Dark Penance

Aby walczyć z Penance musisz najpierw pokonać wszystkie Dark Aeony. Gdy zabijesz ostatniego na Calm Lands ujawni się ostatni, najpotężniejszy przeciwnik w Final Fantasy X. Jeśli udało ci się dotrzeć aż tutaj, to możesz być z siebie dumny/a, ale to dopiero początek. Przyjrzyjmy się Penance’owi i jego towarzyszom:

Nazwa Screen
Penance
Lokalizacja
Calm Lands, dostępne z menu Airshipa
HP MP
12 000 000 999
Str Mag Def Mdef
255 255 240 200
Acc Agl Eva Luck
255 255 0 10
Słabe i mocne strony
podatny na Zanmato;
odporny na wszystkie zmiany statusu;
absorbuje magię;
przed oderwaniem się dolnego członu jest pod wpływem Auto-Protect;
po oderwaniu się dolnego członu jest pod wpływem Haste (można zdjąć);
Kradzież Zostawia
1x Elixir
2x Megalixir (rzadko)
3x/6x Master Sphere
Cechy broni Cechy zbroi
Break Damage Limit Ribbon
Ilość slotów w ekwipunku AP / AP Overkill
1-4 (1 zajęty) 60 000 / 60 000
penance
Ataki Opis

Obliteration

Z tego ataku korzysta w pierwszej części pojedynku. Jest to zwykły atak fizyczny, na całą drużynę, zadający "gołym" postaciom ponad 12 000 pkt. obrażeń. Dodatkowo powoduje status Slow.

Immolation

Atak fizyczny na jedną z postaci – powoduje dodatkowe zmiany statusu – Mental Break i Armor Break, wysysa MP. Jest nieco silniejszy od Obliteration (~15 000 pkt.).

Judgement Day

Używa go w drugiej części bitwy, jeśli ma dostępne oba ramiona. Zadaje obrażenia całej drużynie – 99 999 pkt.

Penance nie występuje sam, towarzyszą mu dwa ramiona, które różnią się nieco od siebie.

Nazwa Screen
Right Arm
HP MP AP
500 000 999 10 000
Str Mag Def Mdef
200 150 200 200
Acc Agl Eva Luck
255 150 120 10
Słabe i mocne strony
podatny na Zanmato;
odporny na wszystkie zmiany statusu;
absorbuje magię;
Kradzież Zostawia
1x Elixir 1x Dark Matter;

1x Master Sphere (rzadko)
Uwagi
Odradza się co kilkanaście kolejek, każde zabicie owocuje otrzymaniem Dark Matter i Master Sphere. Im dłużej trwa bitwa tym więcej cennych nagród!
prawa reka penanca
Ataki Opis

Mighty Guard

Czar obronny rzucany na całą drużynę przeciwnika. Protect, Shell i Regen.

Calamity

Atak na jedną postać, powoduje Curse, Darkness, Full Break, Silence i
Poison

Zwykły atak

Zwyczajny atak, na jedną z postaci, powoduje petryfikację.

 

Nazwa Screen
Left Arm
HP MP AP
500 000 999 10 000
Str Mag Def Mdef
200 150 200 200
Acc Agl Eva Luck
255 150 120 10
Słabe i mocne strony
podatny na Zanmato;
odporny na wszystkie zmiany statusu;
absorbuje magię;
Kradzież Zostawia
1x Elixir 1x Dark Matter;
1x Master Sphere (rzadko)
Uwagi
Odradza się co kilkanaście kolejek, każde zabicie owocuje otrzymaniem Dark Matter lub Master Sphere. Im dłużej trwa bitwa tym więcej cennych nagród!
lewa reka penanca
Ataki Opis

Slowga

Czar spowalniający całą twoją drużynę.

Mega-Graviton

Atak oparty o grawitację, Działa na całą drużyną obniżając jej HP o 75%. Dodatkowo usypia.

Zwykły atak

Zwyczajny atak, na jedną z postaci, usuwa wszystkie pozytywne zmiany statusu.

