Opis przejścia

autor: Rabatek

Poniżej zamieszczam opis przejścia Final Fantasy 2 przygotowany przez Rabatka.

1. Porady

Zanim rozpoczniesz grę musisz wiedzieć jak się nazywają bohaterowie którymi będziesz sterował.

Twój główny bohater ma na imię Frioniel. Jest on bardzo dobrym wojownikiem i warto trenować go w mieczu i tarczy, oraz czarnej magii.

Maria powinna znajdować się w tylnym rzędzie, oraz powinno ćwiczyć się ją w używaniu łuku.

Maria powinna również znać kilka czarów białej magii.

Guy jest najlepszym wojownikiem w grze. Używa on siekier (również najpotężniejszych w grze). Nie warto uczyć go czarów, a tym bardziej ćwiczyć go w rzucaniu czarów.

Leonheart jest bratem Marii. Zaraz na początku gry Leonheart zniknie, lecz wróci do ciebie. Jego również warto szkolić w mieczu, i nie uczyć go czarów.

2. Rozwój Bohaterów

Final Fantasy II jako jedyne wykorzystało system rozwoju bohaterów którego nazwy nie znam, ale polega on na wzmacnianiu zdolności których się używa, np. Kiedy 100 razy użyjesz jakieś broni, jej poziom będzie wyższy. Podobnie jest z magią. Jeśli natomiast podczas walki doznasz obrażeń, twoje HP również pójdzie w górę. To samo tyczy się MP.

VERY IMPORTANT TIP:

Jeśli chcesz szybciej uzyskać wyższy poziom broni, podczas walki 100 razy: Wybierz komendę [ATTACK]. Kiedy postać, którą chcesz trenować już wybierze cel i następna osoba będzie gotowa do walki cofnij do poprzedniej. I znowu atakuj i cofaj. Nie musisz zaatakować aby To się udało. Powtarzaj tę operację 100 razy, a następnie wygraj bitwę. Tak samo trenuje się czary.

3. Porady Ogólne

Piszę ten opis dla Krypty FF. Dlatego sugeruję, jeśli znalazłeś mój opis na tej stronie zapisz na swoim dysku mapę do FF2. Jeśli znalazłeś ten opis na innej stronie, proszę o wiadomość i adres tej strony na mojego mejla: czapigab2@wp.pl

4. Opis Przejścia

Na początek będę unikał opisywania fabuły gry, ponieważ nie chcę wam psuć zabawy, a zresztą nie chce mi się pisać.

ROZDZIAŁ 1: NOWA NADZIEJA REBELII (is this Star Wars?)

Nazwij swoich bohaterów. Przegraj walkę z Dark Knights. Zbierz drużynę w Altea, pogadaj z księżniczką Hildą (imię jak dla czarownicy z bajek o króliku Bugsie), i dowiedz się, że musisz iść do Phin. Na początek proponuję zakupić czar Fire. Nie zapomnij umieścić Marii w tylnym rzędzie i potrenować trochę. Gdy stwierdzisz że jesteś gotów, udaj się do Phin. Aby się do niego dostać po wyjściu z Altea idź na północ, przejdź przez mostek. Zauważysz pewnie Gatea. Możesz tam odpocząć. Dalej musisz obejść jeziorko dookoła. Gdy będziesz w Phin, z nikim nie rozmawiaj. Aha, podczas rozmowy z Hildą (ale okropne imię:) naucz się hasła [Wild Rose]. Już w Phin musisz dojść do Pub’u. Co bardziej rozgarnięty gracz znajdzie drogę bardzo łatwo. Mówiłem już żebyś z nikim nie gadał? Cofam… W pubie podejdź do gościa w rogu, za barem. Powiedz mu hasło, i przejdź przez ścianę. Zejdź na dół i umierającemu żołnierzowi również przekaż to hasło. Dostaniesz pierścień, z którym musisz udać się do Księżniczki, której imię pominę ponieważ kiedy je słyszę, czytam, lub o nim myślę zaczynam bać się potworów spod łóżka. Gdy przekażesz jej pierścień zostaniesz poproszony o pomoc rebeliantom. W końcu masz uratować świat. Dowiesz się, że Mithrill może być bardzo pomocny, ponieważ można z niego zrobić wspaniałą broń. I to będzie twoje następne zadanie, zdobyć Mithrill. Na pomoc dostaniesz pana Ming-wu, który w grze nazywa się Minh. Dzięki niemu zyskasz Canoe (kajak) i będziesz mógł pływać po jeziorkach i rzeczkach. Kajakiem udaj się do Palm, skąd statkiem będziesz mógł popłynąć do Poft. Oczywiście musisz zapłacić 32 gil, marynarzowi stojącemu przy wejściu do miasta. W Poft w barze pogadaj z Cid’em. Opowiedz mu o wszystkim a następnie pogadaj z jego wspólnikiem. Wybierz podróż do Salmando. Na miejscu udaj się do domku Josefa. Dowiesz się gdzie jest mithrill, i tam się udaj, do Semite cave. W jaskini jest kilka przedmiotów, których nie będę opisywał. Jeśli chcesz zbierz je. Jeśli nie, to nie. To ty przechodzisz grę i jeśli nie wiesz co gdzie jest, będziesz bardziej się denerwował, ale za to gra będzie ciekawsza. Na bodajże trzecim piętrze spotkasz Paula, który wyprowadzi ludzi z jaskini. Ty jednak idziesz w dół, prawda?

