Strona 2 z 8

: pn 06 lut, 2006 00:42
autor: kwazi
Wtrące swoje 3 grosze ;) Sposób w miarę tani:
Wyszkol Ramze tak, aby był kilka leveli lepszy od dziada. Zrób z niego Monka, daj nauczone Two Swords <Ninja 900jp>, na kontre- Auto Potion <400jp chemist> - w ekwipunku same Hi Potiony (a jak są wtedy dostępne to X-Potiony - niepamiętam), Move+1/+2/+3 - w zależności od zaawansowania i dodaj do tego Guts'y

Początek walki => Acumulate i schodzimy na dół =>on nas mieczem => my Auto Potion => zachodzimy dziada z boku/tyłu i atak (x2) => i tak aż padnie ;)
Jeżeli masz sporą przewage w lv to lolek padnie nawet po 1 ataku ew. po 2.

Hamska metoda - jak najszybciej wyszkolić Calculaora i dać Wizardowi jako 2 zawód właśnie Math Skill - i z Flary go!! :) To wymaga duuużych nakładów czasu :P

: śr 08 lut, 2006 12:44
autor: Ababeb
Dzięki za porady - wystarczył Steal i dziadzio już leżał. :)

: sob 04 mar, 2006 11:22
autor: Myszaq
Najprostsze rozwiązania są najlepsze a w ogóle ktoś wie jak można przeżyć Zodiac-tego summona?

: sob 04 mar, 2006 14:16
autor: Jaco
Myszaq pisze:a w ogóle ktoś wie jak można przeżyć Zodiac-tego summona?
Zakładam, że wiesz jak go zdobyć.

Uczysz Summonera zdolności MP Swith (Time Mage). Wtedy jak będziesz miał chociaz 1 MP to atak zodiaca zabierze Ci właśnie tylko te MP, HP zostanie nienaruszone.

: sob 15 kwie, 2006 22:33
autor: Markfrompoland
A ja też się wtrącę do tego tematu z Gafriagonem. Jakoś udało mi się już do tego poziomu mieć teleport, bo jest to naprawdę nieduży wysiłek. Co to jest 600 jp? Robisz z Ramzy Time Mage'a z wyuczonym Yell (w amerykańskiej wersji, zwiększa prędkość, umiejętność Squire'a), wrzucasz mu Haste i jedziesz co turę Yell na jego samego (oczywiście jest to metoda treningu). Jak już będzie tak szybki, że bedzie miał miał 4 tury pod rząd (speed około 70), to możesz być pewien/pewna, że ma już z 800 jp. A sam ten level... No cóż, ja miałem prawie tak jak kwazi, z tą różnicą, że zamiast "Move +" używałem teleport (trzeba uważać, żeby się za daleko nie teleporcić, bo się nie uda), a na drugie umiejętności (oczywiście Ramza - Squire) biała magia. A, jak się to dziś ładnie piszę, BTW, nie prościej po prostu otworzyć bramę i wysłać do Ramzy trochę wsparcia? :wink: Jakby ktoś nie wiedział jak - staje się po prostu na kratce przy murze, gdzie znajduje się taka ładna dzwignia. Brama się wtedy otwiera i wszyscy są szczęśliwi. :D

: sob 15 kwie, 2006 23:10
autor: squcloud
Miał ktoś z was kiedyś w FFT wszystkie questy z barów? Jaka jest za to nagroda oprocz tego ze mozemy poczytac opisy fajnych itemkow i miejsc?

: ndz 16 kwie, 2006 01:02
autor: kwazi
Możesz dostać 8 lv Adventurer i Tresure Hunter jeśli odkryjesz wszystkie miejsca i skarby o ile pamiętam... Poza tym - nic oprócz dodatkowych Jp u postaci, które zostaiwałeś na robotach :]

: ndz 16 kwie, 2006 09:03
autor: squcloud
kwazi pisze:Możesz dostać 8 lv Adventurer i Tresure Hunter
a to coś daje? czy tylko satysfakcje?

