Zmiany statusu

Zazwyczaj taki kącik nie jest potrzebny w działach poświęconym FF, jednakże w przypadku szóstki zrobimy drobne odstępstwo od tej „reguły”. Przyczyną powstania tej sekcji jest fakt, że w szóstym epizodzie sagi część efektów, towarzyszącym różnym zmianom stanu bohaterów, jest do siebie bardzo podobna i łatwo o pomyłkę. Nie zawsze też ma się ochotę lub czas, by wrócić do Beginner’s Hall, odszukać właściwego wykładowcę i przypomnieć sobie jak wygląda Haste a Stop. Wychodząc tej potrzebie naprzeciw, dla waszej wygody zaprezentuję poniżej dokładny opis zmian statusu. Materiał podzielimy na dwie części – stany mijające po walce i trwałe (czyli działające po zakończeniu bitwy)

Zmiany statusu mijające po walce

Tak jak wskazuje nazwa, ich efekty zanikają po zakończonym zwycięstwem pojedynku, jednakże czasami bezpieczniej jest im przeciwdziałać. Oto lista zmian stanu i sposoby ich neutralizacji.

Nazwa statusu Jak to wygląda? Działanie Antidotum
Berserk (Amok)  Bohater czerwony na twarzy, „dymi się” Tracimy kontrolę nad „chorym”, który w szale atakuje wrogów (siła ciosów wzrasta) Dispel
Condemned (Potępiony) Licznik nad głową Postać umrze po upływie limitu czasu, chyba że walka zakończy się wcześniej Wygraj walkę przed czasem lub Life/Fenix Down po śmierci postaci
Haste (Pośpiech)    Czerwona obwódka wokół postaci Szybkość zapełniania się licznika ATB ulega podwojeniu Zaklęcie Slow lub czar Dispel
Imaged (Iluzje) Migające obrazy za postaciami Iluzje ściągają na siebie ciosy wrogów, po czym ulegają rozproszeniu Atak na chronioną iluzją postać lub zaklęcie Dispel
Muddle (Zamet)    Zielony okrąg nad głową Tracimy kontrolę nad postacią, która działa przypadkowo i ma kłopoty z rozeznaniem swój – wróg Remedy (czar), atak na chorą postać
Mute (Wyciszenie)    „Dymek”  z wielokropkiem Postać nie może rzucać czarów Echo Screen lub Remedy (przedmiot, czar)
Regen (Regeneracja) Punkty HP na zielono, pojawiające się co jakiś czas Stopniowo postać odzyskuje utracone punkty zdrowia (ilość zależy od współczynnika Stamina) Dispel, mija samo po pewnym czasie
Reflect (Odbicie) Niebieska obwódka wokół postaci W tym stanie cel odbija większość rzucanych nań zaklęć, z wyjątkiem działających tylko na grupę oraz Dispel Zaklęcie Dispel, mija po pewnym czasie
Safe (Bezpieczny/a)    Żółta obwódka wokół postaci W tym stanie cel otrzymuje jedynie połowę obrażeń zadawanych przez ataki fizyczne. Dispel, mija po pewnym czasie
Shell (Muszla/Skorupa)    Zielona obwódka wokół postaci W tym stanie cel otrzymuje jedynie połowę obrażeń zadawanych przez ataki magiczne. Dispel, mija po pewnym czasie
Sleep (Sen) Postać chrapie (zzZZ) Licznik ATB zatrzymuje się Atak na uśpioną postać lub Remedy (czar)
Slow (Spowolnienie)    Biała obwódka wokół postaci Szybkość zapełniania się licznika ATB ulega dwukrotnemu zmniejszeniu Zaklęcia: Haste, Dispel albo Remedy
Stop (Zatrzymanie) Różowa obwódka wokół postaci Licznik ATB zatrzymuje się, postać stoi jakby była sparaliżowana Czary: Dispel i Remedy , mija z czasem

Trwałe zmiany statusu

Bardziej dotkliwe od pierwszej grupy, bo utrzymują się po zakończeniu walki, a to naraża drużynę na dodatkowe nieprzyjemności (z jednym wyjątkiem) i rozpoczęcie następnej bitwy w gorszych warunkach. Trwałe zmiany stanu są zaznaczane  w głównym menu, tuż przy parametrach postaci. Można tam znaleźć następujące ikonki: Break – Romb, Clear – Kapelusz nad znakiem zapytania (coś a la The Ridller z Batmana :P), Dark – Półksiężyc, Death – imię postaci na szaro i napis „Wounded”, Float – Skrzydełko, Imp – głowa Impa z pomponem, Poison – Fiolka, Zombie – Trupia czaszka (taka z etykietki butelki Denaturatu :D). Poniżej pełna lista oraz dokładny opis i metody leczenia.

script type=
Nazwa statusu Jak to wygląda? Działanie Antidotum
Break (Skamienienie) Postać zamienia się w kamień Licznik ATB zatrzymuje się i osobę taką uważa się za zabitą. Ataki fizyczne nie robią jej krzywdy Soft lub Remedy (czar albo przedmiot)
Clear (Przeźroczysty) lub Invisibility (Niewidzialność) Bohaterowie są przeźroczyści (czarna obwódka wokół przeźroczystego tła) Doskonała ochrona przed atakami fizycznymi, sprawia, że wszelkie ataki fizyczne wroga chybiają celu. Niewidzialność może zostać anulowana przez każde zaklęcie, które trafi w postać, a dodatkowo magia jest bardziej skuteczna przeciwko niewidocznym istotom Dowolne zaklęcie rzucone na niewidoczną postać
Dark (Ślepota) Czarne okulary na oczach Teoretycznie ma powodować niską skuteczność ataków fizycznych postaci, jednak status zdaje się nie działać Eye Drops lub Remedy (czar, przedmiot)
Death (Śmierć) lub Wounded (Zraniony) Postać leży na ziemi, ma 0 HP Nieboszczyk jak to nieboszczyk, nie robi nic poza leżeniem sobie :P Life, Life 2, Fenix Down, Esper Phoenix (Rebirth)
Float (Unoszenie się)  Bohater unosi się w powietrzu Uodparnia na moc żywiołu Ziemi, lecz uwrażliwia na żywioł Wiatru Zaklęcie Dispel i śmierć postaci
Imp Postać zamienia się w małe zielone stworzonko        Bohater jako Imp nie może korzystać z magii, z wyjątkiem zaklęcia Imp, które odwraca proces transformacji. Dodatkowo maleje skuteczność ataku w tym stanie – wyjątkiem jest specjalny ekwipunek, którego moc rośnie, jeżeli posiadacz przeszedł przemianę w Impa Green Cherry, przedmiot Remedy, czar Imp
Poison (Zatrucie)    Fioletowa karnacja i bąble nad głową Powoduje regularną utratę pewnej ilości HP (zależy od współczynnika Stamina) Antidote, czar Antdot, Remedy (przedmiot, zaklęcie)
Zombie Ciemnozielona karnacja Tracimy kontrolę nad tą postacią, która zaczyna atakować pozostałych członków drużyny (choć nie zawsze), jej HP spada do 0, magia i przedmioty leczące dotkliwie ranią bohatera Przedmiot Revivity