Dojdziesz w końcu do miejsca w którym stoi Sergeant, nie chcący oddać nam Mithrillu.

Sergeant

Hp: 180 Mp: 5

Słabość: Brak (Jeśli BOSS nie ma słabości, najlepiej uderzać go fizycznie. Gdy zdobędziesz Blood Sword [0 STR], używaj go do takich walk. Jest znakomity)

Nagroda: 200 gil, Mithrill Axe, Mithrill Bow, Mithrill Helm, Mithrill Armor (nagrody występują pojedynczo i przypadkowo. Nie zawsze trafi się to na co miałeś/miałaś nadzieję).

Po walce zabierz Mithrill, i spadaj stąd. Jeśli masz czar EXIT to użyj go. Wylądujesz przed jaskinią. Niestety w zamian stracisz 4/5 HP osoby rzucającej. Udaj się z powrotem do Altea i pokaż Mithrill księżniczce. Następnie zanieś go Tobulowi w sklepie z bronią. Od razu zacznie wyrabiać broń z Mithrill’u. Teraz proponuję potrenować. Wszyscy w twojej drużynie powinni mieć co najmniej 400 HP, i 45MP (oprócz Guy’a). Nie musicie tego robić, ale wiem z własnego doświadczenia że warto słuchać ludzi którzy piszą opisy, zwłaszcza do pierwszych trzech części FF.

ROZDZIAŁ DRUGI: STATEK WOJENNY (WARSHIP)

