Devour to chyba najbardziej chora i zakręcona komenda jaką wymyślił Squersoft.
Pewnie zastanawiasz się po co komu POŻERANIE wroga? Jest to dość odrażający akt, dlatego podczas gry pojawia się plansza relaksacyjna, jedynie w tle słychać odgłosy “uczty”. To nie ingerencja cenzury, nawet japońska wersja jest w ten sposób urozmaicana. Jednak komenda Devour musi mieć jakiś efekt, bo po co by ją robiono. Otóż zjedzenie przeciwnika czasami przynosi dodatkowe efekty, czasem przydatne, a czasem nie… Nie ważne co myślimy o samym pożeraniu, komenda ta może się okazać naprawdę przydatna.
Jak się jej nauczyć?
Jak wszystkie umiejętności, komenda Devour musi zostać nauczona przez GF’a. Jednakże jedynym GF’em, który posiada tą komendę “w standardzie” jest EDEN. Niedoinformowanym muszę wyjaśnić, że Eden jest najtrudniejszym GF’em do zdobycia.
Oczywiście jest droga na skróty. Jak każdej umiejętności, Devour można nauczyć innego GF’a za pomocą specjalnego przedmiotu. Poszukiwanym przedmiotem jest Hungry Cookpot. Przedmiot ten można uzyskać poprzez zmodyfikowanie kary PuPu lub znaleźć w Chocobo World (tylko wersja PC). W świecie Chocobo, Cookpot należy do klasy A znajdowanych przedmiotów, ale z tej rzadkiej grupy trafia się dość często.
Gdy już zdobędziesz Hungry Cookpot musisz wybrać takiego GF’a, który ma wolne miejsce na liście umiejętności. Aby zrobić miejsce na liście, możesz wykorzystać Amnesia Greens by usunąć z listy umiejętność, której nie potrzebujesz, lub masz ją dostępną u innego GF’a.
Jak to działa?
Devour działa bardzo podobnie jak umiejętność Card – im niższe HP wroga tym wyższa szansa na jego pożarcie. Devour nie zadziała w ogóle, jeśli przeciwnik ma więcej HP niż wynosi maksymalne HP postaci korzystającej z Devour. Dlatego trzeba wcześniej kilka razy przyłożyć przeciwnikowi nim się go pożre.
Jeśli pożarcie zakończy się sukcesem, przeciwnik zniknie i pojawi się informacja dotycząca posiłku w skali od Obrzydliwy (Awful) do Przesmaczny (Delicious). Pojawią się też dodatkowe efekty, jak ozdrowienie, pozbycie się zmian statusu. Efekty mogę być również niekorzystne, jak zmniejszenie HP, otrucie i złe stany statusu. Jeśli pożresz otrutego przeciwnika to otrucie przejdzie na ciebie. Poniżej znajduje się lista “przeżutych” potworów wraz z ich właściwościami smakowymi.
Po co to komu?
Co powiecie na poprawianie statystyk postaci?!! Tak! Niektóre potwory okazują się wspaniałymi środkami na zwiększenie siły, maksymalnego HP i innych charakterystyk. (Zmiany te są przedstawione w tabelce poniżej pogrubioną czcionką). Dzięki temu mamy nieograniczoną możliwość ustawiania statystyk postaci na najwyższe wartości!! Oczywiście jest to pracochłonne zajęcie, ale czego nie robią FFanatycy.
Poniżej znajduje się sprawdzona lista przeciwników wraz z efektami po ich zjedzeniu. Jeśli potwora nie ma na liście oznacza to że jest niejadalny bądź zjedzenie go nie daje żadnych efektów. Przedział poziomów podany w nawiasach przedstawia zakres w którym musi znajdować się poziom wroga potrzebny dla uzyskania danego efektu.
