Powiedział bym, że walki były szybkie, ale dynamiki im brakowało. Niektóre, zwłaszcza te z bossami okazywały się bardziej dynamiczne, a najlepszy przykład to gilgamesh i walka finałowa. Przerywniki i specjalne ataki dawały niewątpliwie dynamicznego kopa. Niestety regularne walki były przy nich "płaskie". To mój największy zarzut do FF12 i o tym myślałem pisząc o trzynastce.Gveir pisze:Tam to nawet były dynamiczne, tylko było ich nieco za dużo... O ile tym razem nie zostało się zabitym powtarzalnością stworów jak w X, tak tu walki było w pip, czasem mało się dość.
Final Fantasy XIII
Moderator: Moderatorzy
- evangelion00
- Kupo!
- Posty: 14
- Rejestracja: śr 28 sty, 2009 23:22
@zbiku90
No nie, dzieki, doskonale znam historie SE, nie musisz mnie pouczac, no ale o firmach mowi sie w czasie terazniejszym, jezeli teraz jest Square Enix, to FFI-X sa rowniez produkcja SE, a to dlatego, ze w SE jest ekipa ze squaresoftu.
Co do FFVIII>FFVII to na prawde nie wiem co wy w nim takiego widzicie^.^ ale i tak wiekszosc jest za VII, nie wiem jak na tym forum jest z malym OT'em, wiec nie bede sie rozpisywal.
No nie, dzieki, doskonale znam historie SE, nie musisz mnie pouczac, no ale o firmach mowi sie w czasie terazniejszym, jezeli teraz jest Square Enix, to FFI-X sa rowniez produkcja SE, a to dlatego, ze w SE jest ekipa ze squaresoftu.
Co do FFVIII>FFVII to na prawde nie wiem co wy w nim takiego widzicie^.^ ale i tak wiekszosc jest za VII, nie wiem jak na tym forum jest z malym OT'em, wiec nie bede sie rozpisywal.
http://www.finalfantasyunion.com/news/n ... --357.html
Drobne detale dot. systemu walki, nic nadzwyczajnego, ale zawsze coś:
"It appears as though the player will be able to put together a unlimited amount of moves. These can be chained together and assuming they tie together and this will result in an attack bonus. However, the moves can also broken with the help of a pre-separator. This can be useful to help and improve a chain of commands."
Informacja mówi o składaniu ciągu ataków/akcji w jeden łańcuch, co będzie owocować pewnymi premiami. Oczywiście będą mogły one zostać przerwane.
Tak czy inaczej, znamy już to skądś.
Drobne detale dot. systemu walki, nic nadzwyczajnego, ale zawsze coś:
"It appears as though the player will be able to put together a unlimited amount of moves. These can be chained together and assuming they tie together and this will result in an attack bonus. However, the moves can also broken with the help of a pre-separator. This can be useful to help and improve a chain of commands."
Informacja mówi o składaniu ciągu ataków/akcji w jeden łańcuch, co będzie owocować pewnymi premiami. Oczywiście będą mogły one zostać przerwane.
Tak czy inaczej, znamy już to skądś.
This post is... hay definition.
http://www.youtube.com/watch?v=qMzMZUL8okg
Pierwszy chyba filmik z dema. Mnie sie tam podoba, battle theme wymiata. Szkoda tylko ze z tego co widze kontroel sie ma tylko nad Lightning. Moze w opcjach bedzie ze nad wszystkimi, zobaczymy. Ogolnie na plus.
Pierwszy chyba filmik z dema. Mnie sie tam podoba, battle theme wymiata. Szkoda tylko ze z tego co widze kontroel sie ma tylko nad Lightning. Moze w opcjach bedzie ze nad wszystkimi, zobaczymy. Ogolnie na plus.
Lepsze - demo w żaden sposób nie oddaje zaawansowania obecnej wersji gry, gdyż to build chyba sprzed pół roku. Bardzo dużo detali w związku z rozgrywką ma być zmieniona/doszlifowana, nie mówiąc o grafice, która ma tu wykorzystywać tylko 50% możliwości engine'u i 50% mocy PS3, kiedy pełniak ma ciągnąć 100% (jasne - to samo mówiono o grach wydanych na PSX i PS2 dwa/trzy lata po pojawieniu się konsoli na rynku ;] ).
We are the outstretched fingers,
That seize and hold the wind...
That seize and hold the wind...
FF13 nie wyciśnie 100% by się zesrał. Możliwości silnika, może, zespołu developerskiego, może, konsoli nie. Zawsze będzie dziura na optymalizację. Jednak fakt faktem demko i ostatni trailer zostały zdowngrade'owane jeśli chodzi o modele postaci i tła. Widać to porównując np stare screenshoty lub trailery.
Tak czy inaczej, im lepiej zrobią tym lepiej dla fanów.
Co do samej gry, znudziło mi się czekanie i śledzenie jakichkolwiek niusów. Męczą ją od paru ładnych lat. Miała wyjść na PS2, potem starali się przed końcem 2008 wydać w JP, teraz może wyjdzie zimą 2009. Znając podejście kwadratowych do normalnych ludzi ff13 zobaczymy w połowie 2010 jeśli nie będzie obsuw w związku z portem na Xbox'a 360. Jestem sceptycznie nastawiony co do jego cudowności za rok.
Tak czy inaczej, im lepiej zrobią tym lepiej dla fanów.
Co do samej gry, znudziło mi się czekanie i śledzenie jakichkolwiek niusów. Męczą ją od paru ładnych lat. Miała wyjść na PS2, potem starali się przed końcem 2008 wydać w JP, teraz może wyjdzie zimą 2009. Znając podejście kwadratowych do normalnych ludzi ff13 zobaczymy w połowie 2010 jeśli nie będzie obsuw w związku z portem na Xbox'a 360. Jestem sceptycznie nastawiony co do jego cudowności za rok.
