Final Fantasy XII

Najnowsza i zarazem ostatnia część serii na konsolę PS2

Moderator: Moderatorzy

Tidus_SF

Post autor: Tidus_SF »

SPOJLER

Heh, news z FFXIIOnline jest fałszywy i napisany dla żartów

a brat Vaana to rzeczywiście Reks. Problem w tym, że to nie on bierze ślub z Ashe(nawet gdyby chciał to nie może, bo umiera na dwa lata przed właściwymi wydarzeniami tz. wtedy gdy gracz poznaje Vaana w Rabanastre), tylko jakaś inna bliżej jeszcze niesprecyzowana persona. Po drugie, to na 90% nie jest ślub... :wink:
Awatar użytkownika
Garnet
Ifrit
Ifrit
Posty: 3000
Rejestracja: sob 13 wrz, 2003 12:33

Post autor: Garnet »

DZIEKUJE ZA SPOJLER

a nastpenym razem radzilabym poczytac regulamin...
Po drugie, to na 90% nie jest ślub...
napisalam z ? ..mi wyglada to tez na jakas koronacje <np ashe> albo po prostu jakies wazne wydarzenie swietuja
Kiri kiri kiri kiri kiri kiri!
Tidus_SF

Post autor: Tidus_SF »

Niestety nie mam czasu na czytanie regulaminów for innych niż moje(chociaż prawdę powiedziawszy jego także nie czytam) zważywszy, że info które podałem jest powszechnie znane od wielu miesięcy i pochodzi z samego początku FFXII. Nie wspominając już o tym, że jest raczej lakoniczne...
Ale cóż, jeśli komuś zdążyłem na półtora roku przed premierą zabawę zepsuć to szczerze przepraszam. :)

BTW: SPOILER
To nie jest także koronacja. Z tego co wiem ten srebrnowłosy jegomość obiecuje zwycięstwo Dalmasce nad Archadią. Tłum wiwatuje, a król sprzedaje swój kraj i zostaje zabity przez Bascha. Nie wspominając o przegranej... Od tamtego momentu Dalmasca jest okupowane przez Archadie.
/SPOILER
To tyle odnośnie spoilerów ode mnie... :wink:
Tidus_SF

Post autor: Tidus_SF »

A ja żeby wrócić na temat pytam o walki ;P Podobno można się przemieszczać? Jestem niedoinformowany
W takim razie ja także wracam do tematu i odpowiadam na Twoje pytanie[tekst z mojej zapowiedzi]. :)

(...)ADB(Active Dimensional Battle) łączy najlepsze cechy RPG sieciowych i tych nie-sieciowych. (...)
Tym razem losowe walki idą w zapomnienie, a przeciwników spotykasz normalnie, czyli zwiedzając jakieś miejscówki(to nie znaczy, że z każdej walki uciekniesz). Jak łatwo się domyślić teraz można bez ograniczeń poruszać się po polu bitwy i wykorzystywać np. nierówności terenu. Po przeczytaniu tego świta wam zapewne myśl: "przecież to będzie jakieś hack 'n' slash!". A właśnie, że to odmóżdżające zajęcie nie ma tu wcale miejsca! ATB także zostawiło coś swojego, a mianowicie pasek, po którego zapełnieniu dana postać może wykonać atak lub co innego. A skoro mówimy o atakowaniu to trzeba z konieczności wspomnieć o namierzaniu wroga tudzież swojego przyjaciela z placu boju. Jeśli namierzysz lub będziesz kogoś w stanie namierzyć(bo przykładowo przeciwnik jest za daleko) , pojawi się niebieska strzałka symbolizująca gotowośc lub czerwona, gdy to Ciebie namierzą. Rodzajów broni ma być siedem, a każda posiadać ma swój własny level(nie mam pojęcia czy każda z osobna czy tylko dany rodzaj), nie ma być profesji w dokładnym tego słowa znaczeniu, ale bohater używający często białej magii stanie się w końcu Białym Magiem(a liczba elementów i one same są identyczne jak w FFIX).
Ważną rzeczą są tzw. Gambits. Mają one uczyć nowych umiejętności, a także służyć jako skrypty A.I. dla twoich kamradów. Ponieważ możesz poruszać się lub walczyć jedną postacią, a pozostałym zaimpletować odpowiednie rodzaje Gambits(ma być ich dokładnie dziesięć). Dzięki jednym twój partner(bez ewentualnych skojarzeń proszę) skoncentruje się na atakach fizycznych, a dzięki jeszcze innym może przykładowo skupić się na używaniu czarów leczniczych. To nie znaczy, że w trudnych sytuacjach nie będziesz miał całkowitej kontroli nad drużyną. Podczas przechadzki po prostszych terenach użyjesz Gambits, a w trudniejszych przejmiesz kontrolę jeśli tego zechcesz(może nareszcie level up'owanie aż tak koszmarnie nudne nie będzie).
To wszystko może się przydać, bo tym razem przeciwnicy mają wykazywać inteligencję, a co ciekawe zaczną używać zmysłów takich jak wzrok i węch. Wróg tym razem może wycofać się i wrócić uleczony, może zlecieć się wsparcie dla twego adwersarza i wiele innych rzeczy. (...)
Jednak niewiadomo co ze specjalnymi technikami, czyli jakby to odpowiednio ująć- limitami. Takowe na pewno będą obecne chociażby z racji tego iż widać je na trailerach(mam na myśli ten z Jump Festa)(...)


