Rikku

Godhand

Nazwa broni Rikku to jednocześnie pierwsze hasło do wpisania w menu Air Ship'a. Aby rozpocząć poszukiwania artefaktów dla Rikku udaj się do kokpitu i wpisz hasło: GODHAND (właśnie dużymi literami). W menu wyboru lokacji air Shipa pojawi się nowa pozycja – udaj się tam, by dostać najlepszą broń. Reszta już za chwilę.

Składniki:
Godhand
Mercury Crest
Mercury Sigil

Mercury Crest

Powinien był zawitać do twojego ekwipunku jeszcze podczas pierwszego przemarszu przez pustynię na wyspie Bikanel. Jeśli go nie masz to udaj się na pustynię znajdziesz go w potężnym "odgałęzieniu" po lewej stronie Sanubia Desert-West. Jeśli masz Mercury Crest to również musisz udać się na pustynię, bo tam też znajduje się Mercury Sigil.

Mercury Sigil

Jak zwykle najwięcej problemów sprawia Sigil. Aby go zdobyć musisz dostać się do wioski Cactuarów, która od początku gry blokuje potężna zamieć piaskowa. Jeśli jej nie zauważyłeś/łaś to udaj się do Sanubia Desert-West. Jeśli dotrzesz tu południowym wejściem to od razu skieruj się w prawo. Po krótkiej wędrówce dotrzesz do skarpy, z której będzie widać lasek kaktusów targany potężną burzą piaskową. Po środku skarpy znajduje się kamień z wykutym wizerunkiem cactuara. Podejdź do niego i wciśnij X. Zacznie się quest z Cactuarami:

Do znalezienia i pokonania jest 10 Cactuarów. Najpierw należy uważnie przeczytać wskazówki na kamieniu, które mają naprowadzić nas na zielonego stworka. Gdy już odnajdziemy naszą zgubę musimy go złapać. Znacię grę "Raz, dwa, trzy babajaga patrzy?"" No to już wiecie, o co chodzi. Podchodzić do kaktusa możemy tylko wtedy, gdy on nas nie widzi. Jeśli nas zobaczy podczas ruchu to po prostu ucieknie. Na każdego mamy 3 próby. Jeśli nam się uda i podejdziemy Cactuara ten nas zaatakuje. Warto dać ekipie uzbrojenie do łapania potworów na Monster Arenę, dzięki temu od razu złapiemy sobie kaktusy do kolekcji. Podczas wędrówek po pustyni przyda się umiejętność No Encounters. Za udane złapanie kaktusa dostajemy sferę z jego imieniem, którą umieszczmy na kamieniu z kaktusem by odczytać kolejne wskazówki. Jesli nam się nie uda to również dostaniemy sferę, tyle że będzie to Sphere del Perdedor. Ją także należy włożyć do postumentu, by grac dalej. Oto nagrody w zależności od ilości zdobytych sfer imiennych:

1 Sfera imienna= Potion
2 Sfery imienne= Potion
3 Sfery imienne= Elixir
4 Sfery imienne= Elixir
5 Sfery imienne= Elixir
6 Sfery imienne= Elixir
7 Sfery imienne= Megalixir
8 Sfery imienne= Megalixir
9 Sfery imienne= Friend Sphere
10 Sfery imienne= Friend Sphere

Jak widać nagrody nie są specjalnie cenne, ale quest jest prosty więc zdobycie Friend Sphery nie jest specjalnym wyzwaniem. Niezależnie od nagrody za udane polowania dostaniesz Mercury Sigil. Wszystko to odbierzesz wewnątrz wioski kaktusów, która będzie dostępna po pokonaniu wszystkich.

Oto lista dziesięciu kaktusów wraz ze użytecznymi wskazówkami:

1. TOMAY

Wskazówka: Tomay's gone. Gone to fetch the water.
Lokacja: Zaraz na początku pustyni – nie można go przegapić – tuż koło jeziorka w Oazie

Info: Duties: Fetching water. Takes his time and, as a result, is often left behind.
A little dim.

Czas: 10.0 sekund
Trudność: łatwizna, bez najmniejszych problemów.

2. ROVIVEA

Wskazówka: Rovivea's gone walkabout.
Lokacja: Znajdziesz go w drugiej części pustyni (Sanubia Desert-East) w dużym odgałęzieniu po lewej stronie.

Info: Has no patience for certain dim-witted friends.
Not a progressive thinker.

Czas: 13.6 sekund
Trudność: Łatwizna, tak samo jak poprzednik.

3. CHAVA

Wskazówka: Little Chava likes big numbers.

Lokacja: Kiedy przeczytasz wskazówki z kamienia idź przy krawędzi skarpy w lewo. Zauważysz dwa drogowskazy po obu stronach przejścia. Podejdź do tego bardziej na zachód. Gdy wciśniesz X czeka cię krótka scenka po której pojawi się Chava.