Spis potworów i efektów po ich pożarciu
Przeciwnik | Przedział poziomów, efekt |
---|---|
Abyss Worm | (1-100) pełne odzyskanie HP |
Adamantoise | (1-29) pełne odzyskanie HP i statusu (30-100) VIT +1 |
Anacondaur | (1-100) małe obrażenia, zatruwa |
Armadodo | (1-100) pełne odzyskanie HP |
Behemoth | (1-39) pełne odzyskanie HP (40-100) MAG +1 |
Belhelmel | (1-100) małe obrażenia, status Darkness |
Bite Bug | (1-100) częściowe odzyskanie HP |
Blobra | (1-100) pełne odzyskanie HP |
Blood Soul | (1-100) małe obrażenia, zatruwa |
Blue Dragon | (1-100) pełne odzyskanie HP i statusu |
Bomb | (1-100) wysokie obrażenia, losowa zmiana statusu |
Buel | (1-100) częściowe odzyskanie HP |
Cactuar | (1-19) częściowe odzyskanie HP (20-29) pełne odzyskanie HP (30-100) pełne odzyskanie HP i statusu |
Caterchipillar | (1-100) częściowe odzyskanie HP |
Chimera | (1-100) pełne odzyskanie HP i statusu |
Cockatrice | (1-29) status Petrify? (30-100) pełne odzyskanie HP |
Death Claw | (1-100) pełne odzyskanie HP |
Elastoid | (1-29) bez efektu (30-100) małe obrażenia, zatruwa |
Elite Soldier | (1-100) częściowe odzyskanie HP |
Esthar Soldier (I) | (1-100) częściowe odzyskanie HP |
Esthar Soldier (II) | (1-100) częściowe odzyskanie HP |
Fastitocalon | (1-100) pełne odzyskanie HP |
Fastitocalon-F | (1-100) pełne odzyskanie HP |
Forbidden | (1-100) małe obrażenia, status Zombie |
Funguar | (1-19) małe obrażenia, status Darkness (20-100) małe obrażenia, zatruwa |
G-Soldier | (1-100) częściowe odzyskanie HP |
Gayla | (1-100) pełne odzyskanie HP |
Geezard | (1-100) małe obrażenia, zatruwa |
Gesper | (1-100) częściowe odzyskanie HP |
GIM47N | (1-29) bez efektu (30-100) małe obrażenia, zatruwa |
GIM52A | (1-29) bez efektu (30-100) małe obrażenia, zatruwa |
Glacial Eye | (1-100) częściowe odzyskanie HP |
Grand Mantis | (1-100) pełne odzyskanie HP |
Grat | (1-100) małe obrażenia, zatruwa |
Grendel | (1-100) pełne odzyskanie HP |
Guard | (1-100) częściowe odzyskanie HP |
Hexadragon | (1-100) pełne odzyskanie HP |
Imp | (1-100) częściowe odzyskanie HP |
Iron Giant | (1-100) bez efektu |
Jelleye | (1-100) częściowe odzyskanie HP |
Malboro | (1-29) duże obrażenia, losowo wybrana zmiana statusu (30-100) SPR +1 |
Mesmerize | (1-19) pełne odzyskanie HP (20-100) pełne odzyskanie HP i statusu |
Ochu | (1-100) średnie obrażenia, zatruwa |
Paratrooper | (1-100) częściowe odzyskanie HP |
PuPu | (1-19) bez efektu (20-29) średnie obrażenia, zatruwa (30-100) SPD +1 |
Red Bat | (1-100) częściowe odzyskanie HP |
Rinoa | (1-29) pełne odzyskanie HP (30-100) MaxHP +10 |
Ruby Dragon | (1-29) pełne odzyskanie HP (30-100) MaxHP +10 |
SAM08G | (1-100) pełne odzyskanie HP |
Snow Lion | (1-100) pełne odzyskanie HP |
Thrustaevis | (1-100) częściowe odzyskanie HP |
Tonberry | (1-100) pełne odzyskanie HP i statusu |
Torama | (1-19) pełne odzyskanie HP (20-100) pełne odzyskanie HP i statusu |
T-Rexaur | (1-29) częściowe odzyskanie HP (30-100) STR +1 |
Tri-Face | (1-29) małe obrażenia, status Zombie (30-100) duże obrażenia, losowo wybrana zmiana statusu |
Turtapod | (1-100) pełne odzyskanie HP |
Wendigo | (1-100) częściowe odzyskanie HP |
Kilka uwag
- “wysokie obrażenia” oznaczają 1/3 HP.
- “częściowe odzyskanie HP” oznacza odzyskanie 1/2 HP.
- Pożarcie Rinoa daje extra HP, ale uniemożliwia przejście gry.
- Ruby Dragon’s MaxHP +10 u Ruby Dragon’a może działać dopiero od 45 poziomu
Oto jak należy rozumieć informację o jakości posiłku
- “Delicious!” – pełne odzyskanie HP
- “Refreshing!” – pełne odzyskanie HP i statusu
- “Tastes Awful!” – małe obrażenia, zatruwa
- “Shouldn’t…have…eaten…it” – małe obrażenia + trucizna