Lucrecia pisze:Rozwiń tę punkty, jeśli możesz, bo aż się zaciekawiłam.
Oczywiście - jak już wiesz z poprzednich wypowiedzi system FF2 polega na zasadzie "obrywasz
dostajesz". Powiedzmy, że uczestniczysz w walce i Twoje postacie obrywają przy pomocy ataków fizycznych - zgodnie z zasadą powyżej, jako bonus po walce zwiekszy się HP (otrzymujesz damage) i obrona fizyczna (bo cios był fizyczny, w przypadku uderzenia magią zwiększy się obrona magiczna). Działa to też w drugim kierunku - atakujesz fizycznie, to wzmacnia Ci się siła ataku fizycznego i celność, natomiast jeśli atakujesz magią to wzmacnia Ci się magia i wzrasta ilość MP. Czasami wzrost jednej ze statystyk powoduje spadek drugiej (np. wzrost siły fizycznej często konczy się spadkiem siły magii - podobnie jest w FF8 z kompaktybilnością GF'ów).
Teraz co do mozolności rozwijania czarów - przy wyzszych poziomach magii, czary wymagaja ogromnej ilości punktów. Punkty te są równoważne randze potwora (im silniejszy potwór, tym wyższa jego ranga) a przyrost następuje jeśli dany czar zabije przeciwnika. Ponieważ ranga potworów nie jest wyższa niz 8 (rak jest w wersji DoS, nie wiem jak było w orginale), a często aby podnieść level powyzej 10 trzeba około 200-300 punktów (przy szesnastym, z tego co wyczytałem kiedyś potrzeba około 500+) dlatego też rozwijanie owych zaklęć ciagnie się w nieskonczoność.
Plusem tego systemu jest jak już wcześniej wspomniałem możliwosć dobrania odpowiednich cech od bohatera - chcesz mieć silnego maga
dbasz o rozwój magii i MP (głównie), natomiast aby mieć dobrego wojownika trzeba popracować nad jego siła fizyczną, obrona i celnoscią. W pewnym sensie zostąło to później wykorzystane w FF6, gdzie nosząc Espera postacie co level zyskują bonus (chesz mieć silnego maga - dajesz mu Tritocha i nabijasz levele)
Lucrecia pisze:I czy to w ogóle trudny Final jest?
To zależy od tego jak rozwijasz drużynę - jeśli dbasz o nią aby była silna i wytrzymała, to gra nie sprawia problemów. Jeśli natomiast jest na odwrót - to sama chyba wiesz co się dzieje ... Problemy moga stwarzac również potwory na mapie świata. Ponieważ regiony nie są jakoś specjalnie odgrodzone i już z początku możesz zajżeć do większosci lokacji, to jest to przyczyną napotykania w początkowych etapach silnych potworów z środka gry (wystarczy, że wyjdziesz o jedna kratkę za daleko).
Tak tak ogólnie o systemie FF2 jeśli masz jakieś konkretne pytania, to śmiało możesz je zadać.