Cursed Shield, zaklęty przedmiot.

Szukasz pomocy przy FFach starej generacji (NES SNES)? Właź tutaj.

Moderator: Moderatorzy

o1249569
Kupo!
Kupo!
Posty: 3
Rejestracja: ndz 07 paź, 2012 12:12

Cursed Shield, zaklęty przedmiot.

Post autor: o1249569 »

Może mi ktoś wyjaśnić co trzeba zrobić aby zdjąć kłatwe Cursed Shield otrzymanego od chorego starca w Narshe- FFVI?

Mimo podaje że trzeba stoczyć 255 pojedynków aby zdjąć klątwe..i teraz pytanie czego pojedynków pokonanie pojedynczego wroga przez jednego bohatera czy w ogóle stoczone pojedynki ?

Rozumiem, że grasz powinien posiadać tą zaklętą tarczę czy coś jeszcze powinien mieć?
Na początku dałem jeszcze Relic Ribbon i też nic, potem zrobiłem tak bez Ribbon i znów nic.

Czy mozna to gdzieś znaleźć info ile pozostało lub co trzeba zrobić aby móc zdjąc to cholerniactwo ? A może ktoś właściwy powinnien nosić, pytanie tylko kto ?

Obecnie grałem z takim składem Terra(Cursed Shield), Edgar, Sabin, Gogo. Gram bez kodów i czysto! Chyba że istnieje jakiś kod aby można było zdjąć klątwę, bo strasznie bez sensu jest grać na tej samej planszy (Narshe) i zabijać wrogów.

Z góry dzięki.
Awatar użytkownika
qfas
Cactuar
Cactuar
Posty: 212
Rejestracja: czw 07 maja, 2009 08:15

Post autor: qfas »

255 (albo 256, jeden więcej nie zaszkodzi:D) pojedynków trzeba zwyciężyć, mając w ekipie postać z wyekwipowaną Cursed Shield. Liczą się zakończone walki, nieważne, ilu wrogów pojawiało się naraz. Jeżeli Twój team ucieknie z walki, pojedynek nie liczy się do ogólnej puli zwycięstw, tak samo, jeżeli postać z wyekwipowaną przeklętą tarczą nie dożyje końca walki. Tarczę może mieć wyekwipowana każda postać (o ile może z tarcz korzystać), ważne, żeby uczestniczyła w walkach. O ile dobrze pamiętam, ribbon poradzi w blokowaniu statusów poza condemned, na to przyda się się safety bit.

A co do przyśpieszenia procesu... Jeśli grasz na emulatorze, to w opcjach ustaw frameskip na maksymalną wartość, przyśpieszy to animację i skróci mozoły związane z zdejmowaniem klątwy. Jeśli używasz SNES9x, nie musisz nic zmieniać - bodajże pod tyldą (~ - ten knefel pod escape'm) masz zwiększenie szybkości emulacji. Jeżeli zaś grasz na konsoli... No nic, cierpliwości.

I nie wydaje mi się, że te 255 walk należy odbyć w Narshe... Ale pewności nie mam, musisz sprawdzić to na własną rękę.
Teksty w podpisach zazwyczaj trącą sztampą.
Awatar użytkownika
Ababeb
Dark Flan
Dark Flan
Posty: 1244
Rejestracja: pn 25 kwie, 2005 15:12
Lokalizacja: Czwórmiasto

Post autor: Ababeb »

I nie wydaje mi się, że te 255 walk należy odbyć w Narshe...
Nie trzeba. Sugerują tak w poradniku, żeby odblokować ją jak najszybciej, ale spokojnie można iść gdzie się chce.
The Schrödinger's cat paradox outlines a situation in which a cat in a box must be considered, for all intents and purposes, simultaneously alive and dead. Schrödinger created this paradox as a justification for killing cats
o1249569
Kupo!
Kupo!
Posty: 3
Rejestracja: ndz 07 paź, 2012 12:12

Post autor: o1249569 »

No i teraz już rozumiem oco chodzi. Dzięki qfas za odpowiedź, a zatem chodzi tu o pojedynki a nie wrogów. Więc autor solucji się pomylił, bo to nie trwa 10 minut tylko grube 1-2 H aby mozna było spokojnie zdjąć klątwe w zależności od tego jak często pojawiają się pojedynki.

