Final Fantasy I

Tu rozmawiamy o dwóch pierwszych generacjach części Final Fantasy: 1-3 wydanych na NES i poczciwego Pegazusa oraz 4-6 na SNESa

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Sephiria
Administrator
Administrator
Posty: 2554
Rejestracja: sob 13 wrz, 2003 14:20
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Sephiria » pn 10 sie, 2009 08:59

Desperation Moves są opisane w dziale FF 6, RAZEM ze screenami WSZYSTKICH wykonanych ataków.

http://www.k-ff.com/Final6/index.php?n=29
Ive seen that frustration
Been crossed and lost and told no
And Ive come back / unshaken
Let down and lived and let go.

Awatar użytkownika
Marcus
Kupo!
Kupo!
Posty: 2
Rejestracja: pt 28 sie, 2009 11:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Marcus » pt 28 sie, 2009 11:22

Witam, mam problem w FFI , otóż po pokonaniu Licha dostałem Earth Crystal i była animacja, jak posąg Licha w jaskini ( nazwy nie pamiętam, ale jest tam jeden Dwarf) zniknął. Udałem się tam, za posągiem są drzwi, a za nimi jaskinia, która ma 5 poziomów, jestem właśnie na 5, nie można stąd wyjść, są tu tylko 4 komnaty, a w każdej ,boss'? Nie wiem , czy boss, bo muzyka jest inna niż w przypadku bt boss' owej, aczkolwiek te moby są OP. Jeden boss to Ehidna, drugi Two-headed Dragon, dwóch następnych nazw nie pamiętam. Spróbowałem po kilka x walki z każdym, nie mogę nic zrobić, mają pewnie kolosalny poziom hp, potrafią mnie sprzątnąć jednym, w dodatku pierwszym atakiem typu ; Earthquake, gdzie death' uje całą ekipę, co mam zrobić, jak stąd wyjść, jak ruszyć fabułę dalej?? Proszę o pomoc.

P.S. Dodam,że jest to remake na PSP, być może jest to dodatkowy dung. jakiś? Kilka topiców niżej user Red Mage, napisał, że w wersji na PSP są 4 nowe lolakcje. W każdym bądź razie w Walkthrough 'ach nic nie znalazłem nt. miesjca, gdzie jestem. Z góry dzięki.

Awatar użytkownika
Ababeb
Dark Flan
Dark Flan
Posty: 1244
Rejestracja: pn 25 kwie, 2005 15:12
Lokalizacja: Czwórmiasto

Post autor: Ababeb » pt 28 sie, 2009 11:52

Żeby wyjść z jaskini musisz albo pobić jednego z bossów, albo dać się pokonać. O ile pamiętam, po śmierci drużyny bohaterowie zostają przeniesieni do wyjścia, przynajmniej tak było w wersji na GBA.
The Schrödinger's cat paradox outlines a situation in which a cat in a box must be considered, for all intents and purposes, simultaneously alive and dead. Schrödinger created this paradox as a justification for killing cats

Awatar użytkownika
Marcus
Kupo!
Kupo!
Posty: 2
Rejestracja: pt 28 sie, 2009 11:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Marcus » pt 28 sie, 2009 12:10

@
Ano, rzeczywiście, padłem i dostałem tele na zewnątrz. :smile: W dodatku, wiem gdzie zabłądziłem. Po prostu byłem w dodatkowym cave , który został dodany w remake' u na PSP, pierwszy bonus dungeon. Także problem zakończony.

freddy
Kupo!
Kupo!
Posty: 22
Rejestracja: śr 29 kwie, 2009 14:23
Lokalizacja: A nie wiem

Post autor: freddy » pn 21 wrz, 2009 14:25

Mam takie pytanie. Jestem w Cresent Island i nie wiem gdzie mam iść . Albo do Mount Gulg, albo do Ice Cavern ?
Spiesz się powoli, ucz się powoli, pracuj powoli
To jest najlepsza recepta na życie.

