Final Fantasy XII - POMOC

Szukasz pomocy przy FF XII? Właź tutaj.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Raven
Redaktorzy
Redaktorzy
Posty: 1411
Rejestracja: czw 20 lip, 2006 11:24
Lokalizacja: W.M. Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Raven »

Musisz czekać 5 minut bez ruchu. Wtedy się pojawi w miejscu z tymi małymi drzewami.
Słuchaj więc nas chociażby szła cenzorów horda
Razem zbudujemy punkowego megazorda
Rebel forevor, transformatą napieprzamy
Niech soczyste ŁO K***A obija się o ściany
foocus
Kupo!
Kupo!
Posty: 5
Rejestracja: pt 18 lip, 2008 20:35

Post autor: foocus »

Dzięki. Znalazłem gada, ale jest odporny na wszystko chyba :) Vaan'em atakuję mieczem i jest "immune", Fran z łuku strzelam i dodaje się mu hp :]
Awatar użytkownika
kwazi
Redaktorzy
Redaktorzy
Posty: 2062
Rejestracja: ndz 05 cze, 2005 19:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: kwazi »

foocus pisze:Vaan'em atakuję mieczem i jest "immune", Fran z łuku strzelam i dodaje się mu hp :]
Daj swoim bohaterom inne bronie - te których używasz ewidentnie atakują jakimś elementalem, an który gad jest odporny/absorbuje .... :roll:

Jedyny element na jaki jest słaby to Woda - reszta -> Immune, Fire -> Absorb. Jakbyś zajrzał na stronkę, którą dałem stronę wcześniej uniknąłbyś problemów...
Awatar użytkownika
metalrevan
Kupo!
Kupo!
Posty: 83
Rejestracja: ndz 02 mar, 2008 20:55
Lokalizacja: Z Miasta

Post autor: metalrevan »

czy żeby z divane talon w westersand wypadł mi burnig bow potrzebny jest jakiś monograph? Bije dziadów już tam ze dwie godziny i cały czas wypada jakiś shit :/
Did you ever hear what I told you
Did you ever read what I wrote you
Did you ever listen to what we played
Did you ever let in what the world said
Did we get this far just to feel your hate
Did we play to become only pawns in the game
Awatar użytkownika
Misiek1974
Kupo!
Kupo!
Posty: 34
Rejestracja: sob 13 wrz, 2008 07:28
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Misiek1974 »

Proszę o pomoc w opisie dokładnego działania gambitów ponieważ się z lekka zamotałem o co w tym chodzi :sad: ,o dziwo na stronce krypty ff12 jest potraktowany po macoszemu co dziwi i szokuje patrząc jak poprzednie części rozebrane są na czynniki pierwsze.
Moja przygoda z FFXII właśnie się zaczyna :razz: uprzejmie prosił bym o pomoc w tej sprawie.
ps.Solucja z gry online nie obejmuje gambitów więc ten watek odpada , chyba że oślepłem na starość i się nie doczytałem ;)
Rusty
Cactuar
Cactuar
Posty: 269
Rejestracja: czw 11 sty, 2007 00:46

Post autor: Rusty »

gambity działają na zasadzie akcja-reakcja. Znaczy, jeżeli pierwsza czynność zostanie spełniona(hp sojusznika poniżej 50%) to następna następuje (rzucenie czaru cure). Im wyżej gambit ustawiony, tym ważniejszy i bierze on priorytet. Np. jak masz gambit numer 1. ally hp <50% -> cure a numer 2. nearest foe -> fire, to gdy podczas wykonywania gambitu numer 2 hp któregoś z drużyny spadnie poniżej 50% automatycznie zostanie przerwana akcja rzucania fire i przejdzie do gambitu numer 1. Z ważniejszych informacji, to gambity są intuicyjne. Jak ustawisz ally any -> remedy, to przy każdej zmianie statusu zostaną natychmiast uleczeni oraz gdy kilka postaci ma ten sam gambit, to tylka jedna go wykonuje, jeżeli nie wykonuje czegoś innego.

