Poniżej znajduje się kompletna lista umiejętności specjalnych, dostępnych w Final Fantasy X. Liczby w kwadratowych nawiasach obok nazwy umiejętności oznaczają koszt w MP.
Nazwa | Opis |
---|---|
Flee | ucieczka z bitwy |
Steal | kradzież przedmiotów, pierwsza próba zawsze udana; kradzież potrafi od razu unieszkodliwić niektóre maszyny. |
Use | umożliwia wykorzystanie przedmiotów niedostepnych z normalnego menu "Item" |
Pray | odnawia niewielką ilość HP całej drużynie |
Cheer | na czas bitwy zwiększa siłę (Str) i obronę (Def) członków drużyny o jeden punkt; w ten sposób można zwiększyć siłę o maksymalnie pięć punktów |
Aim | na czas bitwy zwiększa celność (Acc) członków drużyny o jeden punkt; w ten sposób można zwiększyć siłę o maksymalnie pięć punktów |
Focus | na czas bitwy zwiększa magię (Mag) i obronę przed magią (MagDef) członków drużyny o jeden punkt; w ten sposób można zwiększyć siłę o maksymalnie pięć punktów |
Reflex | na czas bitwy zwiększa współczynnik uników (Eva) członków drużyny o jeden punkt: w ten sposób można zwiększyć siłę o maksymalnie pięć punktów |
Luck | na czas bitwy zwiększa współczynnik szczęścia (Luck) członków drużyny o jeden punkt; w ten sposób można zwiększyć siłę o maksymalnie pięć punktów |
Jinx | o jeden punkt obniża wszystkim przeciwnikom współczynniki szczęścia (Luck), celności (Acc), uników (Eva) i szansę na atak krytyczny; w ten sposób można obniżyć charakterystki wroga o maksymalnie pięć punktów. |
Lancet | Przejmuje HP i MP od przeciwnika i przekazuje je postaci, która posłużyła się tą umiejętnością; Lancet służy również do nauki ataków Kimahriego – Ronso Rage |
Guard | postać bierze na siebie fizyczne ataki skierowane na jednego ze swoich przyjaciół |
Sentinel | postać bierze na siebie fizyczne ataki skierowane na jednego ze swoich przyjaciół; dodatkowo siła ataków jest zmniejszona o 50% |
Spare Change | wykorzystuje gotówkę do zadawania obrażeń; każde 10 Gil zadaje 1 punkt obrażeń (np. 50 000 Gil zada 5 000 DMG); ignoruje wszelkie parametry obronne przeciwnika; maksymalnie można zadać 9 999 DMG |
Threaten [12] | paraliżuje przeciwnika pozbawiajac go ruchów, aż do kolejnej tury postaci, która wywołała tę komendę. |
Provoke [4] | sprawia, że sprowokowany przeciwnik przez całą bitwę bedzie atakował postać, która wywołała tę komendę |
Entrust [8] | przekazuje pasek Overdrive’a wskazanemu członkowi drużyny |
Copycat [28] | postać wykonuje ten sam ruch, co jego poprzednik z drużyny; nie można skopiować Overdrive’ów, nie można przywać Aeona ani skopiować zmiany ekwipunku; aby skopiować użycie przedmiotu należy posiadać jego odpowiednią ilość; postać nie musi znać kopiowanej umiejętności |
Pilfer Gil [20] | pozbawia przeciwnika pieniędzy |
Quick Pockets [70] | umożliwia szybkie wykorzystanie przedmiotów dostępnych w menu Item; kolejna tura postaci następuje szybciej, niż przypadku gdyby skorzystała ona z komendy Item |
Doublecast | pozwala na rzucenie dwóch czarów w jednej turze |
Bribe | pozwala zapłacić przeciwnikowi za wycofanie sie z bitwy; wartości potrzebne do przekupienia każdego z przeciwników dostępne są w dziale Bestiariusz; jest to cenne źródło rzadkich przedmiotów |