FF XI POMOC

Szukasz pomocy przy FF XI? Właź tutaj.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
vacek
Kupo!
Kupo!
Posty: 82
Rejestracja: sob 10 gru, 2005 18:10
Lokalizacja: Bastok

Post autor: vacek » czw 29 sty, 2009 15:25

*gdzieś, kiedyś, dawno temu powiedziano mi, że nie można podawać linka do polskiego forum ffxi*
przejrzyj ten temat albo inny o ffxi a znajdziesz.
Black Mage

Awatar użytkownika
Haichi
Cactuar
Cactuar
Posty: 324
Rejestracja: pt 26 maja, 2006 15:06
Lokalizacja: Irlandia
Kontakt:

Post autor: Haichi » czw 29 sty, 2009 23:07

Poczytaj sobie tą stronę, bardzo przydatna jak masz jakies pytania.

http://wiki.ffxiclopedia.org/wiki/Main_Page

Awatar użytkownika
evangelion00
Kupo!
Kupo!
Posty: 14
Rejestracja: śr 28 sty, 2009 23:22

Post autor: evangelion00 » czw 29 sty, 2009 23:31

Dzieki za strone ;)
A moze mi ktos powiedziec, jak skontaktowac sie z ta Polska gildia na Ramuhu?

Awatar użytkownika
Haichi
Cactuar
Cactuar
Posty: 324
Rejestracja: pt 26 maja, 2006 15:06
Lokalizacja: Irlandia
Kontakt:

Post autor: Haichi » czw 29 sty, 2009 23:37

evangelion00 pisze:Dzieki za strone ;)
A moze mi ktos powiedziec, jak skontaktowac sie z ta Polska gildia na Ramuhu?
To nie jest tak, że jest tylko jedna gildia do której lecą wszyscy Polacy. Polskich ls'ów na pewno jest więcej. Co ci tak śpieszno do Polaków? Pograj trochę i poznaj ludzi, zobaczysz, że czasami lepiej poszerzać horyzonty i zaprzyjaźniać się z ludźmi z innych krajów. Imo gra się przyjemniej.

Awatar użytkownika
vacek
Kupo!
Kupo!
Posty: 82
Rejestracja: sob 10 gru, 2005 18:10
Lokalizacja: Bastok

Post autor: vacek » czw 29 sty, 2009 23:39

a i angielski się szlifuje XD
Black Mage

Awatar użytkownika
evangelion00
Kupo!
Kupo!
Posty: 14
Rejestracja: śr 28 sty, 2009 23:22

Post autor: evangelion00 » czw 29 sty, 2009 23:48

Angielski znam, nie o to mi chodzi, to nie jest moje pierwsze mmo i wiem, ze to nie to samo, z Polakami mozna na TS'ie o kazdej pierdole pogadac, a tu z takimi nic nie wiadomo^.^ Czasem zdarzy sie slowko, ktorego nie znasz i juz po rozmowie, a spieszno mi, bo slyszalem,ze FFXI ( i dobrze) jest nastawiona pod gre w party, a bez gildii to raczej party dobrego sie nie zrobi, a expienie solo jest mozolne, dlatego skonczylem z f2p^.^

Awatar użytkownika
vacek
Kupo!
Kupo!
Posty: 82
Rejestracja: sob 10 gru, 2005 18:10
Lokalizacja: Bastok

Post autor: vacek » pt 30 sty, 2009 00:07

do party wcale nie trzeba mieć lsa(gildii), lsy są raczej na rożnego rodzaju eventy czy walki z bossami (a tych jest całe multum) a tak btw, mało kto używa TS w ffxi.
Black Mage

Awatar użytkownika
Haichi
Cactuar
Cactuar
Posty: 324
Rejestracja: pt 26 maja, 2006 15:06
Lokalizacja: Irlandia
Kontakt:

Post autor: Haichi » pt 30 sty, 2009 00:14

Byłem w trzech ls'ach i bardzo rzadko bywałem w party z jego członkami. Tak jak już powiedział vacek, LSy są po to aby brać udział i organizować eventy i różnego rodzaje misje. Party szukasz wśród całego ludu w danej strefie expowania.
Angielski znam, nie o to mi chodzi, to nie jest moje pierwsze mmo i wiem, ze to nie to samo, z Polakami mozna na TS'ie o kazdej pierdole pogadac, a tu z takimi nic nie wiadomo^.^
Nawet nie wiesz, jak bardzo się mylisz.