Lepiej by było gdybyś zapytał konkretnie o coś...
Awatar użytkownika
Misiek1974
Kupo!
Kupo!
Posty: 34
Rejestracja: sob 13 wrz, 2008 07:28
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Misiek1974 »

Rusty chodzi mi o ogólny zarys co i jak z tymi gambitami ? , bo wo gule nie zrozumiałem o czym piszesz , moja wiedza jest prawie zerowa na ten temat , a chodzi mi głownie o to czy można ustawić gambit z zachowaniem na walkę i leczenie jednocześnie czy reakcje miksuje się , po co jest lista czyli 1,2,3, w gambit itd. jak widzisz chodzi o podstawy :)
Shimon
Cactuar
Cactuar
Posty: 277
Rejestracja: pn 06 wrz, 2004 12:47

Post autor: Shimon »

Dive Talon na 1 levelu chaina ma tylko 1% szans na wyrzucenie Burning Bow,wiec to moze troche potrwac.zalezy od szczescia,ja dostalem 2 na okolo 40 pewnego razu.probuj dalej albo zwieksz jakos chain jesli masz mozliwosc
Awatar użytkownika
AUDION
Cactuar
Cactuar
Posty: 324
Rejestracja: czw 20 wrz, 2007 14:14
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: AUDION »

Misiek1974 pisze:Rusty chodzi mi o ogólny zarys co i jak z tymi gambitami ? , bo wo gule nie zrozumiałem o czym piszesz , moja wiedza jest prawie zerowa na ten temat , a chodzi mi głownie o to czy można ustawić gambit z zachowaniem na walkę i leczenie jednocześnie czy reakcje miksuje się , po co jest lista czyli 1,2,3, w gambit itd. jak widzisz chodzi o podstawy :)
Podam ci na przytoczonym wyżej przykładzie.

1.Ally hp<50% =>cure
2.narest foe =>fire
3.ally any =>remedy

Przy takim ustawieniu w pierwszym rzędzie będą leczone osoby o hp mniejszym niż 50%. Nawet jeśli został spełniony drugi warunek(czyli atak przeciwnika czarem fire), a w tym czasie zostanie spełniony pierwszy warunek, wówczas osoba rzucająca czar przerwie akcję i uleczy rannego. Trzeci gambit wykona się dopiero gdy nie zostaną spełnione dwa pierwsze(czyli nie będzie osób hp poniżej połowy i nie będzie przeciwników do atakowania). Wówczas na osoby o zmienionym statusie zostanie rzucone remedy. Prościej niestety nie potrafię.
Awatar użytkownika
Misiek1974
Kupo!
Kupo!
Posty: 34
Rejestracja: sob 13 wrz, 2008 07:28
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Misiek1974 »

Przy takim ustawieniu w pierwszym rzędzie będą leczone osoby o hp mniejszym niż 50%. Nawet jeśli został spełniony drugi warunek(czyli atak przeciwnika czarem fire)
przez kogo leczone , jest oddzielny gambit do kolejności kto ma kogo leczyć? , co z walka też jest jakiś gambit np: chce żeby postać używała 3 ataków na przemian.
Mniej więcej już kojarzę , ale że lubię korzystać z systemu w 100% to tak naprawdę nie wiele z tego rozumiem, nie mówcie mi że na całym tym ogromnym forum o finalu nie ma jakiegoś helpa w tej sprawie :sad:
Awatar użytkownika
AUDION
Cactuar
Cactuar
Posty: 324
Rejestracja: czw 20 wrz, 2007 14:14
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: AUDION »

Leczona przez osobę, która ma włączony gambit ally hp<50% =>cure. Niestety nie ma gambitu do atakowania różnymi atakami na przemian. Możesz ułożyć kilka gambitów odnośnie ataków i włączać i wyłączać na przemian, ale to strasznie męczące.
Awatar użytkownika
metalrevan
Kupo!
Kupo!
Posty: 83
Rejestracja: ndz 02 mar, 2008 20:55
Lokalizacja: Z Miasta

Post autor: metalrevan »

Shimon pisze:Dive Talon na 1 levelu chaina ma tylko 1% szans na wyrzucenie Burning Bow,wiec to moze troche potrwac.zalezy od szczescia,ja dostalem 2 na okolo 40 pewnego razu.probuj dalej albo zwieksz jakos chain jesli masz mozliwosc
robię tak jak widziałem na youtubie. Chainuje wilki na max level, znajduje jakiegoś talona i rzucam na niego break. Gdy licznik dojdzie do zera często wypada złota moneta, ale nie ma w niej łuku. Wygląda na to, że po prostu brakuje mi szczęścia ponieważ na gamefaqs nie ma nic o jakichś monographas.
Did you ever hear what I told you
Did you ever read what I wrote you
Did you ever listen to what we played
Did you ever let in what the world said
Did we get this far just to feel your hate
Did we play to become only pawns in the game
Rusty
Cactuar
Cactuar
Posty: 269
Rejestracja: czw 11 sty, 2007 00:46