Sogetsu
Malboro
Malboro
Posty: 1050
Rejestracja: sob 18 lut, 2006 00:19

Post autor: Sogetsu » pn 21 wrz, 2009 19:47

I tu i tu. Kolejność z tego co pamiętam dowolna, tyle że walki w Ice Cavern są trudniejsze.

freddy
Kupo!
Kupo!
Posty: 22
Rejestracja: śr 29 kwie, 2009 14:23
Lokalizacja: A nie wiem

Post autor: freddy » śr 23 wrz, 2009 15:49

Chodzi też o to, że w solucji kryptowej nie ma tego wulkanu. Nie wiem, jak tam się poruszać ! :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
Spiesz się powoli, ucz się powoli, pracuj powoli
To jest najlepsza recepta na życie.

Sogetsu
Malboro
Malboro
Posty: 1050
Rejestracja: sob 18 lut, 2006 00:19

Post autor: Sogetsu » śr 23 wrz, 2009 16:23

Na gamefaqs.com masz mapy.

Awatar użytkownika
Ababeb
Dark Flan
Dark Flan
Posty: 1244
Rejestracja: pn 25 kwie, 2005 15:12
Lokalizacja: Czwórmiasto

Post autor: Ababeb » śr 23 wrz, 2009 16:25

Jest, ale Krakers ją ominął i opisał później. Znajduje się pod punktem 26.

freddy
Kupo!
Kupo!
Posty: 22
Rejestracja: śr 29 kwie, 2009 14:23
Lokalizacja: A nie wiem

Post autor: freddy » śr 23 wrz, 2009 20:07

Heh, jeszcze części drugiej sobie nie wydrukowałem . :)
Problem rozwiązany.
Spiesz się powoli, ucz się powoli, pracuj powoli
To jest najlepsza recepta na życie.

kpsr
Kupo!
Kupo!
Posty: 1
Rejestracja: śr 21 paź, 2009 11:15
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: kpsr » śr 21 paź, 2009 11:18

prosze mi powiedziec kto to wymyslil? "Od razu powiem - nie ma sensu wybierać Monka, ponieważ przez całą grę był kompletnie nieprzydatny - podobno na wyższych poziomach jest potężny, ale ja ukończyłem grę w 100% i nigdy nie dotarłem do takiego momentu, w którym jego pomoc w ogóle miała jakiekolwiek znaczenie podczas bitwy - większość czasu obrywał a sam ledwo lizał przeciwników." looooooooooooooooooooooooooooooooooooooool czlowieku wez zdejmij mu bron i on mi wali na 35lv 9 hit po srednio 1000 (tysiac) dmg

[ Dodano: Sro 21 Paź, 2009 12:21 ]
dodam jeszcze ze przy dodaniu haste jak walczylem w temple of chaos z krakenem to akurat udalo mi sie wziac na hita bo master mial 14 hit i walnal kolesia za 2100 dmg

Awatar użytkownika
sai
Kupo!
Kupo!
Posty: 10
Rejestracja: ndz 26 wrz, 2010 11:34
Lokalizacja: Tczew

Post autor: sai » ndz 26 wrz, 2010 11:41

Ja właśnie zacząłem Swoją przygodę z Final Fantasy 1.
Nie jestem zółtodziobem jeśli chodzi o tę serię bo te na Psx przeszedłem wszystkie.
W tą też grałem, tyle że na emulatorze Nesowym. Zaczynałem parę razy i jakoś nie mogłem do końca tego przejśc. Origins ma lepszą muzykę grafikę tak też myślę że tym razem dam radę.

W Ekipie Mam 2 wojowników, BM, oraz WM.
Myślę chyba że to najlepsze rozwiązanie. Narazie jest ciekawie, męczy troszkę ilość walk które trzeba tu stoczyć. Ale nic znalazłem na to sposób. Na emulatorze pod jednym przyciskiem wyłączam ogranicznik fps i walka toczy się w 5 sekund 8)

No dobrze ale chciałem zadać pytanie.
Ile czasu zajęło wam przejście tego tytułu na Normalu ?

