Another Code

Zręcznościówki, strzelanki, RTSy, RGPi ; tzw. blockbustery i te mniej znane dla koneserów.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Ababeb
Dark Flan
Dark Flan
Posty: 1244
Rejestracja: pn 25 kwie, 2005 15:12
Lokalizacja: Czwórmiasto

Another Code

Post autor: Ababeb » pn 06 lip, 2009 15:12

Ostatnio miałem przyjemność spotkać się z pewną przygodówką, której tytuł widnieje w tym temacie. Dotąd gatunek point'n'click był czymś niedostępnym dla większości posiadaczy konsol. Wyobrażacie sobie ruszanie kursorem przy pomocy krzyżaka lub gałki analogowej? Co innego ekran dotykowy w DS. Czy autorom udało się zrobić porządną grę?

Dwa dni przed swoimi czternastymi urodzinami nasza bohaterka, Ashley Mizuki Robins, dostała list od ojca, który rzekomo umarł. W tym liście zaprasza ją na Blood Edward Island, wyspę u wybrzeży stanu Waszyngton. Do wiadomości było dołączone tajemnicze urządzenie, które między innymi pozwala robić fotografie cyfrowe. Nazajutrz Ashley wyjeżdża razem ze swoją ciocią, żeby spotkać się z ojcem. Ten jednak nie przyszedł się przywitać z córką, kiedy dopłynęła do brzegu. Ciotka postanawia pójść i go poszukać, ale po jakimś czasie i ona nie wraca. Ashley zniecierpliwiona też idzie w głąb wyspy, gdzie spotyka niejakiego D, który stracił pamięć. Tak zaczyna się ich przygoda - przywrócić jego wspomnienia i znaleźć jej ojca.

Atmosfera panująca w grze jest bezkonkurencyjna, chociaż to nie to samo co Syberia. Niemal od początku do końca graczowi towarzyszy atmosfera tajemniczości, ale nie ma obawy, że coś na niego wyskoczy i zakończy grę. Zagadki są logiczne i trudno znaleźć zadania typu "pokryj globus smołą i piórami". Do czasu... Another Code ma jedną wadę, mianowicie, jak to ładnie ujął Sogetsu, "gra twórczo wykorzystuje możliwości DSa". Jeżeli nigdy wcześniej nie grałeś w grę na DS, nigdy się nie domyślisz, jak poradzić sobie z odbijaniem pieczątek czy z odczytaniem kodu dostępu na szybie. Na pochwałę zasługuje grafika. Na dolnym ekranie widać otoczenie w nieszczególnym 3D widzianym z lotu ptaka, z kolei górny ekran zajmują bardzo ładne prerenderowane tła. W niektórych miejscach trzeba kliknąć ikonkę lupy, która przeniesie tło na dolny ekran, na którym należy tradycyjnie "wymacać" wszystkie przedmioty i użyć w odpowiednim miejscu.

Swoją drogą, jak znam życie, Sog pewnie już bawi się w kontynuację na Wii. Jaka ona jest? Jak dotąd to i multiplatformowy MM9 stanowią dla mnie główny powód do zakupu Sikowej Konsoli.
The Schrödinger's cat paradox outlines a situation in which a cat in a box must be considered, for all intents and purposes, simultaneously alive and dead. Schrödinger created this paradox as a justification for killing cats

Awatar użytkownika
Markfrompoland
Cactuar
Cactuar
Posty: 350
Rejestracja: śr 10 sie, 2005 17:56
Lokalizacja: Watokice

Post autor: Markfrompoland » wt 07 lip, 2009 16:38

M, zacząłem grać i już postanowiłem, że po Ookami, następnym zakupem będzie na Wii właśnie kontynuacja Another Code'a.
Ain't no sunshine when I'm gone.

Sogetsu
Malboro
Malboro
Posty: 1050
Rejestracja: sob 18 lut, 2006 00:19

Post autor: Sogetsu » czw 09 lip, 2009 16:33

Ababeb pisze:Jeżeli nigdy wcześniej nie grałeś w grę na DS, nigdy się nie domyślisz, jak poradzić sobie z odbijaniem pieczątek czy z odczytaniem kodu dostępu na szybie.
AC to gra, dla której kupiłem DSa, tak więc była to pierwsza gra, w jaką grałem na tej konsoli (nie licząc dema Wario Ware w MM). Owszem, czasem trzeba się nieco nagłowić przy niektórych zagadkach, ale nie są one aż tak zagmatwane, żeby po rozwiązanie sięgać do FAQa. Uważam nawet, że AC jest grą dość łatwą pod tym względem. Wystarczy pomyśleć, co bym zrobił/a na miejscu bohaterki; i w przeciwieństwie do innych przygodówek, gdzie takie hasło pozostaje przeważnie sloganem, w AC jest jak najbardziej na miejscu. Trzeba zagrać a dowiecie się dla czego.
Na plus jeśli chodzi o zagadki zaliczyłbym ich niepowtarzalność. Nie przypominam sobie, żeby puzzle wymagały robienia zawsze tych samych czynności. Widać, że autorzy się do tego elementu bardzo przyłożyli.

Teraz pozostaje mi uzbierać na Wii. Zabawne, że sequel AC jest grą, dla której zamierzam kupić kolejną konsolę.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne gatunki gier”