Chapter I: THE MEAGER
2. Magic City Gariland
Warunek zwycięstwa: Defeat all enemies!
Przeciwnicy:
4x Squire
1x Chemist
Poziom(y) wrogów: 1
Po walce:
500 gil
+ 2000 gil
+ Potion
+ Mythrill Knife
+ Phoenix Down
Taktyka
Twoje pierwsze w pełni samodzielne starcie. Proponuję wystawić do walki 3 Squire i 1 Chemista. Pojedynek jest stosunkowo prosty – w pierwszej kolejności wyeliminuj Squire atakującego Delite, następnie Chemista wroga, a na końcu zajmij się pozostałymi przeciwnikami. Pamiętaj, aby stosować taktykę “wszyscy na jednego”, która w tej grze to podstawa sukcesu. Swojego Chemista trzymaj z tyłu – jeśli będzie potrzeba podlecz nim drużynę.
Uwagi
Od tej walki, aż do końca tego rozdziału będzie towarzyszył Ci Delita jako “Guest” – oznacza to, że będzie brał on czynny udział tylko w walkach fabularnych (czyli w tych, których dotyczy ten opis). Nie możesz jednak nim sterować – komputer/konsola zrobi to za Ciebie. Możesz natomiast zmieniać mu profesje (proponuje job Knight przez cały czas), uczyć nowych zdolności oraz wymieniać ekwipunek. Delita nie może też zginąć na dobre podczas pojedynków – jeśli zostanie znokautowany zamiast “licznika śmierci” pojawiają się nad nim “gwiazdki”.
3.Mandalia Plains
Warunek zwycięstwa: Defeat all enemies! / Save Algus!
Przeciwnicy:
4x Squire
1x Thief
1x Red Panther
Poziom(y) wrogów: 1-2
Po walce:
700 gil
+ Potion
+ Potion
Taktyka
Do pojedynku wystaw 2 Squire/Knight i 1 Chemista. Taktyka zależy od dokonanego na początku walki wyboru. Jeśli zdecydujemy się uratować Algusa musimy skoncentrować się przede wszystkim na leczeniu go i jak najszybszym doskoczeniu do przeciwnika. Jeżeli natomiast zdecydowaliśmy się zabić wszystko, co się rusza – możemy sobie darować leczenie i po kolei eliminować wrogów. Pałętającą się z boku panterę zostaw sobie na koniec. Walka nie powinna sprawić większych kłopotów, o ile pamiętasz o podstawowej taktyce “wszyscy na jednego”.
Uwagi
Na początku walki dostaniemy do wyboru dwie możliwości odpowiedzi:
- “Our duty is to destroy Death Corps”
- “Saving him is our priority.”
W zależności od tego, którą z nich wybierzemy – otrzymamy inny Warunek zwycięstwa:
- Defeat all enemies!
- Save Algus!
Głównie od tego wyboru zależy taktyka walki opisana powyżej. Po tym pojedynku przyłączy się drugi Guest – uratowany właśnie Algus (jednak nie na, aż tak długo jak Delita). Również i z niego proponuje zrobić Knighta.
4. Sweegy Woods
Warunek zwycięstwa: Defeat all enemies!
Przeciwnicy:
2x Bomb
2x Goblin
1x Black Goblin
1x Red Panther
Poziom(y) wrogów: 11-12
Po walce:
2400 gil
Taktyka
Twoja pierwsza poważna potyczka przeciwko potworom. Mam nadzieję, że podszkoliłeś nieco drużynę… Na początku staraj się nie wyrywać do przodu jak oszalały – Delita i Algus zrobią to za Ciebie. Zamiast tego poczekaj, aż wróg sam podejdzie. W międzyczasie rzuć na siebie (o ile masz) Haste/Protect/Accumulate. Następnie zajmij się najbliższym potworkiem znaną i lubianą taktyką. Potem po kolei wykańczaj pozostałe przy życiu monstra. Uzdrawiaj się w miarę potrzeby i korzystaj z czarów ofensywnych, o ile jakieś już posiadasz. Walka nie powinna sprawić większych kłopotów.