EDIT: Z całym szacunkiem Yubari ale jeśli już masz wytykać błąd, to wystarczy tylko poprawić a nie wytykać. Ja tutaj w 5 Minut znajdę z 50 błędów.
Ostatnio zmieniony ndz 26 wrz, 2010 12:01 przez sai, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Jaco
Dark Flan
Dark Flan
Posty: 1500
Rejestracja: pt 26 lis, 2004 13:56
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Jaco » wt 28 wrz, 2010 10:57

sai pisze:Ile czasu zajęło wam przejście tego tytułu na Normalu ?
Jak dobrze pamiętam to coś koło 10 h.

Awatar użytkownika
sai
Kupo!
Kupo!
Posty: 10
Rejestracja: ndz 26 wrz, 2010 11:34
Lokalizacja: Tczew

Post autor: sai » śr 29 wrz, 2010 17:07

No to bardzo szybko się z tym uwinąłeś.
Ja skończyłem 15 minut temu. Dotrwałem do końca i tytuł mogę zaliczyć do ukończonych.
Wrażenia ? Mocne strony ? Słabe strony ?

W skrócie pozwolę sobie opisać parę rzeczy.

Ogólnie gra zaskoczyła Mnie pozytywnie. Może dlatego że zagrałem w wersję Originis gdzie poprawiona jest już grafika a i muzyka jest naprawdę świetna. No ale nie zmienia to fakty iż fabuła i reszta jest taka sama.

Drużyna po ukończeniu na poziomie Normal: Sai (Warrior 47 lvl ), Ginko (Warriot 48 lvl ), Taiki (Dark Wizard 46lvl) i Suzu (White Wizard 47 lvl).

Bestariusz zaliczony na 100 %. Jeśli chodzi o spotkania z rzadkimi potworami to u Mnie wyglądało to następująco:
Tyranosaur- Około 20 walk na pustyni ( czyli poszło dobrze )
Bazyliszek- Spotkany nie chcący podczas wędrówki dużo wcześniej ( szczęście bo spotkany tylko raz)
Warmtech- tego szuakłem najdłużej z jakieś 20 minut.
Iron Golem-Zara po pokonaniu przedostatniego bossa przy schodach trafiłem 2 razy z rzędu.

Także nie było z tym źle.

Co jest plusem. Na pewno wspaniała muzyka, częśc utworów np z FF7. Ciekawa opowieśc, lokacje, szkoda tylko że przy takiej grafice.

Minusy ? Strasznie dużo walk... No bez przesady ale czasem szło już zwariować.
Bohaterowie bez immienni. To troszkę też mi nie pasuje.
Ceny w sklepach porażka. trzeba stoczyć naprawdę mnóstwo walk aby wszystko wykupić ( Ja to zrobiłem)

Dalej Itemki wszystkie, rysunki wszystkie no i odkryło się 4 miejsce.
Połowa odkryta. Podejrzewa że druga się odkryje gdy przejdę na EASY.
Szczerze ? Nie chce Mi się jeszcze raz tego przechodzić , ale takiemu zapalonemu fanowi serii FF tej gry nie wypada opuścić następnych sekretów.

Tak więc Easy Start.
Mam nadzieję że teraz się szybciej z wszystkim uwinę.

Jeśli ktoś chciałby save do gry, pisać priv.

Pozdrawiam, sai

EDIT: Cieszę się również z tego iż potwory czary czy też summony typu Bahamut pojawiają się już od pierwszej części. To coś naprawdę fascynującego. Nie jedna gra skorzystała z tego bestariuszu.

szkut
Kupo!
Kupo!
Posty: 14
Rejestracja: wt 25 lis, 2008 00:17

Post autor: szkut » wt 05 paź, 2010 20:52

czy w wersji Final Fantasy I mobile na komurki w javie są ukryte potworki?:
Tyrannosaur
Warmtech
Basilisk
Iron Golem - spotkałem go wiele razy nawet było ich 2 w bitwie... chyba z tych unikatowych potworków w wersji na komórkę zrobili z nim normalne badziewia które padły po jednym ciosie 800 dmg :/

ODPOWIEDZ

Wróć do „Final Fantasy I-VI”