Strona 99 z 102

: wt 03 lis, 2009 20:58
autor: ginek
Witam, kilka dni temu zaczelem swoja przygode z FF8 i mam pytanie. Jestem pod koniec drugiego dysku. Ustawialem sobie Junction i chyba cos zle ustawilem, bo dwoma postaciami czerpie czary od potworkow po 9, po 8, a Quistis czyli jedna z trzech postaci albo ma nieudane czerpanie, albo zaczerpnie tylko 1 czar i to wszystko. Wkurza to, bo Squallem i Selphie musze zbierac magie i przekladac dla Quistis :/ Prosze o jak najszybsza odpowiedz i sie nie smiac, bo jestem jeszcze laikiem w osemke ;p

: wt 03 lis, 2009 21:26
autor: Ababeb
O ile pamiętam, na to ma wpływ wysokość współczynnika Magic. Podepnij jej jakiś czar, Mag+X% czy coś, powinno pomóc.

: wt 03 lis, 2009 23:23
autor: cast
Tak, Magic ułatwia ssanie magii, co więcej, wcale nie trzeba za wysoko tej magii podnosić - koło 50-60 punktów już swobodnie wystarcza do wyciągania znakomitej większości czarów w bardzo szybkim tempie (po 7-9 sztuk). Jedynie z jakimś Meteorem czy Ultimą może być gorzej.

: śr 04 lis, 2009 09:58
autor: ginek
No fakt podmienilem GFy i Quistis zostala z kilkoma pkt magii ;p Tak myslalem, ze banalna sprawa.

To mam jeszcze kilka pytan.
1.Jest taka zdolnosc jak pokazywanie ukrytych drawpointow i save pointow tak ? O co w tym chodzi ? Jak nie mam podlaczonego to nie widze ukrytych draw pointow ? A jak tylko zaloze, pojawiaja sie? Na mapie swiata dziala to tak samo ?

2.Ciezko bylo sie przyzwyczaic z materii na junction, ale juz to opanowalem. Jedyny problem to rozlozenie GFow dla postaci i to, ze Magia mi sie nie miesci :/ Kazda postac uniesie 32 Magie, a w grze bodajze jest 64. Nie wiem z ktorej magii rezygnowac (oprocz fire, fira, blizzard, blizzara itd.) i jak dobrac GFy dla postac, NA JAKIEJ PODSTAWIE TO ROBIC ? Wyczytalem, ze ostateczny najlepszy uklad (tylko dlaczego?) to:

Squall - Ifrit, Carbuncle, Cerberus, Bahamut, Cactus
2postac - Quezacotl, Diablos, Leviatan, Pandemona, Doomtrain
3postac - Shiva, Siren, Brothers, Alexander, Tonberry, Eden

3. W ogrodzie Galbadii w pomieszczeniu z boiskiem do hokeja wyexpilem sporo postacie (Squallem pod koniec 2 dysku mam 50 lvl). No i tak czytalem z nudow jak pokonac w przyszlosci Omege i Ultime w celu by sie dowiedziec jakie rzeczy juz zaczac gromadzic. Opis walki jest dostosowany na 46 lvl :/ Ja juz mam 50 lvl, a nawet broni ani razu dla Squalla nie upgrade'owalem. Jesli sie nie myle, czym wyzszy ja mam lvl, tym mocniejsze sa weapony ta ? Ciekawe czy pozniej dam mu rade :/

4.W ff7 byly "rzeczy", ktorych jesli nie zbierzesz "teraz" to "pozniej" juz ich nie zdobedziesz. No i zdarzalo sie, ze czegos sie nie zrobilo lub nie zebralo, a potem bieda, bo albo sie obyc bez tego, albo od poczatku zaczynac. Jak to sie ma w ff8 ? Moze juz cos waznego opinalem ? Jedynie GFow jestem pewien, ze nie omine. Dajcie mi jakies rady, ktore moglbym wykorzystac wczesniej (bo dopiero poczatek 3 dysku jestem).

Narazie to tyle

: śr 04 lis, 2009 14:07
autor: cast
ginek pisze:O co w tym chodzi ? Jak nie mam podlaczonego to nie widze ukrytych draw pointow ? A jak tylko zaloze, pojawiaja sie?
Otóż to. Przy czym nie jestem do końca pewien, jak to się ma do możliwości korzystania z draw pointów - pamiętam, że udało mi się skorzystać z tego z Ultimą w FH mimo, że Move-Find nie miałem włączonego, natomiast już w Excavation Site na 3 CD nic nie mogłem wyciągnąć, chociaż wiedziałem dokładnie gdzie draw pointu szukać.

