Olympus Coliseum

Koloseum to jedno z najciekawszych i najbardziej rozbudowanych dodatkowych wyzwań w grze. Mamy tu do dyspozycji trzy zwykłe puchary, jeden wielki i dwa specjalne pojedynki. Stają się one dostępne w miarę postępu wątku głównego. Każde z tych zadań można przejść dowolną ilość razy. Dodatkowo, po przejściu każdego z czterech pucharów odblokujemy opcję spróbowania swoich sił bez pomocy kompanów, a gdy uporamy się i z tym – grę na czas. W tym dziale pokrótce przybliżymy wszystkie te wyzwania.

1. Phil Cup

Dostępny: Po pokonaniu Opposite Armor
Rundy: 9
Nagrody: Gravity, Mythril Shard (solo), AP Up (czas)

Zdecydowanie najprostszy ze wszystkich pucharów, tak więc nie ma tu wiele do opisywania. Walki nie są wyzwaniem, jako że mamy już Cure i porządny zestaw Potionów. W ostatnim starciu z Armored Torso wystarczy najpierw zająć się jego obstawą, a potem spokojnie go rozwalić. Turniej można spokojnie przejść jeszcze przed Agrabah, a na dodatkowe wyzwania wrócić niewiele później.

2. Pegasus Cup

Dostępny: Po przejściu Monstro
Rundy: 9
Nagrody: Strike Raid, Mythril (solo), Defense Up (czas)

Większość przeciwników nadal nie sprawi trudności, zwłaszcza jeśli mamy już Atlantikę za sobą. Na uwagę zasługują Black Fungusy – mają potężną obronę, atakują trucizną i potrafią stać się odporne na nasze ataki na pewien czas. Po przejściu ośmiu rund staniemy naprzeciw bossa, a nawet dwóch. A nawet dwojga.

1st Seed: Leon & Yuffie
HP:
600 & 300
Nie podaję poziomu trudności, bo wszystko zależy od tego, na jakim etapie gry jesteśmy. Najważniejsze w tej walce to szybkie pozbycie się Yuffie. Jest szybka i potrafi się leczyć, ale możemy odbijać jej shurikeny aby ją oszołomić. Gorzej ze Squallem – gdy trochę go wkurzymy, jego miecz przyjmie monstrualne rozmiary i zacznie zadawać monstrualne obrażenia. Uciekamy przed nim ile sił w nogach, starając się kontrować gdy wyczujemy okazję.

3. Hercules Cup

Dostępny: Po przejściu Neverland
Rundy: 9
Nagrody: Herc’s Shield, Orichalcum (solo), Power Up (czas)

To najtrudniejszy z trzech pierwszych pucharów, jednak nie ze względu na ostatniego przeciwnika, a z powodu Clouda, z którym zmierzymy się w czwartej rundzie od końca. Standardowi przeciwnicy nie są wymagający, zabawa zaczyna się dopiero we wspomnianej już rundzie.

4th Seed: Cloud
HP:
600
Cloud powrócił i jest jeszcze groźniejszy niż przedtem. Oprócz starych ataków potrafi aktywować też swój Limit Break, kiedy to lata przez chwilę po arenie atakując nas potężnymi ciosami. Ponownie unikamy go i staramy się atakować, gdy nadarzy się okazja. Przydają się Glide, Dodge Roll i Aerora. Za zwycięstwo otrzymamy Metal Chocobo. W porównaniu z nim przeciwnik w ostatniej rundzie będzie naprawdę łatwy.

1st Seed: Hercules
HP:
450
Niezależnie od trybu, walczymy w tej rundzie sami. Jest to dość dziwna walka. Kiedy Herkules się świeci, jest nietykalny. Pozbywamy się tego rzucając w niego beczką. Jego zwykłe ciosy bardzo rzadko trafiają, jego jedyne groźne ataki to kręcenie się z mieczem (stosujemy wtedy taktykę “ratuj się kto może”) i pole energii (podobnie). Ogólnie nie powinno być z nim problemów.

Po zwycięstwie Goofy otrzyma Herc’s Shield. Sora dostanie też Olympię i Yellow Trinity. Możemy teraz przesunąć wreszcie podest w Lobby i zamknąć tutejszy Keyhole. Istnieje ciekawy błąd w grze, który bardzo ułatwia wyzwanie na czas. Jeśli dojdziemy do Herkulesa, możemy użyć opcji Restart, co spowoduje… zatrzymanie licznika czasu.