Uwagi
Atakując czarami pamiętaj o odpornościach/wrażliwościach potworów. Gobliny nie lubią lodu, a Bomb absorbuje ogień i jest odporny na lód. Błyskawice działają równo na wszystkich. Szczególną ostrożność zachowaj atakując Bomb – jak w każdym Finalu ma tendencje do autodestrukcji przy krytycznym stanie zdrowia. Oznacza to dla Ciebie bardzo duże obrażenia na sporym obszarze, czyli rychły zgon prawie całej drużyny.
5. Slums in Dorter
Warunek zwycięstwa: Defeat all enemies!
Przeciwnicy:
3x Archer
2x Wizard
1x Knight
Poziom(y) wrogów: 2-4
Po walce:
2300 gil
+ 500 gil
+ Ether
+ Iron Sword
+ Linen Robe
Taktyka
Priorytet – jak najszybsze wyeliminowanie Wizarda i Knighta naprzeciwko nas. Archerem stojącym najwyżej nie ma się co przejmować – zajmą się nim Delita i Algus. W następnej kolejności zabij drugiego Wizarda a na końcu zajmij się pozostałymi Archerami. Pamiętaj o stałym kontrolowaniu HP drużyny (Chemist nieoceniony).
Uwagi
Unikaj grupowania zespołu – lepiej oberwać z czaru jedną postacią niż trzema! Zwróć również uwagę, że jeden z Archerów nie posiada broni – tego zostaw sobie na sam koniec.. Jeśli masz słabo wyszkolony team, ta walka może naprawdę sprawić problem. Jeśli nie dajesz rady – potrenuj, podnieś level i kup wszystkim Battle Boots (to zwiększy ich zasięg). Drużyna około 10 levelu spokojnie powinna dać sobie radę.
6. Cellar of Sand Mouse
Warunek zwycięstwa: Defeat all enemies!
Przeciwnicy:
3x Knight
2x Monk
1x Archer
Poziom(y) wrogów: 3-5
Po walce:
2200 gil
+ 500gil
+ Hi-Potion
+ Blind Knife
Taktyka
Atakujesz z dwóch stron. Wrogowie zostaną skutecznie uwięzieni w środku budynku (Delita & Algus again…), więc pozostają tylko techniki dystansowe. Ustaw swojego Wizarda/Monka/Archera (z łukiem – nie kuszą) pod murem i wykończ bezbronnych wrogów. Ta walka może ciągnąć się bardzo długo – a to za sprawą faktu, że uwięzieni wcale nie mają zamiaru opuszczać swojej kryjówki.
Uwagi
W tej walce niezwykle przydatny jest Summoner. Jego techniki oddziałują na spory obszar i są bardzo silne – bardzo łatwo można pozbyć się nawet 3 przeciwników za jednym razem. Jednak możesz jeszcze nie dysponować tą profesją, więc polecam Monka i jego Earth Slash – masakra na przeciwnikach. Po walce musisz wrócić do Irgos Castle.
7. Thieves Fort
Warunek zwycięstwa: Defeat Miluda!
Przeciwnicy:
Miluda (Knight)
3x Thief
2x Priest
Poziom(y) wrogów: 4-7
Po walce:
3300 gil
+ 700gil
+ Iron Sword
+ Bronze Shield
Taktyka
Swoje ataki skoncentruj na najbliższych jednostkach do momentu zbliżenia się Miludy do drużyny. Wtedy cały impet uderzenia przenieś na nią. Pamiętaj, aby unikać ataku od przodu – marne szanse na powodzenie. Gdy ją unieszkodliwisz walka zakończy się sukcesem.
Uwagi
Pierwsza walka, którą możemy zakończyć pokonując konkretnego przeciwnika. Miluda nie jest zbyt silna – wiec nie powinno być większych problemów z unieszkodliwieniem jej. Po walce koniecznie rozbrój Algusa – zaraz się odłączy – i wróć ponownie do Irgos Castle. Następnie udaj się na Mandalia Plains i porozmawiaj z Delitą a potem wyrusz w dalszą drogę.
8. Lenalia Plateau
Warunek zwycięstwa: Defeat Miluda!