Info: Recently learned to count to 50.
A little needy.
Attention deficit.

Czas: 13.0 sekund

Trudność: Łatwizna, tak samo jak poprzednicy.

script type=

4, 5. ALEK i ALOJA

Wskazówka: Alek and Aloja play tag in the ruins of men.

Lokacja: Ruiny? Dwa kaktusy biegają sobie po ruinach na lewo od Save Pointa w Sanubia Desert-Central.

Info: Two brothers, rarely separated.
They move as one, their closeness a paragon of brotherhood.

Czas: 13.0 sekund
Trudność: Średnia – tutaj trzeba się nieco przyłożyć i uważnie obserwować obu braci.

6. VACHELLA

Wskazówka: Vachella seeks the shining blue.
Lokacja: Lśniący błękit odnosi się do Save Sphery w Sanubia Desert-East – tej pod namiotem. Gdy uruchomisz Save Spherę będzie możliwość zapisu gry, gdy opuścisz menu natkniesz się na Vachellę (Vachellego?).

Info: Loves new things.
Hard on others, easy on self.
Stingy.

Czas: 14.0 sekund

Trudność: Średnia – bardzo często się odwraca, co powoduje drobne komplikacje. Lubi obracać się seriami. Trzeba mieć niezły refleks.

7. ROBEYA

Wskazówka: O, Robeya's stuck inside.
Lokacja: Sanubia Desert–Central, południowo zachodni kraniec pustynie, wewnątrz skrzynki. Podejdź i otwórz.

Info: A real needle brain.
Likes cramped spaces.
Check out his great collection!

Czas: 14.0 sekund
Trudność: Tak naprawdę to prosta sprawa. Wyzwanie zaczyna się dopiero wtedy, gdy chcemy zajrzeć do skrzynek. W pierwszej turze otwieramy dwie najbliżej pozycji startowej, ostatnią skrzynkę otwieramy w drugiej turze. Trzecia tura to już tylko złapanie kaktusa. Skrzynie kryją: Shadow Gems x2, Shinig Gems x2, Blessed Gems – w kolejności od startu do mety. Skrzynki można otwierać nawet kiedy Robeya się na nas patrzy.

8. ISRRA

Wskazówka: The lord of the hole is gone, Isrra thinks. (czyżby Yoda z Gwiezdnych Wojen?)

Lokacja: W tej samej części co postument z cactuarem. W jednym z lejów piaskowych. Czasami trzeba opuścić planszę i jeszcze raz wejść, by Issra się pojawił.

Info: The philosopher about town. Today, he digs holes. Again.
A cautious sort.

Czas: 15.0 sekund
Trudność: Wysoka. Tutaj nie ma żartów, trzeba wyśrubować bieg. Każdy kawałek drogi się liczy, jeśli chcemy wygrać. Tym bardziej, że Isrra strasznie długo się gapi. Można to przejść z łatwością, korzystając z jamy obok Tidusa, biegnąc przez nią nawet wtedy gdy Issra się patrzy.

9. ELIO

Wskazówka: Much-curious Elio has left on a journey.
Lokacja: Stoi obok Save Sphery przy jeziorku. Jesli go nie ma (bo przyleciałeś/łaś w to miejsce Airshipem) odejdź kawałek w górę i wróć. Zobaczysz krótką scenkę, po której Elio wskoczy na Airshipa. Udaj się zatem na otwarty pokład statku by stoczyć walkę.

Info: To what lies beyond the sands, he travels far to distant lands.
Hyper-reactive and a bad poet.

Czas: 11.0 sekund
Trudność: Dość trudne, ponieważ twoim wrogiem będzie także staatek:). Ale jeśli doszłaś/doszedłeś aż dotąd to chyba sobie poradzisz. Gdy go podejdziesz nie będzie bitwy…

10. FLAILE

Wskazówka: Flaile is always behind.
Lokacja: Gdy tylko przeczytasz wskazówkę Faile pojawi się za tobą i zaatakuje.

Info: The guy you never invite but he always shows up anyway.
Cheeky.

Czas: 13.0 sekund
Trudność: Duża. Jedyne co powinno cię interesować to ruchy kaktusa. Nie patrz na napisy, nie wsłuchuj się w dźwięk. Jedynie pozycja kaktusa jest istotna i trzeba mieć niezły refleks, by się udało.

Umieść ostatnią sferę w kamieniu a burza piaskowa ustanie. Teraz idź do skrzyń z nagroda i Mercury Sigil'em.

Finał

Wizyta w Macalanii zaowocuje takim oto wzmocnieniem broni:

[Break Damage Limit]
[Triple Overdrive]
[Double AP]
[Gillionaire]

Obrażenia zadawane przez Rikku za pomocą Godhand będę większe, gdy dziewczyna będzie miała pełne HP.