią ilość przeciwników. Należy pamiętać, że każdy pokonany przeciwnik jest zliczany na konto tej postaci, która spowodowała jego śmierć. W ten sposób zdobywamy kolejne poziomy. Ale jak zdobywa się drugi limit z każdego poziomu? Po prostu należy wykonać pierwszy limit danego poziomu określoną ilość razy.

Teraz pora na limit czwartego poziomu. Jest on zazwyczaj bardzo potężny (z dwoma niechlubnymi wyjątkami – dop. Sephiria). Najpierw musisz poznać WSZYSTKIE poprzednie limity. Musisz także znaleźć odpowiedni przedmiot, od którego twoja postać będzie mogła się nauczyć. Kiedy masz juz przedmiot i znasz wszystkie poprzednie limity, wejdź do menu Items, wybierz dany przedmiot i użyj go na postaci.

Na początku każda z postaci zaczyna swoją Limitową karierę od poziomu 1. Na pierwszych trzech poziomach znajdują się po dwa rodzaje “wykończeń”. Sposoby awansu przedstawia tabela poniżej. Oznaczenie “1-2” mówi o drugim limicie pierwszego poziomu – pierwsza cyfra oznacza poziom , druga przedstawia numer limitu.

POZIOM LIMIT 1 LIMIT 2
1 Limit bazowy należy wykonać 8 razy 1-1
2 należy zabić bohaterem 80 wrogów należy wykonać 7 razy 2-1
3 należy zabić 80 wrogów od czasu zdobycia drugiego poziomu należy wykonać 6 razy 3-1
4 trzeba znać WSZYSTKIE POPRZEDNIE LIMITY oraz posiadać “na składzie” (tj. w Inventory) instrukcję wykonania limitu 4 poziomu – gdzie je znaleźć – o tym za chwilę.

Wróg zostaje “zliczony” na konto tej osoby, która ostatecznie go pokona. Vincent ma po jednym limicie na poziom.

Dla niektórych postaci wartości te mogą być nieco inne, ale mechanizm nauki jest taki sam.

Spis limitów

 

Aeris

Przejdź do: | Aeris | Barret | Cait Sith | Cid | Cloud | Red XIII | Tifa | Vincent | Yuffie |

Aeris to typowy mag wspierający (support caster), czyli White Mage w przełożeniu na język Final Fantasy, co tylko potwierdzają jej limity. Większośc jest nastawiona na leczenie  drużyny i nakładanie pozytywnych statusów kolegom z zespołu, bądź unieszkodliwianie wrogów. Pewnym odstępstwem od tego jest Fury Brand, ładujące pasek limitów pozostałym postaciom – działa podobnie do Entrust z Final Fantasy 10.

Poziom pierwszy Opis
Healing Wind leczy członków Twojej drużyny
Seel Evil Aeris rzuca czar paraliżujący wrogów
Poziom drugi Opis
Breath of the Earth zwalcza wszelkie stany chorobowe
Fury Brand zapełnia reszcie Twojej drużyny wskaźnik Limitu
Poziom trzeci Opis
Planet Protector Twoja drużyna staje się niezwyciężona
Pulse of Life ustawia HP/MP członków Twojej drużyny na maksa i wskrzesza poległych
Poziom czwarty Opis
Great Gospel ustawia maksymalnie HP/MP wszystkim z drużyny i powoduje tymczasową niezwyciężoność

Jak zdobyć ostateczny Limit Skill Aeris?

Aby uzyskać Great Gospel trzeba się nieźle nachodzić. Najpierw musisz się udać do śpiącego człowieka w jaskini niedaleko Junon. Mówi on ile wygrałeś bitew w czasie gry. Jeśli dwie ostatnie cyfry są takie same np. 466 otrzymasz od niego fragment Mythril’u. Udaj się do domku kowala niedaleko Gold Saucer i pogadaj z nim. Idź na wyższe piętro i zajrzyj do małej skrzynki na murze. Powinien się tam znaleźć Great Gospel. Można to wszystko zrobić posiadając Buggy. Jak dostać się nim na drugi kontynent?  Musisz wziąć go do Costa del Sol i popłynąć statkiem. Operacja ta zajmie sporo czasu – pamiętaj, że ostrzegaliśmy.

