Dimension

Pierwsza z kilku nowości w systemie magii, które wprowadziła Final Fantasy 5. Po części, ta szkoła powstała w wyniku uszczuplenia kręgów Białej i Czarnej Magii o kilka zaklęć, ale znalazły się tam też zupełnie nowe formuły. Co prawda, kolejnych części Final Fantasy, Dimension Magic już nie “dożyła”, ale spora jej część na stałe wpisała się do listy czarów sagi i pojawiła się w następnych epizodach. W wykazie znajdziesz spis zaklęć, koszt w MP, efekty działania oraz informacje, gdzie dane zaklęcia można znaleźć lub kupić i za ile.

Legenda:

script type=
  • S – działa na swoim
  • W – działa na wrogu
  • G – działa na gupę
Nazwa Cena MP S W G
Comet 3 000 7 x x
Opis działania
Rzuca pojedynczą salwę meteorytów w jednego wroga
Gdzie szukać
Świat 1:
Świat 2: Rugor, Bal, Kelb, Sugrate, Mua
Świat 3: Rugor, Bal, Kelb, Sugrate, Mua

Nazwa Cena MP S W G
Demi 620 9 x x
Opis działania
Redukuje punkty zdrowia celu o 1/2
Gdzie szukać
Świat 1: Karnak, Istory
Świat 2:
Świat 3: Karnak, Istory

Nazwa Cena MP S W G
Drag 30 1 x
Opis działania
Zwiększa szybkość celu
Gdzie szukać
Świat 1: Walse Castle – piwnica
Świat 2:
Świat 3: Town of Mirage

Nazwa Cena MP S W G
Exit 600 15 x x
Opis działania
Wyteleportowuje z podziemi i kończy walkę (nie działa na bossów)
Gdzie szukać
Świat 1:
Świat 2: Bal – jedna ze skrzyń
Świat 3: Town of Mirage

Nazwa Cena MP S W G
Float 300 10 x x x
Opis działania
Unosi w powietrzu, uodparnia na ataki żywiołem Ziemi
Gdzie szukać
Świat 1:
Świat 2: Surgate – jedna ze skrzyń
Świat 3: Town of Mirage

Nazwa Cena MP S W G
Haste 320 5 x x
Opis działania
Przyspiesza ruchy postaci, licznik ATB zapełnia się szybciej
Gdzie szukać
Świat 1: Walse, Karnak
Świat 2:
Świat 3: Karnak

Nazwa Cena MP S W G
Haste2 6 000 15 x x
Opis działania
Przyspiesza ruchy drużyny, licznik ATB zapełnia się szybciej
Gdzie szukać
Świat 1:
Świat 2: Mua
Świat 3: Mua

Nazwa Cena MP S W G
Meteo 42 x x
Opis działania
Sprowadza poczwórną salwę meteorytów na grupę wroga
Gdzie szukać
Świat 1:
Świat 2:
Świat 3: Great Deep – zdobądź trzecią tabliczkę

Nazwa Cena MP S W G
Old 6 000 4 x x
Opis działania
Cel szybko się starzeje, traci poziomy doświadczenia i siłę ataku
Gdzie szukać
Świat 1:
Świat 2: Mua
Świat 3: Mua

Nazwa Cena MP S W G
Quarter (Qrter) 6 000 18 x x
Opis działania
Redukuje HP celu do 1/4
Gdzie szukać
Świat 1:
Świat 2: Mua
Świat 3: Mua

Nazwa Cena MP S W G
Quick 10 000 77 x
Opis działania
Postać uzyskuje prawo do wykonania dwóch ruchów podczas kolejki
Gdzie szukać
Świat 1:
Świat 2:
Świat 3: Town of Mirage

Nazwa Cena MP S W G
Regen 100 3 x x
Opis działania
Regeneruje co jakiś czas pewną ilość punktów zdrowia
Gdzie szukać
Świat 1: Walse, Karnak
Świat 2:
Świat 3: Karnak

Nazwa Cena MP S W G
Reset 3 000 1 x x
Opis działania
Cofa walkę, w której został użyty, do jej początku
Gdzie szukać
Świat 1:
Świat 2: Rugor, Bal, Kelb, Sugrate, Mua
Świat 3: Rugor, Bal, Kelb, Sugrate, Mua

Nazwa Cena MP S W G
Slow 80 3 x x
Opis działania
Spowalnia ruchy postaci, licznik ATB zapełnia się wolniej
Gdzie szukać
Świat 1: Walse, Karnak
Świat 2:
Świat 3: Karnak

Nazwa Cena MP S W G
Slow2 3 000   x x
Opis działania
Spowalnia ruchy drużyny, licznik ATB zapełnia się wolniej
Gdzie szukać
Świat 1:
Świat 2: Rugor, Bal, Kelb, Sugrate, Mua
Świat 3: Rugor, Bal, Kelb, Sugrate, Mua

Nazwa Cena MP S W G
Stop 580 8 x x
Opis działania
Zatrzymuje ruchy celu, licznik ATB staje w miejscu
Gdzie szukać
Świat 1: Karnak, Istory
Świat 2:
Świat 3: Karnak, Istory

Nazwa Cena MP S W G
Void 320 3 x x
Opis działania
Uniemożliwia korzystanie z magii w walce, w której zostało użyte
Gdzie szukać
Świat 1: Walse, Karnak
Świat 2:
Świat 3: Karnak

Nazwa Cena MP S W G
X-Zone 10 000 20 x x
Opis działania
Usuwa cel z pola walki, co jest równoznaczne ze śmiercią
Gdzie szukać
Świat 1:
Świat 2:
Świat 3: Town of Mirage