Niestety, pisałem ten opis zaraz po przejściu gry. I chociaż mam wszystko jeszcze świeżo w pamięci, to nie za bardzo pamiętam jak i kiedy toczyły się rozmowy. Wiem, że po lub jeszcze przed wypełnieniem questu z Mithrillem dowiesz się o statku wojennym w Bofsk. Zostaniesz oczywiście poproszony o sprawdzenie tej sprawy. Do Bofsk również możesz udać się pieszo i statkiem Cid’a. Statkiem powietrznym jest szybciej i łatwiej. W Bofsk, w południowo-zachodnim rogu stoi tajniak rebeliantów. Dowiesz się od niego, że do statku możesz dostać się kanałami. Nieopodal jest do nich wejście. Tutaj droga jest banalnie łatwa. Nawet pamiętam że skarby w skrzyniach są ciekawe… Gdy dojdziesz do wyjścia powita cię Dark Knight i powiadomi że prace nad statkiem zostały ukończone. Następnie odleci. Idź do pokoju na wschodzie. Znajdziesz tam Pass, bez niego nie da rady. Możesz się teleportować z powrotem do miasta. W mieście możesz również dokonać zakupów. Jednak trzeba udać się z powrotem do Poft. Idź do pub’u i pogadaj z Cid’em. Zapytaj go o Airship, a dowiesz się, że podobnie jak Warship, jest napędzany przez Sun Flame. Zapytaj go o Sun Flame, a dowiesz się że jeśli w silniku znajdzie się za dużo tej materii to dojdzie do wybuchu. I to jest twoje zadanie. Gdy udasz się do Altea i opowiesz o tym Hildzie, ona w odpowiedzi powie, że Sun Flame znajduje się w Kashuon. Jednak aby móc je podnieść trzeba mieć GilThorch, pochodnię która znajduje się w środku zamku Kashuon. Ale jest problem… Żeby otworzyć bramy zamku potrzebujesz Godness Bell. Dowiesz się również że Godness Bell jest w Snow Cave (tego dowiesz się od Joseph’a lub Cid’a). Aby jednak móc dostać się do Snow Cave, trzeba mieć Ice Sled. I tutaj potrzebny jest Joseph. Udaj się do Salmando i pogadaj z Joseph’em. On powie ci, że potrzebne są Ice Sled. Przyłączy się do ciebie i razem udajcie się do Semite Cave. Opis tej misji jest bardzo zagmatwany, ale w rzeczywistości jest bardzo proste to co mamy zrobić. Wystarczy po kolei chodzić po kolejnych lokacjach i zdobywać przedmioty, które są nam potrzebne teraz a później robią się bezużyteczne i nie można ich usunąć.

A więc jeśli jesteś już w Semite Cave, udaj się do klocka lodowego na pierwszym piętrze. Tam w północno-wschodnim rogu ściany jest przycisk który trzeba przełączyć i wejść do środka po Ice Sled. Teraz możemy sobie iść. Na północ od Semite Cave jest ośnieżone pole. Wchodzimy na nie i kierujemy się cały czas prosto, aż do Snow Cave. W jaskini tej można znaleźć Ancient Sword. Upewnij się że go wziąłeś. Wiedz że jest on broniony przez kilka potworów, ale są one banalnie łatwe do pokonania. Na dole dojdziesz do Adamanti – strażnika Boskiego dzwonka (śmiesznie brzmi po polsku, co nie:).

Adamanti

Hp: 450 Mp: 0

Słabość: Lód

Nagroda: 500 Gil

Dzwonek jest w ścianie za Adamanti’m. Obok są schody którymi wyjdziesz na pierwsze piętro. Na tych długich schodach przy wyjściu stoi Borgan.

Borgan

Hp: 240 Mp: 20

Słabość: Brak

Nagroda: 400 Gil

Po walce zabierz całe wyposażenie Josefa i zejdź na dół. Po schodach zacznie staczać się głaz. Po przykrych wydarzeniach udaj się do najbliższego miasta aby się uleczyć, i sprzedać zbędne przedmioty. Już teraz możesz udać się do Kashuon. Wejdź do zamku. Zauważysz na środku holu ognisko. To jest Sun Flame. Są również zamknięte drzwi. Użyj na nich G.Bell aby je otworzyć. Spotkasz Gordona, księcia Kashuon. Przyłączy się on do twojej drużyny. Drogę do EgilThorch znajdziesz bardzo łatwo, po drodze warto się rozejrzeć, ponieważ można tu znaleźć kilka fajnych przedmiotów. Na górze, przed EgilThorch stoi strażnik.

R.Soul

Hp: 540 Mp: 35

Słabość: Brak (nie warto używać w tej walce jakichkolwiek czarów bazujących na żywiołach, uleczą one jedynie naszego wroga)

