Magia

Magia to potężna siła, która ułatwi przetrwanie w niebezpiecznym świecie Final Fantasy 2. Poniżej znajdziesz spis  wszystkich czarów występujących w grze, wraz z opisem ich działania. Zauważ, że trzy czary białej magii mają różne właściwości w zależności od ich poziomu. Ich opisy znajdziesz na dole strony.

Biała Magia

Nazwa Cena Lokalizacja Działanie
Cure 200 Altea, Palm, Poft Odnawia HP
Blink 400 Palm, Poft Zwiększa częstotliwośćuników (Evade)
Safe 400 Palm, Poft Zwiększa obronę
Shell 400 Palm, Poft Zwiększa obronę przed magią
Fear 800 Bofsk Zwiększa szansę ucieczki drużyny z bitwy
Peep 800 Bofsk Przeraża sojuszników
Heal 800 Bofsk (różne właściwości w zależności od poziomu)
Mute 800 Bofsk Uniemożliwia przeciwnikowi rzucanie czarów.
Life 1500 Salmando Przywraca do życia.
Anti 1500 Salmando Pozbawia przeciwników MP
Exit 1500 Salmando Przenosi drużynę na zewnątrz jaskiń, kosztem HP.
Dispel 3000 Phin (różne właściwości w zależności od poziomu)
Mini 3000 Phin Zmniejsza wroga – mniejsza siła i obrona.
Fog 3000 Phin Ogłusza przeciwnika.
Slow 3000 Phin Spowalnia przeciwnika
Barrier 8000 Mysidia (różne właściwości w zależności od poziomu)
Wall 8000 Mysidia Blokuje magię.
Change 8000 Mysidia Wymienia HP/MP między wrogiem a sojusznikiem.
Berserk 10000 Jade Większa siła ataku kosztem utraty kontroli nad postacią.
Haste 20000 Jade Zwiększa szybkość członka drużyny.
Charm 10000 Losowe walki Powoduje zmieszanie (Confuse) u wroga
Holy 20000 Mysidia Zadaje obrażenia przeciwnikowi

Czarna Magia

Nazwa Cena Lokalizacja Działanie
Fire 400 Altea Zadaje obrażenia od ognia
Ice 400 Altea Zadaje obrażenia od lodu
Bolt 400 Altea Zadaje obrażenia od błyskawic
Warp 1500 Salmando Przenosi cię jedno piętro bliżej wyjścia jaskiń. Podczas bitwy rzuca Death.
Curse 8000 Dist Castle Zmniejsza siłę ataku przeciwnika
Stone 8000 Dist Castle Zamienia przeciwnika w kamień
Stop 8000 Dist Castle Zatrzymuje ruchy wroga
Toad 10000 Phin Castle Zamienia przeciwnika w żabę
Break 10000 Phin Castle Zamienia przeciwnika w kamień
Aura 15000 Phin Castle Dodaje moc żywiołu do ataków bronią
Aero 2000 Black Mask Cave Zadaje obrażenia od wiatru
Blind 4000 Black Mask Cave Zmniejsza szansę na udany atak
Sleep 8000 Black Mask Cave Usypia przeciwnika
Drain 15000 Mysidia Cave Wyciąga HP
Aspil 15000 Mysidia Cave Wyciąga MP
Death 10000 Jade Automatycznie zabija wroga
Flare 40000 Jade Potężny atak w przeciwnika
Ultima 2 Mysidia Tower Najpotężniejszy czar bojowy

Biała Magia – opis czarów "zmiennych"

Poziom Heal – leczy: Dispel – obniża obronę przed: Barrier – zwiększa obronę przed:
1 Dark i  Poison Lodem Lodem
2 Curse (ogólnie) Trafieniami krytycznymi
3 Dumb Trucizną Trucizną
4 Toad Śmiercią Śmiercią
5 Stone Błyskawicami Błyskawicami
6 Wskrzesza postać Duszą (Soul) Duszą (Soul)
7 Ogniem Ogniem
8 Wymianą (Change)