Barret

Przejdź do: | Aeris | Barret | Cait Sith | Cid | Cloud | Red XIII | Tifa | Vincent | Yuffie |

Wystarczy popatrzeć na Barreta, by wiedzieć do czego służą jego Limity – atak, atak i jeszcze raz atak. Posiada kilka naprawdę świetnych ofensywnych ataków z Catastrophe na czele, ale Angermax, czy Grenade nie zostają daleko w tyle. W razie kłopotów można wyrzucić wroga z pola walki za pomocą Hammerblow.

Poziom pierwszy Opis
Big Shot jak wskazuje nazwa  – duży strzał!
Mind Break wysysa MP z wroga i aplikuje je Barretowi (zazwyczaj nie działa niestety na bossów!)
Poziom drugi Opis
Grenade Bomb wyrzuca granat na wrogą grupę
Hammer Blow zabija wroga jednym trafieniem
Poziom trzeci Opis
Satelite Beam atak laserowy na wrogą ekipę
Anger Max 18 strzałów we wroga
Poziom czwarty Opis
Catastrophe 20 ataków na losowych wrogów

Jak zdobyć ostateczny Limit Skill Barreta?

Dostaniesz go od kobiety z kapeluszem w North Corel, jeśli zatrzymasz pociąg (dzieje się to podczas próby odbicia Huge Materii z Mideel, na drugiej płycie – drużyna rusza w pościg za pociągiem przeworzącym materię do North Corel).

Cait Sith

Przejdź do: | Aeris | Barret | Cait Sith | Cid | Cloud | Red XIII | Tifa | Vincent | Yuffie |

Jak na mistrza szansy i przypadku przystało, wynik jego ataków zależy od szczęścia i trochę od Twoich postępów w grze. Jego drugi Limit break to nic innego jak klasyczny jednoręki bandyta, dlatego rozsądnie i umiejętnie kręć polami. ;)

Poziom pierwszy Opis
Dice rzut kośćmi i atak wedle wyniku
Poziom drugi Opis
Slots losujesz co się stanie:
  1. Mog Dance – uzupełnia HP/MP Twojej drużyny
  2. Joker – rozwala Twoją drużynę
  3. Lucky Gal – zwiększa częstotliwość ataków krytycznych podczas trwania bitwy
  4. All Over – rozwala wrogów
  5. Random Summon – przyzywa dowolnego Summon’a, którego już odkryłeś
  6. Huge Mog – znikają członkowie Twej drużyny a wypchany Mog rośnie i tłucze wroga

U tego pana Limitów na poziomach 3 i 4 nie stwierdzono. :)

 

Cid

Przejdź do: | Aeris | Barret | Cait Sith | Cid | Cloud | Red XIII | Tifa | Vincent | Yuffie |

Po limitach widać, że Cid to Dragon Knight w szczątkowej postaci, czego dowodem są Boost Jump, Hyper Jump i Dragon Dive. Jego najlepszy Limit – Highwind – wymaga trochę podpakowania statystyk, ale do tego czasu można używać równie dobrych Dragon Dive i Big Brawl. Kilka jego ataków jest powiązanych z wartością konkretnego atrybutu, niekoniecznie Siły. Warto poeksperymentować trochę z Akcesoriami.

