Dobry strateg zawsze o nich pamięta – nierzadko decydują o losach pojedynków. Często są furtką umożliwiającą szybkie pokonanie nawet najbardziej wymagającego rywala. Wykorzystane przeciwko nam również potrafią nabroić, warto więc wiedzieć jakie są efekty ich działania oraz jak się przed nimi bronić. Wszystkie statusy znikają po śmierci, nie przechodzą też na kolejną bitwę.
Statusy pozytywne
Tutaj znajdziecie informacje o statusach, które mają całkiem przyjemne właściwości
Auto-Life
Opis |
po śmierci postać automatycznie jest wskrzeszana |
Wygląd |
nad głową postaci widać aureolkę |
Czas trwania |
do pierwszego wskrzeszenia, do końca bitwy, niektóre ataki mogą usunąć ten status |
Czym wywołać |
biała magia “Auto-Life” |
Defend
Opis |
jeśli postać zrezygnuje ze swojego ruchu (wciśnięcie trójkąta) to obrażenia fizyczne zostaną zmniejszone o połowę |
Wygląd |
– |
Czas trwania |
jedną turę |
Czym wywołać |
wciśnij trójkąt |
“xxxxx” Distiler
Opis |
umożliwia zdobycie określonych typów sfer (Ability, Speed, Mana i Power). Po zabiciu przeciwnika wszystkie łupy zostaną zamienione w wybrany rodzaj sfery. |
Wygląd |
status widoczny po sprawdzeniu przeciwnika czarem Scan |
Czas trwania |
nie można zdjąć, można jedynie zmienić typ sfery. |
Czym wywołać |
odpowiednia umiejętność lub poprzez odpowiedni przedmiot “xxxxx” Distiler |
Guard
Opis |
postać przyjmuje na siebie ataki fizyczne skierowane na innego członka drużyny |
Wygląd |
– |
Czas trwania |
jedną turę |
Czym wywołać |
umiejętność Guard |
Haste
Opis |
zwiększa zwinność (Agility) |
Wygląd |
postać porusza się szybciej |
Czas trwania |
do końca bitwy lub do śmierci postaci, lub po zastosowaniu: Dispel, Slow, Provoke, Threat Aerospark, Puryfying Salt |
Czym wywołać |
czar białej magii Haste, Chocobo Feather, Chocobo Wing |
NulBlaze
Opis |
uodparnia ataki oparte o żywioł ognia |
Wygląd |
dookoła postaci krąży czerwona kula |
Czas trwania |
do końca bitwy lub do śmierci postaci, po jednym ogniowym ataku przeciwnika lub po zastosowaniu: Dispel, Aerospark, Puryfying Salt |
Czym wywołać |
czar białej magii “NulBlaze”, czar błękitnej magii “Mighty Guard” |
NulFrost
Opis |
uodparnia ataki oparte o żywioł lodu |
Wygląd |
dookoła postaci krąży biała kula |
Czas trwania |
do końca bitwy lub do śmierci postaci, po jednym lodowym ataku przeciwnika lub po zastosowaniu: Dispel, Aerospark, Puryfying Salt |
Czym wywołać |
czar białej magii “NulFrost”, czar błękitnej magii “Mighty Guard” |
NulShock
Opis |
uodparnia ataki oparte o żywioł błyskawic |
Wygląd |
dookoła postaci krąży żółta kula |
Czas trwania |
do końca bitwy lub do śmierci postaci, po jednym przeciwnika opartym na żywiole błyskawic lub po zastosowaniu: Dispel, Aerospark, Puryfying Salt |
Czym wywołać |
czar białej magii “NulShock”, czar błękitnej magii “Mighty Guard” |
NulTide
Opis |
uodparnia ataki oparte o żywioł wody |
Wygląd |
dookoła postaci krąży niebieska kula |
Czas trwania |
do końca bitwy lub do śmierci postaci, po jednym wodnym ataku przeciwnika lub po zastosowaniu: Dispel, Aerospark, Puryfying Salt |
Czym wywołać |
czar białej magii “NulTide”, czar błękitnej magii “Mighty Guard” |
Protect
Opis |
obrażanie fizyczne zmniejszone o połowę |
Wygląd |
podczas fizycznych ataków pojawia się błękitna osłona |
Czas trwania |
do końca bitwy lub do śmierci postaci, lub po zastosowaniu: Dispel, Aerospark, Puryfying Salt |
Czym wywołać |
Czar Białej Magii “Protect”, Błękitna Magia “Mighty Guard”, przedmiot Light Curtain |