4. Hades Cup

Dostępny: Po pokonaniu Behemotha w Hollow Bastion
Rundy: 49
Nagrody: Trinity Limit, Save the Queen (solo), Save the King (czas)

Zdecydowanie najtrudniejszy i przed wszystkim zdecydowanie najdłuższy ze wszystkich pucharów. Ma aż 49 rund, na szczęście co 10 czeka nas coś w rodzaju checkpointa i jeśli n.p. przegramy na 25 seedzie, będziemy mogli zacząć od nr 29. Zwykli przeciwnicy nie są trudniejsi niż ci w End of The World, ta więc jeśli dotarliśmy tam już do Final Rest to powinniśmy spokojnie dać radę. Głównym punktem programu są tu jednak bossy, a jest ich dość dużo. W związku z tym na przejście trybu na czas mamy aż 20 minut, a i tak będzie to bardzo trudne. Czas wreszcie na listę bossów pucharu. Nie uwzględniamy tu osobników pokroju Stealth Sneaka i Guard/Opposite Armor, którzy występują jako zwykli przeciwnicy.

44th Seed: Yuffie
HP:
600
Trudno w ogóle nazwać to walką z bossem, Yuffie ma mało HP i nie ma już Squalla do pomocy. Nie uratują jej nawet potrójne shurikeny, zarąbiemy ją błyskawicznie. Dostaniemy za to Genji Shield dla Goofy’ego.

40th Seed: Behemoth
HP:
1500
Wszystko co można powiedzieć o walkach z Behemothami zostało już powiedziane. Hopla na plecy i bijemy w róg, dostaniemy za to Blizzagę.

30th Seed: Cerberus
HP:
1200
Tego przeciwnika też mieliśmy już okazję dobrze poznać. Nie nauczył się niczego nowego, znów trzymamy się z boku jego głów gdy atakuje zębami i Dodge Rollujemy dookoła gdy odpala magię. Naszą kolejną nagrodą jest Thundaga.

20th Seed: Cloud & Leon
HP:
600 & 750
To pierwsza poważna walka. Obaj panowie potrafią mniej więcej to samo, co w poprzednich starciach z nimi, a podstawowym utrudnieniem jest fakt, że walczymy z nimi naraz. Rzucamy Aerogę i skupiamy swoją ofensywę na jednym z nich, tak aby nie wkurzyć obu naraz, a powinno być dobrze. Lepiej zacząć od Squalla, żeby jak najszybciej pozbyć się zagrożenia od jego wielkiego miecza. Nagrodą będzie tym razem Lionheart.

10h Seed: Hades
HP:
1800
Drugi (trzeci?) z wymagających bossów tego pucharu. Hades ma więcej niż 1500 HP, co oznacza że musimy zabrać mu 300 zanim jego licznik zacznie lecieć w dół. Wiele z ataków bossa da się unikać – zwykłe płomienie mają mały zasięg a kule ognia możemy nawet odbić przy odrobinie szczęścia. Najmocniejsza umiejętność Hadesa to oczywiście Feel the Heat. Sposób na nią jest dość oczywisty, po prostu biegamy po arenie tak żeby nie uderzyły nas fale płomieni. Aeroga, regularne leczenie dzięki MP Rage i MP Haste oraz sprawne uniki dadzą nam zwycięstwo. Dostaniemy dzięki temu Gravigę i część Ansem’s Report.

1st Seed: Rock Titan
HP:
1800
Po pokonaniu Hadesa, Squalla i Clouda ostatnie starcie będzie formalnością. Boss co prawda jest strasznie silny, ale trafia raz na rok. Wyceluj w nogę i atakuj ją, uważając tylko by nie zostać nadepniętym. Gdy tytan przewróci się na plecy wskakujemy na niego i bijemy go po głowie. Rzucamy tylko najpierw Aerogę, bo jeśli głowa nas uderzy to bardzo zaboli.

5. Gold Match

Dostępny: Po przejściu Hades Cup
Rundy: 1

Przeciwnik: Ice Titan
HP:
1600

To pierwszy z dwóch dodatkowych pojedynków w koloseum. Oba są trudne i dużo bardziej wymagające niż finałowy boss, dlatego opisy walk z nimi znajdują się w osobnym dziale Uber Bossy.

6. Platinium Match

Dostępny: Po przejściu Hercules Cup i odblokowaniu Hades Cup
Rundy: 1

Przeciwnik: Sephiroth
HP:
1800

Jak wyżej, zapraszam do odpowiedniego działu. Ciekawostką jest fakt że Platinium Match odblokowuje się wcześniej niż Gold.