Post autor: Rusty »

metalraven - 5% na najwyższym chainie masz. Po prostu breakuj ptaszki i zbieraj loot. W teorii raz na 20 ptaków będzie jeden łuk. Ja swój pierwszy zdobyłem jeszcze przed pałacem przy pomocy quickeningów - 1% szansy na dropa. Następne to zabawa w chainowanie. Jakoś nie chciało mi się używać poison buga. Najlepiej przy okazji breakuj też te duże moby na 2 nogach, po firefly... zawsze to jakiś grosz :)

Misiek1974 - jakich 3 ataków na przemian? nie da się tak zrobić w prosty sposób... Dajmy przykład na Vaanie:
foe hp =100% -> steal
foe hp <100% -> attack
foe hp <30% -> fire
Fran:
foe leader's attack -> attack

przy takim ustawieniu, przykładowym, Vaan będzie okradał przeciwnika, następnie Fran zacznie okradanego moba bić, a gdy ten oberwie, Vaan automatycznie zacznie go bić, a jak będzie miał 30%hp to dobije go ogniem... Ogólnie poradniki nie istnieją tutaj. Jest to troche zagmatwane na początku, ale szybko idzie dojść do tego co jak itp. Pamiętaj, że każda postać ma osobne gambity(ilość/rodzaj) ustawione.
Awatar użytkownika
Misiek1974
Kupo!
Kupo!
Posty: 34
Rejestracja: sob 13 wrz, 2008 07:28
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Misiek1974 »

przy takim ustawieniu, przykładowym, Vaan będzie okradał przeciwnika, następnie Fran zacznie okradanego moba bić, a gdy ten oberwie, Vaan automatycznie zacznie go bić, a jak będzie miał 30%hp to dobije go ogniem... Ogólnie poradniki nie istnieją tutaj. Jest to troche zagmatwane na początku, ale szybko idzie dojść do tego co jak itp. Pamiętaj, że każda postać ma osobne gambity(ilość/rodzaj) ustawione.
aaaa zaskoczyłem :) , ślicznie dziękuje Rusty , rany ale udziwnili , hmm.. a tak przy okazji coś nie tak jest z tym finalem , trudno powiedzieć co . mam nadzieję że dalej system się rozrasta i dochodzi wiele ciekawych opcji
Awatar użytkownika
AUDION
Cactuar
Cactuar
Posty: 324
Rejestracja: czw 20 wrz, 2007 14:14
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: AUDION »

Rusty pisze:metalraven - 5% na najwyższym chainie masz. Po prostu breakuj ptaszki i zbieraj loot. W teorii raz na 20 ptaków będzie jeden łuk. Ja swój pierwszy zdobyłem jeszcze przed pałacem przy pomocy quickeningów - 1% szansy na dropa. Następne to zabawa w chainowanie. Jakoś nie chciało mi się używać poison buga. Najlepiej przy okazji breakuj też te duże moby na 2 nogach, po firefly... zawsze to jakiś grosz :)

Misiek1974 - jakich 3 ataków na przemian? nie da się tak zrobić w prosty sposób... Dajmy przykład na Vaanie:
foe hp =100% -> steal
foe hp <100% -> attack
foe hp <30% -> fire
Fran:
foe leader's attack -> attack

przy takim ustawieniu, przykładowym, Vaan będzie okradał przeciwnika, następnie Fran zacznie okradanego moba bić, a gdy ten oberwie, Vaan automatycznie zacznie go bić, a jak będzie miał 30%hp to dobije go ogniem... Ogólnie poradniki nie istnieją tutaj. Jest to troche zagmatwane na początku, ale szybko idzie dojść do tego co jak itp. Pamiętaj, że każda postać ma osobne gambity(ilość/rodzaj) ustawione.
Z tego co pamiętam to fire nie zadziała, bo jako drugi występuje: foe hp <100% -> attack(mniej niż 30% to także mniej niż 100%). Trzeba zamienić kolejnością trzeci gambit z drugim wtedy zadziała. Ja jednak myślałem, że w poście chodziło o naprzemienne stosowanie ataków.
Zablokowany

Wróć do „Help - fabuła, przejście, techniczne”