Poziom pierwszy Opis
Boost Jump Cid atakuje z powietrza
Dynamite TNT we wrogów (oczywiście nie Riva TNT:-)
Poziom drugi Opis
Hyper Jump podobne do Boost Jump tylko trafia mocniej i wszystkich
Dragon przygważdża wrogów smokiem
Poziom trzeci Opis
Dragon Dive Cid skacze i atakuje 6 dowolnych przeciwników
Big Brawl 8 ataków w losowego przeciwnika/ przeciwników. Czasem pudłuje (nie zadaje obrażeń), ale nakłada status Death
Poziom czwarty Opis
Highwind Cid wzywa Highwind’a który atakuje wrogów 19 pociskami

Jak zdobyć ostateczny Limit Skill Cida?

Aby go dostać musisz po dostaniu się do łodzi podwodnej przeszukać zatopiony samolot Shinry – pokonać Reno i Rude’a.

Cloud

Przejdź do: | Aeris | Barret | Cait Sith | Cid | Cloud | Red XIII | Tifa | Vincent | Yuffie |

Czegóż można spodziewać się po głównym bohaterze gry, którego można określić cytatem forumowicza Krypty: “chłodny ziom z wielkim mieczem”? Podobnie jak Barret, jest nastawiony ofensywnie, choć niektóre ataki mają też (obok ofensywnego) efekt wspomagający (Cross-slash, Finishing Touch). Poza tym nie ma chyba fana Final Fantasy 7, który nie słyszałby o Omnislashu.

Poziom pierwszy Opis
Braver uderzenie mieczem z naskoku
Cross-Slash Cloud “tatuuje” przeciwnikowi X na czole
Poziom drugi Opis
Blade Beam Cloud generuje falę energii uderzającą przeciwnika. Fala dociera później do reszty wrogów zadając im 1/3 obrażeń
Climbhazard Cloud wykonuje pchnięcie mieczem
Poziom trzeci Opis
Meteorain Cloud wyczarowuje deszcz meteorytów siejących spustoszenie wśród wrogów
Finishing Touch Cloud wywołuje tornado zmiatające wrogów z powierzchni ziemi
Poziom czwarty Opis
Omnislash efetowne i przede wszystkim efektywne kombo.

Jak zdobyć ostateczny Limit Skill Clouda?

Instrukcję dotyczącą tego limitu można kupić w Gold Saucer na Battle Arenie, za odpowiednią ilość Battle Points. Na CD1 manual kosztuje 51200 BP, natomiast na pozostałych płytach 32 000 BP.

Red XIII

Przejdź do: | Aeris | Barret | Cait Sith | Cid | Cloud | Red XIII | Tifa | Vincent | Yuffie |

Red XIII posiada bardzo wszechstronne Limit Breaks, które nie ograniczają się tylko do ataków. Doskonałym przykładem jest pierwszopoziomowy Lunatic High, dający Haste na całą drużynę (prawdziwe dobrodziejstwo zwłaszcza na początku przygody). Mankamentem tej postaci jest brak silnego Limitu zadającego 10+ ciosów i fatalnie kiepski Limit na poziomie czwartym. Pustkę może wypełnić Stardust, ale po uprzednim rozbudowaniu statystyk Reda.

Poziom pierwszy Opis
Sled Fang Red wpada z rozbiegu na wroga
Lunathic High na wszystkich z Twojej drużyny rzucany jest HASTE
Poziom drugi Opis
Blood Fang kolejna akcja Reda, w której regeneruje on swoje HP/MP uszkadzając przy tym przeciwnika
Stardust Ray 10 gwiazd uderza wroga
Poziom trzeci Opis
Howling Moon wyzwala w Redzie czary: Haste i Berserk oraz zwiększa jego siłę
Earth Rave trafia  pięciu wrogów zadając poważne obrażenia
Poziom czwarty Opis
Cosmo Memory jedno trafienie Reda powala wrogów na kolana

Jak zdobyć ostateczny Limit Skill Red XIII?

W sejfie w Nibelheim (36 w prawo, 10 lewo, prawo 59 i prawo 97). Po otworzeniu skrytki musisz zmierzyć się z Lost Nuber.

