Czary i summony

W Kingdom Hearts mamy do dyspozycji 7 typów magii, każdy o 3 poziomach mocy. Te zaklęcia to:

Fire / Fira / Firaga – Wystrzeliwuje ognisty pocisk w kierunku przeciwnika (koszt: 1 MP)
Blizzard / Blizzara / Blizzaga – Wystrzeliwuje kilka lodowych pocisków na wprost (1 MP)
Thunder / Thundara / Thundaga – Atakuje przeciwników piorunami z nieba (1 MP)
Cure / Cura / Curaga – leczy jedną postać (1 MP)
Gravity / Gravira / Graviga – zadaje grawitacyjne (procentowe) obrażenia przeciwnikom w zasięgu (1 MP)
Aero / Aerora / Aeroga – wzmacnia obronę jednej postaci na krótki czas (2 MP)
Stop / Stopra / Stopga – zatrzymuje w miejscu wszystkich przeciwników w zasięgu na kilka sekund (2 MP)

Jak zdobyć te czary? Służymy pomocą. Uwaga – opisane miejsca nie zawierają konkretnych czarów, a po prostu wzmacniają już obecne o jeden poziom. Czyli po ludzku – zdobywając wzmocnienie ze skrzynki w Neverland możemy dostać zarówno Aerorę jak i Aerogę (jeśli wcześniej znaleźliśmy wszystkie dalmatyńczyki)

Fire
1. Pokonaj Guard Armor w Traverse Town
2. Pokonaj Jafara w Agrabah po raz drugi
3. Pokonaj Behemotha w Hollow Bastion

Blizzard
1. Zdobądź wszystkie cztery dowody lub pokonaj Trickmastera w Wonderland
2. Pokonaj Jafara w Agrabah po raz pierwszy
3. Pokonaj Behemotha w Hades Cup

Thunder
1. Przejdź treningi Phila w Coliseum
2. Pokonaj Ursulę w Atlantice po raz drugi
3. Pokonaj Cerberusa w Hades Cup

Cure
1. Pokonaj Claytona w Deep Jungle
2. Pokonaj AntiSorę w Neverland i wyjdź na pokład
3. Porozmawiaj z Aeris w bibliotece Hollow Bastion kilka razy (po pokonaniu Behemotha)

Gravity
1. Przejdź Phil Cup całą drużyną
2. Pokonaj Oogiego w Halloween Town po raz drugi
3. Pokonaj Hadesa w Hades Cup

Aero
1. Pokonaj Opposite Armor w Traverse Town
2. Otwórz skrzynkę za żółtym Trinity w Neverland
3. Zdobądź wszystkie 99 dalmatyńczyków

Stop
1. Pokonaj Parasite Cage w Monstro po raz drugi
2. Przejdź minigrę z huśtawką w 100 Acre Wood
3. Pokonaj Phantoma w Neverland

Summony

W grze możemy również korzystać z usług summonów. Zdobywamy je przynosząc specjalne magiczne kamienie do wróżki w chatce Merlina w Traverse Town bądź postępując w fabule. Można się spokojnie bez nich obejść, ale i tak publikujemy listę ze wskazówkami gdzie ich znaleźć dla dociekliwych.

Genie – przejdź Agrabah. Koszt MP: 2
Tinker Bell – przejdź Neverland. Koszt MP: 3
Simba (kamień Earthshine) – porozmawiaj z Leonem w Secret Waterway podczas drugiej wizyty w Traverse Town. Koszt MP: 2
Bambi (Naturespark) – przejdź minigrę z balonem w 100 Acre Wood. Koszt MP: 1
Dumbo (Watergleam) – skrzynka w Monstro (Mouth). Koszt MP: 3
Mushu (Fireglow) – pokonaj Dragon Maleficent w Hollow Bastion. Koszt MP: 3