ginek pisze:O co w tym chodzi ? Jak nie mam podlaczonego to nie widze ukrytych draw pointow ? A jak tylko zaloze, pojawiaja sie?
Otóż to. Przy czym nie jestem do końca pewien, jak to się ma do możliwości korzystania z draw pointów - pamiętam, że udało mi się skorzystać z tego z Ultimą w FH mimo, że Move-Find nie miałem włączonego, natomiast już w Excavation Site na 3 CD nic nie mogłem wyciągnąć, chociaż wiedziałem dokładnie gdzie draw pointu szukać.
A, Move-Find na mapie świata nie działa.
ginek pisze:Magia mi sie nie miesci
Kazda postac uniesie 32 Magie, a w grze bodajze jest 64.
Co opłaca się kolekcjonować:
- Cure, Cura, Curaga - żeby się nie bawić w ciągłe doładowywanie, warto mieć wszystkie 3 i korzystać głównie z Cure/Cury, a Curagę tylko na specjalne okazje
- Tornado - tylko jako magia do podpięcia pod HP-J, można zastąpić czymś pożytecznym np. Aurą
- Full-life - bardzo pożyteczne, a po podpięciu pod HP-J można sobie nawet zdolnośći HP+% odpuścić xd
- Triple - czasem przydatne w walce, ale głównie jako junction (Mag-J, Spd-J)
- Haste, Slow - przydatność oczywista, jeżeli nie mamy Triple pod Spd-J to któreś z tych dwóch z powodzeniem zastąpi brakującą magię, wtedy drugie idzie pod Eva-J
- Death - opcjonalnie, żeby mieć wysoki Luck ;p do podnoszenia Mag też się nadaje
- Meteor - siła (do zastąpienia przez Ultimę)
- Ultima - wiadomo
- Aura - wiadomo, podstawowy czar do walki ;p + HP-J jeśli masz mało Tornada/Full-life
- Meltdown - bezkonkurencyjny w Vit-J, niesamowicie użyteczny w kilku (-nastu) walkach w grze
- Dispel - Spr-J
- Esuna - panaceum na wszelkie problemy zdrowotne, + podpinamy pod ST-Def
Jak widać, miejsca zostaje sporo. Można zachować kilkanaście Protectów na walkę z Omegą, a resztę slotów zapełniamy czymkolwiek, żeby lista magii ładnie wyglądała, żeby podnieść odporności, czy co tam kto chce xd
ginek pisze:jak dobrac GFy dla postac, NA JAKIEJ PODSTAWIE TO ROBIC ?
Starasz się, aby:
- każda postać mogła podpiąć magię pod wszystkie podstawowe statystyki (HP, Str, Mag, Vit, Spr, Spd)
- każda postać miała dostęp do jak największej ilości miejsc na magię w ST-Def, Elem-Def (miejsce na czar w ST/Elem-Attack też się czasem przydaje, ale można sobie darować i nie ma wielkiej szkody)
- każda postać mogła używać przydatnych zdolności dodatkowych, głównie tych podnoszących statystyki (Str+40/60%, HP+40/80%, Mag+40/60%, Spd+20/40%)
- wszyscy mieli po 1 GFie z Ability x4 (w grze są 2 Rosetta Stone, a Bahamut ma zdolność na starcie
używasz kamyków tak, żeby ich nie zmarnować ;p)
- warto zadbać też o sensowne rozdysponowanie komend (Defend, Revive, Mad Rush <3) pomiędzy bohaterami.
ginek pisze:Jesli sie nie myle, czym wyzszy ja mam lvl, tym mocniejsze sa weapony ta ? Ciekawe czy pozniej dam mu rade
Wraz z twoim poziomem rośnie poziom przeciwników, wyższy poziom przeciwników = więcej HP, silniejsze ciosy, czasem nowe rodzaje ataków. ALE Omega Weapon zawsze ma lvl 100, więc jego ta zasada nie dotyczy. Jedyny problem z twoim wysokim lvlem może polegać na tym, że przez ograniczenie lvlowe trudno ci będzie podnieść statystyki w późniejszym etapie gry, gdy już zdobędziesz zdolności typu Str Bonus.
ginek pisze:Dajcie mi jakies rady, ktore moglbym wykorzystac wczesniej (bo dopiero poczatek 3 dysku jestem).
Zaglądaj w trakcie gry do poradnika na stronie, tam jest wspomniane o wszystkich takich rzeczach łatwych do pominięcia. Z tych które pamiętam:
- zabierz Solomon's Ring zanim będzie za późno ;p
- podczas wizyty Lunatic Pandory w Esthar idź po Rosetta Stone, to ułatwi potem wieeele rzeczy
- tego chyba nie ma na stronie - prawie pod koniec 3 płyty, podczas walki z Raijiem i Fujin - można parę uśpić i od dziewczyny bezkarnie wyssać ogromne ilości czaru Full-life, którego przydatności chyba nikt nie kwestionuje ;p