Final Fantasy Tactics i FFT Advance

Nie zapominamy o miłośnikach strategii w świecie FF. To dział dla Was.

Moderator: Moderatorzy

Który lepszy?

Final Fantasy Tactics
19
73%
Final Fantasy Tactics Advance
7
27%
 
Liczba głosów: 26

Awatar użytkownika
Jaco
Dark Flan
Dark Flan
Posty: 1529
Rejestracja: pt 26 lis, 2004 13:56
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Jaco »

Z ciekawości zajrzałem na gamefaqs by dowiedzieć się jakie są wymagania do zdobycia 2 nowych jobów i troszkę sie przeraziłem... :>

Dark Knight - Knight (Master - chyba), Black Mage (Master), Samurai, Lancer, Geomncer, Ninja (wszyscy na 8 Lvlu)

Ładnie co? :> Ciekawe czy zdolności będzie miał takie same jak Gafgarion, czy lepsze (a raczej więcej). Bo jak takie same to w sumie w ogóle się nie opłaca męczyć _^_ (poza satysfakcją nic szczególnego nie uzyskamy...)

Onion Knight - Squire Lv 6 i Chemist Lv 6.

No tu już raczej nic szczególnego. Zdolnosci tez pewnie jakieś specjalnie dobre nie będą :P

W sumie mógłbym sprawdzić co oni takiego potrafią, ale ze PSP leży gdzieś nieopodal mnie to moze kiedyś będę mógł to zobaczyć na własne oczy ^^

[ Dodano: Sob 06 Paź, 2007 20:47 ]
btw... chyba wczoraj FFT miało premierę w Europie XD

[ Dodano: Pią 02 Lis, 2007 16:13 ]
Final Fantasy Tactics: The War of the Lions, czyli stary dobry FFT z PSX’a w odswieżonym wydaniu na PSP. Jaco już sie w niego od 2 tygodni zagrywa ^^

Zmiany, zmiany, zmiany... SE postanowiła przetłumaczyć tą grę od początku, więc ci, co grali w wersję z PSXa nie doznają aż takiego efektu deja vu. Mało tego... pogubią się w tym wszystkim, bo nie tylko pozmieniali dialogi, ale dosłownie wszystko: imiona, nazwy jobów, czarów, miast.... Parę przykładów:

Hokuten/Nanten - Order of the Northern/Southern Sky
Igros Castle – Eagrase Castle
Algus – Argath
Guts – Mettle
Oracle – Mystic

Sama gra stała się trochę trudniejsza w odbiorze, gdyż dużo używa się tam staroangielskiego (podobnie jest chyba w FFXII, jak dobrze słyszałem), wiec nawet jak macie bdb w szkole z anola to możecie mieć spore problemy ze zrozumieniem gry :P

Pojawiło się parę dodatkowych walk. Nie będę tu pisał jakich, gdzie, z kim, bo to była dla mnie duża niespodzianka i spojlery popsuły by wszystko ^^' Również zobaczymy parę dodatkowych scenek, które wyjaśnią nieco więcej wątków, niż to miało miejsce w poprzedniej wersji.

Ilość jednostek się powiększyła. Juz nie mamy marnej 16-stki wolnych miejsc, tylko całkiem przyzwoite 24. Doszły 2 dodatkowe postacie, o których już chyba słyszeliście: Balthier z FFXII i Luso z FF:TA2.

W tawernach możemy teraz oprócz czytania plotek i wykonywania różnych prac społecznych zagrać z innym posiadaczem PSP i tejże gry, w pojedynku vs. lub wykonać misje dla 2 graczy (czekam aż kumpel wróci z UK w grudniu to dopiero wtedy przetestuję sobie te tryby :] ).