Tifa

Przejdź do: | Aeris | Barret | Cait Sith | Cid | Cloud | Red XIII | Tifa | Vincent | Yuffie |

Limity Tify dzielą pewną cechę razem z Limitami Cait Sitha – w obu przypadkach decyduje automat jednorękiego bandyty. Na tym jednak podobieństwa się kończą. Wraz z podwyższaniem poziomu aktualnie używanych Limit Breaks wszystkie dotychczas zdobyte techniki układają się w śmiercionośne kombo. Co więcej, taki kombos można użyć zarówno na jednym przeciwniku, jak również poszczególne elementy mogą być zastosowane na kilku osobnych celach.

Poziom pierwszy Opis
Beat Rush Tifa atakuje wroga szybkimi ciosami
Somersault rozbudowana wersja poprzedniego limitu
Poziom drugi Opis
Waterkick kopniak
Meteodrive Tifa porywa wroga i go rozwala
Poziom trzeci Opis
Dolpfin Blow uderzenie z przywołaniem małego delfina
Meteor Strike Tifa skacze i powala wroga
Poziom czwarty Opis
Final Heaven skondensowana energia uderza wrogów

Jak zdobyć ostateczny Limit Skill Tify?

Musisz udać się do Nibelheim i zagrać na pianinie następującą melodię:

Do Re Mi Ti  La Do Re Mi So Fa Do Re Do

Działa na drugim i trzecim dysku. Musisz mieć Tifę w drużynie. Czasami możesz dostać limit break ale czasem mogą to być oszczędności Tify z dzieciństwa – 1 Gil!!

 

Vincent

Przejdź do: | Aeris | Barret | Cait Sith | Cid | Cloud | Red XIII | Tifa | Vincent | Yuffie |

Kolejny poziom limitu Vincenta to nowy potwór, w którego przystojny “upiór” może się przemienić. Każdy z potworów zna dwa ciosy, dodatkowo Vincent dostaje bonusy do wybranych statystyk zależnie od rodzaju potwora. Wyjątkiem jest dodatkowe HP, które Vincent otrzyma niezależnie od metamorfozy (max HP to i tak 9999).

Uwaga: gdy Vincent przeobrazi się w potwora tracisz nad nim chwilowo kontrolę.

Poziom pierwszy Opis
Galian Beast
Berserk Dance cztery ataki w jednym ruchu
Beast Flare zadaje obrażenia ogniem wszystkim celom
Poziom drugi Opis
Death Gigas
Giga Dunk atakuje jednego przeciwnika, zdając mu przyzwoite obrażenia.
Livewire atak błyskawicami we wszystkch przeciwników
Poziom trzeci Opis
Hellmasker
Splattercombo pięć ciosów śmiercionośną piła łąncuchową!
Nightmare nie tylko poważne obrażenia, ale także zmiany statusu przeciwnika.
Poziom czwarty Opis
Chaos
Satan Impact śmierciośny atak czaszek, na wszystkich
Chaos Saber potężne uderzenie, na wszystkich

Jak zdobyć ostateczny Limit Skill Vincenta?

Najlepszy limit Vincenta można znaleźć w jaskini za wodospadem, który wpada do jeziora w kraterze, na kontynencie Gold Saucer’a. Można tam dotrzeć na Chocobosie górskim, górsko-rzecznym lub złotym lub z pomocą (łatwiejsze) łodzi podwodnej, ukrytym podmorskim tunelem, którego wejście znajduje się na zachód od cyplu Costa del Sol. Gdy już znajdziesz się w jaskini (Vincent musi być w drużynie!), spotkasz tam Lucrecję. Nie dostaniesz nic, ale gdy później wrócisz do jaskini, to dostaniesz 4 limit Vincenta i jego najlepszą broń.

