Postacie – Rozwój

Rozwój postaci

Jak powszechnie wiadomo, kierowani przez Gracza bohaterowie rozwijają się wraz z zyskiwaniem punktów doświadczenia, które zdobywają w przypadkowych starciach z potworami. Po uzbieraniu odpowiedniej liczby awansują o jeden poziom wyżej, odnosząc z racji tego faktu jakieś korzyści.

W Final Fantasy 6, system Esperów umożliwia dość głęboką ingerencję grającego w rozwój jego pupili, poprzez zwiększanie określonych statystyk bohaterów, dzięki połączeniu ich z Esperami. Przy zdobyciu nowego poziomu, herosi obok standardowych premii otrzymują dodatkową, pochodzącą od Esperów, z którymi tworzą pary. Zanim powiem na ten temat więcej, przyjrzyjmy się parametrom opisującym postacie:

Vigor/Strength – podane są tutaj dwie nazwy, bowiem na skutek pomyłki w tłumaczeniu sytuacja jest taka, że w ekranie statusu widnieje “Vigor”, a w zdolnościach Esperów “Strength+”. Vigor wpływa na siłę fizyczną bohatera, więc rozwijanie tej cechy skutkuje zwiększeniem zadawanych przez niego obrażeń. Z moich obserwacji wynika również, że zwiększanie tego atrybutu ma także wpływ na wysokość premii do HP, otrzymywanej przy tak zwanym “Lvl Up” – jest to tylko moje subiektywne odczucie, ale wydawało mi się, że z wyższym Vigor herosi mieli trochę wyższą podstawową premię do HP.

Speed – szybkość, która przekłada się bezpośrednio na to, jak szybko w walce dany bohater uzyskuje prawo do ruchu. Niestety jej rozwój w porównaniu do pozostałych cech jest mocno ograniczony, ponieważ tylko jeden Esper ją rozwija.

Stamina – niestety, wbrew temu co mówi nazwa, jest najmniej istotnym czynnikiem. Jego działanie praktycznie ogranicza się do regulowania efektów działania czarów Poison i Regen (utrata/odzyskiwanie punktów zdrowia w czasie).

MagPwr – drugi obok Vigor najistotniejszy atrybut, przekładający się na moc rzucanych przez postacie czarów. Im wyższy, tym zaklęcia ofensywne zadają poważniejsze rany, a lecznicze uzupełniają więcej punktów HP. Podobnie jak w przypadku Vigor, z moich obserwacji wynika również, że zwiększanie Magic Power ma także wpływ na wysokość premii do MP, otrzymywanej przy tak zwanym “Lvl Up”. To tylko moje subiektywne odczucie, ale jak w przypadku Vigor, wydawało mi się, że z wyższym MagPwr bohaterowie mieli odrobinę wyższą bazową premię do MP.

Jak zatem należy rozwijać postacie?

Proponuje doprowadzić u tych bohaterów , którymi zamierzasz grać, Vigor do poziomu 50-ciu punktów (ewentualnie troszkę wyżej do 56), Speed tyle, ile będziesz w stanie (zanim zamienisz Odina w Raidena), Staminę możesz sobie odpuścić, a Magic Power wedle uznania, jednak nie mniej niż 50-ąt punktów.

Dlaczego tak? Otóż nie każdy ma zacięcie, by maksować postacie aż do 99-ego poziomu, a zwiększenie skuteczności magii i siły zadawanych przez broń ciosów, może zapewnić drużynie nawet około 40-ego levelu wystarczającą siłę, by ukończyć grę. Dzięki lepszej skuteczności, nie będzie wściekania się: “dlaczego ten lol jest TAKI trudny?!!”, bo w końcu gra, choć ma być dobrą wymagającą rozrywką, to nie powinna przyprawiać o palpitację serca. Po takim rozwinięciu atrybutów, można spokojnie skupić się na powiększaniu HP i MP odpowiednimi boostami (Bahamut daje +50% HP, Terrato +30% HP, Fenrir +30% MP, a Crusader +50% MP), aż osiągniesz upragniony efekt.

By skrócić sobie mękę, jaką jest zdobywanie wyższych poziomów doświadczenia, zaopatrz się w Relikt o nazwie “Exp. Egg”, a herosi zaczną awansować niczym rakiety. Gdy uznasz, że jesteś gotowa/y, możesz śmiało iść i gromić głupców, którzy staną ci na drodze. Miłej zabawy!

  • Ninja

    stosowałem się z grubsza do tych rad, chociaż drużynę miałem w sposób naturalny w granicach 45-50 niektórcyh nawet ciut wyżej i było wściekanie się:”dlaczego ten lol jest TAKI łatwy?!!”;)