2 nowe joby... Onion Knight to biedak straszny. Nie możemy mu ustawić kompletnie żadnych umiejętności (prawie jak Mimic), ale za to moze on ekwipować każda broń i zbroję (z tego co już zdążyłem wyczytać, to podczas misji wspólnych mozemy dostać dla niego odpowiednie uzbrojenie i dopiero wtedy staje się on używalny). Dark Knight... jeszcze go na oczy nie wiedziałem _^_ Jak pomyśle o masterowaniu Black Mage’a (już nie Wizard :> ) to mi się trochę odechciewa... ale kiedyś na pewno go zdobędę. Zmianie też uległa ilość JP potrzebnych do nauki różnych skilli (ta, która mnie najbardziej dotknęła to Bahamut – z 1200 zrobiło się 1600! X__X), oraz Lvle jobów potrzebne do uzyskania innych jobów (np. Monk to już 3 Lv Kn, Dragoon to 4 Lv Th.., zwykle właśnie o ten 1 dodatkowy lvl).

Na razie jestem po pokonaniu pewnego pana, który nosi zbroję Genji, wiec moze jeszcze coś nowego się trafi. Aha.... owemu panu NIE DA się już wykraść ekwipunku! :/ Z tego co czytałem, to w japońskiej wersji FFT na PSX’a też sie tego nie dało zrobić...

Poziom trudności chyba nie uległ jakimś zmianom. Rzekłbym, że pozostał ten sam, ale pewnie coś pozmieniali :P

Minusy? Jeden – gra się tnie gorzej niż za czasów PSX’a, przy przywoływaniu czarów. Przy większości dźwięk nie współgra z tym co widzimy na ekranie naszej małej konsolki....


btw.
Jaco pisze:Jakbym się kiedyś dorwał do wersji na PSP to z wdzięczności wtedy bym go sobie popakował :]
jak obiecałem, tak robie :>
Awatar użytkownika
Schrödinger
Cactuar
Cactuar
Posty: 514
Rejestracja: czw 16 lis, 2006 14:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Schrödinger »

2 sprawy:
Jaco pisze:W tawernach możemy teraz oprócz czytania plotek i wykonywania różnych prac społecznych
No właśnie, wysłałem w teren 3 osoby i nie mogę ich odnaleść T_T. Tzn sprawdzam w mieście i nie wyślwietla mi się opcja z efektami ich pracy. Co zrobić? Wiesz? Aha, w menu cały czas mam ich jako "w trakcie misji" i nie mogę też ich wyrzucić z ekipy...
Jaco pisze:...zagrać z innym posiadaczem PSP i tejże gry, w pojedynku vs. lub wykonać misje dla 2 graczy (czekam aż kumpel wróci z UK w grudniu to dopiero wtedy przetestuję sobie te tryby :] ).
Po co się ma ludzi z forum. Powiedz mi jak to działa i możemy już próbować. Tylko jak to działa? Bo po wybraniu colosseum czy tam inny wariant, chwile próbuje się łączyć ale bez rezultatu. Aha, no i nie jestem pewny czy komunikacja pójdzie płynnie, bo mam ver.jap...
Jaco pisze:Minusy? gra się tnie gorzej niż za czasów PSX?a, przy przywoływaniu czarów. Przy większości dźwięk nie współgra z tym co widzimy na ekranie naszej małej konsolki....
Czy to możliwe, że masz zasyfiony PSP? (np. przez surfowanie) Bo ja tych problemów, o których tak głośno się mówi, u siebie aż tak bardzo nie odczuwam...

[ Dodano: Pią 02 Lis, 2007 20:38 ]
..a FF:TA2 już do mnie leci (fedex i love u) ... mimo, że, jak zwykle, do zakończenie FFT mam jeszcze sporo ... dopiero 3 rozdział...
"Jestem pączkiem"
J.F. Kennedy 1963 Berlin
Awatar użytkownika
Jaco
Dark Flan
Dark Flan
Posty: 1529
Rejestracja: pt 26 lis, 2004 13:56
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Jaco »

