Warcraft III

Zręcznościówki, strzelanki, RTSy, RGPi ; tzw. blockbustery i te mniej znane dla koneserów.

Moderator: Moderatorzy

Demo

Warcraft III

Post autor: Demo » pn 28 lip, 2008 12:51

Warcraft III z dodatkiem Frozen Throne, gra która mimo iż się starszeje, pozostaje najlepszym RTSem w oczach wielu graczy. Gra wygląda bardzo ładnie (akurat, jak na RTS), lecz ma małe wymagania, co jest dla wielu plusem. Wspaniała muzyka nadająca specyficzny klimat każdej rasie. Do wyboru oddane zostały 4 rasy - ludzie, orkowie, nocne elfy i nieumarli. 4 to może dla niektórych mało, ale dzięki takiej ilości gra się szybko nie nudzi, nie rezygnując z dobrego balansu armii. To co trzyma grę na wierzchu to Battle.net, czyli gra po sieci.

Od strony fabularnej gra trzyma się jeszcze lepiej niż od strony technicznej. Blizzard, co prawda korzystając z wcześniejszych zasobów literatury fantastycznej, utworzył nowe uniwersum i zapełnił karty jego historii na około 10 000 lat. Do wydarzeń gry występują uzupełnienia w postaci książek, WoWa, czy komiksów (wszystkie książki mam zaliczone i WoWa też :smile: ). Sama gra przedstawia cztery kampanie - ludzi, nieumarłych, orków i nocnych elfów - w wersji podstawowej oraz - nocnych elfów, krwawych elfów, nag - w dodatku. Jest jeszcze osobna kampania orków, lecz jest ona w konwencji RPG - kierujemy na początku jednym bohaterem, do niego dołącza kilku kolejnych, wykonujemy zadania itp. Ta kampania ma na celu ukazanie możliwości Edytora Świata.
Fabuła jest świetna, nie będę jej streszczał, żeby nie psuć zabawy jeśli kogoś skuszę.

Edytor świata to jest potężne narzędzie, które umożliwia nam tworzenie pojedyńczych map oraz kampanii. Umożliwia importowanie własnej grafiki (modele, ikony, skiny - na scenie jest mnóstwo grafików którzy udostępniają swoje prace) oraz muzyki. Edytor wyzwalaczy umożliwia tworzenie umiejętności praktycznie wybiegając poza naszą wyobraźnię. Pozwala nam nie tylko stworzyć grę RTS - można zrobić grę RPG. Został nawet opracowany system, dzięki możemy zrobić walki w stylu jRPG! Na battlenecie możemy uświadczyć w mapki oRPG, w których postępy każdego bohatera się zapisuje i przy następnej sesji każdy gracz może wczytać swoją postać (nie koniecznie grając z tymi samymi ludźmi). Jedna z takich mapek która została opracowana została umiejscowiona w realiach Final Fantasy, tak na marginesie :smile: Przykładowe opublikowane fanowskiej modele Final Fantasy :smile:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Istnieje polska scena map/mod makingu i ogólnie o wszystkich grach Blizzarda (Warcraft, Diablo, Starcraft, WoW). Ale głównie forum zajmuje się właśnie mod/mapmakingiem. Nie udało mi się skontaktować z aministracją jak nakazuje czwarty punkt regulaminu - Sephiria oraz Krakers mają wyłączone PW oraz e-maile. Pozostaje mi zatem zapytać tutaj czy mogę podać adres do tego forum - nuż ktoś się zainteresuje map makingiem? Na forum tym nie ma ani jednego tematu o Final Fantasy, więc nie ma mowy o kradzieży userów.

Ok, opowiedziałem o grze tym co w nią nie grali. A czy jest ktoś kto grał? Co o grze sądzicie, co Wam się w niej podoba lub nie? :wink:

Awatar użytkownika
Sephiria
Administrator
Administrator
Posty: 2552
Rejestracja: sob 13 wrz, 2003 14:20
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Sephiria » pn 28 lip, 2008 17:44

Demo pisze:ie udało mi się skontaktować z aministracją jak nakazuje czwarty punkt regulaminu - Sephiria oraz Krakers mają wyłączone PW oraz e-maile. Pozostaje mi zatem zapytać tutaj czy mogę podać adres do tego forum
Nie bez powodu - jak sobie przypomnę stosu maili i PW "Pomóż pierdoła X, bo nie czytałem opisu", to... br....

