Muchlej pisze:W necie przeczytałem, że ogólnie żeńskie postacie są lepsze. Czy to prawda i dlaczego? Czy wybór płci jest bardziej wskazany dla jakichś zawodów? Jak to się odbija na statystykach?
Ja tam zawsze miałem mniej więcej pół na pół jeżeli chodzi o płcie. Ale faktycznie kobiety są przydatniejsze.
Po pierwsze możemy im zakładać wstążki (ribbon) chroniące przed wieloma czy też wszystkimi statusami.
Po drugie: możemy im zakładać perfumy. Warto tu wspomnieć o Setiemson, która to nakłada Auto - Haste (przez całą walkę), Auto - Transparent (jesteś niewidoczny do wykonania ataku, czaru, itp. ale możesz się przemieszczać) i Magic Atack +1. Zabójcza rzecz.
Po trzecie: gdzieś wyczytałem, że w walce spotykamy więcej mężczyzn niż koniet, a więc Charm (który działa tylko na przeciwne płcie) jest bardziej przydatny
Pomijając juz ten 3 punkt to dwa pierwsze pokazują o sile kobiet :D
Muchlej pisze:Czy wybór płci jest bardziej wskazany dla jakichś zawodów?
Nie, ale kobieta nie może zostać Bardem, a mężczyzna Dancerem.
Muchlej pisze:A jak ma się sprawa z brave i faith? Przeczytałem, że przy bardzo niskich/wysokich statystykach postacie odchodzą. Jakie wartości tych parametrów są najlepsze?
Jak masz brave ponizej 6 albo faith powyżej 94 to wtedy Twoi towarzysze Cię opuszczą.
Brave'a warto mieć w sumie jak najwięcej. Szczególnie u monka. Duży brave=silniejsze ataki i większy % powodzenia reaction abilities (np. Blade Grasp Samuraja). Jednak jeżeli szukasz przedmiotów za pomocą move-find item to musisz mieć jak najmniejszego brave'a bo będziesz znajdywał same phoenix downy. No i jeszcze jedno - jak brave podczas walki spadnie poniżej 10 to postać zamieni się w kurczaka i będzie biegać po całej planszy unikając przeciwników. Po każdej turze brave wzrasta o 1.
Faith jest tak samo przydatny jak i nie
Plusy: większe obrażenia zadawane magią, większy % powodzenia czarów takich jak Haste (i rzucający czar i ten na którego jest on rzucany powinni mieć dużo faitha). Minusy: większy faith=większe obrażenia od magii, większy % powodzenia nakładania negatywnych statusów. Zwróć uwagę, że gdyby mieć 0 Faitha (na stałe da sie mieć najmniej 3) to ataki magiczne nie zabierałyby żadnych obrazeń. Ale też nie uleczylibysmy czy teżwskrzesili taką postać białą magią...
Muchlej pisze:Opłaca się przyłączać Agrias i Mustadio do składu czy lepiej dalej rozwijać zwykłe postacie?
Pewnie, że się opłaca przyłączać. Mustadio nawet muszisz mieć, żeby zdobyć ukryte postacie. Ale jeżeli chodzi Ci o ich użyteczność w walce to też jak najbardziej. Wprawdzie po pewnym czasie Agiras może sie okazać słaba (nie powiem czemu, bo może jeszcze tego nie wiesz
) Mustadio jednak powinien mieć któryś z pistoletów nawalających magią, wtedy jest bardziej przydatny. Ja Agiras miałem zawsze, a Mustadio może 2 razy na 8 przejść.
Muchlej pisze:Jaki jest najlepszy skład drużyny w grze?
To już musisz sam odkryć
Ale polece Ci takie ustawienia jobów:
Job: Ninja, 2 job: w sumie obojętnie, reaction: albo sunken state albo blade grasp, support: możesz użyć equip armor, żeby zwiększyć HP, ale ja wole Concentrate, Move: move+2, ew. 3
Job: Monk, 2 job: Squire - ze względu na accumulate, reaction: counter, Support: equip armor albo attack UP, Move + 2,3
That's the lesson for today