seria Guilty Gear
Moderator: Moderatorzy
seria Guilty Gear
Od pewnego czasu myślałam, czy nie zrobić tego tematu, ale lepiej póżno niż wcale . Seria Guilty Gear jest taką serią, w której każdy tytuł jest dobry, więc w temacie postanowiłam nie wyróżniać żadnej części. Możecie tu pisać wszystko, co związane jest z Guilty Gear. Dla niewtajemniczonych gry spod znaku Guilty Gear to japońskie bijatyki 2D z rysowaną, trochę mangową grafiką. Jeżeli ktoś lubi gry pokroju Mortal Kombat, Tekken czy Street Fighter to Guilty Gear będzie dla niego odpowiednią pozycją. Mimo, że gra jest po angielsku, to postacie mówią po japońsku. Grywalność spora zwłaszcza, że w tle przygrywa dobra muzyka.
Kobieta zmienną jest...
- white raven
- Kupo!
- Posty: 130
- Rejestracja: pt 14 kwie, 2006 23:59
- Lokalizacja: Nowy Targ
- Kontakt:
niebardzo się z tym zgodze. Jak ktoś lubi gry pokroju MK i T to powinien zabrać się za Virtua Fighter, Soul Calibur/Blade, Dead or Alive czy nawet Bloody Roar bo to bliższe gry.Sword pisze:Jeżeli ktoś lubi gry pokroju Mortal Kombat, Tekken
GG bardziej pokewne jest wlasnie z SF i wszystkimi tymi Marvel vs. SNK czy inne gry typu "cholera-wie-co vs. 2gie-cholera-wie-co"
To tyle gwoli sprostowania a teraz wracając do samego GG. Ja grałem tylko w wersie na GBA ale musze przyznać - genialna gierka fajne postacie i combosy. Przpadła mi do gustu ale chyba wole jednak SC2 :D
Maybe I'm a Lion...
- Dyzio_USSJ
- Kupo!
- Posty: 162
- Rejestracja: wt 22 sie, 2006 16:04
- Lokalizacja: Leszno
Dyzio, w takim razie musisz koniecznie nadrobić zaległości, bo GGXX to chyba najlepsza część serii. dopóki nie zagrałem w tą grę, mistrzostwem były dla mnie fightery SNK i Capcomu, jednak to co oferuje GGXX, o niebo przewyższa najlepsze dokonania tych dwóch firm razem wzięte.
jeśli chodzi o postacie to każdy znajdzie coś dla siebie: szybkich i zwinnych (Jam, Bridget, Milia), powolnych i potężnych (Potemkin), standardowych fighterów ze sterczącą czupryną i wielkim mieczem (Ky, Sol), postacie do kręcenia kółek(Ky, Jam), postacie do trzymania kierunków (Axl), postacie dziwne (Faust); wybór jest ogromny.
jeśli chodzi o system walki do nadaje się on świetnie i dla wymiataczy i dla graczy, którzy lubią bijatyki ale nie potrafią w nie grać nie wiadomo jak dobrze.
jeśli chodzi o postacie to każdy znajdzie coś dla siebie: szybkich i zwinnych (Jam, Bridget, Milia), powolnych i potężnych (Potemkin), standardowych fighterów ze sterczącą czupryną i wielkim mieczem (Ky, Sol), postacie do kręcenia kółek(Ky, Jam), postacie do trzymania kierunków (Axl), postacie dziwne (Faust); wybór jest ogromny.
jeśli chodzi o system walki do nadaje się on świetnie i dla wymiataczy i dla graczy, którzy lubią bijatyki ale nie potrafią w nie grać nie wiadomo jak dobrze.
- Dyzio_USSJ
- Kupo!
- Posty: 162
- Rejestracja: wt 22 sie, 2006 16:04
- Lokalizacja: Leszno
- Dyzio_USSJ
- Kupo!
- Posty: 162
- Rejestracja: wt 22 sie, 2006 16:04
- Lokalizacja: Leszno
tutaj element niszczenia fragmentów scenerii nie występuje, co mi osobiście nie przeszkadza mimo iż fajnie jest rozwalić jakąś beczkę przeciwnikiem.
co do specjali, to można o tym małą książkę napisać. każda z postaci jest pod tym względem niepowtarzalna. i tak na przykład Ky jako najbardziej typowa postać dysponuje standardowymi pociskami, kolejnymi wcieleniami dragon punch (tutaj w wersji z mieczem) i atakami niosącymi postać do przodu.