Awatar użytkownika
evangelion00
Kupo!
Kupo!
Posty: 14
Rejestracja: śr 28 sty, 2009 23:22

Post autor: evangelion00 » pt 30 sty, 2009 00:40

@up
To, ze Twoja przygoda z international byla inna, nie znaczy, ze zawsze tak jest...
Co do gildii, no to chyba na bossy tez sie party tworzy, a ja jak na razie na spocie w ciagu tego dnia spotkalem max 5 osob, so...
Mam takie pytanie z innej pulki, jak wszystkie dodatki zainstalowalem, to caly swiat i profesje sie przede mna otworzyly? Jest tak jak np. w GW?

Awatar użytkownika
vacek
Kupo!
Kupo!
Posty: 82
Rejestracja: sob 10 gru, 2005 18:10
Lokalizacja: Bastok

Post autor: vacek » pt 30 sty, 2009 10:13

no bo ludzie zakładają party w lokacjach w których jest to najbardziej opłacalne. Na początku jest to valkurm dunes (lol diuny XD)
Black Mage

Awatar użytkownika
Haichi
Cactuar
Cactuar
Posty: 324
Rejestracja: pt 26 maja, 2006 15:06
Lokalizacja: Irlandia
Kontakt:

Post autor: Haichi » pt 30 sty, 2009 11:46

evangelion00 pisze:To, ze Twoja przygoda z international byla inna, nie znaczy, ze zawsze tak jest...
To, że ty miałeś inne doświadczenia w innych grach mmorpg, nie oznacza, że w FFXI też tak będzie.
Co do gildii, no to chyba na bossy tez sie party tworzy, a ja jak na razie na spocie w ciagu tego dnia spotkalem max 5 osob, so...
Bo miałeś pecha? Poza tym kiedy wystawiasz flagę lfp musisz po prostu czekać aż ktoś cię zaprosi. Jakieś party może szuka członków ale nie będzie go na liście. Nawet jeśli wstąpisz do LS'a, jego członkowie, czy to Polacy czy inne narodowości, nie będą za tobą biegać i grać z tobą kiedy tylko będziesz potrzebował party. Ta gra to nie tylko expowanie, więc ludzie mają inne zajęcia ...
Mam takie pytanie z innej pulki, jak wszystkie dodatki zainstalowalem, to caly swiat i profesje sie przede mna otworzyly?
Tak, ale nie zobaczysz miejsc z dodatków dopóki nie będziesz na wyższych poziomach. To samo tyczy się klas, masz 5 podstawowych, a nowe zdobywasz dopiero od 20 lvl.

Co do twojej prywatnej wiadomości:
Minimapy nie ma w FFXI, dlatego nie jest nigdzie o tym napisane.

Awatar użytkownika
vacek
Kupo!
Kupo!
Posty: 82
Rejestracja: sob 10 gru, 2005 18:10
Lokalizacja: Bastok

Post autor: vacek » pt 30 sty, 2009 14:07

Haichi pisze:a nowe zdobywasz dopiero od 20 lvl.
od 30 żeby być dokładnym

i tak jak Haichi napisał expeinie to mała część gry, powiedzmy 5% więc do tego nie trzeba mieć lsa.

a skrót do mapy to wpisujesz /map i ci się otwiera

i btw. o doświadczeniach z innych mmo (a zwłaszcza f2p) możesz zapomnieć, ffxi jest inny
Black Mage

Awatar użytkownika
Haichi
Cactuar
Cactuar
Posty: 324
Rejestracja: pt 26 maja, 2006 15:06
Lokalizacja: Irlandia
Kontakt:

Post autor: Haichi » sob 31 sty, 2009 00:39

vacek pisze:od 30 żeby być dokładnym
A tak! Pomyliło mi się, masz rację :).
vacek pisze:ffxi jest inny
Dokładnie, FFXI jest unikalny ... niby wiele elementów jest podobnych do innych gier MMO, ale rozgrywka ma zupełnie inną "barwę" i ludzię są też inni.

ltj
Kupo!
Kupo!
Posty: 6
Rejestracja: śr 25 mar, 2009 19:07

Post autor: ltj » śr 25 mar, 2009 19:31

Witam

zastanawiam sie nad zakupem ff xi ale zanim sie zdecyduje chcialbym poznac odpowiedz na kilka pytan:

1.1) czy w ta gre da sie grac semi-casual'owo? nie mam juz tyle czasu co kiedys i bylbym w stanie poswiecac max 14h tygodniowo (srednio 2h dziennie) a czasami w ogole, czy jest sens zaczynac przy takiej ilosci posiadanego czasu?