Reflect
Opis |
Ataki magiczne zostają odbite i skierowane na przeciwnika. Czar odbija się tylko raz (w przypadku gdy obie walczące strony mają czar Reflect). Nie działa na czary: Ultima, Demi, Dispel i Auto Life. |
Wygląd |
czar “odbija się” od niewidocznego lustra |
Czas trwania |
do końca bitwy lub do śmierci postaci, lub po zastosowaniu: Dispel, Aerospark, Puryfying Salt |
Czym wywołać |
czar białej magii “Reflect”, przedmiot “Star Curtain” |
Regen
Opis |
regularne odnawianie poziomu HP |
Wygląd |
dookoła postaci unosi się gwiazdka |
Czas trwania |
do końca bitwy lub do śmierci postaci, lub po zastosowaniu: Dispel, Aerospark, Puryfying, może wyczerpać się po pewnym czasie |
Czym wywołać |
czar białej magii “Regen”, Healing Spring |
Sentinel
Opis |
postać przyjmuje na siebie ataki fizyczne skierowane na innego członka drużyny, ich siła jest zmniejszona o połowę |
Wygląd |
– |
Czas trwania |
jedną turę |
Czym wywołać |
umiejętność Sentinel |
Shell
Opis |
obrażenia magiczne zmniejszone o połowę |
Wygląd |
podczas magicznych ataków pojawia się pomarańczowa |
Czas trwania |
do końca bitwy lub do śmierci postaci, lub po zastosowaniu: Dispel, Aerospark, Puryfying Salt |
Czym wywołać |
Biała Magia “Shell”, Błękitna Magia “Mighty Guard”, przedmiot Lunar Curtain |
Statusy negatywne
Poniżej lista statusów negatywnych. Statusy to broń obusieczna – większosć z nich możesz zafundować swoim oponentom.
Berserk
Opis |
zwiększa siłę bohatera, ale kosztem utraty kontroli, postać pod wpływem statusu Berserk wykonuje jedynie ataki fizyczne |
Wygląd |
sylwetka postaci przyjmuje czerwony odcień |
Czas trwania |
do końca bitwy lub do śmierci postaci |
Czym wywołać |
tylko przeciwnicy mogą wywołać ten status |
Czym leczyć |
zastosuj Esuna, Remedy, Provoke, Threat |
Power Break
Opis |
obniża o połowę siłę postaci |
Wygląd |
brak znaków zewnętrznych |
Czas trwania |
do śmierci postaci, do końca bitwy |
Czym wywołać |
Power/Full Break |
Czym leczyć |
Dispel |
Magic Break
Opis |
obniża o połowę magię postaci |
Wygląd |
brak znaków zewnętrznych |
Czas trwania |
do śmierci postaci, do końca bitwy |
Czym wywołać |
Magic/Full Break |
Czym leczyć |
Dispel |
Armor Break
Opis |
obniża o połowę obronę postaci |
Wygląd |
brak znaków zewnętrznych |
Czas trwania |
do śmierci postaci, do końca bitwy |
Czym wywołać |
Armor/Full Break, przedmiot Frag Grenade |
Czym leczyć |
Dispel |
Mental Break
Opis |
obniża o połowę obronę magiczną postaci |
Wygląd |
brak znaków zewnętrznych |
Czas trwania |
do śmierci postaci, do końca bitwy |
Czym wywołać |
Mental/Full Break, przedmiot Frag Grenade |
Czym leczyć |
Dispel |
Confusion
Opis |
utrata kontroli nad postacią, może ona zaatakować również kompanów z drużyny |
Wygląd |
gwiazdki unoszą się dookoła głowy |
Czas trwania |
do końca bitwy lub do śmierci postaci |
Czym wywołać |
tylko przeciwnicy mogą wywołać ten status |
Czym leczyć |
Esuna, Remedy, Provoke, Threat lub Berserk |
Curse
Opis |
zablokowuje pasek Overdrive’a, nie można korzystać z OD |
Wygląd |
postać jest przyciemniona |
Czas trwania |
do śmieci postaci, do końca bitwy |
Czym wywołać |
tylko przeciwnicy mogą wywołać ten status |
Czym leczyć |
można zdjąć poprzez Dispel i przez użycie przedmiotu Holy Water |
Darkness
Opis |
obniża Acc, zmniejszając szansę na trafienie |
Wygląd |
dookoła głowy unosi się czarny dym |
Czas trwania |
trwa kilka rund (w zależności od użytego czaru), do śmierci postaci, do końca bitwy, |
