Portal

Zręcznościówki, strzelanki, RTSy, RGPi ; tzw. blockbustery i te mniej znane dla koneserów.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Ababeb
Dark Flan
Dark Flan
Posty: 1244
Rejestracja: pn 25 kwie, 2005 15:12
Lokalizacja: Czwórmiasto

Portal

Post autor: Ababeb » śr 23 sty, 2008 16:53

Wczoraj kupiłem i ukończyłem grę pt. Portal. Znajdowała się w zestawie Orange Box, który zawierał również Half Life 2, jego dodatkowe "odcinki" (Episode 1&2) oraz sieciówkę Team Fortress 2, a wszystko to na dwóch DVD. Strasznie napaliłem się na tą grę, tak że wydałem praktycznie wszystko ci miałem na ten kilkupak. Warto było?

Wcielamy się w postać Chell, równie rozmownej co Gordon Freeman pani. Ta "zamieszkuje" Aperture Science Enrichment Center, laboratorium, w którym pełni rolę królika doświadczalnego. W końcu rozpoczynają się testy, które musi wypełnić, żeby otrzymać obiecane gdzieś tak w połowie gry przepyszne ciasto. W osiągnięciu celu pomaga urządzenie do tworzenia dziur w czasoprzestrzeni (Aperture Science Handheld Portal Device). Ten drobiazg, stanowiący jedyną "broń" zmienia zupełnie sposób rozgrywki. Portalami można przechodzić samemu, jak i rzucać przez nie różne przedmioty, co jest przydatne przy poziomach z wieżyczkami strażniczymi, a i to nie wszystko. Warto dodać, że miotacz pełni także funkcję Gravity Guna z HL2, co się przydaje do przenoszenia kostek obciążniczych. Przyłapywałem się przy tym na zabawie wszelakimi rzeczami, tak jak gość na tym filmiku.

To, co wyróżnia Portal jest humor - Chell towarzyszy głos GLaDOS (Genetic Lifeform and Disc Operating System), komputera, który śledzi poczynania bohaterki. Niektóre odzywki, które od niej słychać sprawiają, że można paść z krzesła. :D Zapewne przez lata gracze będą cytowali wypowiedzi o niebezpieczeństwie zniknięcia zębów, czy o halucynacjach związanych z Mówiącą Kostką Towarzyszącą. :lol: Poza nią występują także pocieszne wieżyczki laserowe o niemalże dziecięcych głosikach. Są miłe dla gracza (mimo tego, że próbują go zamordować :roll: ) i żal się robi, gdy trzeba taką zepsuć. Miano kultowej postaci zyskała wspomniana wyżej Kostka Towarzysząca, która pojawia się zaledwie na jednym poziomie,

Kod: Zaznacz cały

pod koniec którego GLaDOS każe nam ją uśpić, żeby iść dalej. :(
Kostka stała się tak popularna wśród graczy, że powstały takie rzeczy jak szablon do zrobienia własnej kostki z papieru, przepis na pyszne ciasto, a nawet sprzedawany oficjalnie (choć z tego co widzę, już im się skończył zapas) pluszak o wymiarach 15x15x15!

W Portala naprawdę warto zagrać, nawet Isi się spodobało. :) Grę zdobyć można w zestawie Orange Box, lub jeśli naprawdę cię nie interesują pozostałe tytuły z zestawu - ze Steama za jakieś 20$.
The Schrödinger's cat paradox outlines a situation in which a cat in a box must be considered, for all intents and purposes, simultaneously alive and dead. Schrödinger created this paradox as a justification for killing cats

CePeN

Post autor: CePeN » czw 24 sty, 2008 16:05

Również jakiś czas temu miałem okazję zagrać w Portala i tak jak Abe mam ją w zestawie Orange Boxie. Twórcy tej gry trafili w dziesiątkę, jest to chyba pierwszy na świecie logiczny fps jaki stworzono, twórcy gry chcieli abyśmy wykorzystywali w grze znajomość praw fizyki (skok na duże wysokości, czy też długie skoki) i pomyśleli w którym miejscu zrobić portale .
Mnie w wersji na xboxa dodatkowo motywowało achievementy np. wysoki skok , a możliwość załadowania trudniejszych map po zakończeniu gry dostarcza rozrywki na kolejne kilka godzin.
Mam nadzieję, że valve zrobi w przyszłości kolejną równie świetną grę, jak Portal która pokaże nam graczom, że shootery to nie tylko zabijanie wszystkiego co się rusza i liczy się szybkość poruszania, ale że shootery potrafią nas zmusić do myślenia i mogą być zrobione bez potworów, masy broni, super textur w antyaliasingu.

Awatar użytkownika
trybit
Kupo!
Kupo!
Posty: 25
Rejestracja: pt 07 gru, 2007 16:16
Lokalizacja: Z domu...

Post autor: trybit » ndz 27 sty, 2008 13:05

Są plany, żeby War§ow 0.5 wykorzystywało "portale" jako broń w online'owych potyczkach z graczami :]
To by było ciekawe - fragować ludków przez przenoszeie ich na pułapki itp. :]
You complete my fate
The world unwinds inside of me
You complete my fate
The halo crawls away
You repeat my fate
Rewinding all we can
You refill my place
You refill my place

Come and save me
Come and save me

Awatar użytkownika
Ababeb
Dark Flan
Dark Flan
Posty: 1244
Rejestracja: pn 25 kwie, 2005 15:12
Lokalizacja: Czwórmiasto

Post autor: Ababeb » pt 18 kwie, 2008 13:05

Nie jest to jakaś superświeża nowość, ale Portal został wydany oddzielnie: http://merlin.pl/Portal/browse/product/8,591791.html
The Schrödinger's cat paradox outlines a situation in which a cat in a box must be considered, for all intents and purposes, simultaneously alive and dead. Schrödinger created this paradox as a justification for killing cats

Awatar użytkownika
kilmindaro
Cactuar
Cactuar
Posty: 528
Rejestracja: pn 18 cze, 2007 21:39
Lokalizacja: Terra

Post autor: kilmindaro » czw 13 maja, 2010 00:44

A teraz jest do pobrania za darmo na Steamie.

Awatar użytkownika
Ababeb
Dark Flan
Dark Flan
Posty: 1244
Rejestracja: pn 25 kwie, 2005 15:12
Lokalizacja: Czwórmiasto

Post autor: Ababeb » śr 26 maja, 2010 18:15

Już nie, lol. Teraz ~12€ na Steamie.
The Schrödinger's cat paradox outlines a situation in which a cat in a box must be considered, for all intents and purposes, simultaneously alive and dead. Schrödinger created this paradox as a justification for killing cats

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne gatunki gier”