FFXIII: Trochę nowości ;)
: czw 01 cze, 2006 11:49
W japońskim magazynie Gemaga (dawniej znane pod nazwą Dorimaga) ukazał się artykuł zawierający nowe informacje odnośnie FF XIII.
- Scenariusz jest już gotowy w 80%
- Dwa żółte znaczki na lewym ramieniu bohaterki oznaczają status społeczny, który ma mieć wpływ na nasze konwersacje z NPC, w miastach
- W grze pojawią się środki transportu. Toriyama powiedział, iż możemy spodziewać się czegoś zaskakującego, jako, iż rzecz dzieje się w bliskiej przyszłości.
- SE zastanawia się nad użyciem funkcji reagujących na ruch (pad PS3), które mogą mieć wpływ na kierowanie pojazdami
- Tetsu Tsukamoto (potwory w FF X i FF X-2) zajmie się projektowaniem broni. Bronie będą pełnić ważną rolę w FF XIII. Na PS2 posiadały one bardzo mało polygonów, wraz z PS3 ulegnie to zmianie. Teraz będzie można dopracować każdy najmniejszy element. Będą także możliwe transformacje w czasie walki (trailer). Nomura dodał, iż zajęło mu dużo czasu stworzenie broni bohatera Versus.
- Główna bohaterka FF XIII ma być silną i niezależna kobietą ^^"
- Prace nad „visual engine” PS3 są już prawie na ukończeniu. Cytując M. Toriyama „Teraz nadszedł czas na prawdziwy start dla FFXIII”
- FF XIII nie zostało wydane na PS2, gdyż wg Toriyama i Hashimoto jedno DVD nie byłoby wystarczające, a Blu-Ray załatwił sprawę;P (prace nad FF XIII ruszyły jeszcze na PS2)
- Kitase uważa, iż FF XIII wprowadzi dużo zmian do gatunku RPG, wg niego gracze będą sami siebie pytać „Czy to naprawdę FF?”
- Jeśli chodzi o system walki, możemy się spodziewać się (oprócz nowości) także rzeczy tradycyjnych
. W grze będziemy mieli do dyspozycji, jak zawsze, drużynę, ale jak mówi Toriyama „Nie zastosujemy tutaj tylko zwykłej idei drużyny”...
- Prace nad Versus mają wkrótce ruszyć. Obecnie Nomura posiada jako taki koncept (
) scenariusza i dyskutuje nad tym z współpracownikami. Poważne prace nad scenariuszem powinny ruszyć lada moment.
- Nomura i Kitase zapytani o to czemu Versus nie zostanie wydane jako FF XIV, odpowiedzieli, iż sam koncept Versus nie miałby możliwości "samoistnienia" jako osobna część z numerkiem. Zostało także po raz kolejny powiedziane, że Versus nie jest zwykłym side-story, za to zostaną wykorzystane tutaj elementy, które nie miałyby raczej szansy pojawić się w częsci z numerkiem.
- Dyrektorowie poszczególnych części FF XIII mają swobodę działania - od stworzenia świata do bohaterów. To co ma łączyć poszczególne części to mitologia.
- Na końcu nastąpiło porówanie między scenkami real time, a CG. Jak sami widzieliśmy różnice są b. małe
(ale tak naprawdę to sprawa kilku mln polygonów :] ).
- Scenariusz jest już gotowy w 80%
- Dwa żółte znaczki na lewym ramieniu bohaterki oznaczają status społeczny, który ma mieć wpływ na nasze konwersacje z NPC, w miastach
- W grze pojawią się środki transportu. Toriyama powiedział, iż możemy spodziewać się czegoś zaskakującego, jako, iż rzecz dzieje się w bliskiej przyszłości.
- SE zastanawia się nad użyciem funkcji reagujących na ruch (pad PS3), które mogą mieć wpływ na kierowanie pojazdami
- Tetsu Tsukamoto (potwory w FF X i FF X-2) zajmie się projektowaniem broni. Bronie będą pełnić ważną rolę w FF XIII. Na PS2 posiadały one bardzo mało polygonów, wraz z PS3 ulegnie to zmianie. Teraz będzie można dopracować każdy najmniejszy element. Będą także możliwe transformacje w czasie walki (trailer). Nomura dodał, iż zajęło mu dużo czasu stworzenie broni bohatera Versus.
- Główna bohaterka FF XIII ma być silną i niezależna kobietą ^^"
- Prace nad „visual engine” PS3 są już prawie na ukończeniu. Cytując M. Toriyama „Teraz nadszedł czas na prawdziwy start dla FFXIII”
- FF XIII nie zostało wydane na PS2, gdyż wg Toriyama i Hashimoto jedno DVD nie byłoby wystarczające, a Blu-Ray załatwił sprawę;P (prace nad FF XIII ruszyły jeszcze na PS2)
- Kitase uważa, iż FF XIII wprowadzi dużo zmian do gatunku RPG, wg niego gracze będą sami siebie pytać „Czy to naprawdę FF?”
- Jeśli chodzi o system walki, możemy się spodziewać się (oprócz nowości) także rzeczy tradycyjnych

- Prace nad Versus mają wkrótce ruszyć. Obecnie Nomura posiada jako taki koncept (

- Nomura i Kitase zapytani o to czemu Versus nie zostanie wydane jako FF XIV, odpowiedzieli, iż sam koncept Versus nie miałby możliwości "samoistnienia" jako osobna część z numerkiem. Zostało także po raz kolejny powiedziane, że Versus nie jest zwykłym side-story, za to zostaną wykorzystane tutaj elementy, które nie miałyby raczej szansy pojawić się w częsci z numerkiem.
- Dyrektorowie poszczególnych części FF XIII mają swobodę działania - od stworzenia świata do bohaterów. To co ma łączyć poszczególne części to mitologia.
- Na końcu nastąpiło porówanie między scenkami real time, a CG. Jak sami widzieliśmy różnice są b. małe