Zgoda na wklejenie linka wydana.

Grałam - jedyna strategia, którą obok WC II z chęcią przeszłam, zresztą dla SS-NG robiłam recenzję Frozen Throne. Ale na sieci nigdy żadnych sukcesów nie miałam.
Ive seen that frustration
Been crossed and lost and told no
And Ive come back / unshaken
Let down and lived and let go.

Demo

Post autor: Demo » pn 28 lip, 2008 19:59

Dzięki za zgodę. Zatem forum to www.arcane.pl/forum , zapraszam jeśli ktoś już się troche bawił w WorldEditorze, bądź też chce się nauczyć. Oczywiście zanim zacznie ktoś zadawać pytania, to radzę zajrzeć do działu tutoriale, a następnie użyć opcji "Szukaj" - to nie boli, a można naprawdę oszczędzić sobie nerwów i innym :smile: Jeżeli zaś znajdą się dyslektycy, albo lenie to polecam używać FireFoxa z funkcją poprawiania błędów - mamy ostrą politykę wobec błędów, a moderatorzy są surowi (wiem, bo sam jestem jednym z nich :P) Jednak jeśli ktoś ma problem na który nie może znaleść odpowiedzi opcją szukaj, ani w tutorialach - pytajcie w odpowiednim dziale, albo tutaj piszcie PW, to z chęcią pomogę na gg każdemu kto chce "zacząć".

Awatar użytkownika
gilgamesh
Cactuar
Cactuar
Posty: 210
Rejestracja: pn 06 gru, 2004 19:29
Lokalizacja: Mazury

Post autor: gilgamesh » wt 29 lip, 2008 12:16

Warcraft 3 to tytuł, po który niewątpliwie należy sięgnąć, jeżeli nie miało sie z nim jeszcze doczynienia, mimo iż ma swoje lata. Najmocniejszą stroną gry bez wątpienia jest battle.net. O ile rozgrywki typowe dla warcrafta, gdzie wybieramy rasę, budujemy bazę, oddzialy i manewrujemy nimi, aby zaskoczyć wroga mogą się szybko znudzić, o tyle mamy do dyspozycji ogromną ilość map zupiełnie normalnej rozgrywki nie przypominających. Trzeba przyznać, że miłośnicy WorldEditora dawno prześcignęli twórców map Blizzarda w swoim fachu. Mozemy się natknąć na pospolite szachy, zawody w rysowaniu czy choćby całą kampanię Warcrafta zawartą w jednej mapie, gdzie każdy gracz odgrywa swoją rolę (np. kieruje Kultem Potępionych), oczywiście z alternatywnymi rozwiązaniami nie zawartymi w kampanii

Kod: Zaznacz cały

chociażby gdzie Arthas porzuca Ostrze Mrozu i zostaje królem
aż po wyżej wspomniane RPGi, gdzie możemy zapicać postać, po czym wyświetli sie nam kod, który możemy wczytać w innej rozgrywce (należy też wspomnieć, że istnieją skuteczne zabezpieczenia chroniące przed kradzieżą kodu lub chociażby utworzeniu takiego kodu na Singlu, gdzie gracz mógłby uzywać cheatów na nieśmiertelność etc.)

Odnośnie samej fabuły, jest ona niewątpliwe mocną stroną gry, a filmiki wykonane zostały doskonle, w pełni oddając należyty klimat:

http://youtube.com/watch?v=8mxgOpAkOJA
http://youtube.com/watch?v=OW02BWFRnkw&feature=related
[shadow=red]UWAGA! Filmiki zawierają spoilery.[/shadow]

Dla tych, którzy boją się sięgać po grę w polskim tłumaczeniu dodam, iż aktorzy spisali się świetnie i polskie tłumaczenie jest nawet lepsze od angielskiej wersji. Do nabycia gry zachęcam również tych, którzy gry spróbowali, ale nie cieszyli się jeszcze battle.net'em, bowiem zapewnia on długie godziny zabawy z innymi graczami.