: pt 15 gru, 2006 14:30
autor: kwazi
a to coś daje? czy tylko satysfakcje?
:D Tylko satysfakcje :D

JUPI!!!! Prośba o pomoc w FFT *___* :twisted:
gość pisze:Ramza - lv.20 job: ninja lv4. Ability: Battle Skill, Auto potion, Equpi armor move+2
IMO niepotrzebne Equip Armour... Wyucz się "Two Swords" za 900 JP i zmień job'a na Monka dając mu tą zdolność & feel thrhu power :evilbat: Auto potion i Move +2 - jak najbardziej słuszne :)
gość pisze:Feed - lv21, job: monk lv8. Ability: Steal, Auto potion, Equip armor (do move+2 brakuje mi 5 jp _^_')
Doucz się move +2, zrób z niego Ninje z drugim jobem Thief (IMO Ninja to najlepszy Thief...) i z Suportt Ability Attack UP (Geomancer o ile pamiętam).
gość pisze:Serge - lv19 Knight lv8 Ability: Punch art (dla chakry), Auto-potion, Maintenance, Move+2.
IMO Knight ssie... Jesli potrzebujesz tego gościa jako wojaka - proponuje Monk'a z Basic Skill, Attack UP/Two Swords, Auto potion i move +2 ;)
gość pisze:Albert - lv19 Wizard (z Flare ^^)lv8 Ability: Item (z wyuczonym Ether), Counter Magic, Magic Attack Up, Move+2 (szkolony na calculatora)
Skoro szkolisz sie na Calculatora i masz już Flare - możesz odpuścić reszte :lol: Poważnie - potem Flare ci skosi 3/4 loli na planszy za jednym razem :D Lepiej zmień job na Priest i naucz się czarów leczących i obowiązkowo wskrzeszenia, potem możesz zmienić na Time Mage i Haste/Slow/Stop się naumieć :lol: Docelowo "Calculator" winien wyglądać tak:
Wizard, 2 job - Math Skill, Magic AT UP (nie pamiętam czy tak sie ów Skill pisze :P) Auto Potion, Move + 3 - 8) Zaczyna się walka -> rzucasz Flare -> konczy się walka :lol:
Shadi - lv20 Summoner (moogle, shiva, titan, golem, lich) lv7 Ability: White Magic, Short Charge, Move+2
(inni i tak nie walczą, więc są mi niepotrzebni ^^)
Tu nic nie zmieniaj - potem i tak Orlandu/Beowulf wygryzie ją ze składu. A jak nawet nie - to Summoner zawsze się przydaje ;)

: pt 15 gru, 2006 15:34
autor: IzzY
Auto-Potion pewnie też od Brave, a Calculator to tylko po to by się wyuczyć Math Skilli, jako podstawowy job to złom. MS podłącza się magom jako umiejętność dodatkowa.

: sob 16 gru, 2006 14:13
autor: kwazi
gość pisze:Monk miecza nieść nie może... Mam monka, Two Swords i mieczy podpiąć nie mogę ^^
"Two Swords" = dwa ataki w jednej turze - nie musisz mieć mieczy ;) W tym cała chytrość :lol: Po podpięciu tego Monkowi zadasz dwa ciosy w jednej turze :] Mniam :] :]
gość pisze:Jeszcze jedno pytanko - Czy mojemu Kalkulatorowi opłaca się zwiększać Faith? Bo ma 54 Faith, i jako taki Wizard czy jakikolwiek innym mag spisywał się raczej średnio... i jeśli tak, to jak to mam zrobić? (Oracle i Pray Faith na siebie przez 20+ walk?)
Jak ci się chce - to nie zaszkodzi ;) Ale jesli faktycznie jako Wizard nie zadawał za wiele - opłaca się podpakować tą cechę nieco - może nie koniecznie na max - ale tak do 80 starczy. Problem małych obrażeń rozwiązuje też Magic Atack UP (nadal nie wiem czy tak się pisze ten Support Ability :P ).
gość pisze:I czy kalkuluje mi się szkolić teraz wszystkich moich fizycznych wojowników na Bardów, żeby uzyskać Move+3? (mają teraz +2)
IMO tak - dzieki Move +3 można sobie darować akcesoria zwiększające Move na rzecz innych ;)
gość pisze:O lol ^^" Ale ja głupi byłem/jestem/po wsze czasy będę...
Zbyt samokrytyczny jesteś :lol:
gość pisze:Ale jak zwiększyć Brave? Da się w ogóle?
Cheer Up Ramzy lub Praise Mediatora ;)

