Czas można zatrzymywać, ale tylko w niektórych miejscach. Istnieją bowiem specjalne posągi, świecące na zielono, służące do tej czynności. Kratos wyciąga wyciąga specjalne oko, kulke, którą zwraca w stronę owego monumentu. Posąg wysyła promień zielonego światła w stronę kuleczki no i picabelo- całe otoczenie zielenieje- pojawia zielonkowy filtr i blur. Pasek ''zatrzymywania czasu znajduje się pod paskiem magi, żeby nie było, że bullet time zabiera magię. Akrobatyki jest wiele, zagadki są świetne. Gra zbliżyła się bardzo w stronę PoP'a. Pamiętam jak pierwszą część Gow określano jako hybrydę PoP'a i DMC, a motywów i rozwiązań z PoPa'a było jak na lekarstwo. W dwójce jest dużo skakania i to bardzo znakomitego należy dodać. Są momenty, które nawet zabijają pod tym względem serie z Księciem w tle. Otóż, gdzieś w połowie gry, Kratos ma pokonoć drogę skacząc tylko i wyłącznie z jednej kolumny na drugą. I co z tego? No chociażby to, że kolumny sie walają , a my musimy wykazać się niezły timingiem. Pojawia się w tej sekwencji nawet małe QTE, wyreżyresowane z wielkim rozmachem.
W ogóle rozmach i efektowność akcji w GoW2 zabija na miejscu. Już pierwszy GoW rządził w tej kwestii, ale to co ''robi'' robi dwójeczka jest normalnie nie do opisania. Trzeba to zobaczyć samemu. Ludzie kupujcie tą gre teraz. Nawet 300zł nie jest wygórowaną ceną za ten tytuł. Sony Santa Monica Studios to najlepsze co mogło przytrafić się Kutargiemu. A sam Dave Jaffe to taki sam wirtuoz i wizjonier co Kojima.
Jak bardzo dwójka lepsza jest od jedynki? W paru zdaniach. Ja tylko napiszę, że jedynka mi się niezmiemsko podobała.
1,5 albo 2 razy lepsza. Jaffe pokazał jak robi sie seuqele bijące poprzednika na głowe. Jak robi się gry, którym konkurencja nawet do stóp nie dorasta. Capcom ze swoim DMC są najwyżej śmieszni. Zobaczymy co przyniesie czwórka. Patrząc na trailery twierdze, że niewiele. A nawet jak wiele, to nie będzie to w stanie nawet w 1% przyćmić hegemoni God of War'a 2.
Czas na popierdółki o których zapomniałem napisać;) Skrzynki otwiera się za pomocą R1. To samo tyczy się otwierania dzrwi(po naciśnięciu R1 Kratos łapie drzwi; żeby je otworzyć musimy klepać kółko) R1 po prostu jest teraz buttonem akcji9 przeciąganie wajch, skakanie na łańcuchach). Kratos moze też chodzic po ''sufitach''. Naciskając X porusza się po nich szybko. Na ''zwykłych ścianach'' Duch Sparty porusza się identycznie jak w jedynce(zmieniono atak z trójkątem, a po wciśnięciu R1+dół zjeżdza w dół) R2 słuzy do zmiany broni. ''Subwepony'' zmieniamy w menu doładowywania broni i czrów po wciśnięciu kółka. w walce za pomocą Ostrz Ateny nie ma ciosu z bara wykonywango po wciśnięciu R1. Bar jest możliwy do wykonania tylko wtedy gdy Kratos jest w specjalnym stance'u(o którym pisałem w poprzednim poście) Nie ma ciosu z X po tym jak Kratos robi unik, jest za to nowy z trójkatem(elegancki). O magi się nie wypowiadam, bo nie chcę spojlerować. Zaklęcia są świetne. Szczególnie te ostatnie. Po skończeniu gry miałem nieodblokowane 2 umiejętności. Nie wiem czy to jakieś bronie, ale możliwe jest, że są to nowe czary(widziałem na oficjalnym trailerze, ze Kratos wali z rąk lodowymi pociskami; w grze tego czru nie spotkałem). Jak je zdobyc? Na 75% po zedobyciu jakies Urny mocy. W instrukcji pisało, że daja nowe pokłady mocy, czy jakoś tak:) Pytajcie pytajcie.
Może chccie coś w kwestii fabuły? Powiem jedynie, że jest równie ciekawa co w jedynce. Jescze więcej tu mitologi niż w jedynce. wiem, że brzmi to paradoksalnie, ale tak właśnie jest. Jest dużo wątków prawdziwych, spotykanych w mitologi, które są w małym stopniu zreinterpretowane na nowo, w nowym swietle. Mitologię kocham i to bardzo, a God of War jest najlepszym tego przykładem. Monumentalnośc tej gry zapiera dech w piersiach. Poza tym mitologia była BARDZO BRUTALNA, a dzieje Kratosa są tego najlepszym przykładem.
Ochhhhhhhh, nie moge doczekać się Gow3, nie mogę. Szczególnie po zakończeniu 2. To będzie coś na miarę tego co w Matrix Rewolucje. Wielkie Bum.