Aha, oprócz nierówności terenu dojdzie także kwestia pogody, ale o tym nie miałem jak napisać ponieważ info wyszło znacznie później niż był napisany powyższy tekst, który mam nadzieję pomoże...
Awatar użytkownika
Vaan
Cactuar
Cactuar
Posty: 408
Rejestracja: pn 19 lip, 2004 22:38

Post autor: Vaan »

Z tego co napisał Tidus SF to ten ffXII to ma tak podobne patęty jak SO, przynajmniej takie ja odnoszę wrażenie.
ATB także zostawiło coś swojego, a mianowicie pasek [...] namierzaniu wroga tudzież swojego przyjaciela z placu boju
Co mogę powiedzieć? Ten patent został wykożystany w Star Ocean, co nie znaczy że będzie taki sam, ale spodziewałem się właśnie tego. :)
w trudnych sytuacjach nie będziesz miał całkowitej kontroli nad drużyną
Ja podejżewam i to nawet jest chyba pewne że będziemy mogli poruszać się tylko jedną z trzech w drużynie postaci i będzie można za pomocą któregoś guzika zmieniać kim chcemy na polu walki aktualnie się poruszać. Jednak podobno podczas walki gdy wszyscy troje naszych podopiecznych ginie na ich miejsce wchodzą następni, gdzieś o tym czytałem ale czy ktoś może mi to potwierdzić ?
Awatar użytkownika
Thompson
Cactuar
Cactuar
Posty: 452
Rejestracja: wt 18 maja, 2004 07:47

Post autor: Thompson »

Cóż... Dzięki :) Ale limitów tam nie za bardzo widzę.... Chociaż kto wie... na pewno nas czymś jeszcze zaskoczą.. do premiery dużo czasu. Heh... ten system walki przypomina trochę Star Wars KotOR... nie jest źle :)
Gamertag: Szalony Szkot
Awatar użytkownika
Faris
Malboro
Malboro
Posty: 1028
Rejestracja: wt 18 sty, 2005 20:31
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Faris »

Boje sie o 12, bo jakos klimat mi nie pasuje, te airshipy :? i mnóstwo żelaznego badziewia na postaciach przez co wydają się mało charakterystyczne :sad:
Awatar użytkownika
Go Go Yubari
Ifrit
Ifrit
Posty: 4619
Rejestracja: pn 20 gru, 2004 20:07
Lokalizacja: Gotham

Post autor: Go Go Yubari »

Boje sie o 12, bo jakos klimat mi nie pasuje, te airshipy i mnóstwo żelaznego badziewia na postaciach przez co wydają się mało charakterystyczne
W FFX był airship, w FFX-2 był airship i jakoś nikt nie narzekał. Mnóstwo żelaznego badziewia? No Ci to przynajmniej mają jakąś ochronę na walki. Śmiesznie bowiem wygląda panna w stringach kontra boss. (Rikku FFX-2). Przynajmniej dzieki temu wyglądają wiarygodniej. Nie wyobrażam sobie iść na wojnę w krótkich spodenkach i gorsecie. :/
Awatar użytkownika
Garnet
Ifrit
Ifrit
Posty: 3000
Rejestracja: sob 13 wrz, 2003 12:33

Post autor: Garnet »

mnóstwo żelaznego badziewia na postaciach
zelazne badziewia sa cool =] :lol: <podobno jestem milosniczka zelaznych badziewioow :D>

no szczerze to jedyna rzdcza ktora podoba mi sie obencie w ubiorach bohaterow to owe buty <uwielbaim wszelkie ciezkie obuwie>

<me marzy o wysokich new rockach....>
Kiri kiri kiri kiri kiri kiri!
Awatar użytkownika
Go Go Yubari
Ifrit
Ifrit
Posty: 4619
Rejestracja: pn 20 gru, 2004 20:07
Lokalizacja: Gotham

Post autor: Go Go Yubari »

Go-Go-Yubari napisał:
No Ci to przynajmniej mają jakąś ochronę na walki.:/

...naaa przykład?
Miałam na myśli, że wyglądają na dobrze zabezpieczonych w porównaniu do ubrań jakie miały panie w FFX-2.
Lady Luck