Jam z kolei walczy tylko za pomocą kończyn: wszelkiego rodzaju dragon kicks itp, które (co jest nietypowe) można podpowerować, stają się wtedy szybsze i mocniejsze.
charakterystyczną postacią jest Baiken, na której asortyment częściowo składają się ataki ofensywne a częściowo kompletnie defensywne, które wykonać można tylko podczas blokowania.
jednym z większych dziwactw jest Zappa - koleś został opętany przez S-ko (aluzja do Ringu) i podczas walki nawiedzają go różne duchy. w zależności czy będzie to miecz z wielkiej żyletki, demoniczny pies, coś w rodzaju jina czy też trzy duchy w kaftanach bezpieczeństwa, Zappa dysponuje innym zestawem specjali.
można tak wymieniać i wymieniać, postacie w GG swoim stopniem dziwności przebijają te z Darkstalkers, zresztą grałeś w GGX, więc część postaci znasz.
oprócz zwykłych specjali i overdrive'ów każda postać (z wyjątkiem Dizzy) posiada Instant Kill, czyli cios, który jeśli trafi zabija na miejscu. do moich ulubionych należy, m.in. instant kill May: przez ekran przebiega cała załoga statku pirackiego a na końcu biegnie taka gruba baba i dziecko. nagle dziecko się przewraca i zaczyna płakać, wtedy baba wraca się po nie, potyka o przeciwnika i przewraca się na niego/nią _w tym momencie przeciwnik ginie_ zabiera dziecko i wybiega z nim.
co do specjali, to można o tym małą książkę napisać. każda z postaci jest pod tym względem niepowtarzalna. i tak na przykład Ky jako najbardziej typowa postać dysponuje standardowymi pociskami, kolejnymi wcieleniami dragon punch (tutaj w wersji z mieczem) i atakami niosącymi postać do przodu.
Jam z kolei walczy tylko za pomocą kończyn: wszelkiego rodzaju dragon kicks itp, które (co jest nietypowe) można podpowerować, stają się wtedy szybsze i mocniejsze.
charakterystyczną postacią jest Baiken, na której asortyment częściowo składają się ataki ofensywne a częściowo kompletnie defensywne, które wykonać można tylko podczas blokowania.
jednym z większych dziwactw jest Zappa - koleś został opętany przez S-ko (aluzja do Ringu) i podczas walki nawiedzają go różne duchy. w zależności czy będzie to miecz z wielkiej żyletki, demoniczny pies, coś w rodzaju jina czy też trzy duchy w kaftanach bezpieczeństwa, Zappa dysponuje innym zestawem specjali.
można tak wymieniać i wymieniać, postacie w GG swoim stopniem dziwności przebijają te z Darkstalkers, zresztą grałeś w GGX, więc część postaci znasz.
oprócz zwykłych specjali i overdrive'ów każda postać (z wyjątkiem Dizzy) posiada Instant Kill, czyli cios, który jeśli trafi zabija na miejscu. do moich ulubionych należy, m.in. instant kill May: przez ekran przebiega cała załoga statku pirackiego a na końcu biegnie taka gruba baba i dziecko. nagle dziecko się przewraca i zaczyna płakać, wtedy baba wraca się po nie, potyka o przeciwnika i przewraca się na niego/nią _w tym momencie przeciwnik ginie_ zabiera dziecko i wybiega z nim.
Na poczatku odnioslem wrazenie ze strasznie chaotyczna gra. Byle klepac przyciski i da sie wszystko wygrac. Ale ma swietna grafike jak na 2d, niesamowite specjale i Finishe (zwlaszcza te animacyjki jak u pana z torba na glowie czy Axl i jego "łancuszki". Ogolnie mozna pograc ja jednak nadal wole odpalic SFII WC albo Alpha 3. MvsCapcom tez jest super. zwlaszcza na Kawaksie i granie z ludzmi przez siec. Widzialem juz takie cuda jakie ludzie wyprawiali i takie kombosy ze mnie chyba nic nie zdziwi!
Na padzie do kompa się dobrze gra, wystarczy zmienić sterowanie, które od początku jest nieco kiepskie, a klawiatura to masakra, absolutnie się grać nie da. W Isuka trzeba właśnie męczyć się z ze zmiana w pliku konfiguracyjnym, bo bez tego IMO grać się nie da. Ale ogólnie konwersja Isuki jest gorsza od GGXX, gorsza grafika, animacja mniej płynna i tym podobne niedoróbki graficzne. Ale za to ma świetną nową postać A.B.A., stanowiącą zabójcze przeciwieństwo w gameplay'u dla mojego ulubieńca Chipp'a. Tylko ciekawe czy pojawi się w dalszych częściach serii...
We are the outstretched fingers,
That seize and hold the wind...
That seize and hold the wind...