Przeciwnicy:
Miluda (Knight)
2x Knight
2x Wizard
1x Time Mage
Poziom(y) wrogów: 5-8
Po walce:
3500 gil
+ 1000 gil
+ Silk Robe
+ Battle Boots
Taktyka
Ponowne spotkanie z Miludą i ponownie ten sam warunek zwycięstwa. Jeśli dysponujesz silnymi wojownikami o dobrym zasięgu, to rzuć się na nią od razu i postaraj się jak najbardziej ją uszkodzić. Następnie wykończ ją z dystansu (Archer/Wizard). Jeśli jednak nie posiadasz jeszcze wystarczająco twardych wojowników skup się w pierwszej kolejności na wyeliminowaniu dwóch Wizardów. Potem skup się na którymś z Knightów, a na koniec zostaw sobie Milude. Time Magiem się w ogóle nie przejmuj. Niezależnie od taktyki – pamiętaj o HP drużyny.
Uwagi
Bardzo pomocny okazuje się tutaj Auto Potion, tym bardziej, że przed walką w sklepie pojawi się już Hi-Potion odnawiający 70 HP. Sprzedaj wszystkie Potiony, kup Hi-Potiony i nie martw się zbytnio o obrażenia.
9. Windmill shed
Warunek zwycięstwa: Defeat Wiegraf!
Przeciwnicy:
Wiegraf (White Knight)
2x Monk
1x Knight
1x Yellow Chocobo
Poziom(y) wrogów: 6-9
Po walce:
3500 gil
+ Hi-Potion
Taktyka
Walka zakończy się sukcesem, gdy tylko Wiegraf osiągnie poziom krytyczny zdrowia – wtedy ucieknie. Priorytet w tej walce to jak najszybsze zabicie Chocobo – jego uzdrawianie doprowadza do szału – uwierz… Przy okazji pozbądź się Monka na dole. Wiegraf będzie się pastwił na Ramzie wiec można go spisać na straty i główne uderzenie wyprowadzić resztą zespołu. Najlepsze rozwiązanie – Summoner + Ramuh + Thunder Rod – to zada na tyle poważne obrażenia, że wystarczy tylko dobić Wiegrafa. Poza tym – silne ataki fizyczne od tyłu i z boków (powodzenia w trafieniu od przodu…).
Uwagi
Jeśli masz słabo wyszkoloną drużynę ta walka będzie horrorem. Pierwsza zasada – nigdy nie grupuj jednostek. Statis Sword Wiegraf’a odbiera sporo życia i dodatkowo nakłada okazyjnie status Stop. Przy niefortunnym ustawieniu trafi 3 osoby – i kaplica. Daruj sobie wskrzeszanie Ramzy – strata kolejki – lepiej atakować “na chama”. Jakby co masz przecież Save przed walką.
10. Fort Zeakden
Warunek zwycięstwa: Defeat Algus!
Przeciwnicy:
Algus (Knight)
3x Knight
2x Wizard
Poziom(y) wrogów: 7-10
Po walce:
8800 gil
Taktyka
Atakujesz dwoma składami. W pierwszym radzę umieścić silnych wojowników o dużym zasięgu (Battle Boots, Move +1/+2), w drugim pozostałą część zespołu. Wojownicy powinni jak najszybciej doskoczyć do Algusa i poważnie go uszkodzić (przeszkadza w tym Auto Potion). Resztę należy załatwić magią lub summonami. Jeśli masz słaby zespół – klasycznie priorytetowo wyeliminuj Wizardów i unikaj grupowania jednostek. Walka nie jest zbyt trudna i nie powinieneś mieć kłopotu z jej zakończeniem (dla drużyny w okolicach 20 lv to betka).
Uwagi
Wspomniany wyżej Auto Potion wymusza niejako ataki zabierające powyżej 50 HP (Algus może po naszym ciosie uleczyć 30 HP). Ponadto należy zmasować jak tylko się da natarcie. Po raz kolejny Summoner staje się niezwykle użyteczny (podobnie jak Wizard z Fire2/Ice2/Lighting2). Po walce Delita odłączy się od zespołu i rozpocznie się II Rozdział naszej historii.
W tym momencie powinieneś już posiadać drużynę, w której wszystkie postacie znają Move +1, Accumulate, Gained JP UP. Ponadto jednego maga ze wszystkimi czarami 2 poziomu, Summonera z podstawowymi summonami elementalnymi i jednego dobrze wyszkolonego Monka z Earth Slash, Chakra i Revive. Te umiejętności będą podstawą w dalszych zmaganiach.