A, Move-Find na mapie świata nie działa.

ginek pisze:Magia mi sie nie miesci :/ Kazda postac uniesie 32 Magie, a w grze bodajze jest 64.
Co opłaca się kolekcjonować:
- Cure, Cura, Curaga - żeby się nie bawić w ciągłe doładowywanie, warto mieć wszystkie 3 i korzystać głównie z Cure/Cury, a Curagę tylko na specjalne okazje
- Tornado - tylko jako magia do podpięcia pod HP-J, można zastąpić czymś pożytecznym np. Aurą
- Full-life - bardzo pożyteczne, a po podpięciu pod HP-J można sobie nawet zdolnośći HP+% odpuścić xd
- Triple - czasem przydatne w walce, ale głównie jako junction (Mag-J, Spd-J)
- Haste, Slow - przydatność oczywista, jeżeli nie mamy Triple pod Spd-J to któreś z tych dwóch z powodzeniem zastąpi brakującą magię, wtedy drugie idzie pod Eva-J
- Death - opcjonalnie, żeby mieć wysoki Luck ;p do podnoszenia Mag też się nadaje
- Meteor - siła (do zastąpienia przez Ultimę)
- Ultima - wiadomo
- Aura - wiadomo, podstawowy czar do walki ;p + HP-J jeśli masz mało Tornada/Full-life
- Meltdown - bezkonkurencyjny w Vit-J, niesamowicie użyteczny w kilku (-nastu) walkach w grze
- Dispel - Spr-J
- Esuna - panaceum na wszelkie problemy zdrowotne, + podpinamy pod ST-Def

Jak widać, miejsca zostaje sporo. Można zachować kilkanaście Protectów na walkę z Omegą, a resztę slotów zapełniamy czymkolwiek, żeby lista magii ładnie wyglądała, żeby podnieść odporności, czy co tam kto chce xd

ginek pisze:jak dobrac GFy dla postac, NA JAKIEJ PODSTAWIE TO ROBIC ?
Starasz się, aby:
- każda postać mogła podpiąć magię pod wszystkie podstawowe statystyki (HP, Str, Mag, Vit, Spr, Spd)
- każda postać miała dostęp do jak największej ilości miejsc na magię w ST-Def, Elem-Def (miejsce na czar w ST/Elem-Attack też się czasem przydaje, ale można sobie darować i nie ma wielkiej szkody)
- każda postać mogła używać przydatnych zdolności dodatkowych, głównie tych podnoszących statystyki (Str+40/60%, HP+40/80%, Mag+40/60%, Spd+20/40%)
- wszyscy mieli po 1 GFie z Ability x4 (w grze są 2 Rosetta Stone, a Bahamut ma zdolność na starcie -> używasz kamyków tak, żeby ich nie zmarnować ;p)
- warto zadbać też o sensowne rozdysponowanie komend (Defend, Revive, Mad Rush <3) pomiędzy bohaterami.

ginek pisze:Jesli sie nie myle, czym wyzszy ja mam lvl, tym mocniejsze sa weapony ta ? Ciekawe czy pozniej dam mu rade :/
Wraz z twoim poziomem rośnie poziom przeciwników, wyższy poziom przeciwników = więcej HP, silniejsze ciosy, czasem nowe rodzaje ataków. ALE Omega Weapon zawsze ma lvl 100, więc jego ta zasada nie dotyczy. Jedyny problem z twoim wysokim lvlem może polegać na tym, że przez ograniczenie lvlowe trudno ci będzie podnieść statystyki w późniejszym etapie gry, gdy już zdobędziesz zdolności typu Str Bonus.
ginek pisze:Dajcie mi jakies rady, ktore moglbym wykorzystac wczesniej (bo dopiero poczatek 3 dysku jestem).
Zaglądaj w trakcie gry do poradnika na stronie, tam jest wspomniane o wszystkich takich rzeczach łatwych do pominięcia. Z tych które pamiętam:
- zabierz Solomon's Ring zanim będzie za późno ;p
- podczas wizyty Lunatic Pandory w Esthar idź po Rosetta Stone, to ułatwi potem wieeele rzeczy

- tego chyba nie ma na stronie - prawie pod koniec 3 płyty, podczas walki z Raijiem i Fujin - można parę uśpić i od dziewczyny bezkarnie wyssać ogromne ilości czaru Full-life, którego przydatności chyba nikt nie kwestionuje ;p