Schrödinger pisze:No właśnie, wysłałem w teren 3 osoby i nie mogę ich odnaleść T_T. Tzn sprawdzam w mieście i nie wyślwietla mi się opcja z efektami ich pracy. Co zrobić? Wiesz? Aha, w menu cały czas mam ich jako "w trakcie misji" i nie mogę też ich wyrzucić z ekipy...
Musisz po nich wrócić do tej tawerny, z której ich wysłałeś (wejdź "chronicle" -> "feats" i tam bedzie napisane, jakie misje są teraz wykonywane, ile dni pozostało do ich wykonania oraz miejsce, z którego ich wysłałeś). Potem w tawernie dajesz "report" i Ci zdają relacje :]
Schrödinger pisze:Po co się ma ludzi z forum. Powiedz mi jak to działa i możemy już próbować.
Niestety, nie da sie przez neta grać... PSPki muszą się bezpośrednio przez wi-fi łaczyć...
Czy to możliwe, że masz zasyfiony PSP? (np. przez surfowanie) Bo ja tych problemów, o których tak głośno się mówi, u siebie aż tak bardzo nie odczuwam...
Moze trochę przesadziłem z tym opisem :] Ale spróbuj na przykładzie czaru "Protect". Tylko w sumie... łatwiej jest takie rzeczy wychwycić, jak się grało wczesniej w PSX'ową wersję... a i ponoć w ver. japońskiej tnie się jeszcze bardziej niż w innych. Ale fakt... mogę powywalać trochę tego cache, itp., co sie nazbierało :]
Awatar użytkownika
Schrödinger
Cactuar
Cactuar
Posty: 514
Rejestracja: czw 16 lis, 2006 14:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Schrödinger »

Jaco pisze:wejdź "chronicle" -> "feats" i tam bedzie napisane, jakie misje są teraz wykonywane
Że na to nie wpadłem... Sprawdzałem tylko miasta, a okazało się, że zlecenie otrzymałem w zamku...
Jaco pisze:Niestety, nie da sie przez neta grać... PSPki muszą się bezpośrednio przez wi-fi łaczyć...
A to wpadka. ... nie moja ...
łatwiej jest takie rzeczy wychwycić, jak się grało wczesniej w PSX'ową wersję
Racja. Porównania nie mam a tolerancje mam dużą (montuje teraz materiały HD na moim komputerze i - uwierz mi - wiem co to znaczy zmulony komputer... (a parametry mam naprawde dobre...)
"Jestem pączkiem"
J.F. Kennedy 1963 Berlin
Awatar użytkownika
Jacek
Kupo!
Kupo!
Posty: 109
Rejestracja: sob 08 kwie, 2006 21:21
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: Jacek »

Cóż zagrałem w FFT War of The Lions i jestem trochę zawiedziony:

1. Muzyka trochę mniej klimatyczna niż FFTA
2. Fabuła mhroczna

Kod: Zaznacz cały

morderstwa, kradzieże
3. Na pierwszy rzut oka wygląda trochę.. basic, prosto.
4. Gdzie te cukierki!!! Rozgrywki taktyczne lubię toczyć w miłym otoczeniu, klimacie a gra jest zbyt mhroczna, no cóż. FFTA jednak wygląda lepiej przy Wojnie Lwów.

Jak już wspomniałem dopiero zacząłem grać więc możliwe, że gra mnie jeszcze zaskoczy. Liczę na to!!
Awatar użytkownika
kwazi
Redaktorzy
Redaktorzy
Posty: 2062
Rejestracja: ndz 05 cze, 2005 19:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: kwazi »

Jacek pisze:2. Fabuła mhroczna
khy hky khy... to nie ciepłe kluchy dla niemowląt jak w FF TA :] Fabuła jest tu chyba najlepsza ze wszystkich FF w ogóle :D
4. Gdzie te cukierki!!! Rozgrywki taktyczne lubię toczyć w miłym otoczeniu, klimacie a gra jest zbyt mhroczna, no cóż. FFTA jednak wygląda lepiej przy Wojnie Lwów.
Rzecz gustu - ja "klimatem" FF TA po prostu rzygałem _^_ Za to FFT <3
Jacek pisze:Jak już wspomniałem dopiero zacząłem grać więc możliwe, że gra mnie jeszcze zaskoczy. Liczę na to!!
I gwarantuję, ze się nie przeliczysz :] Graj, synu i feel the power :D
Awatar użytkownika
Markfrompoland
Cactuar
Cactuar
Posty: 350
Rejestracja: śr 10 sie, 2005 17:56
Lokalizacja: Watokice

Post autor: Markfrompoland »

Jezu, jak zakurzone. I pajonczon ile.

