Drive

Drive to kolejna nowa moc, którą dysponuje Sora. Możemy ją wykorzystywać na dwa sposoby – transformując się w różne Formy lub przywołując znane już Summony. Każda taka czynność kosztuje określoną ilość pasków Drive. Domyślnie możemy mieć maksymalnie trzy takie paski, ich ilość rośnie jednak w miarę przechodzenia gry. Paski Drive można odnawiać za pomocą przedmiotów typu Drive Recovery.

Jak zdobyć kolejne paski Drive:
4 pasek – pokonaj Barbossę w Port Royal
5 pasek – pokonaj Hostile Program w Space Paranoids
6 pasek – pokonaj Saixa w The World That Never Was
7 pasek – pokonaj Sephirotha w Radiant Garden

Formy

Gdy wybierzemy komendę Drive, możemy transformować się w jedną z dostępnych form. Wymagają one odpowiedniej ilości pasków Drive i odpowiedniego składu drużyny. Po transformacji licznik Drive zmieni się na Form i zacznie zjeżdżać w dół. Gdy osiągnie zero, wrócimy do naszej pierwotnej postaci. Domyślnie każda forma posiada trzy paski Form, ale otrzymuje jeden pasek za każdy kolejny poziomów doświadczenia. Każda forma zdobywa doświadczenie w inny sposób. Każda uczy też “zwykłego” Sorę dodatkowych umiejętności, w tym unikatowej umiejętności typu Growth, która usprawnia poruszanie się Sory. Istnieje prosty sposób na szybkie zdobywanie doświadczenia. Udajemy się w miejsce odpowiednie dla danej formy, wybieramy ją, zdobywamy jak najwięcej doświadczenia, po czym wracamy na mapę świata przed skończeniem się licznika Form. Po ponownym wylądowaniu nasz zapas Drive będzie pełny.

Valor Form
Koszt Drive: 3 paski
Wymagani członkowie drużyny: Goofy
Umiejętność Growth: High Jump
Dodatkowe umiejętności Sory: Auto Valor, 2 x Combo Plus
Jak zdobyć: otrzymujemy od wróżek w wieży Yen Sida w Twilight Town
Opis: Forma specjalizująca się w atakach fizycznych. Sora otrzymuje do dyspozycji drugi Keyblade (można go wybrać w menu), wzmacnia się jego szybkość i siła. Będąc w tej formie nie można używać magii.
Zdobywanie doświadczenia: +1 pkt za każdy cios zadany przeciwnikom. Tę formę można trenować praktycznie wszędzie. Warto wyposażyć się wówczas w słabsze Keyblady, aby zadawać więcej ciosów przed zabiciem.

Wisdom Form
Koszt Drive: 3 paski
Wymagani członkowie drużyny: Donald
Umiejętność Growth: Quick Run
Dodatkowe umiejętności Sory: Auto Wisdom, MP Rage, MP Haste
Jak zdobyć: otrzymujemy za ukończenie Timeless River
Opis: Forma specjalizująca się w magii. Sora używa tylko jednego Keyblada, ale za to potrafi strzelać.
Zdobywanie doświadczenia: +1 pkt za każdego pokonanego Heartlessa. Najlepszym miejscem do levelowania tej formy jest miejska część The World That Never Was.

Master Form
Koszt Drive: 4 paski
Wymagani członkowie drużyny: obaj
Umiejętność Growth: Aerial Dodge
Dodatkowe umiejętności Sory: Auto Master, 2 x Air Combo Plus
Jak zdobyć: otrzymujemy od Mikiego przed udaniem się do Space Paranoids
Opis: Forma specjalizująca się zarówno w atakach fizycznych, jak i magii. Sora walczy dwoma Keybladami, jednak może też używać czarów, które są dodatkowo wzmocnione. Dostaje też do dyspozycji sporo silnych combosów.
Zdobywanie doświadczenia: +1 pkt za zdobycie małej kulki Drive, +3 za dużą. Dobrym miejscem do ćwiczenia tej formy jest Land of Dragons, jako że są tam wybuchające wózki zostawiające kulki Drive.

Final Form
Koszt Drive: 5 pasków
Wymagani członkowie drużyny: obaj
Umiejętność Growth: Glide
Dodatkowe umiejętności Sory: Auto Final, 2 x Form Boost
Jak zdobyć: po spotkaniu z Roxasem w The World That Never Was może losowo wyskoczyć zamiast innej wybranej formy. Od tego momentu możemy wybierać ją jak każdą inną.
Opis: Arcypotężna forma wzmacniająca wszystkie statystyki Sory, dająca mu możliwość walki dwoma Keybladami i unoszenia się nad ziemią.
Zdobywanie doświadczenia: +1 pkt za każdego pokonanego Nobodiego. Dobrymi miejscami do treningu są wieża Yen Sida, posiadłość w Twilight Town i zamek w The World That Never Was.

Anti Form
Koszt Drive: całość
Wymagani członkowie drużyny: –
Umiejętność Growth: –
Dodatkowe umiejętności Sory: –
Jak zdobyć: wyskakuje losowo zamiast innej wybranej formy
Opis: Sora zostaje opanowany przez moc ciemności. Staje się dużo szybszy, ale nie ma do dyspozycji, broni ani czarów. Doznaje też większych obrażeń, nie może zbierać kulek HP ani otrzymywać doświadczenia. Nie może również wrócić do zwykłej formy jeśli w pobliżu są przeciwnicy, chyba że opuści planszę. Szansa na pojawienie się Anti-Form rośnie lekko przy każdym kolejnym wybraniu Valor, Wisdom lub Master Form. Znacząco maleje przy transformacji w Final Form, zeruje się również po każdym zdobyciu przez Sorę nowej formy.
Zdobywanie doświadczenia: –

Summony

W przeciwieństwie do pierwszej gry, Summony nie zużywają MP Sory, lecz paski Drive, tak samo jak formy. Każde przywołanie zużywa 3 takie paski. Do dyspozycji mamy tylko cztery Summony, które wspólnie zbierają doświadczenie. Podobnie jak w przypadku form, wyższy poziom Summonów sprawia że mogą walczyć dłużej. Aby zdobywać doświadczenie dla naszych towarzyszy, wystarczy ich używać – jeden zużyty pasek Summon to jeden punkt doświadczenia. Dzięki temu możemy szybko podciągnąć ich poziom, przywołując je, gdy stoimy na Save Poincie, a następnie powracanie na mapę świata, gdy zostanie nam mniej niż jeden pasek. Podobnie jak bohaterowie, każdy Summon ma swój własny Limit wykonywany razem z Sorą. Aby przywołać danego stwora, musimy posiadać odpowiedni amulet i mieć dwóch partnerów w drużynie. Znikają oni na czas przywołania.

Chicken Little
Koszt: 3 paski Drive
Limit: FPS Mode
Amulet: Baseball Charm
Jak zdobyć: otrzymujemy od Merlina przy pierwszej wizycie w 100 Acre Wood

Genie
Koszt: 3 paski Drive
Limit: Sonic (Valor Genie), Strike (Wisdom Genie), Arcana (Master Genie), Infinity (Final Genie)
Amulet: Lamp Charm
Jak zdobyć: otrzymujemy po pierwszym przejściu Agrabah

Stitch
Koszt: 3 paski Drive
Limit: Ohana!
Amulet: Ukulele Charm
Jak zdobyć: skrzynka przy sali komputerowej w Hollow Bastion

Peter Pan
Koszt: 3 paski Drive
Limit: Never Land
Amulet: Feather Charm
Jak zdobyć: skrzynka w Ship Graveyard w Port Royal