: sob 16 gru, 2006 21:37
autor: Jaco
gość pisze:Okej, teraz mi powiedz tylko proszę czemu mi Praise Faith nie działa
Praise (jaki Faith?) powinien podnosić brave o 4 podczas walki i 1 na stałe. Oczywiście musi się udać, a nie "miss" ;]
gość pisze:Czyli mam teraz Ramzą zwiększać wszystkim Brave do 100?
Ja tak robiłem :] Ale nie wszystkim, bo praktycznie tylko fighterom się to przydaje (Monkowi koniecznie!).
gość pisze:Chodziło mi o "Pray Faith" Oracle'a (który to podnosi na czas walki Faith do 100), jednakże po walce wartość bazowa Faith mi się nie zmienia No i nie wiem co robić, żeby mój Caclulatorowizard miał go więcej jak 56 punktów...)
No bo Pray Faith nakłada taki status, że masz max faitha, ale tylko podczas walki. To Ci nie podniesie Faitha na stałe :P Do tego potrzebujesz zdolności Mediatora Preach.
gość pisze:+Jak Brave wpływa na powodzenie kradzieży? Zmniejsza? Zwiększa? Bez zmian? (bo nie wiem czy moim złodziejom też ewentualnie Brave podnosić...)
Brave nie ma nic do tego :p Wartość spd jest tu najwazniejsza (tego nie podniesiesz na stałe niczym, oprócz levelupowania :P ). Dlatego kwazi napisał, że Ninje są najlepszymi złodziejami, bo są najszybsi.
Tylko teraz, czy muszę toczyć wiele walk, by zwiększyć wartość bazową w każdej o 1, czy można w jednej walce użyć zdolności np. 5 razy, zwiększając tym samym wartość bazową o 5?
To drugie. Z każdym uzyciem zwiększa się faith o 1 na stałe. Czyli mozesz podczas jednej walki osiągnąć 100 Faitha (tylko że wtedy Twoja postać ucieknie od Ciebie jak Head z KoRna :lol: nawet z tego samego powodu _^_ )
I czemu kwazi nie wspomniałeś o fajnej zdolności Monka - Hamedo?
Co byś, mości kil'u, sam odkrył najlepsze smaczki FFT ;)

: wt 19 gru, 2006 21:43
autor: Ababeb
kilmindaro pisze:I jego smoczka też?
Smoczek lepiej się sprawdza po przemianie, ale co ja ci będę spojlerował. ;P Plus taki, że można jej po tym zmienić joba.
I czy każda walka będzie na 5/mniej moich zawodników (nie licząc guestów), czy w końcu wystawię ich w jednej walce więcej?
Nie.
kilmindaro pisze:I wymyśliłem lepszą kombinację od Math Skill+Flare --> Math Skill+Holy :lol:
Też używałem. Sprawdzało się w sumie lepiej, no i (choć tu pewnie jakieś urojenia mi się przyplątały) da się jakoś zredukować demedż po Holy. :P
kilmindaro pisze:(zazwyczaj biorę CT i 5 --> większość wroga jak i moich pada, ale rzeź jest niemiałosierna :lol: )
Klikaj "Status" u wrogów, będzie łatwiej. :P

: wt 19 gru, 2006 21:52
autor: kwazi
I czy każda walka będzie na 5/mniej moich zawodników (nie licząc guestów), czy w końcu wystawię ich w jednej walce więcej?
Nie da rady więcej jak 5. wystawić :D
Teraz: czy opłaca mi się Beowulfa trzymać? Warto go trenować? I jego smoczka też? (a przyłączyłem ich, a co! :lol: Jeszcze tylko Cloudzik i będzie...supcio)
Co do Beowulfa - IMO tak - czary Orcale + Chicken bez ładowania i możliwość korzystania z Great Swordów rox 8)
Reis [jak już nie jest smoczkiem :P ]- osobiście nie chciało mi się jej szkolić "od nowa" - ALE wyczytałem gdzieś, że dysponuje ona największą w grze siłą magiczną :] Więc jeśli Ci się chce szkolić ja na Wizarda z Math Skill... :]
Czemu? Bo od 1lv zaczyna? Czy za słaby jest? Bo jak to pierwsze mi nie straszne, bo za 2~3 udane ataki dostaje lv up :lol: (po za tym mam czas, i nawet jeśli będzie słaby, to i dobrze, albowiem równowaga z Orlandu zachowana będzie)
E tam... 99 lv w 1 walce można nabić - techniki chłop ma słabe i powolne.... Nie lubie go jako grywalnej postaci w Teamie, ale lubie go mieć w ogole :]

: czw 29 mar, 2007 07:53
autor: KAIN
Mam pytanko czy chocobo wykluwa się w zależności od jakiś atrybutów czy od naszego szczęścia? Warto trenować "kurczaki" ?