No właśnie, helloes. Tak tylko wpadłem bo mnie iście ciekawi czy może jakiś szcześliwy posiadacz DSa albo dobrego emulatora pomykał w drugą część tacticsów advance. Więc?
Ain't no sunshine when I'm gone.
Awatar użytkownika
zl64c
Kupo!
Kupo!
Posty: 18
Rejestracja: czw 05 mar, 2009 18:25

Post autor: zl64c »

Odkurzając temat to:
ja troche was rozumiem czemu wam tak klimat i atmosfera w advance sie nie spodobala,
ale wartow zwrocic uwage dla kogo jest ten final... GameBoy to przeciez konsolka dla najmlodszych,
wiec czeeog sie wy spodziewacie? Trzeba zacisnac zeby i grac, mi osobiscie bardzo sie podoba, ma swoj ukryty urok hehe, od razu gracz mlodszy o te 10 lat <3

aha, edit:
dobre emulatory DSa juz sa, ja zamierzam zagrac, jak zagram dam znać
edit2:
jak wam sie nie podoba klimat FFTA to polecam Onimushe T, na ta sama konsolke <3
breakcore brain!~
http://www.lastfm.pl/user/zl64c Klik!
Awatar użytkownika
Markfrompoland
Cactuar
Cactuar
Posty: 350
Rejestracja: śr 10 sie, 2005 17:56
Lokalizacja: Watokice

Post autor: Markfrompoland »

Ok, FFTA2 przetestowane. Opinia: niezły gniot.

Yay, dwa ekrany, na dole walka, na górze prawa do przestrzegania i bardzo fajnie, kolejka postaci do wykonania swoich ruchów. Więcej klas, fajne rozwiązanie sprawy zdobywania nowych przedmiotów do kupienia w sklepikach.

Więc czemu po trzech dniach postanowiłem, że nigdy już tej taniej wymówki gry nie załączę? Jezu, jaka ta gra jest daremna.

Pierwsza rzecz to zupełnie inne podejście do Prawa. Zamiast systemu kartek i JP pojawiają się przywileje klanowe. Coś iście zabawnego, na początku walki dowiadujemy się co jest zabronione przez prawo. Tak, na początku walki (przed walką jest to tajemnica, z resztą, walki są jedynie w questach, i tak, dopiero gdy się zaczynają) poznajemy typy umiejętności, albo jakieś inne warunki, które w danym meczu są zakazane. Następnie z listy wybieramy przywilej. Na początku są cztery, każdy z nich zwiększa o 1 lub 2 którąś z następujących cech: hit%, avoid, str, mag, spd albo inny shit. Nawet jak sobie podexpiłem statsy klanu to dostałem Regen, czyli 10% regen dla wszystkich moich postaci co turę. Fajny taki bonus, nie? Ale żeby móc z niego korzystać, muszę działać praworządnie. Violation prawa skutkuje nie skutkowaniem przywileju do końca walki, a ponadto nie można wskrzeszać poległych postaci też do końca walki. Oczywiście hostile'i prawo nie interesuje, robią co chcą. A jest co łamać, bo w trakcie mojego krótkiego zmagania się z grą zdążyłem spotkać dwa wyciągnięte z czeluści bahamuciej dupy zakazy (uwaga, lole): Forbidden: "Missing" (tak, zabronione jest nie trafiać) i "Dealing > 50 HP dmg" (jak masz criticala to masz pecha). Ożywianie poległych też jest trochę nie teges, bo gdy postacie umierają, po prostu znikają z pola. Jak się je wskrzesza? Banał, używasz phoenix downa na podłodze obok siebie, wybierasz z listy zabitą wcześniej postać i w tym miejscu spawnuje się poległy, w stanie crit hp.

Nie powiem, już mi się nie podoba.

Fabuła jest żałosna, nawet nie chcę się rozpisywać. Chłopczyk po prostu spawnuje się w ivalice, spotyka fajnego murzyna z wystającym nosem, on go zaprasza do klanu i odtąd już sobie biegają.

Niby fajnie się zdobywa nowe itemy, bo w trakcie gry zdobywa się różne materiały, zanosi do sklepu, jak się ma odpowiednią kombinację to można kupować nowy item, ale to nie wystarczyło, aby przeważyć bilans hitów nad missami tej parodii.