Nagroda: 100 Gil

Weź pochodnię ze skrzyni, i użyj czaru EXIT. Zapisz grę, ulecz… Wejdź z powrotem do zamku i użyj pochodni na płomieniu. Teraz od wyjścia z zamku kieruj się cały czas na południe, nie schodząc z drogi dojdziesz do Chocobo Forest. Złap jednego, biega w północnej części lasu. Wyjdź z lasu i wejdź na chocobosa. Udaj się na nim do Warship. Musisz kierować się cały czas na południe od Kashuon. Przed wejściem do środka zapisz grę, najlepiej przed zejściem z kurczaka. Przy wejściu stoi facio, który poprosi o Pass. Daj mu ten, który znalazłeś w Sewers w Bofsk. Idź północnymi schodami w górę, a następnie w prawo i dół. Przy schodach wschodnich zejdź w dół aby uwolnić księżniczkę i Cid’a. Gdy to zrobisz nie będzie odwrotu. Musisz dostać się do silnika statku. Na skrzyżowaniu na głównym poziomie statku zejdź na sam dół i idź tą drogą aż do kolejnych poziomów. Na niższym piętrze zauważysz fioletowych gości spacerujących nerwowo na dole. Gdy zejdziesz do nich nie rozmawiaj z nikim, ponieważ nie chcesz zginąć, prawda? Na poziomie, na którym łażą ci goście są skarby. Cztery skrzynki. Tylko w jednej skrzynce czai się potwór chroniący Ice Shield. Gdy ja przechodziłem grę za pierwszym (i jak do tej pory ostatnim:) razem, nie udało mi się zdobyć tej tarczy, ale nie warto się przejmować. Można kupić lepsze tarcze w Mysidia. Idąc dalej dojdziesz do pomieszczenia, w którym drogę zawadzają nam rycerze imperatora. Trzeba ich ominąć (mnie strasznie denerwuje ta część gry ponieważ jest nużąca i nużąca i nużąca…) w końcu dojdziesz do silnika, który musisz zniszczyć Słonecznym Płomieniem. Po rozwaleniu statku statkiem Cid’a polecisz do Altea. Zabierz wyposażenie Gordona i idź sprzedać niepotrzebne bronie, itp. Zostaw jedynie Dagger knife. Teraz udaj się do pokoju, w którym leży umierający król. Dowiesz się, że jedyną szansą na uratowanie rebelii jest pozyskanie w swych szeregach Dragoon’a. Mieszkają oni na odludnej wyspie Dist. I to jest twoje kolejne zadanie.

ROZDZIAŁ TRZECI: REBELIANCKI PŁOMIEŃ (chyba nie pomyliłem się przy tłumaczeniu)

Udaj się do Palm i porozmawiaj z pirate-women stojącą przy wejściu. Ona zawiezie cię do Dist. Czy aby na pewno? Po drodze będzie chciała nas obrobić, a że jesteśmy na otwartym morzu nie ma dokąd uciec. Trzeba ich pokonać, a że walka jest bardo łatwa (every pirate is for one-shot), nie będę ich zaliczał do bossów. Gdy ich pokonasz Raila przyłączy się do ciebie. Zabierz jej cały ekwipunek prócz zbroi itp. Pamiętaj że jest leworęczna i daj jej Dagger knife w lewą rękę. Do Dist możesz dostać się płynąc wzdłuż brzegu południowego. Będziesz płynąć koło pola, na którym stał Warship. W końcu znajdziesz się po drugiej stronie mapy, tzn. Koło Bofsk. Dist znajduje się na wschód od Bofsk. Wejdź do zamku, zobaczysz chłopca, który zaraz ucieknie. Idź za nim. Gdy dojdziesz do jego matki, nie rozmawiaj z nią. Najpierw przetrząśnij cały zamek i zbierz wszystkie skarby. Tutaj nie ma potworów, więc nie musisz się obawiać. Gdy zbierzesz wszystko co potrzebne porozmawiaj z Eliną. Dowiesz się że jej mąż – ostatni z rasy Dragoon zginął. Jeśli zapytasz ją o Hiryuu dowiesz się, że aby je zrozumieć musisz mieć Pendant należący do jej męża. W takim razie wyjdź z zamku i udaj się ścieżką na północ do Dist Cave. W jaskini idź do zejścia na niższy poziom w północno-wschodniej części jaskini. Ze szkieletu zabierz Pendant i wracaj do Eliny. Użyj Pendant na Hiryuu, a dowiesz się, że on umiera. Zapytaj go o Hiryuu, poprosi cię abyś zaniósł jego jajo do Spring of Life w Dist Cave. O ile dobrze pamiętam to południowo-zachodnie schody prowadzą do Spring of Life. Nie warto sprawdzać tych ostatnich schodów ponieważ są tam niewarte zachodu przedmioty w tej chwili gry. Idąc schodami prowadzącymi do celu uważaj na trzecim piętrze na schody. Jeśli wejdziesz na nie z nie odpowiedniej strony spadniesz w dół. Na drugim piętrze musisz wybrać drogę okrężną na właściwą drogę. Na dole przed jeziorkiem stoją chimery. Jeśli dobrze trafisz nie będzie ich więcej niż trzy. Ale nigdy nie wiadomo ile przeciwników wygeneruje program, co nie?