Gram na emulatorze ZSNES v.1.36
www.zsnes.com

Nie wiem, gdzie można znaleźć opcję przyspieszania, może oto Ci chodzi ?
Obrazek

...jak widać mogę dać max 9, jeśli oto Ci chodzi lub to drugie ?

I teraz mam pytanie czy jak zdejmne i ponownie ją wyekwpikuję ten Cursed lub nałożę na innego bohatera to trzeba grać od zera ?
Może lepiej byłoby wpisać jakiś kod, bo strasznie nudno się gra :sad:
Awatar użytkownika
qfas
Cactuar
Cactuar
Posty: 212
Rejestracja: czw 07 maja, 2009 08:15

Post autor: qfas »

Aby przyśpieszyć grę po kolei: wejdź w zakładkę config -> speed -> ustaw wartość ffwd speed na x10 (więcej razy nie ma sensu, bo nie dasz rady z wybieraniem ataku podczas walk) -> poniżej w shortcuts przypisz ffwd button pod klawisz, który najbardziej Ci odpowiada (domyślnie tylda - ~) -> w zakładce misc wybierz save cnfg. Viola! Teraz trzymając klawisz, pod który przypisałeś ffwd, przejdziesz do warp-3 i walki zlecą w wspomniany poradniku kwadrans:).

Raz zdjęta klątwa nie wraca, więc nie będziesz musiał powtarzać tego riku dla każdej postaci. A kodów do FF-ów nie ma, trzeba się męczyć. Powodzenia!
Teksty w podpisach zazwyczaj trącą sztampą.
o1249569
Kupo!
Kupo!
Posty: 3
Rejestracja: ndz 07 paź, 2012 12:12

Post autor: o1249569 »

qfas pisze:Raz zdjęta klątwa nie wraca, więc nie będziesz musiał powtarzać tego riku dla każdej postaci. A kodów do FF-ów nie ma, trzeba się męczyć. Powodzenia!
Chyba źle napisałem, oco mi chodziło. Dałem Cursed Terre i grałem na początku tak długo że nie widzę zmiany (początkowo myślałem o liczbie wrogach). Potem dałem na Sabina, bo pomyślałem że zależy od bohatera który najwięcej pokonuje przeciwników. Zanim napisałem temat na forum poszedłem dalej z tą misją ale już bez Cursed :( .

I dlatego napisałem, że jak założę ponownie Cursed na Terre lub Sabina to wszystko trzeba grać od zera ? Bo jeśli tak to mam zamiar powrócić do Narshe i pobawić się z tym trikiem w jakim podałeś na początku :lol:

Ogólnie dzięki za odpowiedź. A propo skąd wiesz, że nie ma kodów ? Znalazłem je na angielskiej stronie i tam znalazłem masę kodów do FFVI (3 US) :shock: prawie dwie strony to zajmuje wraz z jej opisem kodów.

Tu są kody:
http://www.gamewinners.com/gamegenie.ph ... ntasy3.htm
http://www.gamegenie.com/cheats/gamegen ... tasy3.html
http://www.neoseeker.com/Games/cheats/S ... sy_vi.html

..jak widać wszystko po ENG, więc ciężko znaleźć.

Ps.
Chyba znalazłem
AA94-E7D8+AA94-EF08+AA94-E4D8+D794-E708**
Get Paladin Shlds, Offerings, Gem Boxes, Econimizers, and other
stuff in battles
..tyle że nie zdejmuje klątwy, lecz je udostępnia :? Nie chcę grać na kody, bo do d*py się gra. Ale klątwe tak.

[ Dodano: Wto 09 Paź, 2012 17:27 ]
Hehehehe...trzeba było od razu napisać, że wystarczy nacisnąć komende ~ (tylda) i poszło jak po maśle. Trwało w sumie niecałe 2 min. i klątwa została zdjęta :lol:

[ Dodano: Wto 09 Paź, 2012 17:28 ]
Temat do zakmnięcia
Zablokowany

Wróć do „HELP - fabuła, przejście, techniczne”