1.2) czy da sie grac 'z doskoku' czyli wbic na 30-40min skleic jakies party (badz solo) i cos konkretniejszego ugrac

2) jak sie ma sprawa PvP w ff xi czy jest rozwiazana tak jak w WoW/War (dwie strony konfliktu) czy moze jak w lineage2 (free for all i wojny miedzy gildiami). W ogole ludzie sa tam zainteresowani PvP czy raczej (jak w lotro) cala akcjia toczy sie w okol PvE

3) jak wyglada end-game i ile zajmuje dojscie na w miare wysoki poziom grajac klasa supportowa?

4.1) czy klasy w ff xi mapuja sie na te w ff iii?

4.2) czy red-mage to dobra klasa supportowa? z tego co wiem (z innych czesci ff) to jest to taka hybrydowa kariera, wiec pozwoliloby mi to grac solo (w przypadku gdy nie mam czasu na szukanie pt) a w pt jako secondary-healer? czy moze white-mage bedzie lepszym rozwiazaniem?

5) warto kupic pada do tej gry?

6) sa tu moze jacys gracze ktorzy grali w eve i zostawili ja dla ff xi? bo obecnie zastanawiam sie w co zaczac grac

7) ile wychodzi tak +/- miesiecznie za granie grajac 1 postacia bez tetra master

...

to by bylo na tyle (chyba)

TIA za odpowiedzi

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
vacek
Kupo!
Kupo!
Posty: 82
Rejestracja: sob 10 gru, 2005 18:10
Lokalizacja: Bastok

Post autor: vacek » śr 25 mar, 2009 20:03

ltj pisze:1.1) czy w ta gre da sie grac semi-casual'owo? nie mam juz tyle czasu co kiedys i bylbym w stanie poswiecac max 14h tygodniowo (srednio 2h dziennie) a czasami w ogole, czy jest sens zaczynac przy takiej ilosci posiadanego czasu?
no niby się da ale raczej dużo nie osiągniesz
ltj pisze:1.2) czy da sie grac 'z doskoku' czyli wbic na 30-40min skleic jakies party (badz solo) i cos konkretniejszego ugrac
po ostatnich upadtach da się trochę expo zdobyć solo w krótkim czasie (na low lvlach, na początku kwietnia będzie można aż do magicznego 75)
ltj pisze:2) jak sie ma sprawa PvP w ff xi czy jest rozwiazana tak jak w WoW/War (dwie strony konfliktu) czy moze jak w lineage2 (free for all i wojny miedzy gildiami). W ogole ludzie sa tam zainteresowani PvP czy raczej (jak w lotro) cala akcjia toczy sie w okol PvE
konflikt jest, ale w wersji pve, a samo pvp jest ale nikt się na dobrą sprawę w to nie bawi
ltj pisze:3) jak wyglada end-game i ile zajmuje dojscie na w miare wysoki poziom grajac klasa supportowa?
pół roku-rok, a endgame contentu jest w pi*& i ciut ciut
ltj pisze:4.1) czy klasy w ff xi mapuja sie na te w ff iii?
po części
ltj pisze:4.2) czy red-mage to dobra klasa supportowa? z tego co wiem (z innych czesci ff) to jest to taka hybrydowa kariera, wiec pozwoliloby mi to grac solo (w przypadku gdy nie mam czasu na szukanie pt) a w pt jako secondary-healer? czy moze white-mage bedzie lepszym rozwiazaniem?
bardzo dobra jako support ale też jeden z najtrudniejszych jobów do opanowania
ltj pisze:5) warto kupic pada do tej gry?
jak najbardziej
ltj pisze:7) ile wychodzi tak +/- miesiecznie za granie grajac 1 postacia bez tetra master
12 ojro
Black Mage

ODPOWIEDZ

Wróć do „Help - fabuła, przejście, techniczne”