Chimera x1-3

Hp: 640 Mp: 80

Słabość: Brak

Nagroda: 200-600 Gil

Gdy pokonasz Chimery wrzuć jajko do jeziora. Użyj czaru EXIT aby się teleportować na zewnątrz. Zapisz grę. Jeśli wrócisz do Dist Castle, dowiesz się o śmierci Hiryuu. Wróć do Altea. Idź do pokoju Hildy. Zanim to zrobisz zabierz wyposażenie Gordona. Hilda poprosi cię o położenie się z nią do łóżka. Reszta paczki wyjdzie. Okaże się że to nie księżniczka tylko Q.Lamia.

Q.Lamia

Hp: 1290 Mp: 370

Słabość: Brak

Nagroda: 10000 Gil

Po pokonaniu węża dowiesz się, że zaginęła księżniczka. Okaże się że została porwana, i jest nagrodą za wygraną walkę na Arenie. Musisz ją uratować. Arenę widziałeś pewnie po drodze do Warship. Wiesz jak dojść do lasu Chocobo? Zrób to, i na kurczęciu udaj się do Areny. Jest ona mniej-więcej na środku pustyni przez którą przebiegałeś. Idź przy wschodnim paśmie gór a szybko znajdziesz arenę. Wejdź do niej, oczywiście wpierw zapisz grę. W środku jest bardzo skomplikowana droga do tej prawdziwej areny. Po rozmowie z imperatorem zaatakuje cię Behemoth.

Behemoth

Hp: 1620 Mp: 0

Słabość: Brak

Nagroda: Brak

Po rozwaleniu Behemoth’a imperator wrzuci całą twoją paczkę do więzienia. „Pogadaj z kratą”, a przybędzie Paul z pomocą. Gdy wyjdziesz z za krat, idź uratować księżniczkę. Tutaj również nie będę opisywał drogi, ponieważ jest banalnie łatwa. A zresztą Gracze lubią sami znajdować drogę a do poradnika zaglądają tylko w sytuacjach krytycznych:) Po wyjściu idź do lasu z kurczakami i weź jednego, na którym udasz się do miejsca, w którym zostawiłeś statek. Statkiem udaj się do Altea. Dowiesz się że książę i księżniczka planują odzyskanie Gatea. Udaj się do ich namiotu przy jeziorze (ciekawe wyposażenie jak na namiot:) Będziesz musiał pokonać Gotusa, który w chwili obecnej zajmuje tron w zamku. Idź cały czas przed siebie ignorując skrzynie. Zbierzesz skarby po wyplenieniu z zamku całego zła.

Gotus

Hp: 2000 Mp: 80

Słabość: Brak

Nagroda: 2000 Gil

Po pokonaniu Gotusa z zamku znikną wszystkie potwory. Teraz możesz przeszukać wszystkie skrzynie. Porozmawiaj z Hildą i Gordonem, a powiedzą ci że musisz uwolnić zamkniętą w Mysidia Tower mocy – ULTIMY – najpotężniejszego czaru bojowego w grze