This post is... hay definition.
O zimie 2009 to juz teraz zapomnij. MOZE jesli sobie sciagniesz z usa wersja na ps3 bo blokad nie maja. Europe to zawsze kopia w tylek, rekord tej generacji Tales of Vesperia to juz prawie rok czekam.
Gveir imo na tym syfiatym filmiku guzik roznicy widac a nei gorsza grafike. Trza czekac na prawdziwe zrzuty.
Gveir imo na tym syfiatym filmiku guzik roznicy widac a nei gorsza grafike. Trza czekac na prawdziwe zrzuty.
...a mało kto potrafi naprawdę dobrze optymalizować. A jak potrafi, to bywa wymieniony w liście twórców na pierwszym miejscu (Gran Turismo). Poza tym - dokładnie jak mówisz: engine nie jest najnowszy, pisany od chwili kiedy SE dostało devkity PS3, czyli wtedy kiedy programiści uczyli się w ogóle tego używać w praktyce. Więc na pewno nie wycisną wszystkich możliwych soków z konsoli, bo w tej chwili żaden developer nie opanował tego sprzętu na takim poziomie. Po drugie jeszcze nikt nie opracował sztuczek programistycznych z jakich słyną zawsze produkcje z ostatnich generacji gier na każdej konsoli - muszą je dopiero opracować.hay pisze:FF13 nie wyciśnie 100% by się zesrał. Możliwości silnika, może, zespołu developerskiego, może, konsoli nie. Zawsze będzie dziura na optymalizację.
Oficjalna wypowiedź sprzed kilku dni wygłoszona przez SE: w Japonii w tym roku, w zimie. Reszta świata: jak się grę przetłumaczy, czyli dodajmy z jakieś 4 - 6 miesięcy. Posiadacze X360 - współczujemy, ale prace nad konwersją ruszają dopiero po wydaniu gry na PS3.hay pisze:znając podejście kwadratowych do normalnych ludzi ff13 zobaczymy w połowie 2010 jeśli nie będzie obsuw w związku z portem na Xbox'a 360. Jestem sceptycznie nastawiony co do jego cudowności za rok.
Tyle że różnicę widać i to sporą pomiędzy starymi filmikami i skanami, a tymi nowymi. I na tym filmiku też się daje coś wypatrzyć. Poza tym poszukaj w necie - już w sporej ilości miejsc jest mowa o zacofaniu tego demka względem obecnej wersji kodu i grafiki. Niekoniecznie w sumie przecież musi się to odbijać na samym wyglądzie gry przecież. A to gorsza optymalizacja, a to zarządzanie pamięcią, itp. Dosłownie wszystko czego nie widzimy podczas gry, a wpływa na jej działanie może być przestarzałe i wpływać ujemnie na to samą rozgrywkę.uQuad pisze:Gveir imo na tym syfiatym filmiku guzik roznicy widac a nei gorsza grafike. Trza czekac na prawdziwe zrzuty.
We are the outstretched fingers,
That seize and hold the wind...
That seize and hold the wind...
@Gveir: Twórcy z reguły nie optymalizują na wyrost tylko do pożądanej płynności. Więcej pracy potrzebne jest w przypadku bardziej wymagających aplikacji. PS3 jeszcze raczkuje więc zaskoczy nas jeszcze nie raz. Przykładem może być skok z FFX do FFXII w erze PS2 lub FF7-FF9 w PSX. Konsole tej generacji jeszcze pokażą ząbki.
Tak, w Japnii w zimie. Nawet na nowym trailerze był taki tekst, jednak sami wiemy po jakim czasie docierają do Europy produkcje Square'a. Z USA mogę sobie importnąć to fakt, ale gry tak długiej jak FF13, w przeciwieństwie do Crisis Core i Dissidia importować nie będę.
Zacofanie widać zasadniczo we wszystkim, stare trailery wyglądają lepiej, a wydaje mi się, że to jest głównym wyznacznikiem soku, jaki jest ze sprzętu wyciskany w dobie "graphic whore'ingu" gdzie gry mają przede wszystkim imponować wizualnie. Tak mi się wydaje.
Co do FF13 każdy główny FF od dawien dawna był wypasiony, więc wątpię by zrobili z tego badziew. Jak długo nie podoba mi się idea naciąganego czekania tak FF13 zgarnę pierwszego, możliwego dnia w zrozumiałem wersji.
Tak, w Japnii w zimie. Nawet na nowym trailerze był taki tekst, jednak sami wiemy po jakim czasie docierają do Europy produkcje Square'a. Z USA mogę sobie importnąć to fakt, ale gry tak długiej jak FF13, w przeciwieństwie do Crisis Core i Dissidia importować nie będę.
Zacofanie widać zasadniczo we wszystkim, stare trailery wyglądają lepiej, a wydaje mi się, że to jest głównym wyznacznikiem soku, jaki jest ze sprzętu wyciskany w dobie "graphic whore'ingu" gdzie gry mają przede wszystkim imponować wizualnie. Tak mi się wydaje.
Co do FF13 każdy główny FF od dawien dawna był wypasiony, więc wątpię by zrobili z tego badziew. Jak długo nie podoba mi się idea naciąganego czekania tak FF13 zgarnę pierwszego, możliwego dnia w zrozumiałem wersji.
Tez dzisiaj czytam o premierze w Japonii na zime.. moj boze. Przeciez zanim oni to przetlumacza i przerobia na Xboxa minie imo wiecej niz pol roku. Jesien 2010, nic szybciej jak dla mnie. A gveir nei wspolczuj posiadaczom Xa bo nie wydadza angielskiej wersji na ps3 dopoki konwersja nie ebdzie gotowa.