Jeszcze odnośnie WorldEditora: najbardziej rozbudowane narzędzie do tworzenia map jakie dotychczas widzialem, jednakże jest ono równie trudne w posługiwaniu się. Jeżeli ktoś chce robić naprawde dobre mapy, musi posiedzieć w tym interesie troche dłużej i poczytać naprawde sporo tutorialów.

Pozostaje tylko mieć nadzieję na kontynuację, chociaż Blizzard głownie skupia sie na WoWie to jednak prace nad Starcraftem 2 i Diablo 3 trwają więc może i Warcraft 4 ujży kiedyś światło dzienne. Planowany jest także film mający trwać 2.5h z budżetem wynoszącym 100 milionów dolarów na rok 2009. Oby bylo na co popatrzeć.

Awatar użytkownika
Sephiria
Administrator
Administrator
Posty: 2552
Rejestracja: sob 13 wrz, 2003 14:20
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Sephiria » wt 29 lip, 2008 15:39

gilgamesh pisze: Dla tych, którzy boją się sięgać po grę w polskim tłumaczeniu dodam, iż aktorzy spisali się świetnie i polskie tłumaczenie jest nawet lepsze od angielskiej wersji.
Popolemizuję. Miałam okazję grać w obie wersje i z czystym sumieniem polska wersja jest gorsza od angielskiej, choć i tak dużo lepsza niż większość lokalizacji CD Projekt. Oto, czego się czepiam:

1) Część aktorów ma kwestie przetłumaczone wprost, co wbrew logice wcale nie wychodzi na dobre - poważny błąd tłumaczy. Przykład: Piechur (Footman) 'Ready for action' -> gotów do akcji. Razi i to mocno, ale to może moje wyczulenie z racji studiowania translatoryki. Zgrabniej by brzmiało "gotów do boju", bo "akcja" ma konotacyjnie kilka znaczeń i wcale akcja z bitwą czy bojem nie musi się jednoznacznie kojarzyć.

2) Niektórzy aktorzy są fatalni, ale szczęśliwie tylko ci, co podkładali głos jednostkom a nie bohaterom. Krasnoludzcy strzelcy, krasnoludzcy kanonierzy, piechurzy, rycerze - głosy buraczano-idiociane. Mieli w zamyśle być dobrzy skończyło się na chęciach. Kel-Thuzad zanim został herosem też miał skiepszczonego aktora - zmarwtychwstanie dobrze wpłynęło na jego głos. U Undeadów sprawa prosta, bo większość prawie nic nie mówi z jednostek. Orki i Nocne Elfy wyszły CD Projekt zdecydowanie najlepiej, tylko szkoda, że trzeba się nacierpieć przy Przymierzu, aby dojść do elfów.

3) Razi bardzo zmiana części aktorów podkładających głos bohaterom Tyrande i (Mal)Furionowi w The Frozen throne - tego się nie robi (szkolny błąd CD Projekt)

Pomijam już błędy w patchach, powodujące, że nazwy skilli herosów i jednostek źle się wyświetlają, meritum jest że braki dają się odczuć i zniechęcają do polskiej wersji. gdybym mogła to bym wymieniła polską wersję RoC i tFT na angielskie.
Ive seen that frustration
Been crossed and lost and told no
And Ive come back / unshaken
Let down and lived and let go.

Demo

Post autor: Demo » wt 29 lip, 2008 20:06

Możesz ;)

Rejestrujemy się na tej stronie: https://www.blizzard.com/account/index.xml , podajemy dane, aktywujemy konto mailem, wklepujemy tam gdzie trzeba cdkeye z gier i możemy ściągnąć każdą grę w której jesteśmy posiadaniu w dowolnej wersji językowej :mrgreen: Jeden z "ficzersów" oferowanych przez Blizzarda.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne gatunki gier”