Post autor: Lady Luck »

Z tym badziewiem na ubraniach może faktycznie troche przesadzili, ale co racja to racja- rozwaliły mnie stroje panien (szczególnie Rikku) w FFX-2, bo jakoś mi nie pasowały do walki (jedynie Dark Knight i Warrior były do rzeczy, jeśli chodzi o walkę).
Wiecie- mogliby tym razem wykombinować coś z wyglądem postaci, bo nie chciałabym stać w pobliżu np. Aurona po ponad tygodniowej wędrówce, walkach i przeprawach... Mam na myśli to, że np. kiedy już wszyscy znajdą się już na airshipie (noclegu, gospodzie, etc.)mogliby przebrać ciuszki, a kiedy wyjdą na kolejną wojaczkę, to cyk- mają swoje badziewia wyczyszczone, wyprane i co się tam jeszcze robi z badziwiemi do walki :mrgreen: To taki tylko pomysł na sprawienie gry bardziej zbliżonej realizmowi (no nie mówcie mi, że na Spirze na przykład nie trzeba się myć, żeby być czystym- jeśli tak, to ja pakuję manatki i wyjeżdżam z tego świata. BTW. nie macie pojęcia, jak bardzo bym chciała, żeby mnie przez dwa lata włoski urosły tak, jak Yunie...mmmm...).
Awatar użytkownika
Go Go Yubari
Ifrit
Ifrit
Posty: 4619
Rejestracja: pn 20 gru, 2004 20:07
Lokalizacja: Gotham

Post autor: Go Go Yubari »

Lady Luck pisze:To taki tylko pomysł na sprawienie gry bardziej zbliżonej realizmowi
Najpierw niech dopracują postacie, bo drugiej Yuny nie zniosę.

Lady Luck pisze:no nie mówcie mi, że na Spirze na przykład nie trzeba się myć, żeby być czystym- jeśli tak, to ja pakuję manatki i wyjeżdżam z tego świata.
W Spirze (nie "na"). Poza tym po FFX-2 mam dość przebieranek. Niech Auron cuchnie, mnie to ryba (i tak nie poczuję), byle nie nosił stroju a'la Brother :/

Lady Luck pisze:nie macie pojęcia, jak bardzo bym chciała, żeby mnie przez dwa lata włoski urosły tak, jak Yunie...mmmm...)
Zawsze możesz sobie podciąć, a te co odrosły umiejętnie przywiązać i będziesz miała jak Yuna. Tylko nie potknij się o to przy bieganiu.

Lady Luck pisze:Wiecie- mogliby tym razem wykombinować coś z wyglądem postaci, bo nie chciałabym stać w pobliżu np. Aurona po ponad tygodniowej wędrówce, walkach i przeprawach...
A co ma wygląd do potu? Poza tym nie będą chyba pokazywać jak się postacie myją. Nie o to [chyba? :roll: ] chodzi w grze. Tak jak w filmie masz coś nie do końca pokazane (np sex) a i tak się domyślasz, ze do czegoś doszło. Nie chciałabym miec misji "umyj Auronowi plecy" [mimo całej mojej sympatii do tej postaci].

Lady Luck pisze:Mam na myśli to, że np. kiedy już wszyscy znajdą się już na airshipie (noclegu, gospodzie, etc.)mogliby przebrać ciuszki, a kiedy wyjdą na kolejną wojaczkę, to cyk- mają swoje badziewia wyczyszczone, wyprane i co się tam jeszcze robi z badziwiemi do walki
Jakbyś była na podobnej wyprawie, to ciekawa jestem czy też miałabyś się czas myć 2 razy dziennie, przebierać i prać ubrania. A Airship to nie pralnia, jakby nie było. Poza tym przebieranki masz w FFX-2 i niech Ci to wystarczy.

Co do samego FFXII to wątpię, żeby wprowadzili cos takiego, że nie tylko widzisz i słyszysz, ale jeszcze czujesz grę. Więc problem ze spoconą bohaterką nam nie grozi. Wątpię tez by ukazano jak ma przesiąknięte potem ciuchy i jak unosi się z nich parujący pot. :? :wink:
Lady Luck

Post autor: Lady Luck »

Chodziło mi po prostu o jakieś zbliżenie ku realizmowi.

Dziękuję za poprawkę, zapamiętam, że W Spirze.
Awatar użytkownika
Go Go Yubari
Ifrit
Ifrit
Posty: 4619
Rejestracja: pn 20 gru, 2004 20:07
Lokalizacja: Gotham

Post autor: Go Go Yubari »

Jak wspomniałam. Niech się skupią na postaciach. Bo realizm postaci to podstawa. Pot niech zostawią sobie na później.
Lady Luck

Post autor: Lady Luck »

Ten pot był tylko przykładem, a nie życzeniem.

Nie ważne.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Final Fantasy XII”