Yuffie

Przejdź do: | Aeris | Barret | Cait Sith | Cid | Cloud | Red XIII | Tifa | Vincent | Yuffie |

Na wzór ninja Yuffie jest dość wszechstronna – posiada Limit leczący rany, niezłe limity na jedną postać oraz kilku wrogów, a także dwa doskonałe ataki po kilkanaście trafień (Bloodfest i Doom of the Living). Tą piękną całość psuje jedynie baaardzo kiepski ostateczny atak z poziomu czwartego. Nie mniej Yuffie swoimi Limitami wyposażona w swój Conformer potrafi solidnie namieszać!

Poziom pierwszy Opis
Greased Lighting Yuffie atakuje!!!!!
Clear Tranquil leczy przyjaciół
Poziom drugi Opis
Landscaper trzęsienie ziemi zwala wroga z nóg
Bloodfest bardzo przydatny limit – 10 ciosów w losowych wrogów
Poziom trzeci Opis
Guanlet duże boooom
Doom of the Living piętnasto ciosowe kombo w losowych wrogów
Poziom czwarty Opis
All Creation skoncentrowana Yuffie rozwala wrogów

Jak zdobyć ostateczny Limit Skill Yuffie?

W Wutai, musisz pokonać wszystkich przeciwników w pagodzie. Limit otrzymasz po pokonaniu Godo.

  • A napisz ktoś jakie przedmioty posiadać żeby łatwo było uzbierać 32 000 BP

  • Aha i jeszcze jedno – czy jak się opuści battle square też się traci BP???

  • To żadna filozofia – może być każda konfiguracja. Na Cd 1 spokojnie Omnislash też można dostać. Przetestowane w praktyce.

    Tak – opuszczając Battle Arena tracisz BP – przecież to nawet same automaty do wymiany BP za przedmioty zawsze przypominają.

  • Mati

    Dobrym rozwiązaniem jest mieć:
    -regen (restore materia)
    -ribbon na sobie (akcesoria) – zamiast tego może być resist (z heal materia)
    -najlepsza broń
    -slash all oraz 4X cut
    -mime jest bardzo fajne zwłaszcza kiedy ma się limit break i co turę nabija się limitem :D
    Pozdrawiam!

  • Anonim

    Do materiału chciałbym dodać że nie trzeba mieć limitu 1-2 żeby osiągnąć 2-1 – przetestowane w praktyce – dzisiaj zacząłem grać for fun i przed spotkaniem Aeris posiadałem limity 1-1 2-1 3-1 na Barrecie i Cloudzie nie posiadając 1-2 2-2 :) , dodatkowo chciałbym dodać że limit 3-1 był o wiele łatwiejszy do zdobycia na Barrecie niz na Cloudzie jeżeli chodzi o liczbę pokonanych wrogów.

  • Rak

    Ale mając tylko pierwsze limity nie będziesz mógł użyć limitu z poziomu 4, do tego musisz użyć wszystkich limitów, również tych drugich.
    Ja mam inny problem – gra nie chce mi się zainstalować ponownie chociaż wcześniej chodziła,doszedłem do 3 płytki. instalowałem już wszystko co możliwe,ktoś się z czymś takim spotkał?
    Używam win xp

  • D.

    “All Creation – skoncentrowana Yuffie rozwala wrogów”

    Nie wiem ile razy uderza, w ilu wrogów, za to wiem, że Yuffie się skoncentrowała. Takie opisy są całkiem bezużyteczne.

  • Ninja

    Wszystkie limity wielociosowe oprócz Meteoraina i Omnislasha mają zapisaną liczbę trafień(Meteorain wali 6 razy, Omnislash 15) All Creation to masówka, wali wszystkich wrogów z dużą siłą ale tylko raz, podobnie cosmo Memory. Poza tym napisano “wrogów” w liczbie mnogiej zatem można bez problemu się domyśleć że wali na wszystkich, a że nie ma podanej liczby trafień, można założyć że jedno, nie mówiąc już o tym że wszystkie limity-masówki czyli te co walą zawsze wszystkich wrogow zawsze walą raz. Tylko trzeba czytać ze zrozumieniem i umieć czytać między wierszami, a nie czekać aż wszystko podadzą na srebrnej tacy.