Danie w 5 minut

Najprostszym sposobem jest Zanmato – najpotężniejszy atak aeona Yojimbo. Wydaje się to niewiarygodne, ale można pokonać Penance’a w jednej kolejce. Nie jest to specjalnie trudne – prawie zawsze się udaje. Można sprawdzić, że działa a potem zresetować konsolę żeby pomęczyć się samemu.

romantyczny yojimbo

Metoda bezstratna

Metoda ta polega na sprytnym wykorzystaniu cechy zbroi Auto-Potion w połączeniu z mixem Rikku – Trio of 9999. Reszta strategii to wysoka obrona i przestrzeganie kilku prostych zasad. Niezwykłą cechą tej metody jest to, że podczas walki nikt nie zginie!

script type=

Przygotowania

Postacie

Obowiązkowo Rikku – z jej mixów chcemy korzystać więc musi być w drużynie. Przed bitwą należy naładować jej pasek Overdrive’a.

Pozostałe dwie postaci możemy wybrać dowolnie – polecam Tidusa i Wakkę, z racji bardzo udanych Celestial Weapons, które posiadają cechę Evade&Counter, przydatną w drugiej części bitwy.

Charakterystyki

Najważniejsze parametry – Str, Def, Agl i Acc na 255. HP – wystarczy 9 999. Wiele poradników mówi o Luck na poziomie 140-150, moim zdaniem to duża przesada, ja grałem z Luck w okolicach 80-90 i nie miałem problemów z trafieniem w Penance’a i jego ramiona. Reszta parametrów jest nieistotna (MP, Mag, MagDef, Eva)

Ekwipunek – bronie

Bronie – przydałoby się zrobić nową broń dla Rikku – Break Damage Limit, Evade&Counter – pozostałe cechy wedle uznania (np. First Strike). Evade&Couter jest bardzo dobrą cechą, gdyż ataki Penance’a w drugiej rundzie są kontrowane atakami naszej drużyny. Bardzo irytują sytuacje, gdy atakowana Rikku nie odpowiada kontratakiem, ponieważ jej Celestial Weapon nie ma takiej funkcji.

Tidus i Wakka mają możliwość kontrataku i nie trzeba już nic kombinować.

Ekwipunek – zbroje

Tutaj czeka was niemiła niespodzianka. Trzeba zmontować nowe zbroje. Na szczęście cechy wymagane w tej strategii są bardzo łatwe do zdobycia i przygotowanie zbroi to raptem kilkanaście minut (może z Auto-Haste trzeba się nieco dłużej naczekać). Wymagane cechy to:

  • Auto-Haste – chyba nie trzeba wyjaśniać dlaczego.
  • Auto-Potion – element strategii – zazwyczaj słabiutkie Potiony
    dzięki miksowi Rikku, Trio of 9999, będą w pełni uleczały drużynę. Stamina Tablet można Bribeować od Bashury (Mt Gagazet, Zanarkand, 340 000Gil za 80 Stamina Tablets).
  • Auto-Protect – część strategii obronnej – dzięki wysokiej obronie ataki Penance’a nie będą śmiertelne! W połączeniu z Auto-Potionem uzdrawiającym drużynę bitwa robi się dziecinnie prosta.
  • Defence +20% – kolejny dodatek wzmacniający obronę.

Zdobycie tych umiejętności nie jest czasochłonne, sam byłem zaskoczony jak szybko można uzyskać te cechy, Jedynie znalezienie Machea w Omega Ruins zajmuje nieco więcej czasu (potrzebne do Auto-Haste). Informacje o tym, co jest potrzebne i gdzie tego szukać znajdziecie w innych opisach na stronie.

Przedmioty

  • Three Stars – nie będzie trzeba martwić się o MP.
  • Mega-Potion – na początku bitwy potrzebna będzie masowe uleczenie
  • Potion – zapełnij nimi cały ekwipunek! Będą pochłaniane przez Auto-Potion
  • przedmioty potrzebne do miksu Rikku – Trio of 9999 – ja skorzystałem z dwóch Gambler’s Spirit.
  • Purifying Salt – do zdjęcia z Penance’e efektu Haste, który ma na początku drugiej części bitwy.

