White

Jej rola pozostaje niezmienna od czasów Final Fantasy 1 – służy przede wszystkim do leczenia ran i wszelkich dolegliwości, a także ochrony (zarówno Białego Maga, jak i jego sprzymierzeńców), ale nie tylko. W repertuarze Białej Sztuki znajdują się również czary statusowe i jedno ofensywne, co sprawia, że Biały Czarodziej nie jest tylko bezbronną tarczą strzelniczą, która musi być w drużynie. W wykazie znajdziesz spis zaklęć, koszt w MP, efekty działania oraz informacje, gdzie dane zaklęcia można znaleźć lub kupić i za ile.

Legenda:

script type=
  • S – działa na swoim
  • W – działa na wrogu
  • G – działa na gupę
Nazwa Cena MP S W G
Antidote (Antdt) 90 2 x x
Opis działania
Leczy Zatrucie (Poison)
Gdzie szukać
Świat 1: Tule, Carwen, Karnak, Jacole
Świat 2:
Świat 3: Tule, Carwen, Karnak, Jacole

Nazwa Cena MP S W G
Armor (Protect) 280 3 x x
Opis działania
Redukuje obrażenia od ataków fizycznych
Gdzie szukać
Świat 1: Carwen, Karnak, Jacole
Świat 2:
Świat 3: Carwen, Karnak, Jacole

Nazwa Cena MP S W G
Berserk 6000 8 x x
Opis działania
Cel wpada w Amok i nieprzerwanie atakuje wrogów
Gdzie szukać
Świat 1:
Świat 2: Mua
Świat 3: Mua

Nazwa Cena MP S W G
Charm (Confuse) 650 4 x x
Opis działania
Cel atakuje swoich sprzymierzeńców lub siebie
Gdzie szukać
Świat 1: Karnak, Jacole
Świat 2:
Świat 3: Karnak, Jacole

Nazwa Cena MP S W G
Cure 180 4 x x x
Opis działania
Przywraca niewielką ilość punktów zdrowia. Rani Nieumarłych.
Gdzie szukać
Świat 1: Tule, Carwen, Karnak, Jacole
Świat 2:
Świat 3: Tule, Carwen, Karnak, Jacole

Nazwa Cena MP S W G
Cure2 620 9 x x x
Opis działania
Przywraca średnią ilość punktów zdrowia. Rani Nieumarłych
Gdzie szukać
Świat 1: Karnak, Jacole
Świat 2:
Świat 3: Karnak, Jacole

Nazwa Cena MP S W G
Cure3 6000 27 x x x
Opis działania
Przywraca dużą ilość punktów zdrowia. Rani Nieumarłych
Gdzie szukać
Świat 1:
Świat 2: Mua
Świat 3: Mua

Nazwa Cena MP S W G
Dispel 10000 12 x x
Opis działania
Znosi efekt zaklęć wspomagających i leczy status Berserk
Gdzie szukać
Świat 1:
Świat 2:
Świat 3: Town of Mirage

Nazwa Cena MP S W G
Heal (Esuna) 3000 10 x x
Opis działania
Leczy większość negatywnych zmian statusu
Gdzie szukać
Świat 1: Karnak – ucieczka z zamku, Lix
Świat 2: Rugor, Bal, Kelb, Surgate, Mua
Świat 3: Rugor, Bal, Kelb, Surgate, Mua

Nazwa Cena MP S W G
Holy 20 x x
Opis działania
Potężne zaklęcie ofensywne oparte na żywiole Świętości
Gdzie szukać
Świat 1:
Świat 2:
Świat 3: Fork Tower – prawa wieża

Nazwa Cena MP S W G
Image 3000 6 x x
Opis działania
Tworzy miraż postaci, chroniąc dwukrotnie przed ciosem bronią
Gdzie szukać
Świat 1:
Świat 2: Rugor, Bal, Kelb, Surgate, Mua
Świat 3: Rugor, Bal, Kelb, Surgate, Mua

Nazwa Cena MP S W G
Life 700 29 x x
Opis działania
Przywraca postać do życia z małą ilością punktów zdrowia
Gdzie szukać
Świat 1: Karnak, Jacole
Świat 2:
Świat 3: Karnak, Jacole

Nazwa Cena MP S W G
Life2 10000 50 x x
Opis działania
Przywraca postać do życia w pełni zdrowia
Gdzie szukać
Świat 1:
Świat 2:
Świat 3: Town of Mirage

Nazwa Cena MP S W G
Mute (Silence) 280 2 x x x
Opis działania
Ucisza cel i nie pozwala mu korzystać z magii
Gdzie szukać
Świat 1: Carwen, Karnak, Jacole
Świat 2:
Świat 3: Carwen, Karnak, Jacole

Nazwa Cena MP S W G
Scan 80 1 x x
Opis działania
Ujawnia aktualny stan zdrowia i słabe punkty celu
Gdzie szukać
Świat 1: Tule, Karnak, Jacole
Świat 2:
Świat 3: Tule, Karnak, Jacole

Nazwa Cena MP S W G
Shell 3000 5 x x
Opis działania
Redukuje obrażenia zadanie przez zaklęcia
Gdzie szukać
Świat 1:
Świat 2: Rugor, Bal, Kelb, Surgate, Mua
Świat 3: Rugor, Bal, Kelb, Surgate, Mua

Nazwa Cena MP S W G
Size (Minimum) 300 5 x x x
Opis działania
Zmienia cel w liliputa, spadają wartości obronne i siła ataku
Gdzie szukać
Świat 1: Skrzynia w Catapult (tam, gdzie są statki) za ruchomą ścianą
Świat 2:
Świat 3: Town of Mirage

Nazwa Cena MP S W G
Wall (Reflect) 6000 15 x x
Opis działania
Tworzy mistyczne lustro, odbijające większość zaklęć
Gdzie szukać
Świat 1:
Świat 2: Mua
Świat 3: Mua