ROZDZIAŁ CZWARTY: UWOLNIONA SIŁA

Kiedy już nauczysz się od Gordona lub Hildy Hasła [EKUME] wejdź do ich sali tronowej. „Pogadaj” z północno-wschodnim rogiem ściany. Powiedz EKUME, a otworzy ci się przejście do Katakumb. Tutaj znajdzie się pierwsza Biała Maska. Zapomniałem dodać, że aby otworzyć Mysidia Tower, musisz mieć trzy przedmioty – W.Mask, B.Mask, i Crystal Rod. W.Mask znajdziesz właśnie w Catacomb’s, jak zwykle w jakichkolwiek jaskiniach nie będę opisywał drogi. Nawet gdybym chciał to nie mogę ponieważ jej nie pamiętam. Pamiętam że w jaskini znajduje się Blood Sword, wiem tyle że maski chyba będzie chronić potwór.

Gdy zdobędziesz maskę znajdziesz teleport na zewnątrz. Z maską udaj się do Mysidia. Jest na zachodnim końcu świata. Proponuję skorzystać z mapy, ponieważ droga jest dość skomplikowana. Na miejscu uzbrój się w sklepie z bronią, i czarami. Na południu miasta są schody. Dojdziesz nimi do posągu w którym musisz umieścić maskę. Gdy to zrobisz, idź do Black Mask Cave. Jest to malutka wysepka na odludziu. Znajdziesz ją płynąc od Mysidia w stronę wschodnią. Tutaj też jest maska, ale czarna. Będzie jej bronił potwór.

BigHorn

Hp: 1140 Mp: 0

Słabość: Brak

Nagroda: 1000 Gil

Zabierz maskę i idź do teleportu. Teraz z maską udaj się do Mysidia Cave. Jest otoczona pierścieniem skał na zachodnim kontynencie. W tej jaskini droga jest dosyć skomplikowana, ale do przejścia. Myślę, że jeśli mi się udało ją znaleźć to wam również się uda. Na pierwszym piętrze dojdziesz do sobowtóra Frioniela. Na nim użyj B.Mask. Będziesz mógł iść dalej. Różdżka znajduje się na piątym piętrze. Kiedy ją znajdziesz użyj czaru EXIT i wracaj do Altea. Musisz odnowić Hp i Mp. To jest najgorszy moment w grze, ponieważ tutaj trzeba trenować swoich bohaterów że się w bani nie mieści. Twoja drużyna powinna wyglądać mniej-więcej tak:

Frioniel: Hp: 970 Mp: 70 Winged Sword, tarcza, hełm itp. Możesz wybrać sam.

Maria: Hp: 760 Mp: 90 Ice Bow, ——————————–||———————

Guy: Hp: 1100 Mp: 5 Ogre Axe, —————————-||—————————

Maria powinna znać czar Aero8.

Nie musisz trenować Raily, ponieważ ona zaginie. (ejj, miało nie być spoilerów – Krakers)

W drodze do wieży zostaniesz połknięty przez Leviathana. W jego wnętrzu są soki trawienne, po których chodząc tracisz 1 Hp na ruch, ale nie mogą atakować cię potwory. Znajdziesz tu wiele różnych fajnych przedmiotów. Spotkasz tu również Richarda, ostatniego z rasy Dragoon… Wyjścia z potwora pilnuje robak, którego trzeba oczywiście pokonać.

Worm

Hp: 2000 Mp: 0

Słabość: Brak

Nagroda: 2000 Gil

(Wal go Blood Sword’em, szybko padnie).

Po zabiciu robala udaj się do Altea aby odpocząć. Teraz możesz wrócić do wieży. Jest to jedno z trudniejszych miejsc w grze. Czeka tu na ciebie kilku BOSS’ów.

  • Pierwszym będzie F.Gigas, którego bije się lodem, ma on 1800 Hp.
  • Drugi to I.Gigas, który jest słaby jeśli masz ogień na wysokim poziomie, jak nie to bij, bij…
  • Trzeci BOSS to B.Gigas (nie Blue, tylko BOLT) właśnie na niego warto używać czaru Aero.
  • Czwarty Gigas to nie Gigas tylko Dragon, bij go fizycznie. (P.S. On broni skarbu. Jeśli nie chcesz, nie musisz z nim walczyć).