Umiejętności

Quick Hit, Quick Pockets, Use i Cheer. Czar Dispel.

Podsumowanie

Tak przygotowana drużyna gwarantuje pokonanie Penance’a. Metoda jest sprawdzona i niezawodna. Ekwipunek zabezpiecza przed śmiercią i ulecza postacie. W drugim etapie gry należy wykorzystać czar Dispel by zdjąć z bohatera efekty Break. Jedynym "aktywnym" przeciwnikiem będzie Penance. Jego ramiona nigdy nie dojdą do głosu.

Walka

Ogólne zasady

  1. Zawsze atakuj ramiona, jeśli są na placu bitwy. Atakuj Penance’a tylko wtedy, gdy jest sam. W ten sposób ramiona nie będą zagrożeniem a boss nie użyje swojego Judgement Day.
  2. W drugiej części bitwy pamiętaj o użyciu Dipsel na postaci zaatakowanej Immolation. Pamiętaj, by wszystkie postaci były zdrowe przed kolejną turą Penance’a, nie można pozwolić na śmierć którejkolwiek postaci, a jedynym momentem, w którym postać może zginąć jest ten, w którym jest ona pod wpływem Armor Break.

Część pierwsza

Zaczynamy! Wszystkie ataki przeprowadzamy z użyciem Quick Hit. Atakujemy Lewe Ramię, aż odpadnie. W kolejnych ruchach atakujemy Prawe Ramię. Nie robimy nic innego – powinno się udać rozwalić oba ramiona zanim wykonają swoje ruchy. Oczywiście podczas tego procesu pojawi się kolej Penance’a, ale jego atak nie zabije postaci. Nie lecz ich, tylko skoncentruj się na pokonaniu Right Arm. Gdy oba ramiona odpadną ty ciągle będziesz kilka kolejek przed Obliteration. Rikku rzuca swojego miksa – Trio of 9999. Kolejna postać rzuca Mega-Potiona poprzez Quick Pocket. Następna używa (umiejętność Use) Three Stars. Od tego momentu nie musisz się martwić o MP, bo wszystko jest za darmo. Kolejne pięć kolejek poświęć na rzucenie Cheer – dodatkowo poprawi się twoja obrona. Uwaga – podczas tych czynności odrodzi się Lewe Ramię – przerwij swe przygotowania i zniszcz je. Zaraz potem odrodzi się Prawe. Dopiero gdy Penance będzie sam możesz przystąpić do swoich działań.

Atakuj Penanca gdy ramiona są nieaktywne. Gdy tylko pojawi się któreś z nich – zniszcz je. Penance atakuje jedynie Obliteration, które cię nie zabije. Auto-Potion automatycznie uzdrowi twoją drużynę. Stosując tą strategią po kilkudziesięciu minutach oderwiesz dolny człon Penanca (po zadaniu ok. 3 500 000 pkt. obrażeń). Rozpocznie się część druga.

Część druga

Na tym etapie Penance zmieni swój atak na Immolation. Jest on silniejszy od Obliteration, ale nie zabija (jeśli masz wysoką obronę). Nakłada bardzo nieprzyjemne Armor i Mental Break. Dodatkową cechą ataku jest to, że twoje postaci będą mogły go kontrować (jeśli mają odpowiednie bronie). Pamiętaj by zdjąć efekty Break przed kolejną turą Penance’a. Zrobisz to za pomocą czaru Dispel.

W pierwszym możliwym ruchu użyj na Penance przedmiotu Purifying Salt, aby zdjąć z niego efekt Haste. W kolejnych ruchach kontynuuj strategię z poprzedniego rozdziału – rozwalaj ramiona i atakuj tylko wtedy, gdy jest sam. Dodatkowo pamiętaj o Dispelowaniu Breaków. Jeśli będziesz się trzymać zasad to wygrana jest już w kieszeni.

Galeria