Izrail pisze: Prawda. Też nie mogłem się w 5 przemóc i zacząć go uzywać, a poza tym nie wtopił mi się w początkowe klasy i nie chciało mi się go szkolić.
Co do Blue Mage'a to bardzo wiele stracili co niektórzy z was. Jeśli poświęcisz się i zawsze będziesz trzymać osobę ze skillem learning możesz zyskać bardzo wiele przydatnych zdolności. Poniżej podaję przykłady sensownego użycia Blue Magic w czasie gry:
1. Adamantite. Boss, który normalnie może sprawić nieco trudności niskopoziomowym postaciom. Dzięki Niebiskiej magi można pozbyć się go bardzo łatwo:
"...jeśli tylko masz czar "Level 5 Death" lub Death Claw. Lv 5 Death zabije żółwia od razu, za to Death Claw zostawi mu zaledwie kilka punktów zdrowia, tak więc następny atak zada ostateczny cios." (cytat z solucji krypty). Od siebie dodam, że w walce z żółwiem bardzo może pomóc także czar Flash, który bagatela też jest w posiadaniu Blue Mage'a
2. Mighty Guard to czar, za pomocą którego można zwolnić White Mage'a z obowiązku wrucania shell lub protect.
3. Blow Fish jest doskonały na przeciwników z ogromnym defensem. Bardzo łatwo za pomocą tego czaru rozwalić Gil Turtle.
4. White wind doskonale nadaje się, gdy Blue Mage ma dużo więcej HP niż reszta teamu (HP+ 30%). Może on wtedy z łatwością zastąpić White Mage'a (znowu) niestety jest to czar drogi w manie.
Izrail pisze:A moim ulubionym... Dzięki temu wszystko staje się prostsze, jak to mówią...
Hunter ogólnie jest klasą beznadziejną, ale X-Fight robi swoje
Nie tylko X-Fight czyni Huntera użyteczną profesją.
Aim przydaje się na przeciwników o dużym współczynniku evasion, bo w przeciwieństwie do aim z FF4 nie ładuje się tyle czasu, tylko działa błyskawicznie.
Animals pokazuje swoją wartość głównie w początkowej fazie gry. Oto jak go dobrze wykorzystać: Naucz jakąś postać animals i zaraz zmień ją w maga i uzbrój w tą umiejętność. Większość ze zwierząt wraz z Moombą i Mysydian Rabbitem nie jest zbyt przydatne, ale bardzo często zdarza się za przyzwać niebieskie ptaszki (Nightingale), które nie dość, że leczą to jeszcze zdejmują statusy poison i blind. Cała sztuczka polega na tym, że mag zamiast te około 200-300 Hp wylczy za pomocą tej zdolności 700-900 Hp i to bez kosztów w Mp!!! No i dodam, że Ninghtingale wychodzi dosyć często.