W końcu dojdziesz do Ming-wu, który straci całą swoją moc, aby otworzyć ci drzwi do ULTIMY. W pomieszczeniu z pięcioma latającymi kulami podchodź do czterech w rogach, a na końcu do środkowej. Gdy weźmiesz środkową Ultimę zostaniesz przeniesiony na zewnątrz. Wracaj do Phin aby się dowiedzieć nowin. Okaże się że imperator wywołał trąbę powietrzną, która zniszczyła kilka miast. Musisz zniszczyć trąbę, oraz imperatora w tej trąbie. Aby tego dokonać musisz udać się do sali luster w Phin, i na lustrze użyć Pendant.

ROZDZIAŁ PIĄTY: FALA ZNISZCZENIA NA IMPERIUM

Do pokoju przez okno wleci Hiryuu. Na jego grzbiecie dostaniesz się do WhirlWind.

Nie będę opisywał przedmiotów w trąbie, bo sam ich nie brałem. Dla mnie najważniejszy jest Frioniel, i to że mam Blood Sword. Uwierzycie, że imperatora… albo opowiem o tym później. Chodzi o to, że gdzieś tutaj jest Defense Sword i Poison Axe. Ja od jednego pana, którego pokonałem dostałem Rune Axe, najsilniejszą siekierę w grze dla Guy’a. Tu głównym zadaniem jest pokonanie imperatora.

Emperor (z 2 Corpse i Golem)

Hp: 1290 Mp: 190

Słabość: Brak

Nagroda: Brak

Na wieść o śmierci imperatora w Phin rozpoczyna się zabawa. Jednak jeden z czarnych rycerzy koronował się na nowego imperatora… tym rycerzem jest brat Marii – Leonheart. Siedzi w zamku Paramekia, jedynym zamku zbudowanym na skałach. Pewnie zauważyłeś Zamek obok Areny, to ten. Gdy udasz się do domu Paula, dowiesz się że Cid umiera. Po rozmowie z nim dostaniesz Airship, którym możesz udać się wszędzie. Leć więc do Paramekia. Wyląduj na najwyższym punkcie zamku. Idąc przed siebie spadniesz na pierwsze piętro. Trzeba wrócić z powrotem na górę. Gdy dojdziesz do Leonheart’a Maria spróbuje go przekonać, aby się do nich przyłączył. Jednak pojawi się ktoś jeszcze. Nie wiem kto to ale chyba ten prawdziwy imperator, który spróbuje zabić wszystkich w sali (oprócz siebie:) Jednak Gordon go powstrzyma. Akcja wróci do Phin. Leonheart przyłączy się do twojej paczki. A Paramekia zmieni się w mroczny, piekielny zamek Pandemonium. Niestety, nie można dostać się do niego z ziemi ani powietrza. Otworzy się portal Jade, wrota piekieł które zaprowadza Cię do Pandemonium. Jest on przy skałach na południowym brzegu jeziora kontynentalnego (tak nazwałem ten kawałek wody, po którym pływasz zaraz po przejęciu statku.

ROZDZIAŁ SZÓSTY: ZEMSTA

Gdy wejdziesz do portalu Jade, znajdziesz drogę łatwo. Ja jej nie pamiętam dokładnie więc jej nie opiszę. Pamiętam, że będziesz przechodził koło wodospadu. Ciekawostka jest taka że z wodospadem jest sklep… Dziwne… Facet ma pewnie słabe zyski, handlując w miejscu do którego można wejść raz na 500-1000 lat:)

W końcu w zamku, są cztery potężne przedmioty do zdobycia, nie warte zachodu na samym końcu gry. Pilnuj tylko aby Frioniel i Maria żyli. W zamku dojdziesz do pomieszczenia z czterema wejściami. Wybierz trzecie od lewej, a drugie od prawej. Ono zabierze cię do króla. Idąc tym szlakiem dojdziesz do pokoju w którym są same posągi. Teleport znajduje się w dolnym lewy rogu. Następnie będzie przestrzeń kosm… pusta. Idź w górę. Będzie tu czekał Imperator. Daj Frionielowi Blood Sword, a Marii Yoichi Bow. Mi te dwie postacie starczyły aby go pokonać. Nie miałem czaru LIFE, ani Mp. Frioniel miał 1400/6050 Hp. Maria tylko 350/1200. Blood Sword absorbuje życie, więc walkę skończyłem w dwóch turach z pełnym Hp Frioniela.