Ostatecznie, oświecenie nadejszło na mnie w dniu trzecim grania, w którym to po walce trwającej 37 minut, której celem była obrona drzewa, postanowiłem, że ta gra jest najzwyczajniej nuuudna jak rysowanie wykałaczką po dębowej desce sedesowej.
Nic się nie dzieje for goddamn sake.

Odradzam, naprawdę, nic nie stracicie, już FFTA bardziej mi się podoba, a a a.
Ain't no sunshine when I'm gone.
Awatar użytkownika
zbiku90
Kupo!
Kupo!
Posty: 65
Rejestracja: pn 25 lut, 2008 20:34

Post autor: zbiku90 »

Zastanawiam sie czy Tactics kiedykolwiek doczeka sie jakiegoś sequela z prawdziwego zdarzenia. Jeszcze chyba nie widziałem tak dobrej gry z dwiema tak beznadziejnymi kontynuacjami. Square już chyba nigdy nie wzniesie sie na poziom jaki prezentowało w latach 90-tych. To jest przerażające co sie stało z grami tej firmy. Największe nadzieje na powrót w wielkim stylu wiąże z FF XIII:VS - dotychczasowe trailery i informacje wyglądają bardzo zachęcająco :)
"Fear leads to anger... anger leads to hate... hate leads to suffering..."
Awatar użytkownika
Markfrompoland
Cactuar
Cactuar
Posty: 350
Rejestracja: śr 10 sie, 2005 17:56
Lokalizacja: Watokice

Post autor: Markfrompoland »

Lol, jeśli o mnie chodzi to nigdy nie uważałem tacticsów advance za coś w jakikolwiek sposób związanego z jedynymi słusznymi tacticsami.
Ain't no sunshine when I'm gone.
Awatar użytkownika
zl64c
Kupo!
Kupo!
Posty: 18
Rejestracja: czw 05 mar, 2009 18:25

Post autor: zl64c »

no coż, są to gy raczej dla dzieci, nie oszukujmy się, to nie nam maja sie podobac. ale jak juz ktos zauwazyl lata 90 to byl szczyt kwadrata, wystarczy porownac starszego FFa z taką XII... żal. mam nadzieje ze chociaz XIII pokaze cos wiecej, ale watpie.
breakcore brain!~
http://www.lastfm.pl/user/zl64c Klik!
Awatar użytkownika
Boni
Dark Flan
Dark Flan
Posty: 2376
Rejestracja: sob 20 wrz, 2003 21:08
Lokalizacja: Z róży.
Kontakt:

Post autor: Boni »

Właśnie gram w remake na PSP. Na samym początku wita nas fajne animowane intro, a zaraz potem walka. Co do walki, jest spowolniona w stosunku do pierwowzoru... jestem tym trochę zniesmaczony :cry:
glamorous vamp
Voldo
Kupo!
Kupo!
Posty: 5
Rejestracja: pt 14 paź, 2011 11:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Voldo »

Jak dla mnie FFTA jest o niebo staranniej wykonane od FFT. Wersja z PSX'a wygląda jak surówka, wizualnie niedokończona. FFTA ma inny target i tu jest Chocobo pogrzebany.
Awatar użytkownika
qfas
Cactuar
Cactuar
Posty: 212
Rejestracja: czw 07 maja, 2009 08:15

Post autor: qfas »

IMO nie ma sensu porównywanie tych dwóch gier, wydanych na platformy o różnych możliwościach i do tego oddalone od siebie o (chyba) sześć lat, co wszak w branży gier równa się erze geologicznej. Chyba że mowa o porcie na psp, który faktycznie nie wykorzystuje nawet ułamka możliwości konsoli. Tutaj poleciało SE w piętkę.

A, nie rozumiem argumentu o wieku odbiorcy docelowego. Że jak gra dla dorosłych, to może wyglądać jak kupa? Nie ogarniam.
Teksty w podpisach zazwyczaj trącą sztampą.
ODPOWIEDZ

Wróć do „FF Tactics i FF Tactics Advanced”