  • Ninja

    Aha, BTW. niektore opisy Vince’a są żdziebko mylące.
    “Wyjątkiem jest dodatkowe HP, które Vincent otrzyma niezależnie od metamorfozy (max HP to i tak 9999)” – brzmi jakby dostawał w każdej przemianie tyle samo hp i mu się maksowało a tak nie jest. Przy każdej przemianie leczy się do fulla i dostaje premię do hp, ale jeśli hp nie dojdzie do tych 10 kawałków to premia będzie różna przy rożnych przemianach.
    “Berserk Dance cztery ataki w jednym ruchu” brzmi jak 4-ciosowe combo ale chociaż wygląda to jak 4 ataki całość się liczy jako jeden i przeciwnik tylko raz dostaje obrażenia. Hellmaskera nigdy nie użyłem więc nie dam głowy czy u niego jest jeden atak czy kilka.

  • D.

    Wole przeczytać coś takiego:

    All Creation – 8x obrażenia, 1 uderzenie, na wszystkich.

    mam gdzieś informacje, że Yuffie się skoncentrowała. Zamiast się tłumaczyć lepiej napisać porządny opis.

  • Ninja

    Ty wolisz coś takiego inni coś innego. Oczywiście porządniejsze informacje o działaniu były by mile widziane, ale szczerze mówiąc wolę takie ładne obrazowe opisy niż suche techniczne informacje.

  • D.

    Tylko że te ładne informacje są niedokładne i bezużyteczne.

  • Robiąc uzupełnienia tekstu Krakersa do Limitów wyszłam z tego założenia co Ninja i tam, gdzie się dało i fajnie to wyglądało, zostawiłam jego oryginalne opisy. Kwestia przydatności/adekwatności zależy od punktu siedzenia: grałeś w grę, wiesz jak wygląda np. All Creation to opis dany przez Kraka (Yuffie w swej gestykulacji faktycznie się “koncentruje”) traktujesz jak miły dodatek (vide Ninja). Z drugiej strony masz kogoś, kto dopiero w to gra i nie ma pojęcia co to Cosmo Memory i etc. Można oczywiście napisać “bezsensowny limit na poziomie 4, dający ledwie 1 trafienie na wszystkich wrogów”, tyle tylko że funkcją strony obok tej informacyjnej jest też “promocyjna”, czyli taka, która zachęci >czymś< do zobaczenia, czym to Como Memory tak właściwie jest. Trzeba czasem zachęcić, żeby delikwent chociaż raz zobaczył eye candy w postaci fajnej animacji do badziewnego limitu. Tak czy inaczej "ładne" opisy zostaną - może z drobnymi modyfikacjami, ale zostaną. Zwracam też uwagę, że ładne opisy są >tylko< przy badziewnych limitach (no z wyjątkiem Cross Slash), a te najpożyteczniejsze są zaopatrzone w konkretną informację. To też jest pewna subtelna sugestia z naszej strony, co jest warte polecenia. Dlaczego nie piszemy wprost "limit x to badziew"? Bo zależy nam na tym, by użytkownicy nauczyli się i pielęgnowali tak podstawowe zdolności jak myślenie, wyciąganie wniosków, interpretacja własna i czytanie ze zrozumieniem. A jak widać po wymaganiach "nowej matury" i odrzucie studentów po pierwszym roku, dzisiaj jest z tym TRAGICZNIE.

  • Ninja

    tak właściwie to napisaliście wprost “limit x to badziew” tyle że nie w opisie limitu a w opisie postaci;) Poza tym nie do końca jestem się skłonny zgodzić z “badziewnością” Cosmo memory i All Creation, owszem walą tylko raz co pod koniec gry czyni je niezbyt użytecznymi jak na ostateczne limity, ale to również pierwsze ostateczne limity ofensywne jakie mamy okazje zdobyć(No dobra Omnislasha da rade dorwać w tym samym okresie co all creation ale to trwa wieki.) a na tak wczesnym etapie limit obrażeń nawet przy tak mocnych strzałach praktycznie znaczenia nie ma, a że to masówki dobrze się sprawdzają przy bossach “wieloczęściowych” i z obstawą a takich jest wbrew pozorom niemało.