Czym wywołać |
za pomocą Dark Attack, Dark Buster, Triple Foul, cech Darktouch i Darkstrike |
Czym leczyć |
można zdjąć Esuną lub wyleczyć za pomocą Eye Drops |
Doom
Opis |
nad głową postaci pojawia się licznik odliczający do śmierci |
Wygląd |
widać licznik |
Czas trwania |
do śmierci postaci, do końca bitwy, poprzez posiadanie umiejętności Ribbon |
Czym wywołać |
czar Doom, Candle of Life |
Czym leczyć |
nie można zdjąć, jedynie Ribbon zabezpiecza przed tym stanem |
Eject
Opis |
jedna postać została na stałe usunięta z pola bitwy i nie można jej zastąpić inną |
Wygląd |
brak kompana na polu walki |
Czas trwania |
do końca bitwy |
Czym wywołać |
niektórzy wrogowie mają specjalne ataki |
Czym leczyć |
jedynym sposobem uniknięcia tego stanu jest szybkie pokonanie przeciwnika |
KO
Opis |
Knock-Out, w Polsce przyjęło mówić się o śmierci, występuje wtedy, gdy postać straci wszystkie punkty HP |
Wygląd |
postać pada na ziemię |
Czas trwania |
aż do “wskrzeszenia” |
Czym wywołać |
wiadomo |
Czym leczyć |
należy użyć Phoenix Down, Mega Phoenix lub wykorzystać czar Life lub Full Life |
Petrification
Opis |
Postać jest zamieniona w kamień, skamieniała postać może zostać rozkruszona kolejnym atakiem przeciwnika i do końca bitwy zniknąć z placu boju. Spetryfikowani przeciwnicy od razy rozpadają się na kawałki, |
Wygląd |
postać zamienia się w kamień |
Czas trwania |
do końca bitwy, do śmierci postaci |
Czym wywołać |
cecha Stonetouch, cecha Stonestrike, przedmiot Petrify Grenade |
Czym leczyć |
można zdjąć Esuną, Softem lub Remedy |
Poison
Opis |
postać jest zatruta, regularnie traci HP |
Wygląd |
nad głową unoszą się zielone bąbelki |
Czas trwania |
do końca bitwy, do śmierci postaci |
Czym wywołać |
ataki przeciwników |
Czym leczyć |
czar Esuna, przedmioty Antidote i Remedy |
Provoke
Opis |
przeciwnik atakuje tylko jeden cel |
Wygląd |
brak oznak zewnętrznych |
Czas trwania |
do końca bitwy, do śmierci postaci, która wywołała ten status |
Czym wywołać |
za pomocę umiejętności Provoke |
Czym leczyć |
status Provoke mozna jedynie zmienić na Berserk lub Threaten |
Silence
Opis |
uniemożliwia korzystanie z magii |
Wygląd |
nad głową postaci unosi się dymek z wielokropkiem |
Czas trwania |
trwa zwykle kilka tur, do śmierci postaci, do końca bitwy |
Czym wywołać |
umiejętności Silence Attack, Silence Buster, Triple Foul, cechy Silencetouch i Silencestrike, przedmiot Silence Grenade |
Czym leczyć |
za pomocą Esuny, Echo Screen, Remedy |
Sleep
Opis |
postać śpi i nie bierze udziału w walce |
Wygląd |
nad głową postaci unosi się napis ZZZ… |
Czas trwania |
trwa kilka tur, do śmierci postaci, do końca bitwy |
Czym wywołać |
umiejętności Sleep Attack, Sleep Buster, Triple Faul, cechy Sleeptouch, Sleepstrike, przedmiot Dream Powder |
Czym leczyć |
czar Esuna, przedmiot Remedy, śpiocha można obudzić zwykłym atakiem fizycznym |
Slow
Opis |
obniża zwinność (Agility) postaci |
Wygląd |
postać porusza się wolniej |
Czas trwania |
do końca bitwy, do śmierci postaci |
Czym wywołać |
czary Slow, Slowga, cechy Slowtouch, Slowstrike, przedmiot Silver Hourglass |
Czym leczyć |
czary Esuna lub Haste, przedmiot Remedy |
Threaten
Opis |
przeciwnik nie może się poruszać |
Wygląd |
postać zamiera w bezruchu |
Czas trwania |
jedną turę postaci, która wywołała ten status |
Czym wywołać |
umiejętność Threaten |
Czym leczyć |
inna postać można zmienić staus wroga na Berserk lub Provoke |