Najlepszy system magii
Moderator: Moderatorzy
Najlepszy system magii
Mi się tam najbardziej podobał z osóemki. Musiałem bardzo uważnie stosować magię, by nie tracić dobrych czarów na kiepskich przeciwników. Nie ma tutaj czegoś takiego, że na każdego przeciwnika puszczam Ultimę, tak jak w 7 :D
Wysysanie czarów mi się nie podoba za bardzo ale jeśli weźmiemy 3 postacie na wysysanie czaru jednego to nie traci się tak dużo czasu a za pomocą Exchange zbieramy wszystko do kupy jednej postaci i gotowe :D! Hmm.. mi odpowiada Juctioning.. nie za ciężki, łatwo się pokumać itd. a z materiami miałem na początku problem bo nie rozumiałem do czego są te sloty łączone i wkładanie kolejnych kulek mnie nie ciekawiło - no to w skrócie system magii FF8 jest dla mnie najlepszy
Gamertag: Szalony Szkot
Najlepszy system czatów? Jasne że system materii bo możesz włożyć każdej postaci to co chcesz. W FF8 troche zrąbali, ale nie jest tak źle bo byłoby do kitu gdyby czarów wogule nie było, ale to nie jest możliwe. A w FF9 każda postać ma przypożądkowane własne czary, więc jak chcesz sie leczyć, żucać czarną magie i stosować ataki fizyczne to musisz wybrać postacie z tymi umiejętnościami, dlatego w FF7 jest najleprzy system czarów, mam nadzieje że SQUARE zrobi jeszcze jedną część Finala która będzie miała system czarów oparty na materiach.
Czytam to i z połowy z was po prostu chce mi się śmiać - wasz jedyny argument przeciwko systemowi Junction z FF8 to to, że "wam się nie podoba" .... no comment.
Fakt, że magia w FF 8, z wyjątkiem Apocalypse, od około 3 CD sprawuje się słabo, ponieważ programiści przeoczyli taki szczegół, że wraz ze wrostem poziomu drużyny n-krotnie rośnie HP potworów, ale to nie siła magii decyduje o wartości systemu Junction. Zaletą tego systemu jest jego uniwersalność, dzięki czemu nawet zaniedbaną postać można skonfigurować w miarę optymalnie, a do tego dodając możliwości podczepienia Non Command Abilities, dostajemy postacie TAKIE JAKIE CHCEMY miec - to jest esencja (c/j)RPG. Najwyraźniej jednak tylko Koki dostrzega zalety tego systemu. Wam się Juction nie podoba, bo przy tym trzeba myśleć, planować i obmyślać strategię, bo w końcu GFy mają ograniczoną ilość poznawanych zdolności i trzeba kombinować co zostawić, a co wywalić i czego danego GFa uczyć.
Materie są dobrym pomysłem, prostszym w użyciu zapewniającym maksymalną uniwersalność, zatem obiektywnie są minimalnie lepsze od Juction.
System FF 9 ma wg mnie jedną, ale za to znaczącą wadę - jak się raz zapomni kupić przedmiotu ze specyficzną Active Ability, to potem cholera może człowieka strzelić na myśl, że trzeba cofnąć się o 1 czy 2 płyty do tyłu, bo danego przedmiotu nie można już później kupić, a żaden inny danej zdolności już nie uczy - u mnie tak było z jednymz Brake'ów Steinera. Poza tym jednym mankamentem system FF 9 jest wariacją nt Juction z FF 8 i nie odstaje od reszty.
P.S. Ten temat powinien być w ogólnych, żeby można było wypowiedzieć się o wcześniejszych i późniejszych systemach(np FF 6, czy Dress Spheres z FFX-2).
EDIT: Już to zrobiłam.
Fakt, że magia w FF 8, z wyjątkiem Apocalypse, od około 3 CD sprawuje się słabo, ponieważ programiści przeoczyli taki szczegół, że wraz ze wrostem poziomu drużyny n-krotnie rośnie HP potworów, ale to nie siła magii decyduje o wartości systemu Junction. Zaletą tego systemu jest jego uniwersalność, dzięki czemu nawet zaniedbaną postać można skonfigurować w miarę optymalnie, a do tego dodając możliwości podczepienia Non Command Abilities, dostajemy postacie TAKIE JAKIE CHCEMY miec - to jest esencja (c/j)RPG. Najwyraźniej jednak tylko Koki dostrzega zalety tego systemu. Wam się Juction nie podoba, bo przy tym trzeba myśleć, planować i obmyślać strategię, bo w końcu GFy mają ograniczoną ilość poznawanych zdolności i trzeba kombinować co zostawić, a co wywalić i czego danego GFa uczyć.
Materie są dobrym pomysłem, prostszym w użyciu zapewniającym maksymalną uniwersalność, zatem obiektywnie są minimalnie lepsze od Juction.
System FF 9 ma wg mnie jedną, ale za to znaczącą wadę - jak się raz zapomni kupić przedmiotu ze specyficzną Active Ability, to potem cholera może człowieka strzelić na myśl, że trzeba cofnąć się o 1 czy 2 płyty do tyłu, bo danego przedmiotu nie można już później kupić, a żaden inny danej zdolności już nie uczy - u mnie tak było z jednymz Brake'ów Steinera. Poza tym jednym mankamentem system FF 9 jest wariacją nt Juction z FF 8 i nie odstaje od reszty.
P.S. Ten temat powinien być w ogólnych, żeby można było wypowiedzieć się o wcześniejszych i późniejszych systemach(np FF 6, czy Dress Spheres z FFX-2).
EDIT: Już to zrobiłam.
Ostatnio zmieniony śr 23 cze, 2004 13:59 przez Sephiria, łącznie zmieniany 1 raz.
"Mój świat się składa ze mnie,
Bo żyję tutaj sam
To moje przeznaczenie
Tu tylko ja i tylko ja"
(IRA - Wyspa ego)
Bo żyję tutaj sam
To moje przeznaczenie
Tu tylko ja i tylko ja"
(IRA - Wyspa ego)
Materie z 7 a na drugim miejscu,system uczenie z 9
Materie za uniwersalnosc,masterowanie ich,kazdy moze miec taki sam czar,
System z 9 hmm.. ciekawe jest uczenie sie z tych przedmiotów i broni,na jednyn przedmiocie moze sie uczyc kilka osób,zdobywanie pónktów na owe zdolnosci
AMEN
Materie za uniwersalnosc,masterowanie ich,kazdy moze miec taki sam czar,
System z 9 hmm.. ciekawe jest uczenie sie z tych przedmiotów i broni,na jednyn przedmiocie moze sie uczyc kilka osób,zdobywanie pónktów na owe zdolnosci
AMEN
FF XII W trakcie katowania
Nie Sephiria - takie cos to chyba zbyt duzy burak jak na tworcow ff. To tak jakby jakiejs postac zapomniec dodac jednej reki lub nogi. To raczej jedna z "zalet' systemuSephiria pisze: programiści przeoczyli taki szczegół, że wraz ze wrostem poziomu drużyny n-krotnie rośnie HP potworów
Tak do tego systemu materii z ff7 - mnie sie on podoba rowniez dlatego, ze jest taki "rzeczywisty". Latwo mozna to sobie wyobrazic, zas magazynowanie gdzies czarow mi nie pasuje