Potężne umiejętności wykorzystywane po wcześniejszym "naładowaniu" się. W Final Fantasy 10 nie tylko każda z postaci ma swoje własne unikatowe ataki ale także każda poznaje nowe umiejętności w inny sposób. Różnią się także sposoby wpływania na moc każdego ataku.
Tryby Overdrive
Poniżej znajduje się spis wszystkich 16 trybów "ładowania" paska OD wraz z informacją co należy zrobić by poznać dany tryb. Każda z postaci uszy się osobno, dlatego w tabelkach podałem wartości liczbowe, które oznaczają ile razy musi zajść dana akcja zanim odpowiednia postać otrzyma nowy tryb. Np. w opisie Warrior’a dla Yuny podana jest wartość 200 – oznacza to, że musi ona zaatakować wroga fizycznie 200 razy.
Nazwa |
Stoic |
Kiedy napełnia się pasek? |
Jak zdobyć |
Gdy postać zostanie zaatakowana. |
(dostępne od początku) |
Nazwa |
Warrior |
Kiedy napełnia się pasek? |
Jak zdobyć |
Podczas atakowania wroga, proporcjonalnie do zadawanych obrażeń. |
Dostajesz po fizycznym zaatakowaniu odpowiednią ilość razy. |
Tid |
Aur |
Yun |
Rik |
Wak |
Kim |
Lulu |
150 |
100 |
200 |
140 |
160 |
120 |
300 |
|
Nazwa |
Healer |
Kiedy napełnia się pasek? |
Jak zdobyć |
Gdy postać uleczy lub wskrzesi towarzysza. |
Towarzysze z drużyny muszą zostać uleczenie odpowiednią ilość razy. |
Tid |
Aur |
Yun |
Rik |
Wak |
Kim |
Lulu |
80 |
200 |
60 |
170 |
110 |
100 |
170 |
|
Nazwa |
Commrade |
Kiedy napełnia się pasek? |
Jak zdobyć |
Gdy towarzyszące postacie są atakowane. |
Towarzysze z drużyny muszą zostać zaatakowani odpowiednią dla każdej postaci ilość razy. |
Tid |
Aur |
Yun |
Rik |
Wak |
Kim |
Lulu |
300 |
220 |
240 |
100 |
100 |
100 |
100 |
|
Nazwa |
Slayer |
Kiedy napełnia się pasek? |
Jak zdobyć |
Gdy postać zabija przeciwnika. |
Należy zabić odpowiednią liczbę przeciwników.. |
Tid |
Aur |
Yun |
Rik |
Wak |
Kim |
Lulu |
100 |
80 |
110 |
200 |
90 |
120 |
130 |
|
Nazwa |
Hero |
Kiedy napełnia się pasek? |
Jak zdobyć |
Gdy postać zabije przeciwnika mającego więcej niż 10000 HP. |
Należy pokonać odpowiednią ilość przeciwników mających więcej niż 10000 HP. |
Tid |
Aur |
Yun |
Rik |
Wak |
Kim |
Lulu |
50 |
40 |
50 |
50 |
50 |
45 |
70 |
|
Nazwa |
Daredevil |
Kiedy napełnia się pasek? |
Jak zdobyć |
Gdy postać ma mniej niż połowę swojego maksymalnego HP. |
Należy walczyć odpowiednią ilość walk z HP poniżej połowy. |
Tid |
Aur |
Yun |
Rik |
Wak |
Kim |
Lulu |
170 |
260 |
90 |
110 |
140 |
200 |
150 |
|
Nazwa |
Ally |
Kiedy napełnia się pasek? |
Jak zdobyć |
Kiedy reszta drużyny atakuje wroga. |
Towarzysze z drużyny muszą zaatakować odpowiednią ilość razy. |
Tid |
Aur |
Yun |