: śr 04 lis, 2009 15:42
autor: ginek
cast dzieki za super info. Szczegolnie za takie info jak " podczas walki z Raijiem i Fujin - można parę uśpić i od dziewczyny bezkarnie wyssać ogromne ilości czaru Full-life", ktore ciezko gdzie kolwiek znalesc. Jak ktos ma jeszcze jakies rady w tym stylu to zdradzcie ;p

: śr 04 lis, 2009 21:01
autor: cast
Gwoli ścisłości, Full-life można jeszcze dość swobodnie wysysać od Bahamuta, o ile ma się w miarę ogarniętą drużynę. Ja osobiście zrezygnowałem z tego wariantu, bo grałem bez junctionowania jakiejkolwiek magii i bez używania GFów, a w takiej sytuacji Mega Flare oznaczało zgon xd Ale jeśli smok ci niestraszny, to trochę magii podebrać mu można. Meteory też chyba ma.

: śr 04 lis, 2009 22:23
autor: ginek
No to utknalem chyba na dluzszy moment :/ Za nic nie moge pokonac w karty Cida i Edee :/ Cale czas dostaje karty slabsze i nie mam mozliwosci na plus zgarniecia kart. Wy tez sie meczyliscie z tymi kartami tak ?

Aby zdobyc LionHeart, trzeba pokolei wszystkie bronie miec czy mozna jakos ominac ?

: śr 04 lis, 2009 23:47
autor: cast
ginek pisze:Wy tez sie meczyliscie z tymi kartami tak ?
Ugrałem obie, ale grając na emulatorze. Programik jest na tyle sprytny, że mogłem do woli robić load state tuż sprzed rozpoczęcia gry, tak że za każdym razem były losowane inne karty, co skracało czas oczekiwania na mecz z kartą Seifera/Edei o całe eony. Bez emulatora nie ma lekko :( Ale możesz zmodyfikować pierwsze 4 poziomy kart, tak, żeby losowane były te nieco lepsze. Zawsze mniej meczów do rozegrania.
Albo możesz to olać i powalczyć o karty na 4 CD na Ragnaroku, o ile robisz/zrobiłeś quest CC Group. Tam szansa na w miarę ludzkie zasady gry jest dość spora ;p
ginek pisze:Aby zdobyc LionHeart, trzeba pokolei wszystkie bronie miec czy mozna jakos ominac ?
Masz składniki = broń pojawia się w ofercie Junk Shopu. Tyczy się każdego narzędzia zbrodni.

: czw 05 lis, 2009 13:39
autor: ginek
No zrobil bym z checia ten quest, ale z kad mam wiedziec ktory koles to Jack ?

: czw 05 lis, 2009 14:22
autor: AUDION
ginek pisze:No zrobil bym z checia ten quest, ale z kad mam wiedziec ktory koles to Jack ?
Metoda prób i błędów. W końcu przy tablicy nie kręci się aż tyle osób, by był jakiś problem spróbować z każdym.

: pt 18 gru, 2009 22:01
autor: matiz11111
Ja jeszcze do wysysania magii.Zdobywajac odina mozna od niego wykrasc czar triple ale trzeba uwazac na czas.Mi sie udalo wykrasc 300 triple i go dobic (zostala mi minuta czasu:)

: ndz 17 sty, 2010 11:35
autor: Misiek1974
W związku z spolszczeniem FFVIII , postanowiłem sobie go odświeżyć i przeoczyłem jedną istotną rzecz już na samym początku , mianowicie nie porozmawiałem z cidem ponownie przed misją czego konsekwencja jest brak lampy z diablosem , i tu pytanie czy jak wrócę do ogrodu na 2 płycie to dostanę lampę???

: ndz 17 sty, 2010 13:18
autor: Sephiria
Niestety nie. Jest jeszcze szansa na uzyskanie jej, ale zależy to od tego w którą wersję grasz: konsolową, czy pecetową. Na poecetowej można zdobyć Magic Lamp za pomocą Chocobo World. Do konsolowej musiałbyś mieć Pocket Station.

: ndz 17 sty, 2010 13:24
autor: Ababeb
Uprzedzając pytanie, na emulatorze możesz mieć z tym problem, bo o ile mi wiadomo, nikomu jakoś nie chciało się implementować obsługi PocketStation. Jest ponoć osobny emulator, dzięki któremu możesz w ogóle zagrać w CW, ale nie da się przenosić przedmiotów.