Final Boss: EMPEROR

Hp: 10000 Mp:???

Gratuluję ukończenia najlepszej z 11 części gry Final Fantasy. Nie gniewajcie się za moje niedbałe wykonanie tego opisu, ale jest to jedynie wersja robocza. Obiecuję że poprawię choćby opis przedmiotów w różnych miejscach gry, oraz ich dokładne położenie.

  • Genialny opis !

  • Danon

    Widać że nie chciało Ci się pisać poradnika. W porównaniu do poradnika z FF1 ten to jakaś namiastka.

  • Mental

    Poradnik tragiczny, rozwój postaci zupełnie bez sensu, Maria słabiutko szyje z łuku, i do magi leczacej powinna tez miec ofensywną, główny bohater magie wspomagającą a guy zmiane statusu, Wtedy postaci świetnie się uzupełniają. Polecam poradnik na squarezone jest o wiele lepszy i przejdziecie gre z palcem w nosie

  • D

    a da się zmienić kolejność postaci tak jak to było w FF1?

  • Kobra

    Ja jakoś używam czarów na Gay-u to czar FIRE-1 dawał średnio 20 a FIRE-2 u Le-coś tam tylko 20(best hit 21) więc on jest dobry w czarze tym.

  • Mixder

    Nie korzystałem z tego poradnika, gdyż lepszy znajduje się na squarezone, ale ten też nie jest zły. Co do FF2, to nazwanie jej najlepszą częścią to lekka przesada. Mi trochę przynudzała czasami ale dało radę. Co do dobieraniu czarów do postaci to lepiej samemu sobie to rozplanować a nie korzystać z poradników. Bardzo dużo czarów w dwójce jest bezsensownych moim zdaniem, albo po prostu da się je obejść. Ale Cure dałem wszystkim postaciom :P

  • Keyka1

    nie wiem czemu ale żadna z napotkanych przeze mnie postaci hilda ani cid ani joseph nic nie wspominają o giltorch ani godnessbell. Przez to joseph nie ma jak sie do mnie przyłączyć, a przejście w jaskini nie chce się otworzyć. Miał ktoś podobną sytuację? To błąd gry czy ja robie cos nie tak?

  • Cid

    Solucja beznadziejna, a opis postaci równie żenujący (Pytanie tylko czemu właściciel strony nic z tym nie robi). @Mental – tak jest tylko na początku – słaby łuk + niskie początkowe staty Marii robią swoje – od Warship’a (Blind Bow) już jest ok – oczywiście należy ją ćwiczyć również w magii. @Keyka – z tego co pamiętam to po rozmowie z Hildą musisz udać się do komnaty króla (po wyjściu z sali tronowej na prawo i w dół i przez pierwsze napotkane drzwi) – i tam porozmawiać z Minwu i królem o Sunfire, któryś z nich powinien coś wspomnieć o Goddess Bellu.

  • Megafil666

    No cóż… Ten poradnik jest do chrzanu, w ogóle nie zamieszczałeś pomocy do przejścia Dungeonów, ani strategii na bossów. Nie korzystać, po dobrą solucję wchodźcie na SquareZone!

  • Łukasz Kazee

    A mi się ta solucja podobała! Pierwszy raz miałem okazje zagrać w FFII i ten poradnik bardzo mi pomógł. Grę starałem się przejść własnymi siłami ale jak się okazało, było to trochę ciężkie. Dlatego zaglądałem tutaj na początku sporadycznie, później coraz częściej ^^ ale przynajmniej autor dał mi możliwość szukania swoich własnych dróg w jaskiniach i zamkach. Faktycznie, porównując tą solucje z opisem przejścia FFI jest różnica ale w każdym momencie gry jak potrzebowałem pomocy to tutaj ją znalazłem.