  • Wiktor

    Musze się nie zgodzić z opisem jak zdobyć 4 limit Clouda. Na 2 dysku też kosztuje 51200 BP, jednakże po wydarzeniach w Whirlwind Maze cena dopiero spada. Sprawdzone przez skąpstwo ;)

  • Czyli de facto obecny zapis jest prawdziwy – na CD 2 cena spada, tylko opis nie ujmuje konkretnego wydarzenia, które wywołuje tę zmianę. :) Nigdy nie pokusiłam się (i zdaje się nie tylko ja) o tak drobiazgowe sprawdzenie kiedy cena za Omnislasha spada, za to wolałam podjąć wyzwanie i zdobyć limit już na CD 1. Przy okazji jakiejś aktualki można twoją informację dodać.

  • Bombix

    Czy w 2 limicie Cait sitha to są wszystkie mozliwości? Bo jak grałem to uzył ataku toy soldier.

  • Jak nabić pasek limitów – przecztaj niżej :)

    Dobrym sposobem na nabijanie pasku limitu jest walka z Cactuarami na Cactuar Island. Przy okazji morfujemy je sobie do Tetra Elemental :) Cloudowi zakładamy Hypno Crown i Manipulate, a postaci, która ma mieć nabijany pasek limitu dajemy materię Restore. Trzecia postać opcjonalnie niech ma na sobie Sense i Morph. Zaczynamy walkę, manipulujemy sobie Cactuara żeby używać 1000 needles na postaci z drużyny, która się leczy Cure. Trzecia postać robi Sense i czeka. Powtarzamy manipulate -> 1000 needles i Cure aż do wypełnienia paska. Później włączamy limit. Dużo limitów nie trafia, więc można wyregulować zdrowie Cactuara do minimum jego własnym atakiem 1000 needles żeby zrobić morph i mieć Tetra Elemental.

  • aaaaaa

    gram w ff7 wersje pc i albo mam buga albo zle jest opisany limit bareta catastrophe, bo u mnie robi 10 ciosow a nie 20 tak jak jest napisane

  • Adam Stilgar

    Taka mała uwaga jeśli chodzi o ostatni limit Aeris. Nie wystarczy że dwie cyfry będą takie same, muszą być również nieparzyste. Użyta w przykładzie końcówka 66 nie zadziała, Zamiast Mitrhrlilu dostaniemy bodaj bolt ring albo jakiś inny ring.

  • Ashen

    Najszybszym sposobem na efektywną ‘farmę’ kolejnopoziomowych limitów jest walka w lasach niedaleko Fort Condor. Przeważnie trafiamy na 5 mobów w walce. W tej fazie gry połączenie all–>poison/fire itd. spokojnie ‘skosi’ wrogów, co czyni bitewkę krótką i łatwą.

  • Pysiek

    zastanawia mnei jedno, mam wersje na PC, i przy sejfie w nibelheim wpisujac poprawny kod ( nawet odczytalem go z roznych miejsc w posiadlosci shinra) caly czas pokazuje mi ze fail, czy trzeba miec odpowiedni poziom aby móc otworzyć sejf?

  • Wiktor

    Musisz “wpisywać” liczby w sejfie w odpowiednią stronę oraz bez możliwości powrotu w wypadku gdy “przelecisz” daną liczbę.

  • Marusia

    gdzie dokladnie znajduje sie ten kowal u ktorego mam dostac ostatni limit do Aeris?

  • Maciej Golec

    Krakers wyjaśnił byś final haven trochę lepiej bo w całym pianinie jest do pod 2 przyciskami i w dodatku z jaką szybkością to trzeba pisać wykonuje kombinacje dobrze i nic