Rik |
Wak |
Kim |
Lulu |
600 |
450 |
500 |
320 |
350 |
300 |
480 |
|
Nazwa |
Tactitian |
Kiedy napełnia się pasek? |
Jak zdobyć |
Gdy postać atakuje atakiem zmieniającym status. |
Należy odpowiednią ilość razy zaatakować atakami zmieniającymi status. |
Tid |
Aur |
Yun |
Rik |
Wak |
Kim |
Lulu |
75 |
110 |
100 |
90 |
80 |
60 |
75 |
|
Nazwa |
|
Avenger |
|
Kiedy napełnia się pasek? |
Jak zdobyć |
|
Kiedy giną członkowie drużyny. |
Członkowie drużyny muszą zostać zabici odpowiednią ilość razy. |
|
Tid |
Aur |
Yun |
Rik |
Wak |
Kim |
Lulu |
100 |
120 |
80 |
90 |
100 |
100 |
150 |
|
Nazwa |
Sufferer |
Kiedy napełnia się pasek? |
Jak zdobyć |
Kiedy zostaniesz zaatakowany atakiem zmieniającym status. |
Postać musi być zaatakowana atakiem zmieniającym status odpowiednią ilość razy. |
Tid |
Aur |
Yun |
Rik |
Wak |
Kim |
Lulu |
100 |
120 |
80 |
90 |
100 |
130 |
110 |
|
Nazwa |
Defender |
Kiedy napełnia się pasek? |
Jak zdobyć |
Za każdym razem, gdy postać nie atakuje. |
Postać musi przyjmować pozycję defensywną określoną ilość razy. |
Tid |
Aur |
Yun |
Rik |
Wak |
Kim |
Lulu |
? |
? |
? |
? |
? |
? |
? |
|
Nazwa |
Loner |
Kiedy napełnia się pasek? |
Jak zdobyć |
Gdy postać zostanie sama na polu walki. |
Postać musi walczyć w osamotnieniu odpowiednia ilość razy. |
Tid |
Aur |
Yun |
Rik |
Wak |
Kim |
Lulu |
60 |
35 |
180 |
170 |
110 |
90 |
45 |
|
Nazwa |
Dancer |
Kiedy napełnia się pasek? |
Jak zdobyć |
Gdy postać uniknie ataku wroga (np. uskoczy). |
Należy uniknąć ataku odpowiednią ilość razy. |
Tid |
Aur |
Yun |
Rik |
Wak |
Kim |
Lulu |
250 |
200 |
200 |
200 |
200 |
130 |
300 |
|
Nazwa |
Rook |
Kiedy napełnia się pasek? |
Jak zdobyć |
Gdy postaci uda się sparować atak magią. |
Należy uniknąć wrogiej magii odpowiednią ilość razy (np. reflect). |
Tid |
Aur |
Yun |
Rik |
Wak |
Kim |
Lulu |
120 |
120 |
110 |
120 |
120 |
120 |
120 |
|
Nazwa |
Victim |
Kiedy napełnia się pasek? |
Jak zdobyć |
Podczas ataków które zmieniają status (nie zadają obrażeń). |
Wrogowie muszą zmienić ci status (bez zadawania obrażeń) odpowiednią ilość razy. |
Tid |
Aur |
Yun |
Rik |
Wak |
Kim |
Lulu |
120 |
160 |
100 |
125 |
110 |
100 |
130 |
|
Nazwa |
Coward |
Kiedy napełnia się pasek? |
Jak zdobyć |
Podczas ucieczek z bitwy. |
Należy uciec odpowiednią ilość razy. |
Tid |
Aur |
Yun |
Rik |
Wak |
Kim |
Lulu |
600 |
1000 |
900 |
450 |
400 |
700 |
980 |
|
Nazwa |
Victor |
Kiedy napełnia się pasek? |
Jak zdobyć |
Po wygranej bitwie. |
Należy wygrać odpowiednią ilość walk. |
Tid |
Aur |
Yun |
Rik |
Wak |
Kim |
Lulu |
120 |
200 |
150 |
140 |
160 |
120 |
200 |
|